bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..
Dobrý den, po letech jsem se rozhodl si znovu pořídit motorku, převážně na dojíždění do práce, do města na menší nákupy a občasné cesty, jak se říká okolo komína, nebo s partnerkou.
Chtěl bych motorku novou a především úspornou. Moje váha je kolem 90 kg, tudíž moto s obsahem 50 ccm jsem zavrhl. Rychlost tedy není pro mě rozhodující, spíše komfort jízdy, spolehlivost a spotřeba.

Líbí se mi nabídka firmy Honda, ale nebráním se i jiným značkám, jako Yamaha atd.. Zajímají mě vaše rady a tipy na aktuální nabídky úsporných motocyklů a vaše zkušenosti.

Ideálně tak 125 nebo 150. Ale 150 ccm nebude moci řídit moje žena, což považuji trošku za nevýhodu, ale tohle není podmínkou.

Předem všem děkuji.

Naposledy editováno 31.07.2013 14:08:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2013 v 06:42 | Nahoru | #1

maco píše: Jestli chce někdo jezdit čtyřicítkou,tak at' radši uvažuje o kole,to bude spotřeba nula a ušetří ještě víc


Takovýto laciný argument je bohužel hodně povrchni, protože:

1)
Cestovní rychlost není průměrná rychlost.
Je to podíl ujeté vzdálenosti a "hrubé" jízní doby - tedy i včetně zastávek nevynucených přímo jenom provozem. Čili je to i včetně času na případné malé občerstvení, na vyčurání se, na dotankování na benzince, na vyfocení něčeho, co mě cestou zaujalo atd.

Takže abys měl cestovní rychlost třeba okolo těch vysmívaných 40 km/h, musíš mít průměrnou rychlost buďto minimálně stejnou nebo většinou vyšší, třeba 45 nebo i 50 km/h - to záleží na těch nevynucených kratších zastaveních po trase...

2)
Průměrná rychlost třeba těch pouhých 45 km/h na trase okreska, vesnice, okreska, menší město, okreska... znamená, že mimo obec zase musíš jet trochu rychleji, abys vykompenzoval nižší průjezdné rychlosti obcemi, zdržení na křižovatkách apod.

3)
A hlavní věc - kdybys totiž dokázal v běžném provoze opakovaně ujet na kole třeba 100 nebo jen jen 50 km průměrnou rychlostí cca těch 45 km/h, tak to už bys dávno vyhrával Tour de France, a na kole 5x až 10 krát dražším než je nějaká úsporná dváca.

Nehledé na to, že bys za stravu, iontové nápoje, vitamíny a minerály dal za jednu takovou "úspornou vyjížďku" řádově víc peněz než za ten jeden nebo dva litry benzínu na úsporné dváce...
O spotřebě antiperspirantů a deodorantů hlavně při cestách do práce ani nemluvě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

1.8.2013 v 10:09 | Nahoru | #2

Dovi píše:
Takže abys měl cestovní rychlost třeba okolo těch vysmívaných 40 km/h, musíš mít průměrnou rychlost buďto minimálně stejnou nebo většinou vyšší, třeba 45 nebo i 50 km/h - to záleží na těch nevynucených kratších zastaveních po trase...



to si napsal opačně né? Abys měl spočítanou průměrnou rychlost třeba 35kmh, musíš se snažit držet cestovní okolo 40kmh.
Pro zakladatele: Cbf bude bezesporu jedna z neúspornějších, ale kdo spěchá do práce, jezdí po městě a chce občas předjet nemůže takvých extrémních hodnot dosáhnout. Počítej spíš s 2.5-3L u všeho.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 lukomil 30 Včera v 14:09 rg250
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 Wiwien 5 13.3.2024 v 10:43 fzr
Vše o Honda PCX Honda PCX 125 Kafr22 20 7.1.2024 v 11:42 neznamyScooterD
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 16 27.12.2023 v 20:08 Ivan-K
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 Leee 1 20.12.2023 v 20:36 jardad


TOPlist