globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po resete TPS vysoke volnobezne otacky
21.4.2013 v 17:00
Pani stretol sa niekto s takymto problemom ???
Po premapovani a naslednom resete TPS BUELL spatne startuje
nizke otacky az chcipne... po zohriati na pracovnu teplotu
na volnobeh otacky cca 2000...Pri jazde po zavreti
plynu motor motor skoro vobec nebrzdi, otacky pomaly
klesnu na tych cca 2000 a tam zostanu...
Set AFV 100 percent...

po resete TPS vysoke volnobezne otacky

21.4.2013 v 22:19 | Nahoru | #1
tak neznám buel, ale řešil jsem tps u mé bývalé a tam jsem musel odpojit tahla od senzoru a tps nastavit na určitou hodnotu. následně připojit táhla ovládání klapek a nastavit tps na hodnotu volnoběhu. neříkám že to je pro tebe správný postup, ale jem pro představu.

1 reakcí na tento příspěvek po resete TPS vysoke volnobezne otacky

21.4.2013 v 22:20 | Nahoru | #2
Psal sem ti už vedle, tak jen dodám, že po té co si nastavil AFV na 100 se motorka musí zase přizpůsobit (ono se to číslo samo změní, tak ho nech jaký je - dávat to na 100 má cenu jen při ladění a při změně na jiný mapy...doufám že si v ECM Spy nic kromě map a AFV neměnil a nezaškrtával nebo odškrtával jiný nastavení) Dej si pár km (třeba 20...asi stačí míň, ale nevim kolik )vejletnickýho stylu, rychlost 60-90 km/h mezi 2000-3500 otáčkama, žadný prudký změny polohy plynu, prostě pohoda jak s čoprem. A bude to fajn.

Naposledy editováno 21.04.2013 22:23:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

22.4.2013 v 06:36 | Nahoru | #3
Lihy> Doplnim Informacie...
Dal som otvoreny vyfuk, KN filter a race mapu...
Z toho dovodu som nastavil AFV na 100 percent a resetol TPS...
Pri prvom studenom starte to ide na nizke otacky trha s tym
az to zhasne... Musim tomu trochu pomahat s plynom...
Po odjazdeni cca 20-30 km to zostava vyset na tych 2000 otackach...
V cera po dlhsej jazde kludnym tempom sa AFV prestavilo na cca 115
myslis ze to tak ma byt a mam to tak nechat, alebo spat nastavit
na 100 ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

22.4.2013 v 15:34 | Nahoru | #4
Lihy> Doplnim Informacie...
Dal som otvoreny vyfuk, KN filter (taky jsem to dělal při změně výfuku a filtru )a race mapu...(ty jsem nedával bo mám výfuk s přívěrou )
Z toho dovodu som nastavil AFV na 100 percent a resetol TPS... OK
Pri prvom studenom starte to ide na nizke otacky trha s tym
az to zhasne... Musim tomu trochu pomahat s plynom... Uplně ta samá zkušenost, ale to, že motor nejde po startu do otáček je tim, že se "uchlastává" = "snížení otáček" šroubem má paradoxně za následek vyšší otáčky při startu studený motorky
Po odjazdeni cca 20-30 km to zostava vyset na tych 2000 otackach... Tak stáhni otáčky na 1050 tim šroubem co si s ním točil při TPS resetu (já je mám trochu níž protože mi přijde že se pak líp řadí a bez mlácení cca 950 prostě podle ucha)...
V cera po dlhsej jazde kludnym tempom sa AFV prestavilo na cca 115
myslis ze to tak ma byt a mam to tak nechat, alebo spat nastavit
na 100 ??? - Nech to tak! ta hodnota je proměnná, motorka si jí sama nastavuje podle okolních vlivů. Vyhodnocuje údaje z lambdy a nastavuje míchání paliva tak aby docházelo k jeho co nejlepšímu využití to číslo udává odchylku v poměru benzín/vzduch od výrobní hodnoty. Normální je rozmezí od 85% do 115%* (např. čim vyšší nadmořská výška tim nižší AFV = směs je bohatší.
Kdyby to nešlo seřídit ani tim šroubem, tak zopakuj TPS reset (AFV nech bejt jak je, ono se kdyžtak zase samo přizpůsobí)

