globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A znova olej!...
Zdar, mám možnost levně koupit olej Eneos 15w50, esterová syntetika JASO MA/API SL. Hlavně mě láká cena a to, že je to japonský a co je japonský to je dobrý
Máte s ním někdo zkušenost?

Když uvedete NE, napište proč!

Stupidní, nevěcný a nicneříkající připomínky budu mazat. Komu se to nelíbí, klikněte na tlačítko zpět, a znovu sem nechoďte.


Naposledy editováno 05.05.2013 22:59:22
Anketa: Má Eneos dobrý olej, nebo jsou oleje lepší?
Ano
25%
6
Ne, proč?
75%
18

A znova olej!...

5.5.2013 v 21:26 | Nahoru | #61
Bel-Ray Motorový olej EXP Synthetic Ester Blend 4T 10W-40
API SM, JASO MA2

ale 281kc/l..

A znova olej!...

5.5.2013 v 22:18 | Nahoru | #62
Je to furt dokola. Pořád jsou lidi, co si myslí že za cenu trabanta koupí mercedes. Optimismus je jen nedostatek informací
Jak zjistit, jestli je olej dobrý? Minimálně 2 výměny značkový pak rozbor na opotřebení, potom ten, který chceš vyzkoušet po 2. výměně zase rozbor. Srovnáš hodnoty a víš. Bez tohohle jsou diskuse o kvalitě oleje jen plácáním prknem o rybník.

(reakce na) A znova olej!...

5.5.2013 v 22:20 | Nahoru | #63

tpsenda píše: Eneos je naprosta spicka, a ty kecy tady tech mistru, ktery ten olej v zivote nepouzili jsou jen vykriky do tmy. Pouzival jsem tento olej nekolikrat, ve velmi zatezovanych motorech a vzdy to bylo vsechno v poradku. Rekl bych, ze je mnohem lepsi nez tady modla oleju Motul.... Bezproblemu do toho jdi. Jen me dostals tou cenou, protoze tento olej vetsinou patri mezi ty nejdrazssi... Hodne je pouzivany v Australii, jak rikam nikdy zadny problem.


Bezva, jak jsi to změřil, dělal jsi rozbory? hoď sem protokoly, ať víme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...

5.5.2013 v 22:26 | Nahoru | #64

tpsenda píše: Eneos je naprosta spicka, a ty kecy tady tech mistru, ktery ten olej v zivote nepouzili jsou jen vykriky do tmy. Pouzival jsem tento olej nekolikrat, ve velmi zatezovanych motorech a vzdy to bylo vsechno v poradku. Rekl bych, ze je mnohem lepsi nez tady modla oleju Motul.... Bezproblemu do toho jdi. Jen me dostals tou cenou, protoze tento olej vetsinou patri mezi ty nejdrazssi... Hodne je pouzivany v Australii, jak rikam nikdy zadny problem.



Mohl by jsi se vyjádřit věcněji a konkrétněji? Třeba v čem je lepší nežli ta "naše modla" ? Co je myšleno "velmi zatěžovanými motory"? Co všecko jsi rozebral aby jsi zjistil, že je "všechno" v pořádku. Co si představuješ pod pojmem nejdražší? Jako že nejlepší??? A odpovídej věcně prosím, protože, pokud nejsi druhý "nick" zakladatele vlákna, tak tě brzy smázne

Edit: Písmenko

Naposledy editováno 05.05.2013 22:41:23

(reakce na) A znova olej!...

5.5.2013 v 22:51 | Nahoru | #65
chiro2> co to je za zbytečné cinty.... to že je Eneos známá značka všude jinde než v EU je fakt.... to že je většina výrobců motocyklů mimo EU je taky fakt.... už jen to je věc k zamyšlení... chlapec sice slintá marketingové kecy, ale ten olej je +- stejný jako ostatní... jak sem psal výše je to ze stejné fabriky jako většina jiných olejů. Míra aditiv a detergentů je v odlišnosti naprosto minimální....

pro evropany zvláště nepodstatné, neb zde se jezdí výhradně v jarním letním podzimním období, tedy v počasích, které jsou pro funkci oleje skoro nepodstatné

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...

