globalmoto_duben_nolan





Téma: Skupina v ŘP vs výkon moto
2.5.2013 v 14:38
Zdravím, mám menší dilema, konečně se mi sešlo dost financí abych si pořídil silnější stroj, ovšem díky novele zákona z letošního ledna, mám nárok na skupinu motocyklů do 35 kw. (v lednu sem měl 22 let, a rok předtím se neměl čas ani finance si neomezenou skupinu zařídit...) To až tak nevadí, už mi není 17 abych snil o 110 kw stroji(zatím), moje vize je Suzuki GSF 600 Bandit. A v tom je zakopaný pes. Mašina se u nás dá sehnat v pohodě přiškrcená, a samozřejmě "přiškrcená" na 25 KW, ovšem původní výkon se pohybuje okolo 60 kw. A v zákoně je psáno, že motocykl může mít výkon snížení maximálně o 50% původního výkonu. Nejspíš by i šlo stroj přeškrtit na 35 kw, což by už bylo ok, ovšem to je další investice, do které se mi opravdu nechce, tedy pokud ji už v 35 kw neseženu . Ptám se tedy na vaše zkušenosti a názory při případných kontrolách, jestli se naši policisté koukají jen na výkon zapsaný v TP, nebo zda ho opravdu kontrolují i podle původního výkonu. Díky za názory. Mára

Skupina v ŘP vs výkon moto

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2013 v 14:54 | Nahoru | #1
Zřejmě si znění vyhlášky chybně interpretuješ. Se svou skupinou můžeš řídit motorku, která má nejvýše 35kW výkonu, přičemž motorka nesmí být seškrcena na méně, než polovinu původního výkonu , tedy zmíněný bandit, který má psaných 60kW naplno, zde v úvahu přichází a je jedno, jestli je seškrcen na 25kW, nebo 35kW. Ale motorku, která měla původně více, než 70kW (2*35), s touto skupinou řídit nemůžeš, i kdyby byla seškrcena na přípustných 35kW, nebo i méně. Tedy třeba R1 už není možné legálně zaškrtit na 25kW, i když technicky to možné jest.

Ale pokud už je motorka z dřívějška zaškrcena na 25kW a původně měla 60kW, tak s ní bez obav jezdit můžeš a je nesmysl, že bys ji musel přeškrcovat na "předepsaných" (záměrně v uvozovkách, jelikož to není pevně předepsaná, ale maximální přípustná hodnota) 35kW.

Těžko říct, jak by to s Tvou skupinou bylo třeba v případě zmíněné R1, která by byla z přívějška zaškrcena na 34k (z původních 165 - 180k). Ta totiž svým původním výkonem vysoce přesahuje 70kW, takže i kdyby byla seškrcena na 35kW, nebo dokonce 25kW, jezdit s ní nemůžeš!
Ale pokud by byla zaškrcena již dříve, před změnou vyhlášky, možná se na ní vztahuje vyjímka, i když logicky by žádná vyjímka být neměla, aby to jezdci neobcházeli právě nákupem starší motorky. To nechť upřesní nekdo znalejší.

Skupina v ŘP vs výkon moto

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2013 v 14:59 | Nahoru | #2

Skupina v ŘP vs výkon moto

2.5.2013 v 15:18 | Nahoru | #3
Ano, díkec díkec, doufal sem že je škrcení myšleno z max. původních 70 kw! tím pádem sem bez obav !

1 reakcí na tento příspěvek Skupina v ŘP vs výkon moto

2.5.2013 v 15:45 | Nahoru | #4
Ale podívej se do té diskuse, na kterou odkázal panTerek. Policajti si to interpretují tak, jak jsem psal já - tedy max. 35kW a motorka nesmí mít původně více jak 70kW.

Ale v zákoně je to tak, že aktuální výkon motorky nesmí být méně, než polovina původního . Tím pádem ten bandit by nesměl mít v základu více, než 50kW. A stejně tak pokud bys měl motorku seškrcenou třeba jen na 20k, nesměla by mít původně více, jak 40k.
Je v tom hrozný paskvil.

E: Paskvil už jen proto, že v Tebou uvedeném případě (25kW vs 60kW) na tom banďouroj jezdit nemůžeš, ale pokud jej necháš "přeškrtit" na 30 - 35kW (z původních 60kW), tak už v tom problém nebude a můžeš na něm jezdit bez obav.

Naposledy editováno 02.05.2013 15:48:06

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skupina v ŘP vs výkon moto

2.5.2013 v 17:54 | Nahoru | #5

J.M.K. píše: Ale podívej se do té diskuse, na kterou odkázal panTerek. Policajti si to interpretují tak, jak jsem psal já - tedy max. 35kW a motorka nesmí mít původně více jak 70kW.

Ale v zákoně je to tak, že aktuální výkon motorky nesmí být méně, než polovina původního . Tím pádem ten bandit by nesměl mít v základu více, než 50kW. A stejně tak pokud bys měl motorku seškrcenou třeba jen na 20k, nesměla by mít původně více, jak 40k.
Je v tom hrozný paskvil.

E: Paskvil už jen proto, že v Tebou uvedeném případě (25kW vs 60kW) na tom banďouroj jezdit nemůžeš, ale pokud jej necháš "přeškrtit" na 30 - 35kW (z původních 60kW), tak už v tom problém nebude a můžeš na něm jezdit bez obav.



Jo, jenže to, co si tady napsal předtim, je pěkná blbost - věř mi, že jsem se o tohle téma zajímal (a stále zajímám) dost a byl jsem jeden z těch, co se v tom rejpal

Pokud má A2, tak bandita s 25kW seškrcenýho ze 60kW prostě řídit NESMÍ - je mi líto

To, že to PČR toleruje je věc jiná, ale jak už jsem psal v tom předchozim vlákně - když dojde na lámání chleba, tak bude soudu názor PČR u "pozadí", protože je za ten zákon zodpovědný ministerstvo a né PČR - tzn v případě nehody by z toho mohl mít pořádnej průšvih, protože by to bylo braný jako jízda bez platné skupiny řidičského oprávnění!

To, co mu tady radíš se zakládá maximálně na Tvé domněnce, ale rozhodně ne na realitě, takže pro zakladatele: jo, je to absurdní, ale s A2 to řídit nesmíš - řešením by bylo si jí nechat přeškrtit na těch 35kW

E: nechápu, že tady maj všichni tendenci radit a poskytovat "zaručeně pravdivé informace", když o tom ví kulový

E2: vysvětlení viz mé příspěvky tady a tady

Naposledy editováno 02.05.2013 17:59:36

(reakce na) Skupina v ŘP vs výkon moto

2.5.2013 v 18:10 | Nahoru | #6
sharkis> Já vůbec nechápu,proč ti kokoti v těch zákonech používají tak složitý sloh.
Stačilo napsat:
A2 motocykly s výkonem do 35kW,nebo motocykly s výkovem do 70kW seškrcené pod hranici 35kW. Motocykly s výkonem v základu vyšším,jak 70kW škrtit nelze. Hotovo jasné a bez možnosti dvojího výkladu,absurdit a všem jasně srozumitelné.

1 reakcí na tento příspěvek Skupina v ŘP vs výkon moto

2.5.2013 v 18:11 | Nahoru | #7
apropo- nemáš odkaz přímo na příslušný zákon?

(reakce na) Skupina v ŘP vs výkon moto

2.5.2013 v 18:41 | Nahoru | #8

prackarr píše: apropo- nemáš odkaz přímo na příslušný zákon?



Jasně, že mám Přímo na tu novelu

Skupina v ŘP vs výkon moto

9.5.2013 v 15:40 | Nahoru | #9
No, jak to tak sleduji, nejrozumější asi bude pořídit GS 500 F a mít vystaráno...

Skupina v ŘP vs výkon moto

Skvělá odpověď, děkuji! 9.5.2013 v 18:10 | Nahoru | #10
Tak já sem viděl bandasku seškrcenou na 25kw a nikde nebylo uvedeno, že je škrcená, nebo kolik je výkon z fabriky. Prostě to byla mašina na čistopise, kde v kolonce výkon bylo uvedeno 25 kw, takovou mašinu určitě řídit může, ne? A pokud ne, tak chci slyšet proč

(reakce na) Skupina v ŘP vs výkon moto

9.5.2013 v 18:24 | Nahoru | #11

sharkis píše: pro zakladatele: jo, je to absurdní, ale s A2 to řídit nesmíš - řešením by bylo si jí nechat přeškrtit na těch 35kW

A zakladatel má určitě A2? Podle mého má někdejší skupinu Ao, což zcela mění situaci.

Skupina v ŘP vs výkon moto

Skvělá odpověď, děkuji! 9.5.2013 v 20:24 | Nahoru | #12
Pokud máš 25kw ridičák udělaný ještě před novelou tak tě zajímají všechny mašiny co nemají nad 70kw.
Protože se na tebe nevztahuje ten absurdní výpočet. Když nemůžeš třeba řídit motorku co má v papírech 20kw ale normálně má 45kw. 20x2= 40

No a pokud jsem to pochopil, tak fakt nemáš. Takže pokud má mašina s 25kw třeba 55kw tak nemůžeš. Pokud by měla v papírech 35kw tak už jo. Je to demence

Skupina v ŘP vs výkon moto

24.5.2013 v 08:26 | Nahoru | #13
Teď v pondělí dělám rozšíření na A2, podle nové vyhlášky z letošního ledna. Z fin. důvudů sem si neomezenou skupinu loni bohužel neudělal. Další věc ovšem je, že se dají sehnat mašiny, které mají v ČISTOPISE udaných 25 kW, bez záznamu o snížení výkonu. Myslím si tedy, že u takového stroje není problém se skupinou sednout a jet. Pokud by ovšem bylo ve velkém TP záznam o snížení, nemohl bych. Pár lidí mi potvrdilo, že stroje ze zahraničí mají výkon snížený z důvodu nížší pojistné sazby, v Německu se třeba výše pojistného bere podle výkonu, nikoliv jako u nás podle obsahu. Pokud by tedy ve velkém TP, bylo černé na bílém že je výkon 25 kW, tak nevidím argument proč bych to neměl osedlat.

Skupina v ŘP vs výkon moto

9.9.2013 v 22:36 | Nahoru | #14
sharkis: s tím souhlasím co píše. bohužel je nejlepší varianta (levnější) koupit neseškrcenou motorku(do 70 kw), nechat seškrtit na 35 a jsi v cajku(levnější pro to, že už seškrcené stroje bývají dražší, a stejně by si je musel škrtit znova na 35)
ale bacha. takovej hornet se škrtí opět neskutečnou pálkou 8 000 kč za doraz na plynu ... blé

1 reakcí na tento příspěvek Skupina v ŘP vs výkon moto

9.9.2013 v 22:49 | Nahoru | #15
je nějaká šance, že tady ten nesmyslný zákon zruší a udělají nějaký normální?

(reakce na) Skupina v ŘP vs výkon moto

9.9.2013 v 23:29 | Nahoru | #16
Limiter> v čem je nesmyslný? už jsem viděl spousty magorů co si ve 21 koupí litra, takhle to aspoň půjdou postupně a ti co motorkama žijí mají neomezenou už ve 20

e: sakra napsal jsem to trošku divně jakože bez zkušeností, ale snad si to pochopila

Naposledy editováno 09.09.2013 23:32:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist