Téma: Nadměrné vybíjení baterie při zapnutých světlech
Ahoj,
mám problém s CBR 500.
Pokud zapnu světla, byť i jen parkovací, tak se zhruba za hodinu a půl vybije baterie (zkoušeno za jízdy). Při sebedelší jízdě bez zapnutých světel není problém. Baterie je nová a taková, jaká tam má být.
Vím, že už je to hodně vylítaná vrána, ale třeba to tady už někdo řešil. Osobně mám podezření na zkrat někde na vedení kabelů ke světlům.
Děkuji za rady.

Nadměrné vybíjení baterie při zapnutých světlech

2.7.2013 v 13:43 | Nahoru | #1
a co nedostatečné dobíjení? měřil jsi kolik to dobíjí?

Nadměrné vybíjení baterie při zapnutých světlech

2.7.2013 v 13:46 | Nahoru | #2
regulátor dává málo, když jedeš bez světel tak se to ještě utáhne a pak jak je zapneš tak už to nestíhá dobíjet...

1 reakcí na tento příspěvek Nadměrné vybíjení baterie při zapnutých světlech

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2013 v 13:50 | Nahoru | #3
Svod až částečný zkrat v obvodu světel se vyloučit nedá, ale to bys poznal podle zahřívání drátů, nebo i pálení pojistek.
Ale téměř jistě bude závada spíš v dobíjecím okruhu (regler, nebo alternátor). Změř napětí na baterce při běžícím motoru, bez světel a pak při zapnutých světlech a to jak na volnoběh, tak i při cca 5000RPM, tedy zhruba otáčkách, v jakých se motor pohybuje běžně za jízdy. Pokud napětí při zapnutých světlech klesá pod 13V (přípustných jest ještě cca 12.5V), je to špatně a musíš proměřit alternátor , bude-li v pořádku, zkontrolovat kabeláž a konektory mezi reglerem a altecem a mezi reglerem a baterkou. Může být přechodový odpor i na hlavní (30A) pojistce, to bys ale poznal podle zahřívání v onom místě.

Když to nepomůže, tak vyměnit regler. Ten sice jde také proměřit, ale už to vyžaduje zkušenosti a hlavně vybavení, jaké nemá v domácí dílně každý (hlavně přesně regulovatelný ("laboratorní") zdroj).

Závadu v obvodu světel vyloučíš i tak, že místo zapnutí světel použiješ "náhradní zátěž", udělanou třeba z žárovky 12V/21W s naletovanými drátky, kterými ji napojíš přímo na baterku. Klesne-li napětí i s takto připojenou žárovkou (21W stačí, když uvádíš, že stačí zapnout jen obrysovky), je jasně chyba v dobíjecím okruhu.

(reakce na) Nadměrné vybíjení baterie při zapnutých světlech

2.7.2013 v 19:17 | Nahoru | #4
J.M.K.> Díky za návod. Snad to půjde. Samozřejmě děkuji i ostatním.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Plasty z ebaye Honda CBR 500, Honda CBR 500R Matěj883 3 5.8.2019 v 16:06 Gahan37
Náhradní díly Honda CBR 500, Honda CBR 500R Matěj883 2 15.7.2019 v 10:13 awaxcs
První moto Honda CBR 500 Jedliss 10 23.4.2019 v 20:39 GL1
Lakování kol kde [1, 2] Honda CBR 400, Honda CBR 1100XX Blackbird, Honda CBR... Meky13 38 27.3.2019 v 21:36 Dadak79
CBR 500 F nestartuje Honda CBR 500 Solnma 4 16.11.2018 v 19:03 Solnma

TOPlist