6.5.2013 v 09:14 | Nahoru | #66

FrankySS píše: Sice olejům moc nerozumím, dycky jsem se řídil doporučením výrobce, ale zpochybňovat a hádat se s prackarem, který s oleji pracuje, má je vyzkoušený, ví jak fungují a co značí, a ty kterej sis něco málo přečetl na googlu je blbost... Hádat se můžeš se mnou, oba víme velký hovno, ale já se řídím tím, co soudruzi k té motorce doporučují, kdežto ty zkoušíš něco neznámýho, když se dá v pohodě za ty prašule sehnat známá, kvalitní, odzkoušená značka. To je něco jak nafta, budeš do novýho nafťáka zkoušet kvalitu nafty v JZD protože stojí o korunu levnějc za litr? Nebo natankuješ na Benzině, kde nikdy nebyl problém?


Tím že ho neznají místní nemusí být olej neznámý. Používá ho lorenzo v yamaze a tým lotusu, jen tak pro informaci, kažkopádně může jít o výbornou alternativu, proto jsem tohle vlákno založil abych zjistil, jestli s ním někdo má zkušenost, jestli ho zná a jaký má na něj názor.
Srovnáváš blbosti. Nafta z jzd a z benziny.. promiň, na to Ti ani nebudu odpovídat. Podívej se na technický list a zkus mi říct proč se Eneos podobá Tebou uvedenou naftou z Jzd... Zvrhlo se to tady v řešení vlastností olejů, ale buď si jist, že to nebyl můj původní záměr.

dewil> Ten zní dobře

BlackSabath> Chceš poslat ty příspěvky co jsem smazal? Velmi rád a ochotně Ti je pošlu!!! Klidně je dám do hlavičky vlákna, veřejně.

Stev píše: xBaryk> máš motorku z doby kdy JASO nebyl ještě zavedenej standard. OW20 pro závodní stroje protože zvyšuje výkon motoru, nižší odpory kvůli nižší hustotě. Zároveň ale kvalitu a vhodnost oleje nemůžeš poměřovat jen viskozitou, naopak bych řekl že je to jedno z posledních kritérií. Takhle bych mohl polemizovat skoro o všem cos napsal, už jen proto že na to není jednotný názor. Proto píšu že je to v podstatě jen o tý víře a nějakym rozumnym základním výběru. Jestli ti používání 15W50 zkrátí nebo prodlouží život motoru o 20 tis, máš šanci to někdy poznat? Navíc stejně tak můžeš životnost ovlivnit když budeš používat polosyntetiku nebo plnou.

e: koukám že už jsi to o viskozitě psal ...


Pokud mám správné info, tak JASO vstoupilo v platnost v roce 1999. Motorku mám z roku 2000.
Navíc neuznávám specifikace API, ACEA jelikož neříkají o kvalitě oleje nic, tak jako o spotřebě paliva, emisích atp.
Beru, že na to není jednotný názor, taky sem nějaký stránky pročetl, diskutoval dokonce i pár lidmi, co se v oboru pohybují. Ale +- souhlas. Já si jen myslím, že 15w50 je lepší pro vyšší teploty, ve studených startech při 10-20 st. při 10w a 15w větší rozdíl nebude. Důležité jsou ty estery. Nebo se mýlím?

1100Virago píše: Jak koukám na tu tabulku, tak prackarrův výrok potvrzuje. Což je pochopitelné, protože v tom má pravdu. Jak jsi přišel na to, že to ta tabulka vyvrací?


No, pokud jsem tabulku pochopil tak 10w a 15w má stejnou dynamickou viskozitu, a to 7000 akorád 10w při -25 wt a 15w při -20 st. U nás ale takové teploty nebudou. A navíc argument, že pro studený start v letním období bude lepší s 10w než s 15w chce technicky podložit, i já jsem ho nepodložil, vím, ale olej w50 bude lepší pro vyšší teploty a zejména kolony ve městě. Navíc o zvýšený mechanický opotřebení 50% při studeným startu anulují estery (opačná polarita, přilepení na kovové stěny) tím pádem ester vytvoří dlouhotrvající olejový ochraný film. To je hlavní k ochraně motoru proti studeným startům. Mýlím se?

Srovnání Eneose 15w50 a Motulu 10w40 , dle technického listu (když někdo najde lepší přidejte)

Naposledy editováno 06.05.2013 09:24:51

A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 09:46 | Nahoru | #67
xBaryk: Rozdil mezi SAE 30 / 40 / 50 je ve viskozite pri teplote 100 stupnu, a jde jako vzdy o rozmezi. Tabulku si dohledej. Opakovane pises sae W50 coz je nesmysl, je sae 5W, 10W pro "zimni vlastnosti", a sae 40, 50 pro "letni vlastnosti".

Zjednodusene receno cim vyssi cislo tim viskoznejsi (hustsi) olej je. To ma tyto dusledky:

1/ Viskoznejsi olej zpusobuje vetsi ztraty,zvlast u vysokootackovych motoru. U stabilaku je to fuk Ted je otazka komu jde o (jednoho) kone navic ?

2/ Viskonejsi olej je odolnejsi pri vyssich teplotach (zvlast u vzduchem chlazenych motoru, a motoru s velkou pistovou rychlosti - 2V atd) na trhani olejoveho filmu.

3/ U motoru s vetsimi vulemi muze viskoznejsi olej omezit spotrebu oleje.

Konstrukce kazdeho motoru je jina. Chlazeni vzduchem / olejem, a velke pistove rychlosti vyzaduji (obecne receno) vyssi viskozity -> Ne nadarmo ducati predepisuje SAE 50. Totez u KTM, a nebo krosovych jednovalcu.

Vetsina vyrobcu, zvlast u ctyrvalcu i vysokootackovych predepisuje SAE 40. Opet, vedi proc.

Honda u nekterych svych motoru dokonce predepisuje spatne sehnatelne SAE 30.

Presto jsem skalopevne presvedcen, ze velka vetsina motoru bude spravne fungovat s libovolnym soucasnym olejem SAE40 nebo 50. A treba mi zustava rozum stat nad lidma, co na okruhovku vesi uzke retezy, cpou tam vyfuky, powercommandery, ladi to, a pak tam nacpou sae 60 protoze je to vic adidas ...

Naposledy editováno 06.05.2013 09:47:25

A znova olej!...

6.5.2013 v 09:54 | Nahoru | #68
Nevim proč tu xBaryku něco ještě píšeš když si stejně podle sebe už rozhodnutej si ho koupit a nalít. Našel sis přece na internetu jak ho jinde ve světě jinde vychvalujou a jak je skvělý, tak nevim proč tady vůbec něco píšeš když "místní" s tím nemají zkušenost. Jezdi jako Lorenzo v Yamaze kterej ho tam má a bud dobrej. A plk od Kamy, že většina výrobců je mimo Eu je k zasmání, trošku by to chtělo přemýšlet než něco vypustim z chorýho mozečku.

1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...

6.5.2013 v 09:58 | Nahoru | #69
Lej co predepisuje vyrobce a nevymyslej picoviny

A znova olej!...

6.5.2013 v 10:06 | Nahoru | #70
kamy: podepisuju

(reakce na) A znova olej!...

6.5.2013 v 11:36 | Nahoru | #71

xBaryk: No, pokud jsem tabulku pochopil tak 10w a 15w má stejnou dynamickou viskozitu, a to 7000 akorád 10w při -25 wt a 15w při -20 st...


To je právě to - mají stejnou viskozitu a čerpatelnost, ale při různých teplotách! A že se u nás takové teploty nevyskytují není podstatné, ono se to bude lišit i při jiných teplotách. Takže má prackarr v tomhle pravdu a tabulka to potvrzuje.

(reakce na) A znova olej!...

6.5.2013 v 12:42 | Nahoru | #72

xBaryk píše: Pokud mám správné info, tak JASO vstoupilo v platnost v roce 1999. Motorku mám z roku 2000.
Navíc neuznávám specifikace API, ACEA jelikož neříkají o kvalitě oleje nic, tak jako o spotřebě paliva, emisích atp.



Psal jsem že to ještě nebyl zavedenej standard, myšleno zaběhnutej v praxi. A navíc ani JASO neříká nic o kvalitě oleje. Když má něco JASO MA, v podstatě to znamená že by neměla klouzat spojka. Další věc je že jak neuznáváš API, tak norma JASO má dokonce předepsaný rozmezí API normy, ve kterym olej musí bejt.

Abych to ještě víc zamotal s viskozitou, tady máš příklad jak se může lišit při 40 a 100 stupních.

A jak už psal rrss, viskozita se liší olej od oleje. Můžeš mít olej 5W40, kterej má v podstatě stejnou viskozitu jako jinej 10W40. To platí hlavně o tom W rozsahu, při 100 stupních je to všude +/- v mezích.

Teď už to určitě začíná být mnohem jasnější ...

