bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
20.4.2013 v 08:54
Rozhodl jsem se založit toto téma jako ucelený přehled offroadových pneumatik na zadní kolo s rozměrem 17" . Kdo je jezdí, tak jistě ví, že výběr v tomto rozměru není široký.
Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.

____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč

Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.







____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč

Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.







____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč

Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.







____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč

Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.







____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč

Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755

rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč

V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?







____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra

rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč

Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147

rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109

rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

18.3.2014 v 00:48 | Nahoru | #61
sklepník> čim vypodkládáš duši abys jí nezničil?

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

27.12.2015 v 03:20 | Nahoru | #62
Humusus> Promiň dlouho jsem tu nebyl. duši nemusíš vůbec vypodkládat, jsou to vraťáky šrouby a duše je ta zesílená. Jinou ani nepoužívám.

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

23.5.2017 v 23:00 | Nahoru | #63
Trocha oprášim staršiu tému:
Chcem si prejsť komplet trasy z Bosnian Warrior 2016. Normálne by som to riešil E09 alebo TKC80 vzadu, ale asi budem sám, tak chcem pneu s väčšou istotou, ak by boli horšie podmienky.
Sprvu som zvažoval Maxxiss M6006 aj kvôli asfaltu...
Ale asi jedna z najlepších volieb vychádza C 02.
Rozmer 130/80-17, presun po vlastnej osi cca 1000km (diaľnice) tam, max. 120km/h na asfalte, Bosna - kochačkové tempo, motorka niečo cez 200kg(xt660z).

Zo zdrojov, čo som "naštudoval", by C 02 prvých 1000 asfaltových km mala zvládnuť bez podstatnej ujmy na dezéne, potom cca 1500 km v horách a domov sa môžem vrátiť aj na ojazdenej.
Tak?
Jedná sa mi hlavne o prvý cca 1000 km presun, či po ňom C 02 nebude na úrovni E09 a spol.

Ešte mi vŕta hlavou aj Heidenau K74...

Nejaké rady, postrehy...?
Ďak.

doplnenie: Pozerám, že MT21 je aj v rozmere 120/90-17, čo je zhruba vonkajší priemer ako 130/80-17 a oproti C02 sú homologované.
S MT21 (rozmer 140/80-18) mám trocha po asfalte pobehané (na ľahkom endure) bez "následkov" a v teréne nie sú na zahodenie...

Naposledy editováno 23.05.2017 23:16:44

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

7.2.2018 v 23:10 | Nahoru | #64
Ahoj jezdil sjem Pirelli MT 21 Rallycross na BMW G650 Xchallenge. Najel jsem na ní cca 3500 km z toho cca 1.200 km v off-road.
V terénu velmi schopná guma, která se až zas tak neojížděla a skoro vše vyjela. Byly jsme spolu v Rumunsku a vytáhla mne vždy odevšad i z bláta.
Až sjedu Continentalky, které mám na KTM tak je tam zkusím dát místo Continentalů.

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

23.11.2020 v 21:06 | Nahoru | #65
Zdravím.Trochu to tady oživím.Mám na XL350R vzadu předepsanou 4,60x17 a vybrat pryž na toulání lesem je celkem problém.Prosím nemáte někdo nazutou C02 130-80-17?Potřeboval bych jí změřit na šířku přes špunty jestli se mi vejde.Jinak už mne napadá jen Pirelli M21.E 09 mám na jiném motocyklu a řekl bych,že mimo silnici dost ujíždí do strany.Ideál by byla nějaká 120ka,ale moc toho není a z toho je ještě půlka nedostupná a nebo podle recenzí hodně ubývá na asfaltu.Tu C02 bych proto rád zkusil.A nebo špatně hledám. Díky

