globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: karbece Mikuni na motoru 1.5-auto
9.7.2013 v 20:05
Zdravím Vás pánové. Jelikož si stavím menšího souťěžáka na amater-rally (LADA 2101, motor 1500ccm-upravený) , tak jsem sehnal karburátory Mikuni z Rjedničky. No, a protože s těmito karburátory nemám zkušenost tak jsem nejdřív bádal kam co připojit. Našel jsem, motor běží. Ale nepravidelně. Ovšem větší problém je to, že mi po chvilce z karburátorů začne cákat benzin. V čom je problém? Potřebuji s tím jentak něco málo udělat,abych přejel lážo plážo cca 8km. Už jsem si domluvil ladění u jednoho člověka co se tímto zabývá takže zbytek bych nechal na něm.
Víte co stím?

Dík, Michal
Předchozí
1 2
Následující

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

9.7.2013 v 20:13 | Nahoru | #1
Nejlepsi reseni je lano a druhej sofer!

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

9.7.2013 v 20:47 | Nahoru | #2
Netece Ti do nich porad benzin ?

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

9.7.2013 v 21:06 | Nahoru | #3
Může být silné podávací čerpadlo,pokud je nainstalované. U starších aut jsem s tím jeden čas taky laboroval,pořád se přeplavovaly karburátory,po výměně za slabší byl klid.

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

9.7.2013 v 21:12 | Nahoru | #4
zapomněl jsem dodat že před karburátory je udělaná vracečka benzinu aby do nich pumpa netlačila ;)ale možná že by stálo za to zkusit trošku ještě přiškrtit přívod do karbeců

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

9.7.2013 v 21:16 | Nahoru | #5
Můžeš trochu rozvést princip té vracečky?

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

9.7.2013 v 21:27 | Nahoru | #6
určitě. Je to uplně primitivní, před karburátory jsem si dal rozdvojovací kolínko. Tam je udělaný přívod od pumpy, jedna hadička pokračuje do karbeců a druhá vede trubičkou do nádrže, ovšem je možné že se v ní(ve vracečce) vytvoří tlak, přecijen musí to protlačit benzin i do kopce, do nádrže.

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

9.7.2013 v 21:32 | Nahoru | #7
Ideálně nainstalovat budík, abys mohl změřit tlak v potrubí pak výsledek porovnat s manuálem pro R1 jak budeš přes předepsanej tlak tak je problém. Další možnost jsou netěsné ventily v karbecích,kdy neuzavřou když se plováková komora naplní,ale spíš bych to viděl na problém velkého tlaku podávacího čerpadla.
Možné řešení by bylo použít čerpadlo z R1, místo stávajícího.
edit : ta čeština

Naposledy editováno 09.07.2013 21:33:41

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

13.7.2013 v 22:58 | Nahoru | #8
ja bych dal nadrz nad uroven karburatoru a samospad

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

14.7.2013 v 09:37 | Nahoru | #9
vyzkoušej to napojit na obyčejnou flašku s benzínem,která bude výš,než ty karburátory..

pokud to bude přeplavovat pořád-je problém v kaburátoru,pokud to bude ok,tak je problém v té zpátečce-bude potřeba ji udělat průchodnější...

1 reakcí na tento příspěvek karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

14.7.2013 v 15:02 | Nahoru | #10
Vyzkoušel jsem, problém s přeplavováním přestal, přepad jsem jen provizorně strčil do kanystru aby to nemělo žádný odpor a z karburátorů už benzin nestříkal.
Ale při přidávání plynu mi 3. a 4. dělá neplechu, při prošlápnutí plynu to střelí do sání, ale už si myslím že je to provozuschopné tak to dovezu k jednomu človíčkovi at se na to mrne.
Jo a ještě jsme si vzpomněl, pomalu padají otáčky- co s tím,čím je to způsobeno? :-/

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

14.7.2013 v 15:11 | Nahoru | #11
musis udelat synchronizaci pomoci podtlaku na volnobeh

2 reakcí na tento příspěvek karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

14.7.2013 v 18:59 | Nahoru | #12
S tou synchronizací počítám, jen tedy ještě musím dořešit tu dodávku paliva aby nešel benzin velkým tlakem. Když bych vzal originální čerpadlo z mašiny tak by to mělo fungovat už správně bez přeplavování ne? Našel jsem konkrétně toto čerpadlo: http://www.motorkar...va-pumpa-469027.html
Tak uvažuji že ho pořídím.

(reakce na) karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

15.7.2013 v 18:12 | Nahoru | #13
Michal2101> já si myslím,že nebude ani tak problém v tom čerpadle,ale ve zpátečce-pokud je malá a vede do kopce,tak to bude zase problém-i když je fakt,že to čerpadlo v autě bude mít větší výkon...

já bych to čerpadlo z motorky nekupoval,raději si pohrát s tím stávajícím čerpadlem,předpokládám,že je přímo v nádrži,tak část benzínu můžeš odklonit i tím,že uděláš díru do hadice vedoucí z čerpadla(samozřejmě v hadici co je přímo v té nádrži a tím dírku jsem myslel inteligentnější způsob,než že ji propíchnout šroubovákem...)

1 reakcí na tento příspěvek karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

15.7.2013 v 20:46 | Nahoru | #14
bohužel takto to realizovat nejde, jelikož čerpadlo/benzinova pumpa je mechanická a je na bloku motoru

(reakce na) karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

16.7.2013 v 05:30 | Nahoru | #15

Michal2101 píše: S tou synchronizací počítám, jen tedy ještě musím dořešit tu dodávku paliva aby nešel benzin velkým tlakem. Když bych vzal originální čerpadlo z mašiny tak by to mělo fungovat už správně bez přeplavování ne? Našel jsem konkrétně toto čerpadlo: http://www.motorkar...va-pumpa-469027.html
Tak uvažuji že ho pořídím.



Staci pouzit jakekoliv cerpadlo pro karburatory, ty davaji spravny tlak. FZS1000 Fazer mel taky palovovev cerpadlo pronkarbce.

(reakce na) karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

16.7.2013 v 08:43 | Nahoru | #16

Michal2101 píše: bohužel takto to realizovat nejde, jelikož čerpadlo/benzinova pumpa je mechanická a je na bloku motoru



takže klasická ac pumpa jak byla třeba na Š120?

tak to má prd výkon,udělej pořádnou zpátečku a musí to být ok.

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

16.7.2013 v 11:54 | Nahoru | #17
radsi si tam kup z nejaky motorky "origo" cerpadlo. kdyz to natlaci tlak tak vypne a nebezi furt..

za 500 zde:

http://www.motovrako...atid=13&Itemid=2

Naposledy editováno 16.07.2013 12:01:07

(reakce na) karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

16.7.2013 v 12:31 | Nahoru | #18
Michal2101> Syn a otec Sulkovi maji v RSu karbce Mikuni. Mladsi jezdil sprinty (motor od otce vlastni vyroby) a pak zkousel supermoto, otec jezdil rallye...
Tuhle techniku moc dobre znaji.

kontakt

A ze pozdravuju

e: nebo ti do Kolina muzu poslat melouchem tatika (taky dela zavodni motory, ale on je spis specialista na webery)

Naposledy editováno 16.07.2013 12:34:59

1 reakcí na tento příspěvek karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

16.7.2013 v 19:30 | Nahoru | #19
Děkuji za reakce pánové. Zkusím tedy sehnat to čerpadlo přímo z mašiny, když je tomu tedy tak že při určitém tlaku vypne a tím reguluje tak to je perfektní. Vyzkouším.

SLEEPER-> díky za kontakt, když si budu bezradností trhat hlavu tak se jim určitě svěřím do péče ;) A tatíčka mi sem zatím neposílej, ale díky

(reakce na) karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

17.7.2013 v 11:27 | Nahoru | #20
edit:raději nic...

Naposledy editováno 17.07.2013 11:28:54

2 reakcí na tento příspěvek karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

17.7.2013 v 11:55 | Nahoru | #21
Dolph-cz -> ano je to klasická ac pumpa ale prd výkon rozhodně nemá, tadyta pumpa uživí dva webery na zavodaku

(reakce na) karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

17.7.2013 v 14:20 | Nahoru | #22

Michal2101 píše: Dolph-cz -> ano je to klasická ac pumpa ale prd výkon rozhodně nemá, tadyta pumpa uživí dva webery na zavodaku



proti standartnímu čerpadlu jaké se používá na motorech se vstřikováním(i blbá felicie má na liště 3bary) to prd je..

..tipuju,že ta AC pumpa nebude mít ani 1 bar.

(reakce na) karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

17.7.2013 v 18:58 | Nahoru | #23

Michal2101 píše: Dolph-cz -> ano je to klasická ac pumpa ale prd výkon rozhodně nemá, tadyta pumpa uživí dva webery na zavodaku



To je sice mozne, ale ne kazdy karbec ma mit stejne tlaky na plovaku... Motocyklovy karbec ma rozhodne mensi,viz jak pise dolph

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

17.7.2013 v 19:29 | Nahoru | #24
Ano, to že mají jiné tlaky v plovákové komoře ani náhodou nepopírám. Já jen řekl že zas taková sračka pumpa to není, to že dává velký tlak na moto karbece,to vím, proto mám zpátečku do nádrže avšak stejnak nevyhovující a proto sháním čerpadlo přímo z mašiny, abych problém vyřešil. Toť vše ;)

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

2.11.2013 v 20:50 | Nahoru | #25
Takže. Věci se lehce hnuly a já už mám motor běžící, sice běží mizerně ale běží. Jenže, karburátory musím vždy zalít abych vubec nastartoval-samo od sebe pomocí starteru nechytne. Když chytne a přidám plyn tak padá velmi pomalu do volnoběhu nebo i vubec. Nějaká banalita či už je to záležitost sladění? S člověkem který mi to bude aldit momentálně nemám spojení tak se obracím sem. Je možně by to dělala nějaká netěsnost mezi karbecema a sáním?(sání je na hlavě podlepené tmelem takže tam falešný vzduch nehorzí ale jedině v přirubách. Či nějaký jiný konstruktivní nápad?

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

2.11.2013 v 21:36 | Nahoru | #26
A mas ty karbce ve stejne poloze jakonjsou na motorce? Je to dost dulezite

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

2.11.2013 v 21:39 | Nahoru | #27
ano ano, jsou, kvuli tomu jsem ještě předělával přruby protože jsem je měl předtím špatně. Udělal jsem je tak aby když se podívám z boku a vidím kde se dělí samotné tělo a spodní víčko plovákové komory, tak aby ten předěl byl vodorovně

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

2.12.2013 v 20:40 | Nahoru | #28
Tak jen pro info, karbece téměř hotový, zatím naladěno bez filtrů- už je sháním a potom mi to naladí znovu protože ted to prý není ono. Nicméně, motor táhne jak prase, takový nárůst výkonu jsem si ani nepředstavoval. Až to bude i s filtrama, udělám řádnou dokumentaci ať je vidět že toto téma nebylo založeno úplně zbytečně a že nejsem moula co jen tlachá. Toť prozatím vše chlapi ;)

karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

29.12.2013 v 19:15 | Nahoru | #29
prozatím naladěno jen bez filtrů, ladění s filtry proběhne..



karbece Mikuni na motoru 1.5-auto

29.12.2013 v 19:56 | Nahoru | #30
ja fandim,a ta synchronizace uz byla?popipade jak jsou na tom membrany a mozna zmena polohy jehly nebo jine hlavni trysky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 Včera v 23:12 Ariete
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35270 Včera v 23:06 CBRlitrRR
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist