bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro na cestu na východ
Asi jenom blbnu, ale poslední dobou přemýšlím o tom, že bych prodal něco ze své stáje (odnes by to nejspíš maxiskútr) abych si mohl zase pořídit cenduro. Snad bych napřesrok vyjel konečně na nějakou tu cestu východně od nás, dá-li bůh se dvěma kamarádama. Na takovouhle cestu rozhodně bez bab, takže se jedná o motorku pro jednoho plus bagáž. Požadavky by byly asi takovýhle:
- co nejnižší spotřeba
- stroj co nejjednudušší s levnými spotřebáky
- obsah 600 - 650 ccm
- cestování po silnicích, šotolinových cestách, občas bychom se určitě nevyhnuli nějakýmu blátu atp., ale nejednalo by se rozhodně o nějaký off-roadový řádění
- nějaký pohodlí a ochranu před nepřízní počasí
- pokud možno stříkačka a co nejnižší cena
- moje parametry: 183 cm, 104 kg

Zkrátka bych si představoval motorku, která by stála spíš míň protože ještě bude stát vybavení a počáteční preventivní servis. Určitě nemá cenu kupovat nějakou novější motorku na spodní hranici prodejních cen (prostě nějakou vylítanou neudržovanou mrchu, kde je 80% věcí buď v prdeli nebo před smrtí).

Nejradši bych sáhnul po BMW F650 GS Dakar, kterej se mi vždycky líbil. Přítelkyně měla obyčejný GS dva roky, takže docela vim, jaký to je, i po servisní stránce. Jenže to je už víc peněz, než bych si představoval za moto utratit. Ale zase vim, že má asi tu nejnižší spotřebu. Pegaso by mi přišlo jako relativně rozumná volba co se týče pohodlí/ochrany/pořizovací ceny a toho, že novější ročníky jsou taky stříkačka. Odrazuje mě ale italskej původ kvůli dostupnosti ND (už mám nějaký zkušenosti).

No a konečně řeč o TransAlpu. Zřejmě bych do budoucna měl možnost koupě XL650V (ten novější, zaoblenej), vybavanej alu kuframa a plastovým topcasem, padákama atp. někde kolem těch 50 tisíc Kč. Už to neni moc off-roadová motorka, ale zase splňuje požadavky na kapotáž a relativní pohodlí. Na delší cestu by ten dvouvál byl určitě vhodnější. A myslim, že na tyhle cesty by mohl dostačovat.

Takže: co byste volili vy, resp. pokud jste někdo něco takovýho absolvovali tak na jakým stroji? A doporučení, výhrady ...

Díky.
Anketa: Jakou motorku na takovýhle cestování?
TransAlp 600 nebo 650
56%
53
Pegaso
4%
4
F650 GS/Dakar
29%
28
XTZ 660 (starou)
11%
10
Předchozí
1 2
Následující

Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 21:05 | Nahoru | #1
Suzuki XF650 Freewind

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 21:14 | Nahoru | #2
LC4 je zbytecny na tenhle ucel, k tomu drahy porizeni a drahej servis.

TA bych zavrhl kvuli jakekoliv absenci terenich ambici, to same Pegaso, ktere zere a sere se.

Koukal bych po DR 650 RSE / Freewind, blbuvzdorne motory, cena primerena, opravy udelas sam doma na koleni

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 21:24 | Nahoru | #3

KubaLC8 píše: LC4 je zbytecny na tenhle ucel, k tomu drahy porizeni a drahej servis.

TA bych zavrhl kvuli jakekoliv absenci terenich ambici, to same Pegaso, ktere zere a sere se.

Koukal bych po DR 650 RSE / Freewind, blbuvzdorne motory, cena primerena, opravy udelas sam doma na koleni



DR650 je dost bouchavej jednovalec, to nez na ten vychod dojede tak bude vyklepanej jak ratlik. Ne ze by se to nedalo, dost blbe se nato shanej dily (rekl bych).

Ale nebudu tlacit TA

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 21:50 | Nahoru | #4
A jaky dily na to potrebujes? Olej a filtr?

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 21:52 | Nahoru | #5
KubaLC8> Tak pokud se ti nic nevysere tak nic jineho nepotrebujes ja jen ze jsem shanel pro nekoho nahon tachometru a to byl docela boj.

Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 22:05 | Nahoru | #6
Pegasa jsem měl měl dvě a nejsem si jist zda je pro tvé cesty ideální. ono je lepší sáhnout po větší kvalitě za kterou sice zaplatíš, ale máš klid. Protože nevim jak bys řešil nepojízdný pegaso někde na ukrajině v lesích (příklad)

Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 22:10 | Nahoru | #7
Fko,malý GS,Pego a XF ne-bude tě limitovat přední 19tka
DR,XR,XT - nulová ochrana
Dakar - moc peněz
Big - obsah mimo kategorii
Takže zbejvá Tenera a TAlp a z tědle dvou asi Alpa,viz. ta nabídka o který jsi psal.
Nebo možnost druhá - koupit třeba to DRko a udělat si ho dle sebe,dneska ty SE s novějším motorem koupíš kolem 35 a udělá to služby.

Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 22:12 | Nahoru | #8
hlavně žáden jednobuch

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 22:31 | Nahoru | #9
Malý GS nebo pošetřit a pořídit R1100gs. Nebo prostě starou tenerku nebo XT a trochu se tomu pověnovat a připravit to.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 22:41 | Nahoru | #10
maly GS. taky o nem premyslim. a klidne "malou verzi", ne dakara (kdyz se taky mrknu na ceny...) stejne nic extremniho tak daleko od baraku jezdit nebudu.

jinak ale sadilek prodava moc pekne udelanyho dakara, co s nim jezdil (nejenom) beba. sice cena trochu pres, ale ta motorka asi nema chybu...
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=15934

Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 22:55 | Nahoru | #11
Zatim díky za názory. TA mě právě láká tím relativním pohodlím a kapotáží. Doby, kdy jsem byl ochotnej vydržet všechno možný jen proto, že se svezu už jsou tak nějak pryč, přesněji řečeno jsem si už taky něco odjezdil takže jsem zlenivěl a zpohodlněl. Navíc od podzimu jezdim na Pan Europeanu, kterej u mě přivedl cestovní komfort do úplně jiný dimenze. Zkrátka si nejsem jistej, že bych z jednobuchu s úzkým sedlem nebyl jednoduše nasranej. Prdel mě bolí ještě teď když si na Tenerku 2008 jenom vzpomenu ...

Navíc jak už jsem nahoře psal, měl bych mít možnost toho TA, mimo vyhřívaných gripů kompletně vybavenýho. A za velmi rozumnou cenu, od kluka, kterýho znam.

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 23:05 | Nahoru | #12

TOLI. píše: Malý GS nebo pošetřit a pořídit R1100gs. Nebo prostě starou tenerku nebo XT a trochu se tomu pověnovat a připravit to.



Velký GS obecně nechci. Proto jsem psal už v úvodu obsah 600 - 650 ccm. Cesťáka mam silničního a zbavit se ho kvůli koupi nadlitrovýho cendura nehodlam protože mi ho nikdy nenahradí. Jde mi o lehčí moto pro jednoho na takouvouhle cestu a takový menší pojížďky, zkrátka druhou motorku vedle tý "hlavní".

XT atp. nepřichází v úvahu, to neni dobrá motorka vůbec na nic. Je líná, s hodně špatným podvozkem a nechci nic nijak extra upravovat.

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

19.5.2013 v 23:11 | Nahoru | #13

Peacemaker píše: maly GS. taky o nem premyslim. a klidne "malou verzi", ne dakara (kdyz se taky mrknu na ceny...) stejne nic extremniho tak daleko od baraku jezdit nebudu.

jinak ale sadilek prodava moc pekne udelanyho dakara, co s nim jezdil (nejenom) beba. sice cena trochu pres, ale ta motorka asi nema chybu...
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=15934



Moje řeč. Chci něco osvědčenýho a nijak moc upravenýho kvůli ev. náhradě dílů atp., prostě něco běžnýho, nic speciálního. Neni to na žádný extrémní ježdění. Přítelkyně to GS mívala a mě se na něm moc hezky jezdilo, i když jsem na něm nikdy nejel dlouhou cestu.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 07:12 | Nahoru | #14
A co malýho Stromka?

Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 07:28 | Nahoru | #15
A nebo to pojmy stylově a jeď na tom tvým Dněpru - obsah sice mimo tvé rozmezí o 100ccm , ale jinak si myslím, že to vše ostatní odpovídá. Dokonce si můžeš stoupnout do stupaček i když bude motroka stát a to ti žádnej jinej stroj nenabídne Kufr, tedy sajdu , to má taky dostatečně velkou a to i na spoustu náhradních dílů a když si sebou vezmeš i pořádný kladivo, tak máš pro tenhle stroj i kvalitní dílenský zázemí kdekoliv na zeměkouli
Ne vážně za mě TA, přeci jen je to expedicemi osvědčený a jednoduchý stroj který má 21" kolo, na přesuny (i třeba dálniční) je to pohodlný a na šotolinu to taky jde - dáš jen představce řidítek a vyhřívaný rukojeti a máš hotovou, připravenou motorku. Navíc víš co (případně) kupuješ a že je to servisovaný, jak kde to jezdilo atd... Na jednobuchu by sis asi užil víc zábavy - ale to jen na šotolince a bahně, na asfalt a do deště je to naprd, vyjma snad toho malého GS, ale to už je finančně jinak a nemá 21", dakara asi nekoupíš za ty prachy vůbec...
Navíc jestli pojedu s tebou jako, že chci, tak ten můj hroch se ani tam kam se hraničně dostane TA nedostane kvůli váze a 19" kolu. Takže tam kudy bys projel dakarem, bych to já musel asi zahodil a jít pěšky :D

hezkej den

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 10:05 | Nahoru | #16
tenerku 660-ku som mal,na tvoje rozmery to bude slabe,takze toto si nie

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 10:20 | Nahoru | #17

shadow_7pade píše: tenerku 660-ku som mal,na tvoje rozmery to bude slabe,takze toto si nie



Já měl taky Tenere 660, tu "novou" - rok 2008. Motorově v pohodě, akorát řekl bych, ale zbytečně vysoká a hlavně dost nepohodlná ...

Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 10:21 | Nahoru | #18
Jestli jsi na pohodli, tak asi ten TA, no...

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 13:48 | Nahoru | #19

Harry_RnK píše: A co malýho Stromka?



Strom je brichoplaz, bez uprav na horsi cesty nevhodnej.

Naposledy editováno 20.05.2013 13:48:22

Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 17:53 | Nahoru | #20
Za mne asi yamaha tt 600 e , nenáročná jel jsem sní Ukrajinu a vpohodě, nenáročný, možná proněkoho málo kw,ochrana žádná sem spíš endurák + of, pokud máš rozmazlenej zadek tak tu hondu nakonec stejně koupíš, bmv dakar ? M

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 18:48 | Nahoru | #21
Hele a co Kawasaki KLE 500?

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

20.5.2013 v 22:18 | Nahoru | #22

KubaLC8 píše: Hele a co Kawasaki KLE 500?



Taky mě napadlo, ale to už možná radši ten TA, kola to má stejný, světlou výšku +- taky a přece jen V2 650 ccm asi lepší než 2V 500 ccm, přece jen s mojí váhou

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

21.5.2013 v 10:47 | Nahoru | #23
Podle toho co jsem slysel, tak KLE je v terenu ho hodne schopnejsi nez TA. Ale ten objem, no...
Pokud bys sehnal prestavenou KLE (originalne 37kw) na GPZ (44kw) tak by to mohlo byt zajimavejsi

Naposledy editováno 21.05.2013 10:48:02

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

21.5.2013 v 10:56 | Nahoru | #24
KubaLC8> Nevim jestli o hodne, ale tak je to jednobuch a docela peknej. Ono u toho cestovniho endura je to spis vo tom jak moc ses ochotnej drit se stou vahou

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

21.5.2013 v 11:30 | Nahoru | #25
Kle ale neni jednobuch

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

21.5.2013 v 12:04 | Nahoru | #26
KubaLC8> A ha .. no top je jedno vypada pekne, nevim o co vic to v terenu najede nez TA. Svezl bych se natom.

3 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ

22.5.2013 v 12:04 | Nahoru | #27
Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.

Naposledy editováno 22.05.2013 12:04:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

22.5.2013 v 12:06 | Nahoru | #28

Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.



TA650 zere vic jak Africa a DR800? To mi nejak nesedi.

(reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

23.5.2013 v 07:39 | Nahoru | #29
SirIndy> To bych neřekl, ale Afrika i Big maj dost velký nádrže, TA má "normální" objem ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ

23.5.2013 v 07:41 | Nahoru | #30

Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.



Díky za názor. A jezdili jste prostě jen tak turisticky po cestách nebo i volně v přírodě?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar Gugun 6 8.4.2024 v 11:32 staroch30
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37


TOPlist