Naposledy editováno 23.11.2020 21:14:12

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.11.2020 v 07:38 | Nahoru | #66
Nikdo nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.11.2020 v 09:06 | Nahoru | #67
Béďa17> Katalog Mitas? Čísla 166mm a 622mm?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.11.2020 v 12:32 | Nahoru | #68
Kohlstein> Díky.Katalog mitasu je pro mne celkem dost nepřehledný.Teď když jsi mne navedl,tak jsem se přes překladač dozvěděl,že by se tam neměla vejít.A tak už mi docela dochází možnosti .Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.11.2020 v 13:50 | Nahoru | #69
Béďa17> Já mám zkušenost, že když je originál 4,60 (ale 18palců), tak enduro drapák s nižšíma špuntama tam na šířku a na průměr vejde 110/90 (široký je asi 125mm) a u cross drapáku s vysokýma špuntama to bude ještě menší označení.

Ale máš šanci u Pirelli, Scorpion MX


Naposledy editováno 25.11.2020 14:01:34

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.11.2020 v 20:44 | Nahoru | #70
Kohlstein> Tak budu schánět a měřit dál.Díky

2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

28.11.2020 v 10:29 | Nahoru | #71
C-02 130/80-17 nazuta 132 mm šířka. Měřeno na mém stroji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

28.11.2020 v 12:29 | Nahoru | #72
mira008>Díky. Tak to bych tam ještě asi nacpal.To máš novou gumu?

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

28.11.2020 v 13:38 | Nahoru | #73
Béďa17> Hele - jedna věc je šířka pneu, ale zrovna u té C02 bych si pohlídal i její "výšku". Před lety jsem ji dal na XR400, šířka byla v pohodě, ale ty její cca 2cm vysoké špunty mi při pružení za jízdy pěkně rozdrbaly plastový kryt kyvky (takové to plastové lízátko)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

28.11.2020 v 14:19 | Nahoru | #74

mira008 píše: C-02 130/80-17 nazuta 132 mm šířka. Měřeno na mém stroji.


Přes špunty musí mít o 15-20mm víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

28.11.2020 v 14:22 | Nahoru | #75
Kohlstein> Měřeno samozřejmně přes špunty v nejširším místě. Má najeto pár set v blatě, ale boky jsou skoro nedotčené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

28.11.2020 v 14:29 | Nahoru | #76
mira008> Něco nesedí. Rozměr, metr nebo je na moc širokém ráfku.

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

28.11.2020 v 17:25 | Nahoru | #77
Podle té tabulky to opravdu nesedí,ale už mi jeden majitel stejné Hondy psal,že jí tam při koupi měl a dobrý.No a teď babo raď.
Koukal jsem na ten kryt kyvky a tam by to mělo být dobré.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

28.11.2020 v 18:18 | Nahoru | #78
Kohlstein> Proč musí mít přes špunty víc, pane chytrej?

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

29.11.2020 v 15:47 | Nahoru | #79
Tak mi i jiný člověk naměřil 133mm.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

30.11.2020 v 13:23 | Nahoru | #80
Béďa17> Nakonec, je to i možné. Ve značení a schvalování je spoustu souvislostí, které ve finále můžou dát tuhle šířku. Všechno se odvíjí od předpisu EC R75 - odkaz na jinou diskusi: https://www.motorka...pgr=121#goto10082539
Jenom z toho opíšu, že: když chceš dostat krosové gumy na éčka , musí se měřit podle ECE R75 (pdf ) přes špalíky s dovoleným rozměrem +10% proti tomu, co je napsané na boku gumy (teoretický rozměr S), např. u 120mm gumy je přes špalky max. 132mm, na správném ráfku.
Je tedy možné, že z formy vypadla v Mitasu pneumatika, která měla šířku 133mm v rychlostním limitu P (to má C-02), takže musela dostat označení 130. Jiná, např. C-20, je v rychlostním limitu R a tam jsou jiné povolené rozměry, takže 120 guma má 142mm šířku přes špalky. XT754 je zimní M+S a zase má jiné limity pro šířku.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist