barth_duben




Téma: Univerzální motorka do města i na cesty
Zdravím všechny, potřebuji poradit s výběrem motorky ...

Jsem z Prahy a chci si pořídit "univerzální" motorku s rozpočtem cca 60 t. :) /// EDIT : rozpočet cca 150 000 Kč-200 000 Kč
Každodenní ježdění po městě a okolí (aby nebyla neohrabaná ve městě a zvládala provoz po městě)
skoro každý týden vyjížďka po čechách alespoň tak 500 km za den, nebo dva (aby se na ní pohodlně jezdilo)
jednou za čas dálka do ciziny - léto, moře, ... (aby se na ní vešla bagáž a dala se jet dálka)

já jsem 186cm, 85kg, 32 let

jakou motorku by jste doporučili ?

díkes za rady

Naposledy editováno 13.04.2019 14:10:44
Předchozí
1 2
Následující

Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 19:13 | Nahoru | #1
Já teda nebudu doporučovat, jen napíšu, že pro mě toto osobně splňuje FZS 600. Vzhledem pak roky 2002-03, sice starší, ale krásné . Navíc i cena odpovídá. A s větrem není díky kapotáži problém, na nohách ho nějak nepociťuju.

Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 19:16 | Nahoru | #2
Tak ti nevím jestli v tom výběru nemáš nějaký motorky úplně omylem. Třeba dávat vedle sebe 1000 Varadero a GS 500F ... to fakt moc nejde. Do města bude Varadero zbytečně těžký. GS500 bude zase celkem malé ...

Za sebe bych ideálně doporučil nějakou 6tku .. to bude obratnější a lehčí jak litry

1 reakcí na tento příspěvek Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 19:21 | Nahoru | #3
Bych koupil nějaky skutra vetšího obsahu..Nebo mě třeba napadá Honda NC700X,to je takovej kompromis mezi všim asi...

Univerzální motorka do města i na cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2013 v 19:36 | Nahoru | #4
versys 650 okolo 80tkč

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 19:37 | Nahoru | #5

Demon90 píše: Bych koupil nějaky skutra vetšího obsahu..Nebo mě třeba napadá Honda NC700X,to je takovej kompromis mezi všim asi...



skútr nechci, není s nim sranda jde mi o to každodenní dojíždění do práce po Praze. Bohužel bydlím v centru a práci mam taky v centru...

JirikM píše: Tak ti nevím jestli v tom výběru nemáš nějaký motorky úplně omylem. Třeba dávat vedle sebe 1000 Varadero a GS 500F ... to fakt moc nejde. Do města bude Varadero zbytečně těžký. GS500 bude zase celkem malé ...

Za sebe bych ideálně doporučil nějakou 6tku .. to bude obratnější a lehčí jak litry



jo, mam stejnou představu - tj. cca 600... Varan je hezkej, pohodlnej, pak taky pohodlnej a ještě jsem zapomněl na pohodlnej :) Ale je to těžkej velkej tank do Prahy na každodenní cestování centrem skoro nepoužitelnej... Přeci jen mezi auty s takovou motorkou se jezdí špatně

libca. píše: Já teda nebudu doporučovat, jen napíšu, že pro mě toto osobně splňuje FZS 600. Vzhledem pak roky 2002-03, sice starší, ale krásné . Navíc i cena odpovídá. A s větrem není díky kapotáži problém, na nohách ho nějak nepociťuju.



jak se na ní jezděj dálky, dá se to ? Btw. baťůžek má příjemné sezení ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 19:43 | Nahoru | #6

PerNox píše: skútr nechci, není s nim sranda jde mi o to každodenní dojíždění do práce po Praze. Bohužel bydlím v centru a práci mam taky v centru...



Tak mrkni na tu NC700 ta si myslim že splnuje tvé požadavky.

1 reakcí na tento příspěvek Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 19:45 | Nahoru | #7
Kolik mas nacestovano na moto? Najet 500km denne... pak do vyctu dat CBR600F... Udelal jsem 2x 500km denne na moji FZ8 a mel sem toho plny brejle (dalnice z toho byla tak 150-200km)

Chtit jednu moto na dojizdeni do prace a na cestovani je blbost. Kup si do prace skutra, na cestovani Goldwinga...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 19:50 | Nahoru | #8

dizzi píše: Kolik mas nacestovano na moto? Najet 500km denne... pak do vyctu dat CBR600F... Udelal jsem 2x 500km denne na moji FZ8 a mel sem toho plny brejle (dalnice z toho byla tak 150-200km)

Chtit jednu moto na dojizdeni do prace a na cestovani je blbost. Kup si do prace skutra, na cestovani Goldwinga...



právě proto potřebuji poradit :) btw. nesouložim s bankéřkou ;)))

jj koukam na tu kawu a hondu :)


Naposledy editováno 05.07.2013 19:51:12

Univerzální motorka do města i na cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2013 v 19:53 | Nahoru | #9
Ono ty tvé požadavky jsou trochu protichůdné a budeš muset jít cestou kompromisu.Na dálky s batůžkem a nákladem to chce něco většího s větším obsahem,na město a výlety do 500km zas něco obratnějšího a lehčího.Sám mám NC700X,ale jezdím bez batůžku a tak se to dá i na ty delší trasy ,do města je supr a taky na naše okrsky.Ještě je tu možnost naučit batůžka jezdit na vlastní mašině

(reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 19:58 | Nahoru | #10

PerNox píše: právě proto potřebuji poradit :) btw. nesouložim s bankéřkou ;)))



Asi bys měl

(reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 20:09 | Nahoru | #11

PerNox píše: právě proto potřebuji poradit :) btw. nesouložim s bankéřkou ;)))



Hehe no tim spis kup do mesta neco, co nema spotrebu jako auto

Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 20:27 | Nahoru | #12
nezaujatě Versys

(reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 22:01 | Nahoru | #13

PerNox píše: jak se na ní jezděj dálky, dá se to ? Btw. baťůžek má příjemné sezení ?



Jezdím zhruba 2x do roka na Slovensko na otočku. Jedna cesta je asi 230Km. Plus tam ještě pojezdím, takže za den zhruba těch 550Km dám. Mám snížené sedlo a jelikož mám 180cm, tak to není to pravé a mám nohy skrčené víc, než bych chtěl, takže při cestě zpět už mě v Ostravě pobolívají kolena, ale mít originál sedlo, troufnu si tvrdit, že žádný problém. Pak už tě ovšem limitují záda a krk, ale to je každého individuální věc, já si hodím pod hlavu levou ruku opřenou loktem o nádrž zvrchu, pravou držím plyn a jedu.
Co se týče pohodlnosti baťůžku, tak oproti minulé GS500 je to nebe a dudy, tady na tebe nesklouzává. Stupačky jsou nízko, takže na tobě ani neleží většinou váhy. Pokud máš kufr, tak se může držet v zadu madla, opírat o kufr a krom jiných jízdních vlastností nepoznáš, že tam je.

Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 22:04 | Nahoru | #14
upřímně vzhledem se mi více líbí Honda NC (i ten kufr místo nádrže je tam dobrej), ale při představě naloženého na nějakou cestu nevím, přece jen výkon nic moc :) Versys má v tomhle poměrně výhodu...

jel s tím někdo už někam "dál" ? třeba moře ?

Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 22:34 | Nahoru | #15
Kup si v-stroma 650 po meste s nim nejni problem jezdit a 500 za den das i s prstem v nose.

Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 23:04 | Nahoru | #16
PetrNox> K tomu časem dospěješ, že do města je nejlepší skůtr, tomu věř ..nějaká 125tka skůtr je ve městě mnohem více obratnější než Hujda NC 700...nevím no, snažíš se spojit dvě naprosto neslučitelné věci...to 6tikilo ani nezahřeješ a už budeš v rachotě (trpí motor, baterie atd...)

Univerzální motorka do města i na cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2013 v 23:07 | Nahoru | #17
Ahoj, jezdím denně do práce na Transalpovi 650 a nemůžu říct křivý slovo. Rozflákaný pražský silnice ho nezajímají, ovládat se dá naprosto v pohodě a dálkový jízdy jsem na něm už taky absolvoval i s batůžkem. Sedíš vysoko, vidíš dobře přes auta a sám jsi vidět, což v pražském provozu fakt není k zahození. Je jasný, že Ti každej doporučí asi to, co má sám, ale já jsem podle mého názoru tenkrát při výběru chybu neudělal. Každopádně, ať už si vybereš cokoli, přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod!

Univerzální motorka do města i na cesty

5.7.2013 v 23:31 | Nahoru | #18
Ahoj,
řešil jsem docela podobnej problém:
- pravidelně jezdím do práce přes půl Prahy (cca 25km), zároveň jezdíme s mladou na výlety a výjimečně potřebuju na moto naložit bagáž na týden. Měl jsem Inazumu 750 a dalo se to, splňovala docela vše potřebné, ale... Do města hodně široká (měl jsem širší řídítka), vzducháč se slušně zahřál a karbec byl v menších rychlostech ucukanej.
Teď jsem vyměnil za Kawu Z750s a zatím spokojenost - je neskutečně plynulá, v koloně ovladatelná. Ve dvou poměrně pohodlná, dá se s ní užít i dost srandy... Ještě mi zbývá vyřešit bagáž na delší cesty.

Ale je to vždycky kompromis... na všechny aktivity určitě existují lepší varianty :)

Univerzální motorka do města i na cesty

6.7.2013 v 11:09 | Nahoru | #19
Za ty peníze co plánuješ by jsi se měl rozhodnout zda chceš 2 válce či 4.
Měl jsem FZS600 (99") a byl jsem nadmíru spokojen, jak do města tak i kolem baráku a na výlety.Pokud bych řešil náklady tak asi Versys 650, má malou spotřebu a ve městě hodně obratnej.Pokud by bylo více peněz tak novou NC700 (+ úložný prostor, spotřeba).
Vždy jsem chtěl moto v provedení S (nějaká kapota, či štít, ale celoplast nikdy).
Proto mám TDM... komfort, náklady, využití universal, dobré brzdy.
Prostě si zaměř na nějaký typ moto a svez se, tady Ti nikdo neporadí, sám víš co chceš.

1 reakcí na tento příspěvek Univerzální motorka do města i na cesty

6.7.2013 v 11:51 | Nahoru | #20
To se pleteš, už poradili docela hodně :) Názor každého je pro mě dobrá rada ... Však ono říci na čem člověk v městě jezdí a svůj názor na to jaké to je není žádná práce a spoustě lidem (včetně mne) to pomůže Pražské silnice stojí za to co se nesluší teď říkat ale cenduro na to co chci bude asi opravdu dobrá volba, podle toho co tady lidi říkají ... :)

ono jenže 60 000Kč a 120 000Kč je tak trošku "jiná" cena, což je jedna z největších nevýhod toho NCčka... u toho Versyse mi přijde hroznej vejfuk (jen originál se dá, laďáky mi tam přijdou divné) a navíc absence centrálního stojanu mě tam poměrně dost mrzí...

navíc mne zajímá, jak se na tom NC dá jet s plnou bagáží, stačí výkon na průměrnou jízdu po okrskách a 150 na dálnici ?

(reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

6.7.2013 v 13:05 | Nahoru | #21
PerNox> K tomu NCečku,dá se s tím jet slušně i s bagáží,přece jen je to 700ccm a tak větší bagáž není tak cítit jako u stejně výkonné pětistovky.Pokud se jedná o plynulou jízdu,tak většina plechovek bude pomalejší.Jen na předjíždění je třeba víc času,nečekej nějak extra akceleraci.Rychlosti do 150 se dá,já většinou na dálnici jedu 140 tachometrových,což odpovídá v reálu 130 a zdá se,že při této rychlosti si motor spokojeně bublá a mám ještě nějakou rezervu pro zrychlení v případě potřeby

Edit jen dodám,že jezdím bez batůžku,možná,že už jsem to tu psal,ale pro jistotu

Naposledy editováno 06.07.2013 16:28:42

Univerzální motorka do města i na cesty

6.7.2013 v 15:12 | Nahoru | #22
No asi by jsi mel zacit 2val nebo 4val spotreba nebo vykon. Jinak je pravda ze na n si teda nekozu predytavit jet na dovcu ve dvou s bagazi 150. Kdyz si vezmu ze ma 35kw. Na to mi pripada jako minimalni zaklad aspon tech 50kw co ma treba ten vstrom. Ale i tak by to obcas chtelo nejakeho konika navic ale ja ve dvou nejezdim tak je to jedno.

Univerzální motorka do města i na cesty

6.7.2013 v 18:51 | Nahoru | #23
Tak vtom případě bych koupil cebro Těch 500km smlsne jako nic.I tvuj a batužkovo zadek a naložíš ho jak je libo.Uveze snad vše.

1 reakcí na tento příspěvek Univerzální motorka do města i na cesty

7.7.2013 v 09:23 | Nahoru | #24
Pracuješ v centru Prahy, takže máš dozajista vysokou výplatu, protože praha, tam kvete byznys a životní úroveň, všichni o tom mluví. Takže kup motorky dvě, jednu velkou na cestování, třeba toho varana a druhou do města, třeba varana 125 ať má v garáži malýho bráchu A batůžek, který dozajista také vydělává pěkné peníze, si může pořídit svou moto na cestování s tebou, ať nemusí sockovat na tandemu No neni to paráda být pražák, protože tam se vydělávaj prachy a člověk tam vzkvétá!

(reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

7.7.2013 v 12:44 | Nahoru | #25

SuperSic58 píše: Pracuješ v centru Prahy, takže máš dozajista vysokou výplatu, protože praha, tam kvete byznys a životní úroveň, všichni o tom mluví. Takže kup motorky dvě, jednu velkou na cestování, třeba toho varana a druhou do města, třeba varana 125 ať má v garáži malýho bráchu A batůžek, který dozajista také vydělává pěkné peníze, si může pořídit svou moto na cestování s tebou, ať nemusí sockovat na tandemu No neni to paráda být pražák, protože tam se vydělávaj prachy a člověk tam vzkvétá!



máš trošičku zkreslené představy o pražácích ano, většinou v Praze člověk vydělá o 2-3 000 Kč více, ale nájem a veškeré výdaje jsou 2x tak větší, než jinde ;) takže je tady poměrně draze ... Jinak představy hezké

1 reakcí na tento příspěvek Univerzální motorka do města i na cesty

7.7.2013 v 14:48 | Nahoru | #26
nechapu otazku mam kapotovanou cbr 900rr a nevidim duvod proc by se stim nedalo ve meste... vyhoda je ze kdyz jenom projizdim tak tam necham furt zarazenou 6 a nemusim prerazovat...

vyslovene do mesta + dojizdka na koupak bych si vyresil 125ccm 4t skutr, jenomze zatim nejsou penaze. takze opravdu kup si motorku a skutr

Naposledy editováno 07.07.2013 14:50:19

(reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

7.7.2013 v 20:10 | Nahoru | #27

milion píše: nechapu otazku mam kapotovanou cbr 900rr a nevidim duvod proc by se stim nedalo ve meste... vyhoda je ze kdyz jenom projizdim tak tam necham furt zarazenou 6 a nemusim prerazovat...

vyslovene do mesta + dojizdka na koupak bych si vyresil 125ccm 4t skutr, jenomze zatim nejsou penaze. takze opravdu kup si motorku a skutr



no nevim no sám mám taky 900rr a jet 500km tak bez zastávky to nejde jak kvuli tankování tak mám i prdel dřevěnou i ruce a záda docela pocítim jeden den se to dá druhej den už stejná porce dá zabrat třetí den jsem to už ani nezkoušel kdežto na KTM ráno sednu a večer slezu po 800km a druhej den absolutně to stejný aniž bych cokoli pociťoval takže za mě na CBR se cestovat dá ale pohodlí se nedá srovnávat s motorkou která má vyšší řidítka to taková NC bude určitě jiná liga cebro je prostě o výkonu pokud chci jet v režimu 250+ jedu na CBR pokud se chci projet nebo cestovat volim KTM i když to taky nejni zrovna cestovní motorka na to bych volil to NC

Jinak s tim městem s tebou souhlasim ta plynulost 4válce nemá chybu a nemusim hledat klakson protože můžu troubit omezovačem

Naposledy editováno 07.07.2013 20:17:09

Univerzální motorka do města i na cesty

8.7.2013 v 07:39 | Nahoru | #28
Nejuniverzálnější motka je šestkový naháč/polokapota.

(reakce na) Univerzální motorka do města i na cesty

8.7.2013 v 10:30 | Nahoru | #29

Demon90 píše: Tak mrkni na tu NC700 ta si myslim že splnuje tvé požadavky.



Až na cenu...

Co CBF600S nebo ten Transalp...

Univerzální motorka do města i na cesty

8.7.2013 v 12:47 | Nahoru | #30
na cestování bych rozhodně šetku nekupoval,když tak alespon dvouvál jinak litra,neustálý podřazování a vytáčení na pohodlí ani na spotřebě nepřidá a to si myslim že to je celkem důležitá věc na delších cestach
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMW F800GS vs Triumph Tiger 800XC BMW F 800 GS, Triumph Tiger 800 XC PepperOnAdventure 14 Dnes v 11:01 foxdive
Nieco klepe v motore Suzuki DL 650 V-Strom zincica 13 18.5.2019 v 11:02 Rolda89
Véeferkaři s rozvodama řetězama sem [1, 2] Honda VFR 800 Mike70 51 17.5.2019 v 21:06 Mike70
Délka řetězu VFR Honda VFR 800 speedy_cz 12 16.5.2019 v 17:28 dalinv
Jaké boty na silniční enduto Suzuki DL 650 V-Strom martinKM 28 15.5.2019 v 12:46 šméčko


TOPlist