A znova olej!...

6.5.2013 v 14:46 | Nahoru | #73
Dal jsem ne, protože tu značku neznám.

Jinak beru tady, tohle.

1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...

6.5.2013 v 14:57 | Nahoru | #74
www.oleje.cz počtěte si oleje.cz

najdete tam i rubrik přímo z fakulty strojní - tribologie... to pro ty kdo by to chtěli nastudovat do detailů.

Naposledy editováno 06.05.2013 14:59:41

(reakce na) A znova olej!...

6.5.2013 v 16:22 | Nahoru | #75

SensationBlaack píše: Lej co predepisuje vyrobce a nevymyslej picoviny



Přesně tak........

A znova olej!...

6.5.2013 v 18:18 | Nahoru | #76
Co se tyka ceny, na netu najdes spoustu shopu, kde koupis znackovej olej za rozumnou cenu 150-250 za litr.
Ja takhle kupuju do auta a v poho...
Na beznince to stoji 1000kc litr, v servise jeste vic a na netu kolem 200,-
Jinak resit cenu oleje v rozdilech desetikorun je podle me mimo.
To projedes v benzinu za vikend...
Muzes si jeste hrat se specifikacema, ale to je pro odvazne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...

6.5.2013 v 20:11 | Nahoru | #77
xBaryk> Ty vole mladej, ty teda meleš. Takže Jsi si jistej , že Lorenzo jezdí na Eneos??? Nebo má reklamu na Eneos??? Kurva se probuď už!!! Na co se jel před dvěma lety Dakar???? Q8!!!! a myslíš že ho měli nalitej ve strojích??? Leda piču. Vyfasovali Q8 a nalili si Motorex! A tu Q8mičku jsem pak já sral do starý Hondy Fakt přestaň věřit všemu co vygoogluješ

A znova olej!...

6.5.2013 v 21:08 | Nahoru | #78
Prodám ti 5 litrový kanystr 10W-50 za litr a máš po problému s dolním i horním rozsahem i stáčeným olejem a nevím čím dalším...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...

7.5.2013 v 00:00 | Nahoru | #79
chiro2> další vůl na eneos jezdily i monoposty F1 ale pepa z vidlákova ví přesně jako chlape, ty už jsi vážně zoufalec... zůstaň u motulu a neraď ostatním.. aby ses nedivil že ten motul bude úplně stejný olej jako ten eneos.

Naposledy editováno 07.05.2013 00:12:12

(reakce na) A znova olej!...

7.5.2013 v 00:11 | Nahoru | #80
prackarr> pračkaři, omg, co je to tvoje za studena.... startuješ snad na jaře v létě nebo na podzim v -10°C ????? omg...

(reakce na) A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2013 v 00:39 | Nahoru | #81

FrankySS píše: Sice olejům moc nerozumím, dycky jsem se řídil doporučením výrobce, ale zpochybňovat a hádat se s prackarem, který s oleji pracuje, má je vyzkoušený, ví jak fungují a co značí, a ty kterej sis něco málo přečetl na googlu je blbost... Hádat se můžeš se mnou, oba víme velký hovno, ale já se řídím tím, co soudruzi k té motorce doporučují, kdežto ty zkoušíš něco neznámýho, když se dá v pohodě za ty prašule sehnat známá, kvalitní, odzkoušená značka. To je něco jak nafta, budeš do novýho nafťáka zkoušet kvalitu nafty v JZD protože stojí o korunu levnějc za litr? Nebo natankuješ na Benzině, kde nikdy nebyl problém?



To tvoje přirovnání na konci příspěvku je trochu mimo, když v JZD maji už dávno nejlepší naftu, protože ty jejich dnešní mašiny a traktory jsou na tom technologicky líp jak segment osobních aut a žádnej rozumnej zemědělec si nedovolí zkurvit kombajn uprostřed žní, potažmo, když ho má pronajatej za těžký prachy.
Nevidim jedinej rozumnej důvod proti, když někdo jako já, vyjíždí v červnu a motorku uklízí v září, proč by si nemoh dát do motorky, která má nalítáno 50k+ místo 10W40, 15W50, obzvláště když má v manuálu rozsah viskozit, který to umožňuje a danou minimální výkonnostní třídu. Nemluvě o tom, že když výrobce navrhne motorku v roce 1996, prodá jí v roce 2000 a vy řešíte, jakej olej v roce 2013 koupit, když se mezitim co 2 roky vyměnila technologie výroby a posunuly všechny standarty, to mi přijde naprosto ujetý. Kdo nezkusí a nediskutuje, tak se taky nic nedozví a pak může akorát omílat, že leje 30 let do motorky furt to samý a tim to asi končí. Tahle varianta nalejt, co ti píše výrobce, tu je a vždycky byla a tudíž je to připomínka úplně k ničemu asi jako že přijde po zimě jaro. Na to se tazatel neptal.

Dej si tam tu 15W50, na ničem to nepoznáš a za rok jí tam naleješ třeba znova a nebo najdeš něco jinýho. Cena není zrovna super, resp. kterejkoliv jinej olej tě vyjde na náplni o 150Kč dráž, tak to není tak šílený, abys to bral jako kritérium. Kupoval jsem teďka Motul 15W50 za 250/l, dá se sehnat i za 230, ale když má člověk rodinu a náročnou práci, koupí to, co má při cestě z práce a neřeší. Na značku nekoukej, leju do auta za posledních 80k km už sedmou značku oleje a motor má 250k (benzín) a nemusim dolejvat žádnej olej do výměny, nekouří, kanály jak zrcadlo a to jezdí denně 2x15km po Praze. Nejhorší byl paradoxně předepsaný origo Ford 5w30, to pro ty, kteří povídaji, že nalej, co ti přikazuje a strčí pod nos výrobce. Zvyklej kontrolovat olej po 3 měsících jsem přišel k autu a olej už nebyl ani na měrce, další náplní 5w40 jinýho výrobce se to vrátilo zpátky a zase nedolejvám ani deci. Kdybych dal na podobný pindy na ford fóru ohledně olejů jako tady, tak si kupuju místo jednoho kanystru druhej na dolití a dělal bych rozborku a měnil kvůli tomu gufera na ventilech. Jestli nemáš pochybnosti a jsi rozhodnutý, nalej to tam.

Tady jsem si přečet pindy o tom, že do TL nesmí přijít Castrol R1 kvůli spojce, atd. Na německym fóru psali přesně opačně, že to vůbec nemá vliv a normálně to jezdí jako na každej jinej. Protože jsem kupoval asi 7 kanystrů pro lidi z práce, tak jsem ho měl ve slevě za 160/l v eshopu. Koupil jsem, nalil jsem, spojka neklouzala a neklouže, olej to žere stejně jako předešlej motul a nestalo se nic. Používej hlavu a buĎ trochu odvážnej, na konci sezóny nám napíšeš jak to dopadlo.

A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2013 v 01:05 | Nahoru | #82
Osobní zkušenost s touhle značkou nemám ale když vidím ročník tvé motky tak bych se toho určitě nebál.Vlastnosti dnešních olejů dávno překonali požadavky starších motorů.Po koupi Bandasky jsem taky řešil klasické a na Motorkářích trefně označené časté témata:Jaký olej,kůže nebo textil... Přečetl toho fakt hodně a nakonec,po vzoru starších liju předepsanou viskozitu,dodržuji intervaly a motka přede jako kotě.Navíc přes zimu se dá sehnat olej za super cenu a nebál bych se nějaké degradace přes zimní období.Musím se zastat prackarre,má kvalitní názory a nebral bych je na lehkou váhu.Ví o čem mluví a urážkama nic nedocílíte.Někdy je to tady jak na trhu,sezona začala tak si ji všichni koukejte pořádně užít a přestaňte s těma narážkama a handrkováním.Takže za mě jdi do toho Eneose...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...

7.5.2013 v 05:48 | Nahoru | #83
Kamy> A že seš si tím tak jistej. Ty jsi dělal v depu viď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...

7.5.2013 v 09:15 | Nahoru | #84
Kamy> myslím, že chiro to myslel tak, že jenom to, že samolepka sponzora nalepená na boku formule nebo motorky, ještě neznamená, že pod kapotou je ten olej.. nemá cenu se zbytečně urážet..

(reakce na) A znova olej!...

7.5.2013 v 09:24 | Nahoru | #85

Radostenator píše: Kamy> myslím, že chiro to myslel tak, že jenom to, že samolepka sponzora nalepená na boku formule nebo motorky, ještě neznamená, že pod kapotou je ten olej.. nemá cenu se zbytečně urážet..



navíc na obrázku na minulý straně je na motorce reklam na eneos i yamalube, možná to mixujou ...

xbaryk> jestli ho koupíš, schválně se podívej na flašku jestli maj napsáno kde je to vyrobený, jestli made in EU, tak je to možná přebal jiný značky. Podle jejich stránek maj výrobu jen v číně a americe. Ani v jednom případě to olej v mých očích nijak nedegraduje.

(reakce na) A znova olej!...

7.5.2013 v 12:42 | Nahoru | #86
chiro2> za to ty jsi evidentně ten olej přímo vyráběl

Radostenator> ano to máš pravdu, je to zbytečné se urážet... chytrému napověz, hloupého trkni... Přesně tak, to že dělají monoposty reklamu málem i plenkám pempers je jedna věc, to, že jsou ty všechny oleje mnohdy úplně shodné je věc druhá... právě v tomhle odvětví ale už jsou oleje trošičku jiné, tam už je cena za litr opravdu kolem tisícovky...

tam už by tribologové našli významy (jde především jen o dosažení nejlepších výkonů) lehkoběžné oleje s lepší životností atd...

u olejů do 600 za litr je naprosto zbytečné řešit značku a v podstatě zbytečné příliš hrotit i viskozity.

Naposledy editováno 07.05.2013 12:50:49

A znova olej!...

7.5.2013 v 17:34 | Nahoru | #87
1100virago> Ono, jak psal Kamy, kdybych jezdil v zimě dám si 0-5-10w. Ale jaký bude rozdíl v čerpatelnosti 15w a 10w při teplotě 10-15 stupňů Celsia? Já si myslím, že zanedbatelný. Pro studené starty jsou tam důležité ty estery. A stejně tak jako tak, motorku musíš zahřívat pomalou jízdou. Takže přínos ve vyšších teplotách a větším zatížení bude mít spíš 15w50, než 10w40. Tedy 15w50 se bude chovat tak, že v zimě bude působit jako 15w a v létě jako SAE 50.

Stev>
To ano, ale jediná norma JASO je objektivní, viz Tebou zmiňovaná mokrá spojka. Ona norma API, prakticky většinou splňuje SG či vyšší. A u acey je zase kladen důraz na úsporu paliva. Takže podle jediné normy JASO rozeznáš olej například od automobilového a motocyklového. Jinak díky za odkaz. Začíná to být pořádně zapeklitý ještě by to chtělo znát SSI každýho oleje, nikde jsem se to moc nedočetl. Z toho technickýho listu Motulu jsem trošku zmatenej.

Motormichal> Furt mám 5 litrů Eneose za ca 850 já se sae 15w problém nemám

Přesně jak píše Atheris , je rok 2013 ne 2000, doba, technika a maziva se posunuly úplně někam jinam. Zejména v otázce čištění, kvalitě atp.. odkaz , nebo to jsou taky výmysly?
To, že je motorka 14 let stará a výrobce píše že musím používat jen ten a ten olej, přece není dogma, když sou dnes lepší oleje tak já budu používat furt ty horší 14 let staré ???

Tak už jsem ho koupil, 4 litry.

Stev> Mám ho na dílně, a zítra kvůli svátku se tam asi nedostanu, takže ve čtvrtek odpo tu máš foto toho oleje, prižnám se, že jsem si nečetl, odkuď je.

Jinak s tou cenou jsem řekl blbosti, opravuju se, zmýlil jsem se.

Zde přikládám foto zmiňované reklamní brožury Eneose:






















Naposledy editováno 07.05.2013 17:59:45

A znova olej!...

7.5.2013 v 22:37 | Nahoru | #88
Klidně to tam šoupni nic s tím nezkazíš.

A znova olej!...

7.5.2013 v 22:38 | Nahoru | #89
http://www.oleje.cz/...0-1-l-nalevany--1346

liji to do všeho co mi projde rukama jak do své,R6,gsxr600,intrujdr 1500

Naposledy editováno 07.05.2013 22:41:35

(reakce na) A znova olej!...

8.5.2013 v 18:16 | Nahoru | #90

Kamy píše: www.oleje.cz počtěte si oleje.cz

najdete tam i rubrik přímo z fakulty strojní - tribologie... to pro ty kdo by to chtěli nastudovat do detailů.


Jo i spoustu zavádějících informací, které jsou pravda ale ne vždy - dají se použít jen za určitých podmínek. Provozuje to firma, která prodává zázračné přísady do oleje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist