globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..
Dobrý den, po letech jsem se rozhodl si znovu pořídit motorku, převážně na dojíždění do práce, do města na menší nákupy a občasné cesty, jak se říká okolo komína, nebo s partnerkou.
Chtěl bych motorku novou a především úspornou. Moje váha je kolem 90 kg, tudíž moto s obsahem 50 ccm jsem zavrhl. Rychlost tedy není pro mě rozhodující, spíše komfort jízdy, spolehlivost a spotřeba.

Líbí se mi nabídka firmy Honda, ale nebráním se i jiným značkám, jako Yamaha atd.. Zajímají mě vaše rady a tipy na aktuální nabídky úsporných motocyklů a vaše zkušenosti.

Ideálně tak 125 nebo 150. Ale 150 ccm nebude moci řídit moje žena, což považuji trošku za nevýhodu, ale tohle není podmínkou.

Předem všem děkuji.

Naposledy editováno 31.07.2013 14:08:57
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

19.7.2013 v 23:18 | Nahoru | #1
Rodiče si koupili PCX 125 a jak otec, tak matka jsou spokojeni. Spotřeba je opravdu super, jízdní vlastnosti taky, překvapilo mě, jak tam jde oproti té mé mrdce všechno krásně, jednoduše a plynule (ovladatelnost, reakce na plyn..), navíc žádné vibrace a krásně tichý chod. Jinak ve městě, ale i mimo město se s tím dá normálně držet v provozu, takže výkon si myslím stačí.

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

19.7.2013 v 23:54 | Nahoru | #2
Piaggio Typhon 125 s mladou jsem s tím jezdil na výlety a spokojenost, ale po čase jsem zjistil že chci cestovat dál, tak jsem pořídil Hondu NC700X, spotřeba jak skůtr a je to nejlevnější 700 ccm na trhu. Něco si o tom přečti a pak uvidíš.

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

20.7.2013 v 00:45 | Nahoru | #3
Motor 125ccm s výkonem kolem 12k u skútru bohatě stačí i mimo město... i v mírnějších kopcích hravě drží tempo. Jak někdo říká, že "do objemu 125ccm jednoznačně dvoutakt", tak to dnes už rozhodně neplatí a navíc čtyřtakt je nezanedbatelně hospodárnější a také tišší.

50ccm rozhodně ne, mimo město nestíhá a není to dvakrát příjemný pocit být předjížděn i kamiony a navíc ve dvoutaktu je takový skútr docela hlučný. Čtyřtaktní 50ccm je použitelný fakt jen ve městě a navíc si prakticky dovedu představit jen tu kopii motoru Honda Monkey v té čínské parodii na babettu, než podobný motor ve skútru. Jenže tam je zase dobrý jen motor, zatímco zbytek mopedu katastrofa a navíc díky manuálnímu řazení s tím majitel řidičáku "B" jezdit nemůže.

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

20.7.2013 v 08:20 | Nahoru | #4
Jestli budeš chtít jet časem i někam dál než do Teska na nákup, tak budeš ja dváce trpět. Koukals třeba na Honda Integra? Je to motorka s automatem a ovládá se stejně jako skútr a spotřebou 3-4l. Dají se sehnat mírně jeté kousky ještě v záruce kolem 150k. S ŘP B se ale bohužel nesvezeš...

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

20.7.2013 v 11:44 | Nahoru | #5
Nejúspornější jsou skůtříky s poloautomatem,nemají variator.Něco jako například Honda Wave bohužel se s tím nedá jezdit s Béčkem.
Pro jízdu ve dvou bych doporučil větší obsah,měl jsem nějakou dobu Scarabeo 200i a Hondu SH300 a s oběma se dalo jezdit za cca 3 litry,ovšem velký rozdíl v jízdním komfortu oproti 125 a to hlavně ve dvou

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

20.7.2013 v 16:32 | Nahoru | #6
No řeším něco podobného a rozhoduju se pro skutr 125ccm nebo honda cbf 250. Spotřeba více-méně stejná, ale moto je moto...

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

20.7.2013 v 18:33 | Nahoru | #7
w.o.l.f.> Když máš papíry na motorku, natož neomezenou, tak rozhodně ber CBF250. Pojede lépe i mimo město, motor nebude tak zatěžován -> menší spotřeba, vyšší životnost a hlavně je taková mašina hospodárnější už kvůli manuálnímu řazení.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

22.7.2013 v 21:21 | Nahoru | #8
Dobrý den, děkuji za reakce, ale mě zajímají jen úsporné motocykly, do obsahu 150 ccm. Nehodlám s tím jezdit nikam dál, chci jen úspornou motorku pro jednoho, jak jsem psal již výše, sem tam se svezeme dva.
Vlastním řp. A bez omezení, ale B sem zmínil jen skrz ženu.

Zajímají mě vaše rady a tipy na aktuální nabídky úsporných motocyklů a vaše zkušenosti s nimi. Líbí se mi nabídka firmy Honda, ale nebráním se i jiným značkám, jako Yamaha atd.. Proto uvítám i typy na tyto značky.

Ještě jednou děkuji.

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.7.2013 v 08:30 | Nahoru | #9

Kamenolom píše: Dobrý den, děkuji za reakce, ale mě zajímají jen úsporné motocykly, do obsahu 150 ccm. Nehodlám s tím jezdit nikam dál, chci jen úspornou motorku pro jednoho, jak jsem psal již výše, sem tam se svezeme dva.
Vlastním řp. A bez omezení, ale B sem zmínil jen skrz ženu.

Zajímají mě vaše rady a tipy na aktuální nabídky úsporných motocyklů a vaše zkušenosti s nimi. Líbí se mi nabídka firmy Honda, ale nebráním se i jiným značkám, jako Yamaha atd.. Proto uvítám i typy na tyto značky.

Ještě jednou děkuji.



Ahoj kolego,

jestli se tedy třeba kvůli řidičáku (např. skupina B na auto umožňuje v ČR řídit i dvácovýho skútra) neomezuješ jenom na motorky s automatickou převodovkou respektive s variátorem (typicky skútr), tak se kromě jiných mašin zkus mrknout ještě i na Hondu CBF 125.

Vážím o trochu víc než Ty a na této dváce jezdím s dlouhodobou spotřebou 1.60 l/100km, a poslední dvě nádrže jsem jezdil pod 1.5 l/100 km - snažím se na ní jezdit úsporně a netahám za to.

A mám dojem, že ten dlouhozdvihový motor z CBF 125 pak Honda použila v jednom ze svých nových skútrů, tuším že v PCX 125, ale nejsem si tím typem skútru zcela jist, musel bych to dohledávat a ověřovat.

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 08:40 | Nahoru | #10
 
Když tak blíže o CBF 125, její spotzřebě a jejím dojezdu přes 950 km na jednu nádrž na 6. straně diskuze motorky s největším dojezdem ?

http://www.motorkari...amp;fid=22&pgr=6



Spotřeba Hondy CBF 125 (čtyřtaktní dváca se vstřikováním):


Dlouhodobá průměrná spotřeba mé Hondy CBF 125 zatím činí 1.60 l/100 km.

Od záběhu motoru se spotřeba paliva postupně snižuje; na poslední dvě nádrže jsem ujel 952 km a 964 km, přitom jsem nádrž nevyjel až do sucha.
Motor při dojezdu k benzínce stále šel, čili dojezd by byl v případě nutnosti ještě o něco delší.

Při těchto dojezdech byla spotřeba 1.49 a 1.47 l/100 km.

Vždy tankováno za stejných podmínek - motorka na vodorovné ploše stojící na centrálním stojanu, dotankováváno až po hrdlo, ke konci opakovaným dokapáváním za občasného zakývání motorkou (vzduch ze vzduchových kapes ven).

Výrobce sice u Hondy CBF 125 udává "na 13 litrovou nádrž dojezd až 600km", ale ta nádrž je více než 14 litrová.
Naposledy při těch svých dosavadních rekordních dojezdech jsem dotankovával 14.16 a 14.13 l N95.

P.S.
Pro jistotu - odometr je v pořádku (přesnost okolo 1%).
Kontrolováno dle hektometrů i pomocí GPS a mapy.

