Na cesty





Téma: Proč vždy přestup na silnější?
 
22.5.2013 v 21:09
Zdravím,
pro někoho téma na dlouhé zimní večery (tedy pro někoho o ničem), pro někoho na zamyšlení.. Občas tak přemýšlim nad otázkou proč vždy přestup na silnější? Resp. proč někdo ze 125ccm přestupuje na 600ccm nebo pak zase na silnější? Kolikrát si říkám, že člověk neumí ani využít potenciál slabší mašiny, na které jezdí a už chce skákat na větší obsah...ptám se proč? Není to tak, že bych chtěl někomu mluvit do duše atp..jen mě to prostě zajímá. Nejspíš pro to, že se sám sebe ptám zda zůstat u malorážky 125ccm, i když 4t vyměnit opět za 2t, na kterém jsem už jezdil a moc mě to bavilo a k tomu to doplňovat jízdou na mé milované Jawě 350/634 nebo 125ccm vyměnit za 500ccm či 600ccm. Asi mě to táhne ke 125ccm z důvodu lehké manipulace a obratnosti, nižší spotřebě, i když u 2t by se o tom dalo dlouze povídat a levnému povinnému ručení a například i cenám pneu. Nadruhou stranu na vyšším obsahu je jednodduší cestování z hlediska síly motoru, prosotoru, protože přeci jen jsou ty mašiny větší, výkon je podstatně jinde atp.. Jenže je zde větší spotřeba, dražšší povinné ručení, dražší údržba mašiny (více válců atp..)vyšší váha mašiny... Přemýšlel nad tím už někdo? Možná jsem si pro někoho už i sám odpověděl, ale z mého pohledu má každé svoje. Na silné mašině jsme jezdil jen jako spolujezdec, má obsahově nejsilnější mašina je 350/634, naproti tomu jsme najezdil dost km na malém obsahu jak na 50, tak spousty km na 125 jak 4t tak 2t. A upřímě mě to nejvíce táhne k té 125 2t, protože je lehká, má výkon, je s tím zábava a zase když sednu na 125ccm 4t choppera, tak vím, že to vždy jede, nemusím se bát zadření spotřeba je minimální a motor je takový klidný...z velké mašiny 600ccm mám dost respekt, i když bych na ní rád jezdil, koupil jí a cestoval, protože rád jezdím ve dvou a vím, že by to bylo o dost jednodušší. Jaký je Váš názor? Respektivě, co si o tom myslíte vy či co by jste zde ještě dodali? Chci zde nechat prostor na volnou ale SMYSLUPLNOU diskuzi (takže posměšky si prosím nechte...i když vím, jak to tu chodí a že se tomu stejně nevyhnu:) ). Jen mě zajímá Váš pohled na věc. ;)
Předchozí
1 2 3
Následující

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 15:58 | Nahoru | #61
já začínal na jawě 250...časem přesedlal na čz 175 a ve 30ti si koupil prvního fichtla...moje důvody pro motorku jsou...1-musí se mi líbit...2-musí mě bavit...3-to ostatní...v malém obsahu nevidím žádný problém když mě to uveze...viz asijská rodinka s čuníkem na malorážce...člověk ale musí potom počítat s tím že cestování na malý motorce je otázka trpělivosti...a ted něco mimo mísu...včera mi kámoš řekl že jeho bmw 1150 gs má do řidítek malou odezvu tlumení...a já mu odpověděl že moje jawa má do řidítek širokou škálu odezev včetně aktuálního stavu klikovky...takže ani značka nerozhoduje...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 16:02 | Nahoru | #62

nerjan píše: 1800 goldwing

Spíš totok

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 16:18 | Nahoru | #63
Rebel83> Vypadá to pohodlně

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 16:43 | Nahoru | #64
Já to řeknu rovnou, že sem ze šel nahoru asi hlavně kvůli machrování, mám to asi nějak v povaze....a když už ted není kam jít, tak mě to přestává silně bavit...asi začnu machrovat v jiným oboru :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 18:04 | Nahoru | #65
Rebel83> tý jo tak o tom jsem neuvažovala, ale asi začnu

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 18:06 | Nahoru | #66
no já kupříkladu taky downgradovala z ER5 na CBR125, tenkrát to bylo prostě šlápnutí vedle a ta pětistovka byla na mě moc. Po dvou sezónách na dváce už postupuju klasicky směrem hore, po dváce opět ER5 a momentálně asi týden CBR600F na litra nemám ambice

jo a holky poznaj dost...ale jak který, některý chtěj prostě jen kapotovaný mašiny a ideálně červený nic jinýho není ta správě kůl motorka

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 19:03 | Nahoru | #67

stefi píše: Rebel83> tý jo tak o tom jsem neuvažovala, ale asi začnu



Jako ze bys za tim chtela cupitat na voditku, nebo jakym smerem se ty uvahy ubiraj

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 20:46 | Nahoru | #68
Musim přestupovat na silnější, jestli chci bejt jednou kudlař a ne kudlaříček

1 reakcí na tento příspěvek Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 22:54 | Nahoru | #69
tak letem svetem, neco nepodstatne vynechano:
350 -> 600 -> 750 -> 650 -> 750 -> 1100 -> 1000 -> 650 -> 1000 -> 1200 -> 650 -> 1000 -> 1200 -> 1300 -> 1000 -> 650 -> 1200

edit: bylo to nak moc dlouhy a cely se to nezobrazilo, tak jsem k tem sipkam pridal mezery

Naposledy editováno 23.05.2013 22:55:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 22:59 | Nahoru | #70
Peacemaker> umis vubec chodit pesky?

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 23:26 | Nahoru | #71
Kafi - chtěl bych vidět jedince, co nedokáže využít potenciál 125ccm 4T nebo 350ccm 2T...vzhledem k provozu je cokoli pod 600ccm spíše utrpení a paradoxně se zvyšuje riziko kolize, protože si na tebe "dovolí" kdejaký magor v plechovce i když pojedeš 100x předpisově. Pokud si vybereš správnou motorku, není problém jezdit za 4,5l při rychlostech a průměrech úplně jiných, než u 125/350

Peacemaker - 17 motorek, tos jezdil od 14ti nebo jsi některé neměl ani rok?

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 23:47 | Nahoru | #72
No, tak nahoru půjdu určitě pro lepší pohodu při cestování, jak samotnému, tak ve dvojici...

Tím nechci říct, že Varouš je úplná nula, cestovat se na tom dá docela slušně (vyjížďky na 300 a více KM už jsme taky projezdili).

Po těch zhruba 25ti tisících na Varoušovi už jsem zažil i cestování "proti větru" alá 80 km/h a víc ani ťuk... (Nejvtipnější na tom bylo, že jsem dvakrát předjížděl kamion, za kterým - ve větrném tunelu - motorka oživla a po horkotěžkém předjetí mě kamion o 10 sekund později předjížděl znova, po druhém pokusu jsem to vzdal )

Dalším faktorem může být i fakt "výkonové rezervy" na dvacce (4t) dáš plný a nic, čekáš až se to rozjede což je prostě obsahem a za zlé to nemůžu mít, na šestce (případně něčem větším) otočíš a vystřelíš, což může být přínosem (nicméně i rizikem) při určitých situacích - předjíždění v méně přehledné situaci, kdy výkonovou rezervu využiješ k včasnému předjetí (stát se někdy může - taky se mi jednou stalo - jel jsem po hlavní a předjížděl jsem a z vedlejší odbočky vjel nějaký šofér který pochopitelně myslel, že bude stačit, když se podívá, jestli nejede něco v pruhu, do kterého se on chystá odbočit (pruh, kterým jsem zrovna předjížděl já nějaké auto) a taky to nebylo nic moc ;) ke střetu nedošlo, ale mít šestku, tak už by bylo auto dávno předjeté, případně by rychlejší odezva plynu a výkon urychlil předjížděcí manévr. Nicméně přiznávám, že začít předjíždět před takovýmhle úsekem je docela nešťastné...)

Možná zanedbatelným faktorem je jízda ve skupině (s kamarády) kdy může být velmi slabší akcelerace dvacky pro některé jedince velmi ponižující (Nicméně mi bylo řečeno, že nestačila ani akcelerace 6tek )
Bohužel nějakou větší skupinu dvacek kolem sebe nemám - jednou jsem zažil "Varadero střelbu" na sraze ve Dvoře Králové a to byla panečku jízda rád budu vždycky vzpomínat, když jsi všichni stačili, všichni stejně střihali auto za autem... Bylo to fajn ;)

Každopádně si myslím, že uvažování o nákladech, coby "daň" za větší obsah je sice docela "faktor" nicméně také docela slušný začátek konce myšlenek o větší kubatuře Tím myslím, že začnou teorie buď chci a budu dělat maximum pro to, abych to měl a užíval si to, nebo to chci a budu se zaobírat a stresovat tím, že sada gum na šestku stojí třeba 6 tisíc a vydrží mi jenom půlku toho, co mi vydržela sada za 4 tisíce na 125cc motorce...

Takže tak ;)

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 23:51 | Nahoru | #73
výkonu není nikdy dost dváca prostě nejede 200 po zadním :-$

Proč vždy přestup na silnější?

24.5.2013 v 00:03 | Nahoru | #74
legolend> dobrá myšlenka :)

Proč vždy přestup na silnější?

24.5.2013 v 08:21 | Nahoru | #75
lepší brzdy, podvozek, výkon ... Já ani na 125 nezačínal, ale jen se občas svezl a asi měsíc by mě to drželo.

No a výmluva na prachy. Tak to neberu.

Proč vždy přestup na silnější?

24.5.2013 v 10:13 | Nahoru | #76
650-800-1640
dál už nepůjdu a ta poslední se slabší nedělá.Jenže to byla láska na první pohled. No a opravdu je to nejen o výkonu, podvozku,ale hlavně o brzdách.Jak víme,čopříci mají většinou bubnové a nic moc to nebrzdí,což moje první dvě motky měly a někdy jsem brzdila i očima.Spotřeba je 5/100,což mi přijde pohoda,daň je vyšší váha stroje. :-$

Naposledy editováno 24.05.2013 10:14:15

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

24.5.2013 v 22:23 | Nahoru | #77

Creck píše: Zapomenme ted na rivalitu prazaci VS ostravaci, jak se na tom monstru jezdi, to je jedna z motorek na ktere jsem vzivote nejel.

Tak nejak ve strucnosti pocity.


Ja uz nejsem z praheee:)

Ja nemam s cim srovnavat...jezdila sem pred ctyrma rokama jen v motoskole na jawce..
Jsem s ni spokojena, 600 v sedle na ni neni problem, nic me z ni neboli, je to takovy maly, hravy...jedna z mala ze ktery dosahnu fakt suprove..ted prvniho ji budu mit dva roky a zatim se mi ani nic jinyho nelibilo tak abych prechazela...vlastne jo...ale to je taky monster..ale v limitce Diesel

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

25.5.2013 v 19:07 | Nahoru | #78
rak.> jo a celkem dobre

fockewulf> no, od 18nacti (padesatku od 15ti neberu) a jo, nektery se u me moc neohraly.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist