bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastaveni podvozku bandita
10.7.2013 v 13:01
Ahoj, rad by som sa nejak naucil na bandaske nastavovat podvozok pre rozne prilezitosti (jazda sam, jazda vo dvojici, okruhova jazda, jazda po dobrej ceste, jazda po D1...) Ale vobec netusim hlavne u zadneho tlmicu kde sa da nastavit tuhost a rychlost odpruzenia jak na to. Su nejake pravidla ktore platia vseobecne? Alebo je to ciste o tom co komu vyhovuje?
Dik
M.

1 reakcí na tento příspěvek Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 13:23 | Nahoru | #1
měl jsem jen starší b6 (gn77)...neměl stavitelný podvozek

do předních tlumičů jsem dal nejdřív 3 cm podložky a olej sae 15. po dalších km jsem vyměnil podložky za tvrdší krátké pružiny a narval je proti origo pružinám.
zadek jsem utáhnul na předposlední zářez, ve dvou jsem dával poslední. při repasi tlumiče tam šel taky o chlup hustší olej.
někteří si tam dávali jiný zadní tlumič (tuším z rf600)

ale to bylo jen taková laborace "samodomo" (po konzultaci s člověkem, který tomu rozuměl).
každopádně u b6 i b12 je podvozek za možnostmi motoru

1 reakcí na tento příspěvek Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 13:50 | Nahoru | #2
já to mám nastavený tak, jak to nastavil výrobce a zatím mi to vyhovuje, ať jedu sám, ve dvou nebo naloženej, stále to mám nastavený na 4. U Bandita si musíš zvyknout na "jeho" podvozek a pak už to neřešíš, projel jsem s ním celý Rakousko a bez problémů, na hranu to jde taky položit, je to jen o zvyku

(reakce na) Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 14:09 | Nahoru | #3
mariano> u vodnika su urcite moznosti jak podvozok nastavit v podstate pootocenim srobu, menit pruziny a podobne veci neplanujem... Ano bandit nema podvozok jak sport, ale to riesit ani nechcem, chcem si skratka nastavit vzdy podla podmienok v ktorych pojdem, ako na to to je vsetko...

(reakce na) Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 14:13 | Nahoru | #4
JardelT> Mne ale nevyhovuje ked idem sam, ze mi ide na jamach urvat ledviny a ked ideme dvaja s kuframy tak sa bojim morskej nemoci s toho hupania.
na toto sa mi moc zvykat nechce, radsej by som pohodlnu jazdu za kazdych okolnosti

Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 15:04 | Nahoru | #5
Niekto aspon vseobecne rady ohladne nastavenia podvozku?

Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 15:34 | Nahoru | #6
co jsem se bavil s ostatními, co jezdí na banditu, tak to taky neřešili, jinak v manuálnu na straně 2-23 máš k tomu nějaký povídání, na stránkách bandit fóra tam taky nenajdeš pořádnou radu

1 reakcí na tento příspěvek Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 15:47 | Nahoru | #7
ve dvou s kuframa utáhni zadní pružinu na doraz - to máš nejrychlejší "nastavení" podvozku bez dlouhého studování manuálů

ve dvou nejedeš palbu, tak se na zbytek můžeš trochu vysrat

Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 15:47 | Nahoru | #8
manual som cital, je tam popisane jak sa co nastavuje, ale prave nikde som sa nedocital, pre ktore situacie je jake nastavenie vhodne. Tuhost este snad nejak odhadnem, ale napriklad utlmenie toho odpruzenia to nejak neviem...

Prave nikto to moc neriesi, ale mne to pride skoda to tam mat a nepouzivat to, a jazdit zo zatazou 80kg a 200kg s rovnakym nastavenim...

(reakce na) Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 15:51 | Nahoru | #9
mariano> jasne predpetie dam na max. a co s tym utlmenim odpruzenia?

Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 18:15 | Nahoru | #10
Covece nastaveni podvozku je pomerne loterie... Tam pridas tam uberes tam pootocis a zjistis ze jsi nekde uplne v dupe... Kolega co me vecne dava na prdel s b1250 jezdi jen lehce pritahnutou pruzinu na zadku... Ja byt na tvem miste nastavim dle manualu a seru na to!!! Taky jsem laboroval az jsem prelaboroval a nestacil jsem se divit co jsem zmrsil. Jo a pozor spousta lidi si mysli ze b12 a b 1250 je to samo co podvouzku se tyce ale opak je pravdou!

1 reakcí na tento příspěvek Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 18:21 | Nahoru | #11
Proto šel Banditek z domu, palice a vačky z GSX1100R, dynojet a podvozek těžce nestíhal motoru Ale měl jsem ho rád, na světlech se nic nechytalo, ale od 160km/h to bylo krocení divý zvěře, v Milovicích jsem zkoušel max a při 260km/h jsem musel ubrat, celá ranvej mi byla na šířku malá

(reakce na) Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 18:27 | Nahoru | #12
dewwil> zadni tlumic s gsxr jsi mel? Predek jsi mel co jsem na fotkach videl taky neoriginal ze? A to je to co pisu b12 a b1250 je uplne neco jineho...

1 reakcí na tento příspěvek Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 18:41 | Nahoru | #13
Předek i zadek GSX1100R, možná by pomohlo nějaký zpevnění rámu, ale kdo by se v tom vrtal, už takhle to bylo překopaný až až a naštěstí vše s TUV z Reichu...Jo jasný na B1250 jsem nejel, hrozně mi tam vadí ten vodník, prostě ikona SACS motorů kvůli emisím musela ustoupit ošklivýmu ingotu

Naposledy editováno 10.07.2013 18:42:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 18:46 | Nahoru | #14
dewwil> no ram je i neni slabost je to o odvaze jinak sacs byli posledni pekne motory co se vyrobili zbytek uz je jen nahrazka a jelikoz mam rad nahace u kterych motor hraje prvni co do designu se tyce tak nevim co si koupit a na nejakou hustokrutou strelbu s kolinkem za uchem vam seru ja sem kochac sportovec

(reakce na) Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 19:24 | Nahoru | #15
HornisGSX> jj, to jsem klukúm taky říkal, když jsme někam jeli... Nedostatky podvozku, nahrazuji odvahou Kolikrát jsem se kvůli tomu málem vymlel, tak jsem ji radši prodal, ale mladá Banditka obrečela, byl nej široko daleko, teda aspoň pro nás

1 reakcí na tento příspěvek Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 19:46 | Nahoru | #16
U becka(bavime se o b6r.v 95 ) jsem krizovky zazil ale to uz je vekem motorky u gsx kttera je koncepci podvozku stejna( i kdyz trosku pokrokovejsi) jsem tyhle ramove ulety nezazil u b 12 taky ne jen zadni tlumic to nejak nedaval... Kolega co spolu jezdime ja gsx on b1250mi celkem dava na cumak a to ma vse standart...jde vzdy o to k cemu sis tu motku kupoval...

(reakce na) Nastaveni podvozku bandita

10.7.2013 v 20:06 | Nahoru | #17
HornisGSX> Njn, ono už u GSX1100R jsem se dostával kolikrát na limity podvozku, no ale mám slabost pro ty starý SACS motory tak jsem pořídil po rozpůlení GSXR o auto toho Bandita s výkonem GSXR a v tom byl ten zakopanej pes, neuvědomil jsem si, že výkon co nepobere podvozek je na nic, ale stejně jsem ho rád krotil Ještě by mě zajímalo jak to pobírá třeba rám u ZRX1200...

1 reakcí na tento příspěvek Nastaveni podvozku bandita

11.7.2013 v 11:37 | Nahoru | #18
Na B1250 je podvozok celkom uchadzajuci, jediny problem tam je ram, ale zas aspon je sranda, ked to zacne obcas tancovat.
Rozhodne som ale nechcem ponat toto vlakno jako recenziu na B12 vzduch vs voda...

dufal som v nejaku tabulku kde bude pre takuto zataz taketo nastavenie pre rozne rezimy jazdy, ale evidentne sa nikto moc nezaoberal nastavovanim podvozku je to asi o laborovani kazdeho sudruha...

Nastaveni podvozku bandita

11.7.2013 v 12:47 | Nahoru | #19
jediné doporučení, vzít si nějaký úsek, na centrálu nastav pozici 1 a projeď ten daný úsek, poté nastav pozici 2 a opět projeď ten samý úsek, takto to zopakuj až na pozici 7 a pak sem napiš tvé poznatky, ať ten, kdo to bude hledat příště, najde aspoň nějakou nápovědu

(reakce na) Nastaveni podvozku bandita

11.7.2013 v 14:23 | Nahoru | #20

El-Chio píše: Na B1250 je podvozok celkom uchadzajuci, jediny problem tam je ram, ale zas aspon je sranda, ked to zacne obcas tancovat.
Rozhodne som ale nechcem ponat toto vlakno jako recenziu na B12 vzduch vs voda...

dufal som v nejaku tabulku kde bude pre takuto zataz taketo nastavenie pre rozne rezimy jazdy, ale evidentne sa nikto moc nezaoberal nastavovanim podvozku je to asi o laborovani kazdeho sudruha...



trochu rozvedu, co jsem ti předtím stručně napsal

s podvozkem jsem laboroval na každé motorce (b6, h9 bez nastavitelného podvozku, h9 s nastavitelným podvozkem, 990 sm-t, 990 adv...u xr400 to bylo udělané na trochu těžšího kluka než jsem ho koupil, 690 e a 450 exc). ktm mají tabulku jak v návodu k obsluze a plus minus mi to vyhovuje (nejsem ochoten tisíce km laborovat s nastavením, jako u b6 a h9, aby mi to vyhovovalo víc).

1) základem je údržba
čas od času vyměnit olej v tlumičích a cca po šesti letech nechat zrepasovat centrál
2) každý má jiný styl jízdy
jezdím svižně a mám raději tvrdší podvozky...po 500 km po okreskách za odpoledne už jsem byl trochu zmlácený
3) každý jezdí jiné trasy
jestli pojedeš na dovolenou dálnici, nebo si budeš dávat zatáčky za barákem - jiné nastavení. i na okruhu jsou pro sportovní motorky jiná nastavení - nastavení pro brno není ideální pro most

takže skoro všichni nezávodníci, kteří do podvozku smysluplně šáhli, udělali jedno nastavení, které jim vyhovuje pro většinu situací (protože s tím opravdu někdy laboruješ tisíce km) a při jízdě ve dvou maximálně přitáhnou zadní pružinu.

např. 990 adv má obrovský rozdíl mezi "tvrdý terén" a "silnice". jezdím nastavení pro silnici a na lehké enduro vyjížďky nepřeklikávám (je to cca na 20 minut), jen vyměním gumy. na celovíkendovou akci v těžším terénu se už, kromě výměny pneumatik za špunty, vyplatí překlikat

tak si to naklikej dle tvého většinového stylu jízdy na tvé většinové typy cest a jezdi

1 reakcí na tento příspěvek Nastaveni podvozku bandita

13.7.2013 v 09:04 | Nahoru | #21
neřeknu ti jak na banditovi a je to i celkem fuk neb každá motorka je jinak opotřebovaná a u motorkářů si všímám, že se tlumiče všeobecně ze zásady vůbec neřeší!!!

- není to v jistých případech až tak podstatné, pokud nechceš zajíždět lepší časy na okruhu nebo nějaké trati

Pokud ti jde o to jezdit s ženou, je lazení zadního tlumiče naprosto pasé (protože je to složité). Tam prostě musíš počítat s tím, že půjdeš na doraz, protože budeš značně zatěžovat stroj... motorka není auto a není to tahač. Prostě dáš na nejtužší, pokud máš stavitelnou i tlumivost musíš jí také zvýšit (úměrně v rozsahu) aby ti neposkakovala prdel (ale pochybuju že má Banďour až tak sofistikované tlumení).

- každá motorka se musí ladit individuálně, jde o to, aby rozložení vah bylo v tvém případě 40předek-60zadek a tlumiče byly v půlce svého zdvihu a to za situací jakou preferuješ (tedy v tvém případě by to měl být průjezd zatáčkou s baťohem s mírným plynem)

-> z toho zajisté pochopíš, že odladit správnou funkci tlumiče je věc individuální v závislosti na kondici tlumičů hmotnosti a tvých jezdeckých schopností a preferencí

to jest jen lehký výcuc z odborné literatury a z praxe

(reakce na) Nastaveni podvozku bandita

13.7.2013 v 10:27 | Nahoru | #22
Kamy> pěkně řečeno, jak jsem již psal, ve finále nastavíš jeden stupeň, který ti bude vyhovovat a s ním vše odjezdíš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Reakce plynu Suzuki Bandit 1250 Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 5 14.1.2024 v 08:36 Krautkopf
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Suzuki gsf 1250 Bandit-vibrace Suzuki GSF 1250S Bandit, Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 21 14.11.2022 v 11:01 V.e.n.c.a__zr7s
Suzuki GSF 1250 N Bandit - koupě [1, 2] Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 34 22.8.2021 v 09:52 V.e.n.c.a__zr7s
Řídící jednotka tunning Suzuki GSF 1250 Bandit Fanda-gsxr 2 27.5.2021 v 06:51 milor


TOPlist