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.7.2013 v 08:41 | Nahoru | #11
 
Jezdím s touto úspornou dvácou maximálně ekonomické jízdy po okreskách a přes vesnice cestovní rychlostí okolo 40 km/h. Je to pro mne něco jako mnohem lepší a řádově spolehlivější moped Jawa Stadion blahé paměti (se spotřebou od 1.5 do 1.8 na sto), akorát že tady u CBF 125 odpadá starost o olej do benzínu, nekouří to, nesmrdí to, neodcházejí svíčky, je to tichý (možná až moc) a hlavně je to maximálně spolehlivý stroj, a je tam i velká rezerva výkonu pro případ potřeby, takže akcelerace, vysoká maximálka, a taky sedadlo pro spolujezdce, 4T motor s velkou životností atd. - mluvím stále o srovnání této dvácy s mopedem.

Dlouhozdvihový motor skvělé CBF 125 má zátah už hodně odspodu - na rozdíl třeba od srovnatelného vzducháče Yamaha YBR 125 (provozovaného mým synem), který je oproti CBF 125 nutno citelně víc točit, a na pětku (její nejvyšší kvalt) se dá s CBF 125 bez zátěže (ustálená rychlost po rovině) jet 45 km/h bez náznaku podtáčení zajetého motoru.

Výrobce sám udává dojezd "přes 600 km na 13 litrovou nádrž" - když pominu rezervu paliva v nádrži, tak dle výrobce je spotřeba 13/6 == 2.15 l/100 km {tudíž se započítáním rezervy ještě menší), a to na to mají nějakou vše zahrnující metodiku, a určitě nejezdí s takovou snahou o co největší dojezd jako já, a určitě přitom nejezdí padesátkou, jsou tam jistě i simulace jízdy po městě apod.
Já třeba (paradoxně) na té dváce jezdím z kopce pomaleji než po rovině nebo do kopce (z kopce to jen tak co nejmíň lechtám na pětku, aby motor nebrzdil - mít tu možnost jako v autě, jel bych s vyhozeným kvaltem), nejrychleji jedu před kopcem, kdy je potřeba se rozjet a "vyplachtit ho"...

Občas (jednou dvakrát za vyjížďku) z motoru vyženu pavouky - krátkodobě ho trochu protáhnu, aby nezlenivěl, ale to samozřejmě vždycky až u zcela zahřátého motoru.

Obce nejsou pro mne u této dvácy omezením - nemusím vůbec snižovat rychlost při míjení cedulí, jedu si svým tempem, sice mě venku kromě cyklistů všichni předjíždějí (a z kopce občas i pumpičkáři), ale tu dvácu nemám na závodění - adrenalin na nule.

Když tak tady mám výpis z tabulky v motodeníku:







Jinak pro srovnání moje další motorky:

Yamaha WR 250X (výkonný 250 ccm 4T motard):
Celková průměrná spotřeba 2.83 l/100 km, dílčí spotřeby od 2.65 do 2.96 l/100 km.

Honda Shadow VT 750 (750 ccm krujzr s kardanem):
Celková průměrná spotřeba 3.41 l/100 km, dílčí spotřeby od 3.26 do 3.64 l/100 km.

BMW R 1100 GS (cestovní enduro, 1100 ccm boxer s kardanem):
Celková průměrná spotřeba 4.34 l/100 km, dílčí spotřeby od 4.14 do 4.57 l/100 km.

P.S.
Až na výjimky všechno sólo jízda (bez spolujezdce), většinou kochací jízdy spíš kolem komína (nic dálkového, až na výjimky žádné dálnice a/nebo nabalený bagáží apod.)
 

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.7.2013 v 08:49 | Nahoru | #12
 
To "plazení se" s dvácou o klidném víkendu po okreskách je pro mne taky požitek - kochací.

A nebezpečný je to mnohem mín než třeba jezdit střelbu nebo naopak se unavený kymácet při šlapání na kole - na motorce držim svoji stopu, mám zpétný zrcátka a dobrý přehled o dění i za sebou, motorku dostatečně osvětlenou vepředu i vzadu nemůže auto tak snadno přehlédnout nebo dokonce schválně ignorovat jako pedálistu, jsem rychlejší a v případě potřeby můžu ješté pohotově zrychlit atd.


P.S.
S těma silnějšíma mašinama se samozřejmě neplazím 40kou až 50kou, ale na druhou stranu - ke svému štěstí a relaxování na dvou kolech nepotřebuju adrenalin a rychlou jízdu.
Asi je to i věkem, ale to přijde časem.
Takže případný vzkaz pro mlaďochy: nebojte se, taky se dočkáte...
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.7.2013 v 10:07 | Nahoru | #13
Dovi>
no nevim, nevim když už 30 letýmu statnýmu chlapovi doporučit 125tku silničku (na které bude vypadat jak vosa na bonbonu) tak než CBF 125 to raději malého Varana ten už aspoň jakžtakž vypadá jako dospělá motorka.
Nic proti, ale přepočítávat spotřebu na nějaké pidi-decilitry..jde o to aby ta motorka a on na ní nějak vypadal a aspoň trochu to jelo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 11:19 | Nahoru | #14
 

w.o.l.f. píše: Dovi>
no nevim, nevim když už 30 letýmu statnýmu chlapovi doporučit 125tku silničku (na které bude vypadat jak vosa na bonbonu) tak než CBF 125 to raději malého Varana ten už aspoň jakžtakž vypadá jako dospělá motorka.
Nic proti, ale přepočítávat spotřebu na nějaké pidi-decilitry..jde o to aby ta motorka a on na ní nějak vypadal a aspoň trochu to jelo..



No já taky nevím...
Nevím, jestli je toto nějaký český svéráz nebo český národní sport...

Tím myslím nepřečíst si pořádně zadání dotazu a odpovědi, vypíchnout jednu věc, se kterou možná momentálně nesouhlasím, a už do toho kvedlat.

A nejlépe ještě přímo zpochybňovat podstatu, o kterou tazateli jde - spotřebu versus Tvoje ironizující "nějaké pidi-decilitry..". A vnucovat mu svoji představu - "jde o to aby ta motorka a on na ní nějak vypadal a aspoň trochu to jelo".
Nikoliv, nejde o to, co (možná) preferuješ Ty, ale jde o to, o čem píše a co preferuje tazatel.


Neber si to osobně, ale nevšimnul jsem si, že třeba na US forech by toto někdo dělal.
A pokud výjimečně ano, je to jeden člověk ze sta a ostatní ho hned umravní.

Tady ne, tady v ČR totiž "nikdo" spotřebu neřeší...
Ale když už se o spotřebu někdo náhodou zajímá, hned se vyrojí X lidí, které sice spotřeba nezajímá, ale kteří se musejí ke spotřebě mermomocí vyjádřit nebo to aspoň ironizovat.


___


Ale nad rámec zadání Ti můžu říct, že člověk na CBF 125 nějak (normálně) vypadá a trochu to jede, to buď úplně v klidu. Prostě u mne na dvácu dobrý.






 

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.7.2013 v 11:23 | Nahoru | #15
Takže rekapitulace polopatisticky:

Zakladatele vlákna zajímá nějaká dostupná malorážka ve smyslu "dojíždění do práce, do města na menší nákupy a občasné cesty okolo komína"

Chtěl by motorku novou a především úspornou. Jeho váha je kolem 90 kg, tudíž moto s obsahem 50 ccm zavrhnul. Rychlost není pro něho rozhodující, spíše komfort jízdy, spolehlivost a spotřeba.

Ve svém posledním příspěvku to ještě zpřesnil:
"zajímají mě jen úsporné motocykly do obsahu 150 ccm. Nehodlám s tím jezdit nikam dál, chci jen úspornou motorku pro jednoho, jak jsem psal již výše, sem tam se svezeme dva."

Zajímají ho rady a tipy na aktuální nabídky úsporných motocyklů a naše zkušenosti s nimi.

___

Jsem si jist, že jsem se maximálně držel jeho zadání, popsal jsem mu své vlastní velmi dobré zkušenosti s velmi úspornou a pro mne i při mé váze a rozměrech pohodlnou motorkou.
A připomínám, že zakladatel mj. i přímo v názvu svého vlákna píše o úsporné motorce.

Naopak Tvůj "návrh" malého Varana nesplňuje jeho zadání úsporné motorky, kde tazatel navíc píše, že chce NOVOU motorku.
Dovoluji si předpokládat, že při ceně 125 tisíc Kč za nového Varana a při jeho hmotnosti a spotřebě je takovýto stroj evidentně mimo zadání tazatele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.7.2013 v 12:06 | Nahoru | #16
Dovi>
...jinak já si přečetl zadání velmi dobře, jelikož mě tema zajímá taky. To že jsem doporučil raději malé Varadero má své důvody, např ty cesty okolo komína, lepší a pohodlnější posez...Nechápu proč tu řešíš na půl straně spotřebu, zda je někde 1,87l nebo 1,91l apod. To si asi každý umí najít.
Národním sportem zde na motorkářích je tak akorát mlít si tu svou, ale výběr motorky byl, je a vždy bude kompromisem. Radit od zeleného stolu co a jak apod. Takže to kvedlání o ničem si prosím odpusť.
Tak asi tak...
Tím tohle vlákno opouštím a přeji tazateli šťastnou ruku.

Naposledy editováno 23.07.2013 12:07:48

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.7.2013 v 13:39 | Nahoru | #17
 

w.o.l.f. píše: já si přečetl zadání velmi dobře, jelikož mě tema zajímá taky. To že jsem doporučil raději malé Varadero má své důvody, např ty cesty okolo komína, lepší a pohodlnější posez...


To je sice hezké, jen6e to doporučení bylo z kategorie "mimo zadané mantinely". S tímto přístupem by se totiž dalo doporučit taky třeba i menší auto - to je na cesty do práce, kolem komína i na nákupy ještě pohodlnější...




w.o.l.f. píše: Dovi>
Nechápu proč tu řešíš na půl straně spotřebu, zda je někde 1,87l nebo 1,91l apod. To si asi každý umí najít.


No vidíš, já zase nechápu, o čem tady hovoříš.

Co si každý umí najít?
Myslíš jakousi hodnotu (pokud je ovšem vůbec uvedena) ve specifikacích od výrobce?

Ale já jsem zde přece psal o mnohem cennějším údaji - o konkrétní zkušenosti se spotřebou motocyklu potenciálně vhodného pro účely zakladatele vlákna.
A reagoval jsem na jeho jasně formulované dotazy.


Nerozhoduj tedy prosím za něho a nechej na něm samotném, aby posoudil, jestli a jak mu případně ty zkušenosti mohly v jeho rozhodování pomoci.

A výsledky spotřeby paliva jsem nezaokrouhloval (přespříliš směrem k řádu jednotek) ne proto, že bych to neuměl, ale proto, že ten, koho to zajímá, tuto jednoduchou operaci jistě zvláde sám - ta čísla si zaokrouhlí na tolik desetinných míst, jak bude chtít nebo potřebovat.
A s výsledky i s jejich interpretací pro svoji situaci naloží, jak sám uzná za vhodné.




w.o.l.f. píše: Takže to kvedlání o ničem si prosím odpusť.


Psal jsem Ti, abys sis to nebral osobně - nic osobního v tom z mé strany opravdu nebylo.
A taky nebylo řečeno kvedlání "o ničem", ale kvedlání "do toho".




w.o.l.f. píše: Tím tohle vlákno opouštím a přeji tazateli šťastnou ruku.


Taky přeji zakladateli vlákna, ať se dobře rozhodne a vybere si tak, aby byl co nejvíc a nejdéle spokojen. Vlákno ale neopouštím, jednak nemám důvod utíkat, jednak mě tato problematika opravdu zajímá a za prezentovanými fakty i za svými názory podloženými vlastními zkušenostmi si stojím.
 

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.7.2013 v 14:53 | Nahoru | #18
Děkuji za reakce a opravdu musím poděkovat Dovimu, protože jako jeden z mála opravdu odpovídal na to, co mě zajímalo a samozřejmě stále zajímá.
Ještě jednou děkuji, protože informace jsou pro mě hodnotné o to víc, že Dovi tomu věnoval opravdu dostatek času, aby mi dal co nejobjektivnější náhled.
Klidně pište dál, jestli tu mezi Vámi jsou vlastníci těchto motorek, budu moc rád za jakýkoli tip a informace o výše zmíněných motocyklech. Moto si chci koupit po novém roce, takže téma je založené s předstihem, ale snad to nevadí.

Naposledy editováno 23.07.2013 14:54:20

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

24.7.2013 v 11:56 | Nahoru | #19
 

Kamenolom píše: Děkuji za reakce a opravdu musím poděkovat Dovimu, protože jako jeden z mála opravdu odpovídal na to, co mě zajímalo a samozřejmě stále zajímá.
Ještě jednou děkuji, protože informace jsou pro mě hodnotné o to víc, že Dovi tomu věnoval opravdu dostatek času, aby mi dal co nejobjektivnější náhled.


Rádo se stalo.

A tou dlouhodobou průměrnou spotřebou 1.6 l/100km u Hondy CBF 125 jsem chtěl upozornit na její nikoli teoretický, ale skutečně v praxi zjištěný potenciál.

Ovšem nikoho tím samozřejmě nenabádám k nějakému slepému následování zrovna mého stylu úsporného ježdění.
Ale opravdu až takhle extrémně úsporně se na té dváce dá jezdit i za běžného provozu, a lehčí jezdec by s ní zřejmě dokázal jet i ještě o něco úsporněji.

Řekl bych to takhle - jsou motorky (a auta), která ve své kategorii žerou docela hodně, ať člověk dělá, co dělá.
A pak jsou taky stroje, kde snaha o úspornou jízdu nezůstane nevyslyšena.

K těm nejvíce úsporným typům patří bezesporu např. i tato diskutovaná Honda CBF 125.





Kamenolom píše: Klidně pište dál, jestli tu mezi Vámi jsou vlastníci těchto motorek, budu moc rád za jakýkoli tip a informace o výše zmíněných motocyklech. Moto si chci koupit po novém roce, takže téma je založené s předstihem, ale snad to nevadí.


Jestli teda můžu, tak ještě jeden tip nebo nápad.
No vlastně dva...


1.
Ty stroje, které postupem doby po těchto nebo podobných debatách, testech, recenzích a zkušenostech apod. nějak vykrystalizují a zůstávají v užším výběru, je dobré ještě průběžně ověřovat i prakticky po stránce ergonomie.

Ideální by samozřejmě bylo se na nich projet, ale to se u všech zřejmě nepodaří, takže pro začátek je dobré snažit se využít všech příležitostí (náhodné setkání na parkovišti nebo u benzinky a hlavně cílené návštěvy motosalonů, veletrhů a výstav) se na daný stroj posadit, poprosit majitele nebo prodejce o přidržení motocyklu a dát si ruce na řídítka a nohy na stupačky. Stejně důležité jako technické paramatry je i to, jak se na tom člověk cítí.

Tím se dají eliminovat velikostně a ergonomicky nevhodné typy, a výběr vhodných strojů se tak dá ještě víc zúžit - oddělit zrno od plev.


2.
Jestli se v tomto výběru nechceš omezovat výhradně na skútry, tak bych si dovolil navrhnout, abys zvážil malou změnu názvu vlákna, např. na "Výběr úsporného scooteru nebo malorážky.." nebo možná i kratší a každému jasný název "Jaký úsporný skútr nebo malá motorka?" apod.

Ta případná změna názvu vlákna na více výstižnější je jednoduchá - stačilo by v tomto smyslu zeditovat první (úvodní) příspěvek diskuze.

A s tím souvisí ještě i další nabízející se možnost, jak tuto diskuzi nenechat zapadnout, ale naopak oslovit i majitele jiných typů malých motocyklů než jsou jenom ty skútry.

Bylo by totiž vhodné, když už by se editoval první příspěvek, přiřadit tuto diskuzi i k více typům v úvahu připadajících motocyklů než jenom k těm čtyřem skútrům. Přimlouval bych se v první řadě pro přidání dalších ukázkově vhodných typů jako je např. Honda CBF 125 a Yamaha YBR 125.


P.S.
S tím malým YBRkem (robustní a trvanlivý vzduchem chlazený 125 ccm naháč klasického vzhledu) mám také dobrou osobní zkušenost - vlastní ho můj syn, který sice za to vzhledem ke svému věku tahá o dost víc než já, ale i tak měl spotřebu okolo 2.4 l/100 km.
Ta jeho spotřeba je ale spočítána jenom plus minus dle řady paragonů v šuplíku, takže nelze vyloučit, že mu nějaký ten paragon z benzinky chybí, a v tom případě by ta jeho spotřeba YBR 125 vycházela možná okolo 2.6 l/100 km.
 

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

27.7.2013 v 00:05 | Nahoru | #20
Podle mě je nesmysl se tady ohánět nějakou spotřebou při rychlosti 40km/h. Maximálka ve městě je 50,mimo město 90 a podle toho se může počítat spotřeba.Jestli chce někdo jezdit čtyřicítkou,tak at' radši uvažuje o kole,to bude spotřeba nula a ušetří ještě víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2013 v 06:42 | Nahoru | #21

maco píše: Jestli chce někdo jezdit čtyřicítkou,tak at' radši uvažuje o kole,to bude spotřeba nula a ušetří ještě víc


Takovýto laciný argument je bohužel hodně povrchni, protože:

1)
Cestovní rychlost není průměrná rychlost.
Je to podíl ujeté vzdálenosti a "hrubé" jízní doby - tedy i včetně zastávek nevynucených přímo jenom provozem. Čili je to i včetně času na případné malé občerstvení, na vyčurání se, na dotankování na benzince, na vyfocení něčeho, co mě cestou zaujalo atd.

Takže abys měl cestovní rychlost třeba okolo těch vysmívaných 40 km/h, musíš mít průměrnou rychlost buďto minimálně stejnou nebo většinou vyšší, třeba 45 nebo i 50 km/h - to záleží na těch nevynucených kratších zastaveních po trase...

2)
Průměrná rychlost třeba těch pouhých 45 km/h na trase okreska, vesnice, okreska, menší město, okreska... znamená, že mimo obec zase musíš jet trochu rychleji, abys vykompenzoval nižší průjezdné rychlosti obcemi, zdržení na křižovatkách apod.

3)
A hlavní věc - kdybys totiž dokázal v běžném provoze opakovaně ujet na kole třeba 100 nebo jen jen 50 km průměrnou rychlostí cca těch 45 km/h, tak to už bys dávno vyhrával Tour de France, a na kole 5x až 10 krát dražším než je nějaká úsporná dváca.

Nehledé na to, že bys za stravu, iontové nápoje, vitamíny a minerály dal za jednu takovou "úspornou vyjížďku" řádově víc peněz než za ten jeden nebo dva litry benzínu na úsporné dváce...
O spotřebě antiperspirantů a deodorantů hlavně při cestách do práce ani nemluvě...

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2013 v 10:17 | Nahoru | #22
já hodím svojí zkušenost s Yamahou Vity (125 skútr).

ušetříš při nákupu (40)
na druhou stranu je to hodně městský vozítko - je na spodní výkonový hranici třídy (ale bacha, do cca 60-70km/h to moc znát není)
maximálka je přes 90 (zalehnutej jsem smažil kilem )
má to drncavý desítky kolečka, takže super ovladatelnost, ale taky citlivost na díry.
dva lidi se na tom svezou spíš nouzově - jednak velikost skútru tomu moc nefandí a i motor pak má víc práce se svižným pohybem. nicméně ve dvou na delší výlet to zas tolik neva, protože když skútr dostane dost času se rozhoupat, dostaneš se na podobný rychlosti jako sólo.

spotřeba je někde mezi 2-3 (je to tak málo, že se to ani neeviduju přesně )

má pěknej podsedlák (dáš v pohodě integrálku plus drobný cajky), v základu nosič (neskutečně praktická věc - ať už naložíš přímo na něj, nebo tam dáš kufr)

je pecka s tím manipulovat i bezmotorově, protože malýma rozměrama a jednoduchostí konstrukce je to lehoučkej strojek.

výbava je fakt jen to nejnutnější - tacháč, kilometry celkově, palivo, pár kontrolek, sedlo odjišťuješ ve spínačce, která má ochrannej plech, aby se ti někdo nesral do zámku.

líbí se mi, že když to hodíš na hlavní stojan a zamkneš řízení, tak se to nedá sklopit dolů

je otázka, jestli je to reprezentant kategorie, kterou hledáš. každopádně papírově je Vity outsider (výkon, pro někoho vzhled), což se ovšem v realitě zatraceně neprojevuje
jestli máš možnost to někde omrknout naživo...

a k těm cestám kolem komína: moje žena na tom jela se mnou na sraz do Holandska vysmátá, spokojená a bylo nám pořád divný, že to má ksakru ještě tolik benzínu...

já když vybíral Vity - první skútr v životě - tak mě kromě old school vzhledu (vybíral jsem mezi Vity a PCX a Honda mi přijde taková moc stajlovaná) zlomila i cena, která byla v podstatě o polovičku nižší než u Hondy. a to než projedeš v benzínu....
ale uznávám, že Honda je vyspělejší technika, takže má na tu cenu plnej nárok.

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

27.7.2013 v 13:45 | Nahoru | #23
Hm tady je to teda zajímavé

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

1.8.2013 v 01:12 | Nahoru | #24
Ahoj taky chci koupit nějakou 125ku. Líbí se mi honda cbf hlavně kvůli spotřebě. Jen nevím jestli ta motorka nebude pro mě malá. Měřím 188cm a mám cca 85kg. Mám betku 50 a tam jsem si musel nechat zvýšit sedlo.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

1.8.2013 v 10:09 | Nahoru | #25

Dovi píše:
Takže abys měl cestovní rychlost třeba okolo těch vysmívaných 40 km/h, musíš mít průměrnou rychlost buďto minimálně stejnou nebo většinou vyšší, třeba 45 nebo i 50 km/h - to záleží na těch nevynucených kratších zastaveních po trase...



to si napsal opačně né? Abys měl spočítanou průměrnou rychlost třeba 35kmh, musíš se snažit držet cestovní okolo 40kmh.
Pro zakladatele: Cbf bude bezesporu jedna z neúspornějších, ale kdo spěchá do práce, jezdí po městě a chce občas předjet nemůže takvých extrémních hodnot dosáhnout. Počítej spíš s 2.5-3L u všeho.

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

1.8.2013 v 10:23 | Nahoru | #26
Navíc na stejné krátké dojížděcí trase bych se nevydržel každodenně kochat a raději si připlatil třeba 100kč měsíčně na o půl litru větší spotřebu

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

1.8.2013 v 10:51 | Nahoru | #27

bledemon píše: to si napsal opačně né? Abys měl spočítanou průměrnou rychlost třeba 35kmh, musíš se snažit držet cestovní okolo 40kmh.


Ne, nenapsal.
Já jako starej dopravák mám cestovní rychlost zažitou z definice ve veřejné dopravě, v MHD nebo v metru atd., kde cestovní rychlost zahrnuje i "mrtvé" časy při stání po cestě (včetně stání v zastávkách apod.)

Prostě cestovní rychlost je rychlost potřebná na celou cestu - něco jako Verneova Cesta kolem světa za 80 dní, čili včetně nutných cestovních přestávek.

Když např. vezu kolomaz okolo Brna do Kojetína a cestou se přitom zastavím na zajímavém místě udělat si pár fotek jen tak ze sedla, nebo si koupím při cestě noviny v blízké trafice, odskočím si na vhodném místě vykonat malou potřebu atd.

Celá tato cesta mi trvala včetně těchto malých a s cestou souvisejících přestávek dejme tomu 2 hodiny, a protože vzdálenost mezi výchozím a cílovým místem je 80 km, tak moje cestovní rychlost byla 40 km/h.

Ale když byla motorka v pohybu, jel jsem samozřejmě průměrnou rychlostí trochu vyšší, např. 45 km/h...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

1.8.2013 v 12:41 | Nahoru | #28
hanyking> Čest, koukám máš Betku a teď přemýšlíš o 125ccm motocyklu, co tě k tomu vede?
Jen informačně by mě zajímala běžná rychlost Betky při tvé výšce a váze a samo-že také reálná spotřeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

1.8.2013 v 13:15 | Nahoru | #29

Kamenolom píše: hanyking> Čest, koukám máš Betku a teď přemýšlíš o 125ccm motocyklu, co tě k tomu vede?
Jen informačně by mě zajímala běžná rychlost Betky při tvé výšce a váze a samo-že také reálná spotřeba.


Zatím jen malá vsuvka - nechci kolegu předbíhat, takže počkám na jeho odpověď a když tak Ti potom ještě taky něco k Betce řeknu. Měl jsem ji před cca 4 lety, už tu novější s 12 V palubní sítí a s elektrickým startérem, a "vyměnil" jsem ji právě za CBF 125...

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

1.8.2013 v 13:16 | Nahoru | #30
--//--

EDIT: smazání duplicitního příspěvku.

Naposledy editováno 01.08.2013 13:21:04
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 Wiwien 5 13.3.2024 v 10:43 fzr
Vše o Honda PCX Honda PCX 125 Kafr22 20 7.1.2024 v 11:42 neznamyScooterD
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 16 27.12.2023 v 20:08 Ivan-K
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 Leee 1 20.12.2023 v 20:36 jardad
Válec Malossi I-Tech 183cc pro Yama... Yamaha X-max 125 Valda 5 12.10.2023 v 14:45 callowsick

TOPlist