bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Menší rozeta
 
8.5.2013 v 18:24
Na CB 500 jezdím výhradně solo a proto jsem vyjel i prudší stoupání na 6.stupeň.Naopak na rovinkách motor zbytečně točil vysoké otáčky.Tak jsem vyměnil původní rozetu (40) za novou (36).Cena v Motořetězech 59O Kč.Tím jsem snížil otáčky při stejné cestovní rychlosti o 11%.To znamená takřka o jeden převodový stupeň,který je třeba mezi 5a6 cca 14%.Změna je dost znát,méně vibrací,jízda klidnější.Možná i spotřeba,ale o tu mi nejde.Ve zrychlení se to nijak neprojeví.A kdyby se rozety vyráběly ještě menší,neváhal bych použít třeba i 34 zubovou,ale nedělají se a ani větší řetězová kolečka nad standard 15 zubů.Možná,že se menší rozetou zvýší i maximální rachlost,ale o to mi rovněž nejde a je otázkou,zdali by se motor vytočil na otáčky původní větší rozety.

1 reakcí na tento příspěvek Menší rozeta

8.5.2013 v 18:31 | Nahoru | #1
Na neutrál nebo přes spojku to vytočíš až k omezovači. Nebo se ptáš jest-li budeš na psoeldní kvalt až do omezovače?? Zkoušel si to na původním převodu? Pokud se na ně dostaneš za jak dlouho? Protže si myslím, že změna na zadní rozetě o 4 zuby už neumožní na poslední kvalt jít do maxima.

Menší rozeta

8.5.2013 v 19:47 | Nahoru | #2
Maximálka se sníží - - v tom převodu to už neutahne .

A prosím CO JE OTAZKA?

1 reakcí na tento příspěvek Menší rozeta

8.5.2013 v 20:11 | Nahoru | #3
a zrychlení bude menší... za tím si stojím já i motocyklový bůh

Menší rozeta

8.5.2013 v 21:24 | Nahoru | #4
Jsem zastance převodovaní do akcelerace ,jelikož jsem ještě nejel na moto která by byla na maximalce a chrčel omezovač(od obsahu 500a výše)...takže pokud chci využít výkon motoru tak spřevodovávám do akcelerace ,moto je pak živější,pohotovější,líp se předjíždí atd...jelikož když nebudes mit tah který te na tu maximalku(kvuli ktere si daval menší rozetu)vytahne je ti převod do rychla dobry max na spotřebu(sníží otáčky při stejné rychlosti)..ale ja na motorce miluji když "taha ruky"

Menší rozeta

8.5.2013 v 21:50 | Nahoru | #5
na 3 zubech o moc zátahu nepřijdeš(ne v zákonejch rychlostech) - zvlášt ne u TDM. klesnou ti otáčky cca o 500 a při stejném stylu ušetříš cca .5l/100km, současně ti klesne maximálka (z cca 205 na 190)

(reakce na) Menší rozeta

8.5.2013 v 21:51 | Nahoru | #6

VITEK_M píše: a zrychlení bude menší... za tím si stojím já i motocyklový bůh



z logiky i praxe , čím menší rychlost tém menší rozdíl v tahu ...viz text pro Maxe

Menší rozeta

8.5.2013 v 21:54 | Nahoru | #7
Edriq nenech se zmást, bavím se tady o TDM ketrý má pomalu dvojnásobný výkon než tvoje herka, u CB 500 bych se na podobný experimenty pěkně vybodnul

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Menší rozeta

9.5.2013 v 11:19 | Nahoru | #8
Azi.> Domnívám se totéž.Ale vezměme v úvahu,že motocykl byl stavěn pro jízdu 2 osob a tak i zpřevodován.Pokud je zatížení o cca 70 kg méně,je síla původního převodu zbytečná.Jak jsem již uvedl,nepotřebuji vyjíždět prudké stoupání na 6. stupeň.Pak mi slouží všech 6 kvaltů defacto jen na rozjezd.A pokud si někdo představuje,že se menší rozetou snížilo nějak znatelně zrychlení je na omylu.Zase se prodlouží jednička,dvojka a trojka čímž je původní ztráta změnou převodu znatelně snížena.No nejvhodnější by bylo postavit 2 cébéčka vedle sebe a ověřit zrychlení v praxi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Menší rozeta

9.5.2013 v 11:25 | Nahoru | #9

Edrig píše: Azi.> Domnívám se totéž.Ale vezměme v úvahu,že motocykl byl stavěn pro jízdu 2 osob a tak i zpřevodován.Pokud je zatížení o cca 70 kg méně,je síla původního převodu zbytečná.Jak jsem již uvedl,nepotřebuji vyjíždět prudké stoupání na 6. stupeň.Pak mi slouží všech 6 kvaltů defacto jen na rozjezd.A pokud si někdo představuje,že se menší rozetou snížilo nějak znatelně zrychlení je na omylu.Zase se prodlouží jednička,dvojka a trojka čímž je původní ztráta změnou převodu znatelně snížena.No nejvhodnější by bylo postavit 2 cébéčka vedle sebe a ověřit zrychlení v praxi.


Vykašli se na předpoklady, vubec neřešíš v jakých rychlostech a např odpor vzduchu je zcela zásadní veličninou ....máš Hondu ne perpetum mobile ...navic slabou hondu

Naposledy editováno 09.05.2013 11:26:15

(reakce na) Menší rozeta

11.5.2013 v 16:31 | Nahoru | #10
FishX3> Samozřejmě máš pravdu.Při vyšší rychlosti váha nehraje takovou roli,jako odpor prostředí.Takže udávanou maximálku 190 by těžší převod nezdolal.Ale na naháči jezdím do 120,takže jsem převod řešil především pro snížení otáček motoru.Tím končím tuto diskuzi a děkuji všem za vyjádření.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist