bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ukazatal stavu benzínu
chtěl jsem se zeptat jestli by se dala koupit nějaká kontrolka, která by mě ukazovalo stav Benzínu v nádrži

Ukazatal stavu benzínu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2013 v 23:00 | Nahoru | #1
Vím, že tu jednou byl odkaz na stránku nějakýho maníka, co si vyráběl samodomo ukazatel hladiny paliva do ČZ Hotovej očistec

Žádný jednoduchý řešení podle mě není, max se daj sehnat digi ukazatele, který ale musej bejt napojený na odporový snímače hladiny paliva, ale nevim o tom prakticky nic...

Ideální je buď sledovat najetý km od posledního tankování (pokud má motorka na tacháči funkci trip) nebo před každym vyjetim otevřít nádrž a prostě kouknout

Asi bych to raději řešil takhle, než dělat díry do nádrže atd...

Ukazatal stavu benzínu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2013 v 23:21 | Nahoru | #2
Snímání hladiny by se dalo udělat buď na principu kapacitního snímače, nebo se používá tyčka, na které jest navlečen plovák s magnetem, jež postupně spíná jazýčkové kontakty umístěné uvnitř tyčinky a tak rozsvěcí jednotlivé diody na ukazateli typu "bargraf". Nevýhodou tohoto řešení jest pochopitelně velký počet drátů spojujících ukazatel a snímač, pokud tedy součástí snímače není rovnou řada odporů v sérii, přičemž jazýčkové kontakty jednotlivé odpory postupně zkratují. Ukazatel pak jest v principu voltmetr.

Ve všech těchto případech jest však nutné navrtat do nádrže otvor pro uchycení snímače, což jest pochopitelně nevratné bastlení. Nebo přestřihnout hadici vedoucí od kohoutu ke karbci a nasadit na ní T-kus, z jehož ramene povede další hadice ke kousku trubky umístěné paralelně vedle nádrže a v trubce bude umístrěn snímač. Trubka pochopitelně nesmí bý na svém vršku utěsněna, aby mohlo fungovat pravidlo shodné výšky hladiny ve spojených nádobách. I v tomto případě však budeš mít na motorce další "bazmek", navíc umísěný viditelně vedle nádrže.

Jak píše sharkis, vůbec se nevyplatí takto bastlit a zkrátka si odpozorovat, po kolika najetých km od nabrání plné nádrže musíš přepnout na rezervu (nebo se rozsvítí kontrolka rezervy - nepamatuju si, jak to má NSR125 řešené).
Jen pozor na to, že kor u motorky, jako je právě tato, jsou dost markantní rozdíly ve spotřebě, pokud jedeš v klidu, nebo zda jedeš "palbu" jako na okruhu.

Nebo si můžeš udělat kalibrovanou tyčinku (s ryskami), kterou po otevření víčka změříš, kolik paliva Ti zbývá - stejná měrka (byť plastová) byla u Trabantu.
A když už padá slovo o Trabantu, tak do těch se ěnkdy hladinoměr na kapacitním principu dodělával:



Zdrojová stránka .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CDI 589B Honda NSR 125 čeplin 0 10.3.2024 v 16:18 čeplin
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 11 9.3.2024 v 20:25 Thomasr
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus
Nsr hodně řve Honda NSR 125R, Honda NSR 125 JukeCZ 12 5.3.2023 v 15:17 Vítězslav_Máří
Válec nejde sundat Honda NSR 125R, Honda NSR 125 JukeCZ 14 3.3.2023 v 23:14 Julip2


TOPlist