globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: |Výměna oleje v tlumičich
No poprvý to měnim vyšroubuju víko na řiditkach vylitne namě pero......řikam ...ok naleju tam motorovýho oleje co se vejde, tože tlumiče začly trochu protejkat, ale seru nato, dokonce leta to vydrži servis ma zasebou potřebuju jezdit--------- no..pak to začlo týct kde mohlo podemnou 7mi metrova olejova skvrna a zatlačit to z5 a zavřit bez šance .................nakonec jsem to tam spomoci stojanku narval, že sem si to přizvedl.....zmnačkl tlumiče a přebytečnej olej vytek.....a tlumiče se odvdušnily ...ale trochu to tam křupe...mam se bat ? A kolik tam ma spravně přijit oleje, předpokladam, že to teď bude vrchovate v uplnem stlačení tlumičů ;)

Naposledy editováno 17.06.2013 01:37:22
Předchozí
1 2
Následující

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 06:46 | Nahoru | #1
No ty p*čo
Jako pobavils

Naposledy editováno 17.06.2013 06:46:11

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 06:53 | Nahoru | #2
Si ňákej nemosnéééj,vem si honem tabletku

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 07:17 | Nahoru | #3
Vás nechal jo, já byl smazán.

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 07:18 | Nahoru | #4
Vás nechal jo, já byl smazán.
2x

Naposledy editováno 17.06.2013 07:19:10

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 07:30 | Nahoru | #5
Utesnit silikonem, s takhle poladenou motorkou pojezdis i o 20let novějsi stroje:)

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 08:03 | Nahoru | #6
No hned mám lepší den Čumím na to jak péro z divanu, není nad se hned od rána z plných plic zasmát

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 08:24 | Nahoru | #7
No ty p!co......dobrej matros...

|Výměna oleje v tlumičich

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2013 v 09:10 | Nahoru | #8
Poprve v zivote jsem si koupil moto co jezdilo u nas, a tento prispevek mi jen potvrzuje ze to bylo naposled, uz pul roku se v tom hrabu a davam dohromady co nejakej moula predemnou posral.....

K tematu vymeny oleje:

1. Stahni si zde v motokatalogu manual, je to tam pekne popsane vcetne objemu oleje
2. Jestli ti to tece, gufera stoji 300,- a je to docela rozumna investice, nez vytekajici olej na brzdy
3. Da se velmi silne predpokladat ze neumis pipnout anglicky a manual ti bude na houby, tak ti to veskratce objasnim

Vytahnout vidle
Jeste veslozenym stavu povolit imbus ktery je uplne vespod v dire nad osou kola
Povolit vrsek, odsroubovat uplne vycko a vytahnout vsechno co tam je
Odstranit prachovku a jistici krouzek nad guferem
Vylejt olej
Odsroubovat spodni imbus a vytahnout vnitrni pistnici
Ted to vezmes do teplejch a budes vidlu rostahovat, 2-3 pohyby by si to mel od sebe roztrhnout
Tak ted mas tri casti spodek, trubku a vnitrni pist
Cely to vykoupes v technicaku a vycistis

A jdeme skladat
Do spodku vlozis trubku ( na ni jsou dve kluzna pouzdra) vrchni pouzdro je dobry zmacknout a zaaretovat v teto pozici treba paskou ( nalepit pasku jen na horni polovinu), opatrne jej zasunes dolu a rovnomerne treba dvema sroubovaka zatlacis do diry, sundas pasku a dolacis
Mezi pouzdrem a guferem by mela byt podlozka nezapomen na ni
Vezmes nove gufero nasunes dle obrazku na krabicce
Ted by si tam mel gufero rovnomerne zatlacit, k tomuto ucelu vyborne poslouzi pul metrova novodurova trubka o prumeru aby dosedala na vnejsi kruh gufera a gumova palice
Az to tam mas das segrofku a prachovku
Vlozis pistnici a zespod nasroubujes imbus
Plnime olejem a mas dve moznosti
1. Udava se vyska oleje - lijes olej zaroven si zapumpujes tlumicem a vnitrni pistnici aby si jej odvzdusnil a pri stlacenym tlumici meris vysku oleje od hrany trubky
2. Jelikoz jsme tlumic cistili byl suchy a muzeme nalit olej presne podle udavaneho mnozstvi (zase ten manual)
Nahoru nahazis pruzinu, podluzky a vymezovaci trubku tak jak si to vytahl ( nebo si nalistuj obrazek v manualu)
Nasroubujes vicko
Das do brejli a znovu pretahnes spodni imbusy
A je to

Kdyby jsi potom potreboval nastavit podvozek na svoji vahu staci rict

PS omluva za chyby pisu z telefonu :)

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 09:16 | Nahoru | #9


bože, na běžnou údržbu motorky potřebuješ IQ alespoň přes 80

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 09:17 | Nahoru | #10
Hledej na TyTrubko, je toho tam mraky...

2 reakcí na tento příspěvek |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 09:31 | Nahoru | #11
Prdele to je nějaký složitý, no ja to potřeboval jen trochu dolejt ;D Jinak o nazor chytráků co umí jen kritizovat a přitom umi beztak hovno sem tady moc nestal, ale bohužel jich tu sou mraky stim nic nenadělam

(reakce na) |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 10:12 | Nahoru | #12
KapitanMasakr> je to jednoduchy jak sviň a dolitím nic nevyřešíš

Jen sem prosím za týden nepiš že ti motorka přestala brzdit nebo že ti v zatáčce vyfackovaly řidítka

Naposledy editováno 17.06.2013 10:12:52

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 10:13 | Nahoru | #13
Tak po tobě bych si chtěl jednou koupit motorku.
A jestli nejsi schopný ty tlumiče udělat, tak to někomu svěř, protože jednou pochopíš že než kW a Nm jsou důležitější brzdy, řízení a tlumení

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 10:22 | Nahoru | #14
Utáhni pružinu na zadku na maximum, aby to ladilo, bude to teď trochu sportovnější.

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 10:55 | Nahoru | #15
Hele az to budes prodavat, dej vedet, protoze ji chci

(reakce na) |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 11:12 | Nahoru | #16

KapitanMasakr píše: Prdele to je nějaký složitý, no ja to potřeboval jen trochu dolejt ;D Jinak o nazor chytráků co umí jen kritizovat a přitom umi beztak hovno sem tady moc nestal, ale bohužel jich tu sou mraky stim nic nenadělam


Hlavně že ty to umíš, když se musíš ptát.

2 reakcí na tento příspěvek |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 11:57 | Nahoru | #17
tak sem vyrazil doměsta...motorka zatočila trochu jinak než sem potřeboval a malem mi utrhla nohu o zabranu nasilnini :D moje oblíbený kalhoty sou vpi*i pravej potřebuje asi kraped povypustit .....noo kdyby někdo zvas chytráků radši poradil kolik se tam mam nalejt v manualu to trochu chybi.

Naposledy editováno 17.06.2013 11:57:58

(reakce na) |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 12:02 | Nahoru | #18

KapitanMasakr píše: tak sem vyrazil doměsta...motorka zatočila trochu jinak než sem potřeboval a malem mi utrhla nohu o zabranu nasilnini :D moje oblíbený kalhoty sou vpi*i pravej potřebuje asi kraped povypustit .....noo kdyby někdo zvas chytráků radši poradil kolik se tam mam nalejt v manualu to trochu chybi.



Musíš stáhnout servisní manuál, ne uživatelskou příručku, chytráku

Naposledy editováno 17.06.2013 12:02:40

(reakce na) |Výměna oleje v tlumičich

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2013 v 12:27 | Nahoru | #19
KapitanMasakr> Manuál teď nemám po ruce, jen motodata, pro tvou motorku tam není uvedené množství, ale tzv. výška hladiny a ta je 114mm. Takže vidle rozebereš, vyčistíš, dáš nové gufera, naliješ nový olej, pak párkrát zapumpuješpístnicí ať se olej dostane do celého tlumiče pěkně. A pak si změříš od horní hrany tlumiče trubky tlumiče víšku 114mm, Vzal bych si větší injekční stříkačku, dal na ní hadičku dlouho 114mm a pokud tam bude oleje víc, tak to odsaješ abys to měl hladinu na výšce jak má být. Když bude oleje míň, tak doliješ.
Jako ono to zní možná jednoduše, ale fároš ikdyž má ještě konveční vidle, už sou plně nastavevitelné, a rozebrat je a složit zpět aby vše fungovalo pro člověka co to nikdy nedělal asi sranda nebude. Musíš přesně vědět jak co nastavit při montáži a dodržet určité technické postupy, jinak vyhodíš prachy za gufera a olej zbytečně a bude ti stejně na hovno protože to nebude fungovat.
Jako nic proti, ale když se dívám na tvůj profil a tvoje příspěvky tady ve foru, tak o tom asi ani nemáš páru jak vůbec tlumič funguje! Být tebou obětuju 1000-1500Kč a dám to do servisu nebo uděláš víc škody než užitku.

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 12:43 | Nahoru | #20
Kdyby jste s ním závodili, tak by měl na opravu, teď si to musí opravit sám

1 reakcí na tento příspěvek |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 13:01 | Nahoru | #21
Namě unas typek v motoobchodě vytahl že to mám za dvojku .....XD jako a jinak zdravej :D..........sám to mam zachvilku servo olej ještě mám........jen jsem potřebovcl to množství nebo hladinu :) gufera ještě něco vydrži, to udělam pořadně až vzimě, už jsem toho udělal dost, mě stači prozatim dat tam jen čistý oloej :)

No co se týče zavoděni snad to bude fungovat :D....dnes už vím, jake je to v jeensach drhnout o asvalt.....je to jak kdybych byl oblečen v papíru :D ...takže se pokusím vůbec nepadat.........každopadně díky za rady :) celkem pomohlo napoprve jsem to totiž přelil a dost nanic :)

Naposledy editováno 17.06.2013 13:07:19

|Výměna oleje v tlumičich

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2013 v 13:08 | Nahoru | #22
ty vole servo olej má tam přijít 10w tlumočovej

tady stáni manuál http://www.motorkari.cz/upload/files/manualy/2933_cbr900rr96-98manualsc33.pdf

na straně 264 je množství a případně výška oleje

PS: jsou tam pěkný obrázky snad to tvoje tykve pochopí

Naposledy editováno 17.06.2013 13:09:08

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 13:14 | Nahoru | #23
Jupí oblázky ty sou nej

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 13:16 | Nahoru | #24
Jo olej sem měl na pultu když sem uviděl krásný nepruhledný hledi na moi přilbu..... zkusim ten řidkej servo třeba bude mit lepši vlastnosti, je to jak voda.

1 reakcí na tento příspěvek |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 13:50 | Nahoru | #25
Kolik že to chceš dát do placu při tom tvým závodě? Vzhledem k tomu, že v první zatáčce půjdeš mezi stromy, mi to přijde jako dobrý víkendový přivýdělek

(reakce na) |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 14:40 | Nahoru | #26

MaraVFR píše: Kolik že to chceš dát do placu při tom tvým závodě? Vzhledem k tomu, že v první zatáčce půjdeš mezi stromy, mi to přijde jako dobrý víkendový přivýdělek



S motorkou, ktera ma v tlumicich hydraulicky olej bych si to rozdal taky. Ale mam na nej moc mlady stroj.
Leda bych vzal M-72 z roku 1952 ktera ma navic obsah jen 700ccm. Do toho by uz mohl jit.

1 reakcí na tento příspěvek |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 14:52 | Nahoru | #27
Hm odsával jsem to tou iněkci s hadičkou a ta mi tam trochu spadla.

Naposledy editováno 17.06.2013 14:55:12

(reakce na) |Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 14:58 | Nahoru | #28

KapitanMasakr píše: Hm odsával jsem to tou iněkci s hadičkou a ta mi tam trochu spadla.


Tam nech. To neva. Ser na to a jezdi.

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 14:58 | Nahoru | #29
A mezi servo olejem a tim vylitym vidim patrnou změnu, nema černou barvu :D....jinak nic všecho ok ..... jo vytahni tu 7mistovku ta jede podobně dame si to rovnou za 10sitku ne ;)

|Výměna oleje v tlumičich

17.6.2013 v 16:07 | Nahoru | #30
Hej čoveče ty seš fakt případ. Mám takový tušení, že se tad ystaneš hvězdou fóra. náběh slušnej.

Jinak na gufera se vysrat nemůžeš, mel bys je měnit pokaždý, když do tlumiče lezeš. A pokud ti vidle tečou, tak je jasný že hlavně gufera!
Když si pročteš manuál, je to tam rozepsaný docela blbuvzdorně. Komplet.

Oleje tam má bejt 540cm krychlových (+- 2,5cm kychlových). Kdyby teda byl problém, tak cm3 (krychlový) je to samý jako mililitry. Takže ti stačí obyčejnej odmernej válec, kde naměřit 0,54litru není žádnej problém. Pokud to budeš dělat je dobrý si přeměřit vodící futra. je možný že budou vyjetý a pak je fajn jevyměnit. Krom toho že má trubka vidle vůli (když jsou vyjetý), tak se pak vybrušuje vnitřek kluzáku a to by tě čekaly nový vidle. A pořád je lepší zainvestovat 17 stovek do futer (cena přímo v honda shopu, 300za gufera a asi 500 za kvalitní TUMIČOVEJ olej )má tam bejt 10W, můžeš dát i hustší, abys byl víc racing, ale pak to neseřídíš, bude to pořád na blejda zbytečně tvrdý), než pak kupovat celý nový vidle, žejo.

Jinak taky návod s blejdovejma vidlicema je tady
Při skládání je dobrý (po nalití oleje) pořádně radši víckrát šoupat mechanismem nahoru a dolu aby se odvzdušnily komory, ale to už máš všechno v manuálu...

Naposledy editováno 17.06.2013 16:08:28
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete

TOPlist