globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gas gas vs KTM vs Husqvarna
Zdravim Pomalu začínám pokoukávat po silnější motorce-enduru a padlo mi nejvíc do oka Gas Gas EC 300 nebo KTM EXC 300. Vím určitě že chci 300 ve dvoutaktu. Ale teď kterou z nich vybrat? Motor řešit moc nebudu, gasík prý jede víc odspodu, což by mi vyhovovalo, ale není to tak důležitý faktor. Spíš mě zajímá jejich porovnání co se velikosti týče, gasík je prý oproti ktm dost nízký, a to pro mě hraje taky roli, jelikož nejsem nejmenší postavy tak se cítím líp na vyšší motorce. Dalé by mě zajímalo jestli jsou u obou motorek nějaké špatné ročníky, jak je to se spolehlivostí v porovnání GG a ktm, a ještě mě zajímá jak je to s tím přepínáním map u GG to sluníčko-mráček, to mají všechny GG nebo jen určité roky? Díky

Naposledy editováno 21.07.2013 01:00:57

Gas gas vs KTM vs Husqvarna

28.5.2013 v 20:07 | Nahoru | #1
U GG byval problem s pakou zadni brzdy, nevim jestli uz to vyresili.

1 reakcí na tento příspěvek Gas gas vs KTM vs Husqvarna

28.5.2013 v 22:29 | Nahoru | #2
To je podle mě docela maličkost, ne? Zatím pro mě vyhrává Gas, ačkoli jsem dost dlouho pokoukával po EXC, ale Gas vede hlavně díky ceně, kdy můžu mít za stejný prachy gase z roku 2008 jako ktm z roku třeba 2005, a hlavně se mi víc líbí design toho gase a to přepínání výkonových map Asi jediný co mě odrazuje by byla ta velikost, pokud je opravdu tak malej jak jsem slyšel..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

28.5.2013 v 22:41 | Nahoru | #3

PIMPulin3 píše: To je podle mě docela maličkost, ne? Zatím pro mě vyhrává Gas, ačkoli jsem dost dlouho pokoukával po EXC, ale Gas vede hlavně díky ceně, kdy můžu mít za stejný prachy gase z roku 2008 jako ktm z roku třeba 2005, a hlavně se mi víc líbí design toho gase a to přepínání výkonových map Asi jediný co mě odrazuje by byla ta velikost, pokud je opravdu tak malej jak jsem slyšel..



Ze se ti za jizdy uvolni a prestane to brzdit je malickost? Jinak taky jednou planuju tohohle Gase poridit, na hobby jezdeni by ten motor mel byt lepsi nez u KTM a pro me naopak cim mensi tim lepsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

28.5.2013 v 22:45 | Nahoru | #4
SirIndy> No tak furt lepší než kdyby se třeba rozsypal motor nebo převodovka nebo něco takovýho, přecejen máš ještě přední brzdu tak aspoň dojedeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

28.5.2013 v 22:51 | Nahoru | #5

PIMPulin3 píše: SirIndy> No tak furt lepší než kdyby se třeba rozsypal motor nebo převodovka nebo něco takovýho, přecejen máš ještě přední brzdu tak aspoň dojedeš



Pokud zrovna nebudes ve chvili, kdy to zjistis, rozjetej pred zatackou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

28.5.2013 v 22:55 | Nahoru | #6
SirIndy> no tak to je věc druhá
A co říkáte ještě na 250 endurko ve dvoutaktu? Myslím tím hlavně GG EC 250, ale i to EXC 250. Je to velký rozdíl oproti 300? Aby to zase nebylo zdechlý odspodu To se asi vyplatí radči počkat a připlatit na pěknou 300 že

(reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

28.5.2013 v 23:05 | Nahoru | #7

PIMPulin3 píše: SirIndy> no tak to je věc druhá
A co říkáte ještě na 250 endurko ve dvoutaktu? Myslím tím hlavně GG EC 250, ale i to EXC 250. Je to velký rozdíl oproti 300? Aby to zase nebylo zdechlý odspodu To se asi vyplatí radči počkat a připlatit na pěknou 300 že



Zas tak velky rozdil to nebude, ale sel bych do 300. Leda by se naskytla vyhodna koupe 250.

Gas gas vs KTM vs Husqvarna

29.5.2013 v 18:58 | Nahoru | #8
dobrá cena hír ale je to TM a nemá el. startér...

Gas gas vs KTM vs Husqvarna

29.5.2013 v 22:33 | Nahoru | #9
To už je moc.. Když by klaplo tak bych na to měl max. 70t právě...
Jinak GG co vím taky nemá startér a teď si nejsem jist jestli ho mají i ty starší KTMky nebo až ty novější po roce 2008

1 reakcí na tento příspěvek Gas gas vs KTM vs Husqvarna

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2013 v 00:13 | Nahoru | #10
Předem se omlouvám, ale nemám rád rádoby fundovaný kecy. Mám s gasíkama už nějaké zkušenosti, ale zde prezentovaný problém s brzdou si můžeš způsobit jedině mizernou údržbou. Za normálních podmínek a údržby jsou Gasy motorky jako každé jiné, mimo KTM.
Soudě z profilu moc praxe asi nebude - myslím s ostřejší motorkou a z priority v přepínání map.
Všechny enduro motorky jsou cca stejně velké, oblibou Gase je ale měkčí pérování, zejména vzadu je to znát, takže pak je motorka "pocitově nižší", minimálně zadní pružina se prostě musí doladit. Ale i tak se s tím jezdit dá.
Přepínání map je v podstatě na všech dvoutaktech, někde to je nevydrátovaný, ale zase při troše zkušeností to až takový zázrak není.
A střelit si na rozjezd 300 ve dvojtaktu je otázka osobní odvahy. Je to sice endurko, hodný, ale jede to furt i když nechceš, chce to silný ruce a mozek.
Za mě je ideál na začátek u Gase 200, ale ten se skoro sehnat nedá. 125 je trošku náročnější ( zas má výhodu, že motor je až na detaily Yamaha) takže pak 250.
Ale rozhoduje ten kdo platí, takže šťastnou volbu.

Gas gas vs KTM vs Husqvarna

31.5.2013 v 10:05 | Nahoru | #11
Jezdil jsem na 4T 450 a to je výkonově podobný a dalo se to zvládnout To tříkilo na tom bude výkonově +- stejně, jen s o něco menším spodkem ne? No a právě proto jsem chtěl to přepínání map, než bych si zvykl tak ve větším terénu přepnout na mráček a je to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

31.5.2013 v 10:06 | Nahoru | #12
kixs2> souhlasim
v pravdě na začátku jsem Pimpulinovi nechtěl radit, ať vezme něco slabšího, protože vypadal rozhodlý, ale je fakt, že to 300 je dost a i 250 na který jsem jezdil byla na začátečníka v enduru docela zlobivá holka(mluvím o exc 250) takže tak
a tak jestli si jezdil 450 tak to je jiná, já předpokládal přechod z TDR...

Naposledy editováno 31.05.2013 10:07:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

31.5.2013 v 10:56 | Nahoru | #13
kokonhead> Taky mi jde hlavně o to, že bych to tříkilo jen tak neuhnal jak třeba dvácu

(reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

31.5.2013 v 11:58 | Nahoru | #14
PIMPulin3> jestli máš na to jen 70 litrů, tak v lepším stavu seženeš rozhodně GasGas

přepínání map je pro začátečníka k ničemu, budeš tam mít mráček a budeš rád, že se vezeš

u KTM je taky přepínání map, ale tam se jen odpojuje drátek u řídící jednotky

Gasíka by jsi mohl mít výhodu podvozku - Öhlins funguje daleko lépe než WP

KTM budeš mít větší výhodu dostupnosti dílů/servisu

Gasík má na centrálu přepáčko, takže větší údržba a pokud to prosereš, tak i nákladnější

KTM má na centrálu PDS - minimum údržby a dělá se i kvalitnější tuning druhovýroba, takže daleko delší výdrž mth

ceny dílů jsou +- stejné, takže jak jsem psal, za ty prachy co do toho chceš dát, tak v lepším stavu bude GasGas

(jinak, začínat výběr motorky tím, jestli mi bude velká nebo malá je pitchovina )

Naposledy editováno 31.05.2013 11:59:47

1 reakcí na tento příspěvek Gas gas vs KTM vs Husqvarna

31.5.2013 v 19:03 | Nahoru | #15
Přidám ještě jednu poznámku. Ono je jezdit a jezdit. Osedlat motorku na polňačce a dát jí plnej kotel, to není vypovídající,( tím nechci nic zpochybňovat) tam to není problém, ale třeba pro tebe to není daleko do lomu v Brodku u Prostějova. Tam si dej tři čtyři dlouhý kolečka s klukama a je to někde jinde. Tam jsem svoji 450 tahal tolikrát z křáků, že jsem skoro zapomněl proč jsem tam vlastně jel.
Než se naučíš jak dát výjezd a nejít přes střechu, to potrvá. To není o koních v motoru, to je o hlavě a rukách.
Rozdíl mezi 450 4T a 300 2T je něco kolem 15-20kg a to je "kurevsky hodně" když ti pot teče z helmy.
A 300 2T podle mě jede víc než 450 4T a navíc je lehčí a ten hmotnostní tlumič budeš ty. Ona tě dostane.
Mé dítě (20) jezdí malorážku tj. dvácu Gas Gas a na výkonový strop ještě nedosáhl, jen furt brble, že v levé noze má křeče jak furt machruje s šaltrpákou. O tom malorážky jsou, bez otáček to nejde. Ale jsou to citlivky na nastavení karburátoru. Stačí 5km záběhové jízdy se špatnou tryskou a válec je v pánu. Což obecně ale platí pro všechny 2T ve větší či menší míře, tj. není to cestovní hračka, jakmile se motoru směs nelíbí ( stačí větší změna teploty) a je to drahý. 30 tisíc na chybu je ověřeno.
Chybou podle mě je posuzovat výkon když je pilot čerstvej. Výkon je třeba hodnotit, když se po půl hodině maximální "střelby" pilota otvírají ruce vypadávají řidítka a prsty už nedosáhlou ani na brzdu ani na spojku.
To je pak enduro a motocross ve vší síle.
Jo a k podvozkům. Je naprosto jedno v začátcích jaký podvozek motorka bude mít. Musíš se nejdřív naučit, jak podvozek naladit. A je zde hromada machrů, kteří mají laděný podvozek, ale zapomínají, že není laděný na ně, takže je k ničemu. Protože každý ladič se tě zeptá: a jak to chcete? A když nevíš co chceš, což vědět nějaký čas nebudeš, tak stačí, když bude v dobrým technickým stavu.

Naposledy editováno 01.06.2013 10:55:49

(reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

1.6.2013 v 18:27 | Nahoru | #16
kixs2> Já to znám neboj A jsem si moc dobře vědom do čeho jdu. Jen mě zajímá porovnání těchhle dvou motorek.
Jinak všem děkuju za rady

Gas gas vs KTM vs Husqvarna

7.6.2013 v 21:40 | Nahoru | #17
Co brzdy, spojka, vyváženost, jak je na tom Gas?
KTM je v tomhle hodně dobrá a ty Bremba fungujou moc dobře.
Každopádně 300 2T je pecka a v terénu max výkon nevyužiješ, stejně jako u 450 4T a osobně radši 5x zvedat tříkilo jak 450.
Tak chci příští rok tříkilo.

Gas gas vs KTM vs Husqvarna

5.7.2013 v 21:21 | Nahoru | #18
A co říkáte na Husqvarnu WR 250 rok 2006? Prý je to ale mrtvé odspodu, tak nevím

1 reakcí na tento příspěvek Gas gas vs KTM vs Husqvarna

21.7.2013 v 00:59 | Nahoru | #19
To o té husce nikdo nic neví? Vypadají pěkně a starší ročníky jsou za dobrý peníz, jsou tam nějaké podstatné rozdíly v roku 2004 a 2006? Jak to jede? Moc by mi to pomohlo

(reakce na) Gas gas vs KTM vs Husqvarna

15.8.2013 v 12:09 | Nahoru | #20
PIMPulin3>
Odspodu to mrtvé neni, pokud ti funguje přívěra. Velký odskok od 300 to neni. Jen se ti časem budou hůře shánět díly. WR 300 je modelově novější.
Honza

Gas gas vs KTM vs Husqvarna

9.10.2013 v 11:33 | Nahoru | #21
Husqvarnu WR 250, model 2004 a Gase EC 250 "neracing", model 2007, mohu porovnat. Předně Huska má mnohem lepší průběh výkonu. Gasík má zas šestikvalt. K tomu Husky dospěly, myslím, až v roce 2011? Podvozkem je přívětivější a příjemnější Gas, Husqvarna byla "koza". Na ní se mi nedařilo při motokrosu jet rychle, přestože motor byl výborný. Zadní pérování Sachs je u obou spíše tvrdší (u Husky více), takže na doraz to nepůjde (dá se poštelovat i pružina, to jsem nedělal). Předek Marzocchi je u obou měkký (u Gase více, vidle má menší průměr), takže doraz se při tvrdším dopadu objeví. U Husky je obvyklá závada prasklé pérko na řadičce (u mě po 8600 km?). U Gase jsem najel zatím asi 286 hod. a 12000 km. Závada žádná, píst vyměněn po 10000 km. Sjetý o 0,06 mm, válec bez měřitelných změn. Ale jezdím 80% po silnici s dlouhým převodem, v blátě se neplácám, motorka je hodně pošetřená. Gas se pohodlně spouští, u Husky se na páku musí více skočit. Už proto bych Husku WR 300 nebral. A asi žádnou třístovku, neboť tam už je určité nepohodlí nejen při spouštění.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days MalejMazel 14 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák
Sroub volnobehu KTM TPI KTM EXC 300 Norous123 4 10.1.2024 v 17:12 Metric


TOPlist