globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: únik oleje
zdar Jawaři
mám na Vás dvě otázky.
první otázka je k obrázku. co je to za výpust na kyvce ?
Je to určeno k promazání ? Mám na to napojit maznici a natlakovat olejem nebo k čemu je to dobré ?
a druhá otázka se týká úniku oleje.
po delší projížďce mám vždy spodek motoru pocákaný olejem. mám pocit,že ojel uniká guferen spod ozubeného hnacího kola. pod pravým víkem.
taky máte nějaký takový problém ?
je výměna gufera jednoduchá?
díky za rady

únik oleje

2.7.2013 v 22:43 | Nahoru | #1
1)obrázek nevidím
2)každá třinda je olejnička, mě chcala snad všude

únik oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 3.7.2013 v 03:35 | Nahoru | #2
Obrázek žádný není,ale pokud máš na mysli tu mazničku uprostřed kyvky,tak ano.Můžeš tam nasadit maznici a natlačit tuk,ale lepší je pomalu rozebrat kyvku a namazat pořádně ručně.Přitom můžeš zkontrolovat nebo vyměnit pouzdra a ten metaloplast..
Spodek motoru od oleje může mít víc příčin.Jak píšeš,gufero pod řetězovým kolečkem,špatně těsnící náhon pro tachometr nebo kroužek,kterým prochází vypínací tyčka ke spojce.Když je to v rozumný míře,tak je to takový automatický přimazávání řetězu.. Ale jinak vyměnit..Není pravda jak píše "dva hrnce" ,že každá Jawa je olejnička,to bylo spíš rukama.. Sám jsem tohle všechno přetěsnil a nikde na motoru ani kapka..Gufero vyměníš sám v pohodě doma.Staré vydloubneš ven třeba ostrým šroubovákem a potom naklepneš nové.Hlavně rovně,nejlépe po celé ploše třeba trubkou stejného průměru a břit gufera máznout trochu olejem ať se lehce klouzne.

1 reakcí na tento příspěvek únik oleje

3.7.2013 v 04:59 | Nahoru | #3
Ahoj a jak utěsnujete tu tyčku tim malim o kroužkem?

únik oleje

3.7.2013 v 07:19 | Nahoru | #4
Dva hrnce MA PRAVDU!
Kazda jawa musi prdet, smrdet a tect z ni olej, jinak je rozbita

(reakce na) únik oleje

3.7.2013 v 17:27 | Nahoru | #5
Čawa> Prodávajů se také srandovní těsnicí vehementy z umělecké hmoty, keré sů k ničemu.
Těsnicí součástku je třeba vyrobit seriózně tak, aby venek těsnil O-kroužek a tyčku malé gufero.
Řetězové kolečko se těsní tak, že pod pojisný proužek se dá talířová podložka (pružina) síly cca 1mm a s venkovním průměrem kolem 50mm.
Ta způsobí to, že mezi kolečkem, distančkou a kroužkem ložiska je stále přítlak, kerý brání průniku oleje mezi distančním kroužkem a hřídelem. Gufero može těsnit jak najaté, olej totiž teče jinudy.
Samozřejmě že existuje asi milion zaručených receptů, jak únik oleje vyřešit, včetně použití všelijakých tmelů, speciálních těsnicích kroužků a podobně.
Nicméně mnou popsaný způsob je funkční. Trvale.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist