Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.
____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč
Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.
____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč
Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.
____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč
Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.
____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč
Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.
____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč
Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?
____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755
rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč
V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?
____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra
rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč
Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?
____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147
rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč
Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.
____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109
rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč
Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.
Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Jinak 50/50 - k tomuto Motobláznovi schází nějaké procento čeho chce lítat více. Universal je asi ta E-09, ale C-02 už na asfaltu není moc doma. Já si teda i ty asfaltové přesuny užívám i s tím haděním a driftama, ale jistoty v navlhlých zatáčkách nepřidá. Po suchém asfaltu na rovině jedu tak do 150. Ale jak mile zamokne, rychle se sklidním. Raději se zamotám někde do křoví v bahně, kde to není tak tvrdé jako klouzání po asfaltu. Na tuhle nerozhodnost je nejlepší mít dvě kola (mám) a přehození je otázkou chvilky. U Karoo mě odrazuje cena a až jednou budu velkej a bohatej (nebudu muset posílat prachy sociálce na netáhla), tak jí taky prubnu. Za minulou sezonu jsem odrovnal dvě sady a v tomto mě prostě Mitas baví.
Tady je jedno takové blbé video co jsem stvořil z radosti z prvního sněhu. Další 4 měsíce jsem už zimu proklínal. Čerstvě nazutá C-02..
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Naposledy editováno 23.04.2013 09:18:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Petr-RSV píše: Ještě celkem ujde Metzeler Karoo - osvědčila se mi v písku a suchém terénu. Na silnici má výtečné jízdní vlastnosti a moc neubývá. Jen ta cena je holt vyšší.
tak nevím jestli na 18" není jiná směs, ale u mě sice u LC8, ale při opravdu pohodové jízdě byla výdrž opravdu nic moc. Jel jsem na ní Maroko a před odjezdem nová, dole na jihu už z trochu ojetá s výrazně horším záběrem a cesta zpět po vyhřátém asfaltu ji dodělal tak že po 3000 km byla na vyhození
jinak v terénu jako nová bych řekl o malinko lepší než e09 a na silnici podobná
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Naposledy editováno 23.04.2013 17:55:48
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Petr-RSV píše: Honza-TA950> A na jaký tlak jsi ji měl při té cestě po asfaltu? ... Přitom po silnici jezdím fakt opatrně a do 120 kmh. Do terénu foukám na 1,5 a v hlubokém písku jsem měl i 0,7 (tenkrát ještě bez haltru). Pak jsem jednou ve městě dal za dva a plný a ustřihl jsem ventilek . Při tom tlaku 1,5 už jde občas i na ráfek viz foto, ale neprotočí se ani na asfaltu...
tlak byl v pořádku - na přesun a na šotoliny vyšší a až na jihu v písku jsem upustil, míň jak 1,4 většinou nedávám kvůli ráfku i protočení navíc tam je to spíš kamenitá poušť než jen písek, na silnici pak dávam 2at
e09 i TKC mě vydržely víc, ostraně i EF07 vydžela podobně a to je o dost řidší a víc terénní guma než karoo
prostě za mě karoo fakt zklamání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
S C-02 se to nedá srovnávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Ono je taky sjetá a sjetá, pro každýho asi jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Humusus píše:
Ono je taky sjetá a sjetá, pro každýho asi jinak.
To je správná připomínka která tady zatím nezazněla!
Někdo sjede špalky na polovinu a už mění gumu a někdo sjíždí pneu až na plátno.
Tak jak kdo? Já přezouvám cca když zbývá tak čtvrtina prostředních špalků. Když má ale guma výrazný boční vedení tak v měkkém terénu se sjetý střed zaboří a pak berou boční špunty, v nouzi s tim lze něco vyjet taky, ale samozřejmě to neni ono.
noend píše: Mám aktuálně nazutou na Dominu tu K-74. Kdysi jsem ji dostal zadarmo a chvíli s ní jezdil na Hondě XL. Mitasce C-02 se rozhodně nevyrovná a tak jsem ji brzo zase vyzul. Teď se ale hodila, když jsem ji objevil zahrabanou v dílně, pač na Dominátoru jezdím spíš výlety po polních cestách a na to je plně dostačující. Ona docela bere v přímém směru a odolnost proti opotřebení je taky dost velká, ale boční vedení nic moc. Asi z toho důvodu, aby v zatáčkách na asfaltu moc neplavala.
Díky za info tak tu ani zkoušet nebudu, to jsem myslel že je lepší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Samozřejmě nejlepší by bylo pořídit 18" ráfek - pak by motorka fungovala líp a na pořádné gumě. Ale stojí to ranec...
Jinak pneu vyhazuji, když mají uprostřed cca 5 mm - to už pak vůbec nebere.
[img]
Naposledy editováno 24.04.2013 22:43:45
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
TKC a E09 na silnici stejnej nájezd asi 7000km,stabilní pomalu na stupačku.Terén asi na stejno,nic moc mokrej,sucho jak píšete nahoře se dá.Ke Karu jsem se vrátil na předek,zadek E09,je oproti TKC levnější a stejně dobrá.
Jezdím tak 70/30 ve prospěch asfaltu,tak mě tato kombinace vyhovuje.Za mokra v offu to chce opatrněji,ale dá se projet dost.
Naposledy editováno 25.04.2013 15:58:18
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Je to takovej kompromis ,to vím.
Kubajz79 píše: Humusus> Rád bych,ale je mě jí líto,občas jezdím i delší špacír a denně do práce po asfaltu a céčkovou bych udělal hned.A pořád přezouvat se mě moc nechce.
Je to takovej kompromis ,to vím.
Na takovídle ježdění je nejlepší kombinace Mitas Trelleborg T644 Army / metzeler unicross předek a zadek mitas E09 / Dakar ... na silnici to ujde a v terénu to taky neni zas tak zlí. Ale pořád to jsou univerzální gumy