Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.
____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč
Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.
____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč
Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.
____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč
Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.
____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč
Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.
____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč
Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?
____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755
rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč
V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?
____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra
rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč
Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?
____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147
rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč
Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.
____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109
rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč
Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.
Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Chcem si prejsť komplet trasy z Bosnian Warrior 2016. Normálne by som to riešil E09 alebo TKC80 vzadu, ale asi budem sám, tak chcem pneu s väčšou istotou, ak by boli horšie podmienky.
Sprvu som zvažoval Maxxiss M6006 aj kvôli asfaltu...
Ale asi jedna z najlepších volieb vychádza C 02.
Rozmer 130/80-17, presun po vlastnej osi cca 1000km (diaľnice) tam, max. 120km/h na asfalte, Bosna - kochačkové tempo, motorka niečo cez 200kg(xt660z).
Zo zdrojov, čo som "naštudoval", by C 02 prvých 1000 asfaltových km mala zvládnuť bez podstatnej ujmy na dezéne, potom cca 1500 km v horách a domov sa môžem vrátiť aj na ojazdenej.
Tak?
Jedná sa mi hlavne o prvý cca 1000 km presun, či po ňom C 02 nebude na úrovni E09 a spol.
Ešte mi vŕta hlavou aj Heidenau K74...
Nejaké rady, postrehy...?
Ďak.
doplnenie: Pozerám, že MT21 je aj v rozmere 120/90-17, čo je zhruba vonkajší priemer ako 130/80-17 a oproti C02 sú homologované.
S MT21 (rozmer 140/80-18) mám trocha po asfalte pobehané (na ľahkom endure) bez "následkov" a v teréne nie sú na zahodenie...
Naposledy editováno 23.05.2017 23:16:44
V terénu velmi schopná guma, která se až zas tak neojížděla a skoro vše vyjela. Byly jsme spolu v Rumunsku a vytáhla mne vždy odevšad i z bláta.
Až sjedu Continentalky, které mám na KTM tak je tam zkusím dát místo Continentalů.
Naposledy editováno 23.11.2020 21:14:12
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Ale máš šanci u Pirelli, Scorpion MX
Naposledy editováno 25.11.2020 14:01:34
2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
mira008 píše: C-02 130/80-17 nazuta 132 mm šířka. Měřeno na mém stroji.
Přes špunty musí mít o 15-20mm víc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Jenom z toho opíšu, že: když chceš dostat krosové gumy na éčka , musí se měřit podle ECE R75 (pdf ) přes špalíky s dovoleným rozměrem +10% proti tomu, co je napsané na boku gumy (teoretický rozměr S), např. u 120mm gumy je přes špalky max. 132mm, na správném ráfku.
Je tedy možné, že z formy vypadla v Mitasu pneumatika, která měla šířku 133mm v rychlostním limitu P (to má C-02), takže musela dostat označení 130. Jiná, např. C-20, je v rychlostním limitu R a tam jsou jiné povolené rozměry, takže 120 guma má 142mm šířku přes špalky. XT754 je zimní M+S a zase má jiné limity pro šířku.