bmw_r1300gs_cartec





Téma: Nový vzhled sekce Cestování a Motoakce
3.7.2013 v 15:17
Vážení uživatelé,

pokračujeme v postupné změně designu dalších sekcí webu Motorkáři.cz. Rozhodli jsme se rozdělit sekci "Cestování" na dvě nové záložky "Cestování" a "Motoakce". Obě sekce budou moci samostatně lépe nabídnout svůj obsah v lepším rozlišení.

Nový vzhled sekce cestování je možné vyzkoušet z testovací adresy:
http://www.motorkari.cz/cestovani/







Společně s novým dizajnem sekce cestování došlo k oddělení motorkářských akcí, aby získaly vlastní prostor a jsou dostupné na této již pevné adrese:
http://www.motorkari.cz/motoakce/







Rádi uvítáme vaše připomínky a nápady.
Anketa: Co si myslíte o novém vzhledu?
Změna k lepšímu
79%
64
Změna k horšímu
21%
17
Sekce mě nezajímá
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový vzhled sekce Cestování a Motoakce

8.7.2013 v 23:16 | Nahoru | #1

Miira píše: -HAD-> prosim o pouzivani motoakci tak jak se ma - tj. ze je to akce ktere se muzou zucastnit ostatni a nepouzivat to jako "cestopis". Pro tyto ucely jsou uzivatelske clanky, ktere je mozne libovolne editovat, doplnovat galerie a tim padem i rozsirovat kazdy den o novou cast - pod clanky jsou diskuze, kde se da s ostatnimi diskutovat.
Pouziti akce jako blogu bohuzel neni mozne. diky!

V souvislosti s timto premyslim nad motivaci takoveho pouziti akce - bylo to vyhodne v tom, ze to clovek muze "udrzet" na uvodce, cimz je to dostupne pro ostatni a nemusi hledat?
Bylo by zajimave umoznit vkladat "online clanek " ktery by visel na uvodni strance sekce cestovani po dobu prubehu akce? Respektive by tam byl kazdy clanek, ktery by byl editovan v prubehu poslednich 30hodin a byl typu "reportáž"?

Ted jen poznamka k 120% vs 50% - uzivatele, kteri se nauci ovladat jednu cast systemu maji tendenci tuto cast ohybat k obrazu svemu. Sveho casu jsem vytvoril eshopovy system, ktery se dal libovolne definovat a jeden mene obratny kolega jej dokazal tak ohnout, ze z toho byl redakcni system na clanky......tomu ja rikam vyuziti na 120%+ ale neni to spravne, protoze pokud se pomichaji hromadky s ruznymi druhy informaci, tak neni mozny dalsi vyvoj systemu. Proto pro kazdou logickou cast vznika samostatny suplik aby byla snazsi orientace a v ramci tohoto muzeme vyvijet nove funkce ktere tyto informace prezentuji na ruznych mistech a je mozne na ne treba v ramci novinek upozornovat nebo zajimave udalosti zvyraznovat, coz je pripad "online clanku" ktery se vytvari jiz v prubehu akce - aktualnost je pro mnohe dost zajimava.

diky za navrhy a pochopeni



Jelikož je s tebou výborná spolupráce, zkusím odpovědět obšírněji. Bohužel trvám na názoru, že po grafické stránce je to čím dál méně hezké, opticky složitější a přístup odevšud kamkoliv přehlednosti určitě nepřidá.
-teď k motivaci proč jsem to udělal, jak jsem to udělal. Když se podíváš, zjistíš, že to je moje asi 70tá akce, chtěl jsem trochu změnu. Máš pravdu, že jsem to chtěl udržet jak říkáš „na úvodce“ . Jako velkou chybu vidím, že každá akce zmizí v okamžiku proběhnutí datumu.
Když jsi celý víkend na akci, nebo celý týden na akci, zajímá tě jak ostatní dojeli domů, jak se jim akce líbila nebo nelíbila, kde najdou fotky a spousta dalších výměn informací o akci, ale po akci! Hledat v archivu je to samé jako vyhodit cokoliv do popelnice. Navíc zapomínáš
(vzhledem k tvé profesi) že spousta lidí měla potíže si jen založit profil, natož ještě hledat další návaznosti. Prostě je ještě stále dost lidí, obzvlášť starších, kteří se s počítačem ještě „perou“. Jako řešení navrhuji aby akce nemizeli dnem ukončením, ale o 5dní později
(+5dní) aby se to nepletlo do dalšího víkendu. Prostě místo poznámky „probíhá“ poznámka
„ukončená akce“ Všimni si, co lidí uměle prodlužuje konec vlastních akcí, aby hned nezmizely, zdaleka nejsem jediný. Myslím, že toto by bylo vhodné řešení, Ty které to zajímá se na běžící akci podívají. Aby tam byli všechny informace (jak navrhuješ třeba posledních 30 hodin) by při větším počtu opět skončil snížením přehlednosti.
-120% vs. 50% příklad: nežli bych použil hotový podprogram který znám minimálně, radši ho nepoužiji a otrocky vypíšu hlavní program, protože ho tvořím, vím co dělám, a navíc znám dobře smysl snažení. To že šikovný člověk dokáže vytěžit ze špatného programu 120% považuješ za špatné? Mě mrzí, že takových lidí není víc.
- Snažil jsem popsat moje myšlenky, někdy je to dost obtížné, snad jsi to pochopil tak, jak jsem to myslel. Myslím, že to je spíš na PM, než na vlákno?

(reakce na) Nový vzhled sekce Cestování a Motoakce

9.7.2013 v 12:32 | Nahoru | #2
-HAD-> takže nově si akce, na které jsem přihlášený zobrazují na úvodní stránce sekce Motoakce v prvním sloupci. Výpis je omezen na 5 přihlášených akcí seřazeno podle začátku akce vzestupně. Jako první bude nejstarší akce. Na akci nově zůstává uživatel přihlášen po dobu 60 dní (ne jako teď že se druhý den po ukončení akce automaticky odhlásí).
Takže by tam měl každý mít maximálně 2 měsíce starou akci, což je dostatečný interval na zpětné doplnění obsahu k akci. Limit 5 kusů na úkor aktuálních akcí se mi zdá taky jako dostatečný, když vezmu v úvahu, že ty jsi hodně produktivní v pořádání akcí a jsou to 3 akce během 2 měsíců. Pokud mě akce nebude již zajímat, tak se můžu z akce odhlásit dřív než mě po 60ti dnech odhlásí automat a akce z úvodky vypadává.

Měl jsem 2 možnosti - buď samostatný box s právě ukončenými akcemi nebo jen akce které mě zajímají a jsem na ně přihlášený. Proti boxu se všemi akcemi hovořilo především to, že je velká pravděpodobnost, že akce, která mě zajíma tam nebude a za 14 dnů je pryč zcela určitě. Proto jsem volil druhou možnost a budu tam mít přesně to, co mě zajímá a poměrně dlouho (až těch 60 dnů)







ad 120% - použitím loveckého nože k obědu místo příborového znamená také vyšší využití loveckého nože což je pozitivní, ale když pak jdu do lesa, tak pro něj musím do kuchyně, nebo naopak když jdu obědvat tak do skříně s loveckými noži...je jasné, že když obědvám s myslivci, tak mi ten nůž pochváli a budou rádi, že nemusí chodit jinam, ale pro ostatní kteří chtějí ve vytríně vidět sbírku všech mých nožů je to trochu problém a to je to oč v případě použití motoakce jako zápisníku z dovolené/vyjížďky jde. Když to budu používat i k jiným účelům, tak se do toho vnáší neuspořádanost.
Stejně tak by se daly komentáře k akci použít jako fórum, ale nebudou tam funkce, které specializace použití usnadňuje a ostatní to tam čekají - chci číst cestopis, jdu do sekce cestování, chci se bavit s ostatními, jdu na fórum atd..

Je pozitivní že se určitá skupina lidí naučila chodit do sekce cestování a aktuálně přesně ví, kde je akce o kterou se zajímají, jenže nejde s nimi komunikovat tak, že když teda umí chodit do detailu akce, tak tu akci budu používat jako prostředek ke komunikaci nebo sdělování jiného druhu informace.
Proto jsou zase profilu a když si někoho přidám do přátel, tak v horní liště automaticky naskocí ikona pokud ve svém profilu něco změním - vložím novou akci, každy z přátel vidí v černé liště nějakou novinku...založím článek tak opět vidím upozornění.
Je jasný, že dokud to není na celých stránkách tak je to méně použitelné, ale postupně budou přibývat další sekce a černá lišta bude dostupnější a využitelnější. Za cca 14 dnů se stará sekce zruší a plně ji nahradí 2 nové sekce...

Aktuálně jsme teda řešili 2 připomínky:
1/chci mít dostupné i skončené akce - doplněna funkčnost - přes přihlašování akcí je mám na úvodní stránce bez nutnosti manipulovat s datem zahájení a ukončení
2/píšu reportáž z akce - již existujicí funkce - vložím ji jako článek a přátelé se o tom dozví přes novinky a můžou k článku diskutovat a ty můžež jednoduse přiložit k článku galerii ze svých galerií

Celkem dobré jsou třeba ty skupiny kde se může určitá skupina lidí izolovat a společně vkládat galerie, fóra a akce (akce jsou tam zatím osekané ale chci k tomu nalinkovat klasické akce..ale zatím se nikdo s problémem nehlásí, takže zprovozním v případě potřeby)

Orientace v nové podobě MCZ - hlavní výhodu vidím v tom, že po kompletním redizajnu budou mít všechny sekce ovládací prvky na stejném místě, čímž se vše zjednoduší. Pokud se naučím používat jednu sekci, umím používat všechny.

Snad se společné podaří každou sekci vypiplat k dobré použitelnosti - pokud budete psát připomínky, tak se stránky budou pořád vyvíjet směrem který budete chtít

sem to trochu natáhl ale jinak jsem se nedokázal vymčknout :)

edit: řešení veřejně mě připadá více motivující pro ostatní aby se případně zapojili se svým názorem :)

Naposledy editováno 09.07.2013 12:32:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist