bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
Zdravím.
Docela jednoduchá otázka, jaké ložiska do kol ? Ty co nabízí wemoto.
Nebo tam stačí dát ložisko s jakéhokoliv jiného krámu za předpokladu stejné velikosti a zapouzdření ? Jaký je v nich vůbec rozdíl, jestli je, že maj tak odliškou cenu ?
Moc děkuji za rady zkušenějších :)

Wemoto - http://www.wemoto.c..._wheel_bearing_left/
Jakékoliv jiné - http://www.2hmoto.c...01-2rs-12x32x10.html


Naposledy editováno 05.05.2013 16:47:05
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

5.5.2013 v 22:32 | Nahoru | #31
kodl77> pravopis sice pobaví, ale řeší ho jen debilové se kterýma není ani v reálu rozumná řeč..

jinak nic ve zlém.

sry za OT

Naposledy editováno 05.05.2013 22:33:05

Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

5.5.2013 v 22:52 | Nahoru | #32
Cena se odvíjí především od kvality ložiska - přesného složení materiálu, vůlí atd., v dalším případě se platí i za značku. Pokud nemáš místo na gufero, budeš muset pořídit ložisko s prachovkama. A pokud nemáš v díře u ložiska zápich na segrovku, doporučil bych ložisko nalepit na loctite (pokud to teda není vyřešeno nějak jinak, což asi není, to by byl výrobce génius).

2 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 00:13 | Nahoru | #33
panove, omlouvam se, ze jsem hnidopich, ale do zapichu se opravdu segrovka nedava, zapich je trosku jinej konstrukcni prvek .

a k loziskum - muzou bejt dve stejne velky loziska od stejnyho vyrobce a kazdy vydrzi na stejnym miste jinak dlouho, protoze ma kazdy jinou unosnost. staci se podivat do katalogu. Mimochodem, nesypou se vam ty loziska proto, protoze do moderniho stroje(navrzenyho na aktualni loziska) nacpete loziska zkl, ktery sice rozmerove sedej, ale jsou to pozustatky jeste z dob bolsevika?

k tematu - zjistil bych, jestli si derbi nevymyslela nejakej atyp a pak se podival na cenu a podle toho vybral, kde koupit.

(omlouvam se za preklepy, chyby pravopisne i fakticke. pisi z telefonu a je uz pokrocila hodina)

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 07:41 | Nahoru | #34

Begy píše:
mezi lepší patří třeba SKF, KOYO atd..
mezi horší pak třeba ZKL



ZKL je česká výroba, měli bychom je podpořit. Byl jsem tam na exkurzi a opravdu tam vše vyrábí a to od základního materiálu. Ne jak někteří co dovezou hotové komponenty a ty pak sestaví v ČR a vydávají za český výrobek. ZKL je pravá česká značka.

Co se týče dotazu kde koupit tato ložiska pak na výběr máš spoustu obchodu tady jsou různé značky, tak si vyber.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 08:00 | Nahoru | #35

JEZDECnamopedu píše: panove, omlouvam se, ze jsem hnidopich, ale do zapichu se opravdu segrovka nedava, zapich je trosku jinej konstrukcni prvek .

a k loziskum - muzou bejt dve stejne velky loziska od stejnyho vyrobce a kazdy vydrzi na stejnym miste jinak dlouho, protoze ma kazdy jinou unosnost. staci se podivat do katalogu. Mimochodem, nesypou se vam ty loziska proto, protoze do moderniho stroje(navrzenyho na aktualni loziska) nacpete loziska zkl, ktery sice rozmerove sedej, ale jsou to pozustatky jeste z dob bolsevika?

k tematu - zjistil bych, jestli si derbi nevymyslela nejakej atyp a pak se podival na cenu a podle toho vybral, kde koupit.

(omlouvam se za preklepy, chyby pravopisne i fakticke. pisi z telefonu a je uz pokrocila hodina)

Nesmysl.
Myslíš, že Jawa dandy je tak moderní stroj a kolo tak složitý wehikl,že by "ložisko z dob bolševika" vadilo?
Blbost,největší problém je zatěsnění ložiska. Jak jde do ložiska prach a voda,odejde každé. ZKL i SKF.
Já mám na své CRF ložiska 400MTH v kolech stejná. Neodešla. Proč? Protože mám v pořádku gufera,rozpěrky a při každé demontáži kola ty gufera mažu.

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 08:03 | Nahoru | #36

JEZDECnamopedu píše: panove, omlouvam se, ze jsem hnidopich, ale do zapichu se opravdu segrovka nedava, zapich je trosku jinej konstrukcni prvek .

a k loziskum - muzou bejt dve stejne velky loziska od stejnyho vyrobce a kazdy vydrzi na stejnym miste jinak dlouho, protoze ma kazdy jinou unosnost. staci se podivat do katalogu. Mimochodem, nesypou se vam ty loziska proto, protoze do moderniho stroje(navrzenyho na aktualni loziska) nacpete loziska zkl, ktery sice rozmerove sedej, ale jsou to pozustatky jeste z dob bolsevika?

k tematu - zjistil bych, jestli si derbi nevymyslela nejakej atyp a pak se podival na cenu a podle toho vybral, kde koupit.

(omlouvam se za preklepy, chyby pravopisne i fakticke. pisi z telefonu a je uz pokrocila hodina)



ajaj a nefrezuje se na freze ale na frezce, a nemeri se suplerou ale posuvnym meritkem ... tohle bazirovani na terminologii si pamatuju z VS a obvykle od ucitelu co by si tou suplerou vypichli oko kdyby ji meli pouzit a ne o tom vypravet...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 10:12 | Nahoru | #37

foky píše: Ono třeba to SKF taky není úplně 100% záruka špičkový kvality, ale má to aspoň nějakej kvalitativní standard, kterej se výrazně nemění.

U Burgmana mi vydržely origo ložiska (tuším NTN?) cca 30000km.
Další SKF už odešly po 15000km, a další znova SKF taky po 15000km.



hele tohle je divny, mezi NTN a SKF mozna nejaky rozdily budou, ale urcite ne takovy aby to odpovidalo dvounasobny zivotnosti.
Neber to osobne, ale casto je zakopanej pes v montazi novych lozisek, nekdy (coz asi neni tenhle pripad) jsou poskozeny souvisejici dily a pak ma novy lozisko hendicap o zacatku. Dalsi vec je mazani, jsou "experti" co namontujou novy zakryty nebo utesneny lozisko a nacpou ho nejakym mazivem co najdou na dilne...

jeste jednou - neber to osobne, jen se na tvym pripade snazim o osvetu...

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 10:18 | Nahoru | #38

Begy píše: .... Nebo výkyvný dvojitý kuličkový co nese ventilátor - tam sice držely, ale zase měly dost problém s teplotou. atd....



teplota - v takovyhle aplikaci v naprosty vetsine pripadu je zpusobena:
- vymezenim radialni vule pri montazi
- nevhodne zvolenou radialni vuli
- nevhodne mazani (typ maziva nebo/a mnozstvi)

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 10:33 | Nahoru | #39

charlie.vtx1800 píše: Begy> Řešim stejnej problém - výkyvný dvojitý kuličkový na ventilátoru odsávání, měněný už X-krát, protože je to v prachu, občas nevyvážený když se zalepí lopatky, točky kolem 4 tisíc, provoz v zimě, v létě. Zatim ZKL, jednou nějaký jiný, ale už nevim co a moc to nevydrží a výměna je děsnej opruz. Máš s nějakou jinou značkou lepší zkušenosti? A druhej dotaz - jak moc velkou silou utahuješ to vnitřní rozpěrný konusový pouzdro - nevim, jestli ho možná nepřetahujem a nedeformujem vnitřní kroužek ložiska? - momenťákem se na tu korunovou matku nejde dostat.



dotaz neni sice na me, ale dovolim si osvetovej komentar - nejbezpecnejsi je merit axialni posunuti toho pouzdra, o kolik jde spocitat, nebo najit na treba SKF strankach (rikaj tomu Drive Up). Dalsi moznost je merit sparovou merkou zbytkovou radialni vuli, ale to neni uplne presny a hlavne nekdy neni vubec k lozisku vhodnej pristup.

Jinak 4000 ot/min je na naklapeci dvouradovy lozisko nic, rek bych ze zakopanej pes bude jinde... mazani, montaz, utesneni, cely ulozeni... to by chtelo hlubsi rozbor...

Na samostatnou diskuzi (a castej zdroj problemu) je volba vule v lozisku, to by se melo urcit pripad od pripadu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 11:53 | Nahoru | #40
prackarr> Tak jasně, že na dandynu to je opravdu jedno, nevím do čeho jste je dávali. Pochopil jsem, že v tomhle úseku nebyla řeč o motorkách. Ale hlavně jsem to myslel jako obhajobu ZKL.

assassin> Hele... Nebazíruju, dělám si srandu(byl tam smajlík).(Krom toho to co si napsal, každej pochopí, co si myslel, ale zápich normálnímu člověku jako bonus ani nic neřekne.)
Dle tvý reakce to vypadá, že jsem vás označil za... ...já nevím, něco si vymyslete.... ...kvůli špatný terminologii, což jsem ovšem neudělal. (Řesíme houno, oba víme, co je co a vedlejší přdanou hodnotu to nemá...)
Edit.: Šuplerou se opravdu nezraním a učitel taky nejsem .

Slunce v duši!

Naposledy editováno 06.05.2013 12:47:16

1 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

6.5.2013 v 20:40 | Nahoru | #41
Párkrát se mi stalo že SKF nedělalo rozměr, co jsem potřeboval, tak jsem musel vzit NTN. Jinak se mi nepotvrdilo, že by byly jedny výrazně kvalitnější než druhé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

7.5.2013 v 07:44 | Nahoru | #42
*nuclearB*> ono je tezky mluvit obecne o rozdilech v kvalite treba u lozisek v kolech, protoze ty loziska jsou silne predimenzovany a pokud by byly dobre namontovany, v cistote a dobre mazany, tak vydrzej vecnost.
rozdily v kvalite se projevej pri velkym zatizeni, otackach na limitu a tak podobne... a jeste je dulezity o jakym typu lozisek se bavime, casto je to tak, ze nektery typy "umi" jeden vyrobce lip a obracene

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

7.5.2013 v 07:46 | Nahoru | #43

JEZDECnamopedu píše: prackarr> Tak jasně, že na dandynu to je opravdu jedno, nevím do čeho jste je dávali. Pochopil jsem, že v tomhle úseku nebyla řeč o motorkách. Ale hlavně jsem to myslel jako obhajobu ZKL.

assassin> Hele... Nebazíruju, dělám si srandu(byl tam smajlík).(Krom toho to co si napsal, každej pochopí, co si myslel, ale zápich normálnímu člověku jako bonus ani nic neřekne.)
Dle tvý reakce to vypadá, že jsem vás označil za... ...já nevím, něco si vymyslete.... ...kvůli špatný terminologii, což jsem ovšem neudělal. (Řesíme houno, oba víme, co je co a vedlejší přdanou hodnotu to nemá...)
Edit.: Šuplerou se opravdu nezraním a učitel taky nejsem .

Slunce v duši!



cus, ja to taky myslel spis jako joke, nejak se mi vytratil smajl a ono to vypada jako ze sem na tebe vylitl jak certik z krabicky, tak to mysleno nebylo, sorac...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

7.5.2013 v 08:49 | Nahoru | #44

2Petr píše: hele tohle je divny, mezi NTN a SKF mozna nejaky rozdily budou, ale urcite ne takovy aby to odpovidalo dvounasobny zivotnosti.
Neber to osobne, ale casto je zakopanej pes v montazi novych lozisek, nekdy (coz asi neni tenhle pripad) jsou poskozeny souvisejici dily a pak ma novy lozisko hendicap o zacatku. Dalsi vec je mazani, jsou "experti" co namontujou novy zakryty nebo utesneny lozisko a nacpou ho nejakym mazivem co najdou na dilne...

jeste jednou - neber to osobne, jen se na tvym pripade snazim o osvetu...



V pohodě, já jsem přidal pouze svou osobní zkušenost. V obou případech se jednalo o ložisko 6202-2RSH i s novým guferem. Původní NTN umřelo protože vyrezlo (ať žije mytí VAPkou), obě sady SKF odešly na "vyjetí". Ani známka rzi, zapouzdření i gufero bez poškození, ale prostě se vyjela dost podstatná vůle - normálně kolo v ose klepalo. Bohužel se nikde nedočteš jakou má mít ložisko v origo specifikaci vůli. Prostě jsem přišel do krámu a řekl, že chci tohle ložisko a že to je do předního kola u motorky.

Naposledy editováno 07.05.2013 08:53:13

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

7.5.2013 v 09:55 | Nahoru | #45
foky> nahodou to "vyjety" lozisko asi uz nemas co? bylo by zajimavy ho videt, nekdy se da docela vycist co se mu "nelibilo". Pokud doslo k takhle vyraznymu zvetseni vule, tak na obeznejch drahach nebo valivejch elementech musej bejt patrny stopy opotrebeni.

Co se vule tyka, do kola bych pouzil normalni vuli - i kdyz pojedes 250 z mista, tak kolo bude tocit neco kolem 1700 otacek, coz je pro kulickovy lozisko s dirou kolem 80mm naprosto komfortni zona.
Jina vec je, kdyz bude lozisko s kontaktnim tesnenim - 2RS1 treba - tam by to chtelo nahlidnout do materialu danyho vyrobce a zkontorlovat limitni otacky

Zvetsena vule (C3 nebo C4) ma smysl tam, kde vis ze bude treba vnitrni krouzek vyrazne teplejsi nez vnejsi, to trochu vule "sezere", nebo pokud je jeden (nebo oba, ale to je dost rarita) krouzek natazenej s presahem

1 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

7.5.2013 v 10:47 | Nahoru | #46
Ložiska jsem, pochopitelně, hned vyhodil.

Jenom nerozumim tomu, kde jinde by měl bejt zádrhel, než v tom ložisku. Pokud koupím vhodnou alternativu a prostě nahradím. Ložisko nejde dát (pokud není mechanik úplnej idiot) do kola nakřivo atd.

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

7.5.2013 v 11:21 | Nahoru | #47
foky> bohuzel lozisko krive namontovat jde, krouzky jsou pomerne pruzny a jdou docela snadno zdeformovat

zadrhelu muze byt cela rada, ale bez toho ze bych ho videl to prosimte ber jako teoretickou diskuzi...napriklad muzou byt "vymackany" dosedaci plochy, muze byt, ze loziska nejsou uplne spravne axialne sevreny (bud moc nebo malo) atd..., porad jsou "experti" co maj vnejsi krouzek z presahem a lozisko do diry naklepou pres vnitrni krouzek... mala ale porad moznost je, ze souvisejici dil ma uz z vyroby nejakou nepresnost...

2 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

7.5.2013 v 23:52 | Nahoru | #48
Na ložisku bych nešetřil a koupil bych neorigo za takovou cenu, jakou jsem ochotnej osobně připustit. Rozhodně bych nesponzoroval vyžírky s předraženým originálem. Stejně pak záleží na tom, jak ho montér "natáhne" při zalisování a kolikrát do něj přitom práskne kladivem a pak na čistotě provozu. Táta mě učil, že kde je vazelína, tam nemůže bejt voda, takže se snažim nacpat vazelínu i kolem zakrytýho ložiska a otřu i gufera, aby tam nešla vlhkost. Teďka to taky řeším a jdu cestou SKF a kvalitní vazelíny a očekávám, že už to vyndavat nikdy nebudu.

Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

7.5.2013 v 23:56 | Nahoru | #49
To jsme se bavili spolu assassine, jak gumová prachovka na ložisku brzdí kolo a dělá vteřiny na okruhu? To byla taková prdel, že si na to občas vzpomenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

8.5.2013 v 10:50 | Nahoru | #50
atheris> Asi máš pravdu, na takových věcěch je blbost šetřit. Ale musíš se taky trochu řídit na jakou motorku, na motorku která má cenu pár peněz a jezdí nejvíc 50km/h myslím že budou stačit ty nejobyčejnější ložiska, což mi kluci nahoře v příspěkvách potvrdili :) A montovat si ho budu u nas na praxi v servise, takže na vše specialní přípravky a myslím že zase tak gramlavej nejsu :D

1 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

8.5.2013 v 18:23 | Nahoru | #51
ZKL - pokud budete kupovat, nastudujte si jak má vypadat značení, vyrábí se kopie v Číně. To samé SKF a FAG - kupovat u zavedených výrobců. Velký rozdíl v životnosti

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

9.5.2013 v 08:26 | Nahoru | #52
BobGS> to je moc dobra poznamka...
Jen bych dodal, ze bohuzel fejky jsou dneska uz tak dobry, ze to pozna jen proskolenej clovek. Taky je to trochu proto, ze vyrobci trochu mlzej ohledne identifikacnich znaku, aby neusnadnovali zivot kopirovacum.
Takze treba SKF urcite nakupovat u autorizovanejch distributoru (seznam na www.skf.cz), FAG pocitam ze to bude mit podobne

Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

9.5.2013 v 09:31 | Nahoru | #53
jo ina a fag uz taky resej padelky

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

13.5.2013 v 22:00 | Nahoru | #54

2Petr píše: *nuclearB*> ono je tezky mluvit obecne o rozdilech v kvalite treba u lozisek v kolech, protoze ty loziska jsou silne predimenzovany a pokud by byly dobre namontovany, v cistote a dobre mazany, tak vydrzej vecnost.
rozdily v kvalite se projevej pri velkym zatizeni, otackach na limitu a tak podobne... a jeste je dulezity o jakym typu lozisek se bavime, casto je to tak, ze nektery typy "umi" jeden vyrobce lip a obracene



Jistě, to je ale potom debata na dýl. Já se držím tématu "ložisek do kol u motorky" . S montáží ložisek do extrémních podmínek nemám zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

14.5.2013 v 05:35 | Nahoru | #55
atheris> Píšeš, že vazelinou potřeš i gufera aby do něj nešla vhkost. To podle mě není dobrej způsob. Neboť na vazelinu se nachytá prach a kamínky a vše začne působit jako brusná pasta a brzo se gufero a jeho dosedací plocha zničí.
Tedy pokud jsem to pochopil tak,že to gufero pomacháš vazelinou z venku.

Naposledy editováno 14.05.2013 05:37:06

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

17.5.2013 v 22:43 | Nahoru | #56

Lukasek751 píše: atheris> Asi máš pravdu, na takových věcěch je blbost šetřit. Ale musíš se taky trochu řídit na jakou motorku, na motorku která má cenu pár peněz a jezdí nejvíc 50km/h myslím že budou stačit ty nejobyčejnější ložiska, což mi kluci nahoře v příspěkvách potvrdili :) A montovat si ho budu u nas na praxi v servise, takže na vše specialní přípravky a myslím že zase tak gramlavej nejsu :D



Tak to je jasná. Já sem do pinďoura dával ložiska takový, že sem na půdě vysypal ložiska z krabice, vypral je v benzínu a dal tam to, který nejmíň cvrkalo Chtěl jsem tim říct, že stačí dojít do nějaký ložiskový centrály a koupit slušnej střed, kde se ti bude zdát cena pro tebe únosná. Origo bych nekupoval, nějakej noname taky ne. SKF, u táty v práci třeba berou jen FAG do zemědělských strojů.

(reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?

17.5.2013 v 22:51 | Nahoru | #57

PEPAFJR píše: atheris> Píšeš, že vazelinou potřeš i gufera aby do něj nešla vhkost. To podle mě není dobrej způsob. Neboť na vazelinu se nachytá prach a kamínky a vše začne působit jako brusná pasta a brzo se gufero a jeho dosedací plocha zničí.
Tedy pokud jsem to pochopil tak,že to gufero pomacháš vazelinou z venku.



Ne, to se stejnak smeje nebo se na to nalepí bordel, jak říkáš. Prostě i když mám zavřený ložisko a je to k tomu, tak dávám vazelínu i na něj, jako by nebylo zakrytý. V autě třeba mám vazelínu i před ložiskem ve víčku, i když je zakrytý, protože jsem to odvíčkoval a vevnitř byla vysrážená voda. Třeba to ničemu nepomáhá a někdo řekne, že je to kravina, ale nic mě to nestojí a nikde to neteče ven.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Potřebuji poradit ohledně řidičáku Derbi Senda 50 OndrX 15 7.9.2023 v 09:35 OndrX
Čo všetko potrebujem na prihlásenie... Derbi Senda 50 RokyNO 7 15.1.2023 v 22:46 marna
derbi senda 50 plast Derbi Senda DRD Racing, Derbi Senda X Treme SM, Derb... cipis96 1 26.9.2022 v 16:04 Frigolin
Motorka nestartuje Derbi Senda 50 Fichtljede 7 22.9.2022 v 20:22 Fichtljede


TOPlist