* - teda při standardnim výfuku a filtru. Tím, že tam máš jinej tak se to může posunout klidně na 130% a je to v pořádku prostě motorka si dolaďuje dávky paliva aby to nebylo moc chudý a nebo bohatý


Naposledy editováno 22.04.2013 15:38:38

(reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

22.4.2013 v 19:10 | Nahoru | #5
Lihy> jj... Tiez som mal pocit ze sa to prechlastava, lebo z vyfuku
smrdel benzin ako keby ho tam niekto lial priamo z kanistra...
Mam teraz az do konca tyzdna nejak viac prace, ale cez weekend
to urcite skusim s tym resetom TPS a AFV necham napokoji...
Kazdopadne podam info ako som dopadol... Diky.

1 reakcí na tento příspěvek po resete TPS vysoke volnobezne otacky

22.4.2013 v 19:40 | Nahoru | #6
Hlavně pak dolaď otáčky šroubem při běžícim motoru...
to nastavení na 5.1-5.5 V vůbec neznamená, že máš nastavený volnoběh na předepsané otáčky! je to jen aby ti to po resetu chytlo!

ps. tady máš video jak na reset...


Naposledy editováno 22.04.2013 19:43:14

1 reakcí na tento příspěvek po resete TPS vysoke volnobezne otacky

27.4.2013 v 10:16 | Nahoru | #7
Takže, kde bych začal. Jak to běží na původní mapy? Zkus udělat znovu reset TPS, zkontroluj těsnění na přírubě sání. Stříkni okolo za chodu sprej na startování motoru, pokud se změní otáčky, vyměnit těsnění. To že se to uchlastává může způsobit vadná lambda, stává se , že při přepnutí při volnoběhu na close loop vylítne EGO korekce až na 200 a motor chcípne. Ale to asi nebude tvůj problém, protože cloose loop se přepne až za chvilku, co se motor trochu ohřeje.Ale raději zkoukni EGO po přepnutí na Close loop. Zároveň to může dělat špatná kostra. Mluvím z vlastní zkušenosti. Při vypnutí lambdy vše běželo OK. Natáhl jsem kostru z baterie přímo na šroub zapalovací jednotky a je po problému. Pokud budeš mít vadnou lambdu, mám jednu novou doma za rozumnou cenu Volnoběch zkus nastavit na předním válci v okýnkách 15,10/800,1000 na 73, na zadním 68.Hodnoty zkontroluj, koukni na EGO korekci, a podle ní je případně můžeš snížit nebo zvýšit, aby nebyl moc veliký rozdíl.AFV dej 100. Časování na př. 10,20/800,1000,1350 na 9 a na zadním na 7. Začni ale s tím těsněním příruby(může to přisávat i okolo vstřiků, může být i vadný vstřikovač).
Zálohuj si svojí eeprom. Jaký máš výfuk a filtr?

Naposledy editováno 27.04.2013 10:53:32

po resete TPS vysoke volnobezne otacky

27.4.2013 v 11:04 | Nahoru | #8
Podle toho co píšeš bych tipnul na špatně udělaný reset , dodržel jsi před resetem to povolení šroubu volnoběhu ( Throttle tps ) na nulu ? To je základ , já to na počátcích hraní si s programem udělal bez povolení a byla to hrúza....
Video co sdílel Lihy je ideální příklad jak na to.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

28.4.2013 v 06:32 | Nahoru | #9
Lihy> Uz som na to prisiel...
Ja som po resete TPS a nastaveni AFV
robil tu chybu, ze som vzdy po jazde znova
nastavil AFV na 100 - vku...
V cera som to nechal tak a uz to ma po zahriati
tie spravne otacky...
Mal by som na Teba prosbu :
Mohol by si sem pastnut alebo mi poslat mailom
print screen ECM SPY zalozku - ECM RUNTIME - tvojej motorky
studenu a zahriatu ???
diky

(reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

28.4.2013 v 06:43 | Nahoru | #10
sery.> Diky za typy...
Uz to bezi ako ma... inak filter KN a vyfuk VIPER..
V cera som dal cca 300 km, motor ma zatah jak svina...
spotreba okolo 5 litrov...

vsetkym diky...

(reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

29.4.2013 v 21:53 | Nahoru | #11

om4adi píše:
Mal by som na Teba prosbu :
Mohol by si sem pastnut alebo mi poslat mailom
print screen ECM SPY zalozku - ECM RUNTIME - tvojej motorky
studenu a zahriatu ???
diky


Budu se snažit, ale možná si trochu počkáš...neparkuju tam kde bydlim a poslední dobou je to s časem na ho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

1.5.2013 v 21:30 | Nahoru | #12
om4adi> ak tady máš co si chtěl, i když moc nevím k čemu ti to bude.
obrázek "studeného", otáčky hopsaj mezi 930 do 1030:

"teplý" motor neni tak uplně teplý 130°C...uplně ohřátý je aspoň 140°C, ale nahodil jsem to jen kvůli těm obrázkům a strašně nerad nechávám běžet mašinu dlouho na volnoběh....tak jsem to dýl nevydržel...nebyl jsem si taky jistej jestli ta teplota je 130 nebo 140, v manuálu jsem pak zjistil že 140 :(. Jinak věz že hodnoty se stále mění například předstih s rostoucí teplotou stále klesá (vloni v létě jsem dělal časování a po příjezdu z projížďky byl předstih 0°, ale nevím jestli se to od té doby už zase trošku nerozhodilo, i když podle zvuku je to furt dobrý). Ale třeba TPS reset bych asi zase udělat mohl (dělal jsem ho někdy loni na jaře nebo kdy :) ), přechod z "bez plynu" do "malinko plynu" je už zas trochu ucukaný.


Naposledy editováno 01.05.2013 21:37:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

3.5.2013 v 07:58 | Nahoru | #13
Lihy> Super, diky chcem to iba na porovnanie...
zaujima ma hlavne cold start enrichment....
koli koktaniu pri starte...
zda sa mi to ˇˇhore nohamiˇˇ aby za studena boli nizsie
otacky ako po zahriati...
Ale ako vidim je to tak aj u teba...

(reakce na) po resete TPS vysoke volnobezne otacky

3.5.2013 v 19:29 | Nahoru | #14

om4adi píše: Lihy> Super, diky chcem to iba na porovnanie...
zaujima ma hlavne cold start enrichment....
koli koktaniu pri starte...
zda sa mi to ˇˇhore nohamiˇˇ aby za studena boli nizsie
otacky ako po zahriati...
Ale ako vidim je to tak aj u teba...


A mě se to zrovna líbí jak to startuje Nejlepší je, když je motor zastavenej zrovna v kompresnim cyklu...zmáčkneš startér a jen to cukne a nic se neděje....uplně si představuju jak "stoupá tlak v drátech" aby to startér přepral a pak HUP a už to běží systémem náhodných výbuchů
To že jsou otáčky trošičku nižší mi připadá normální, u karburátoru je to taky tak, dáš sytič aby to naskočilo a pak ho stáhneš uplně když vyrážíš a nebo jen tak aby to nezdechlo, ale nechávat ho běžet ve zvýšenejch otáčkách x minut je hovadina.

ps. měl jsem 12kovýho bandita a ten byl na neutrál taky nádherně "nepravidelnej"...se dalo podupávat do rytmu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní díly na motocykly Buell Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 10 26.1.2023 v 20:39 Apo-Rider
Buell- Modely s karburátory i vstři... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 0 18.6.2022 v 13:50 Apo-Rider
Buell- brát starší modely s karbcem... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 0 18.6.2022 v 09:50 Apo-Rider
Kontrolka motoru Buell XB12S Lightning Švícárek 7 4.3.2021 v 18:59 sery.
Buell-padáky Buell XB12S Lightning U2 3 17.8.2020 v 14:15 moila


TOPlist