bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
20.4.2013 v 08:54
Rozhodl jsem se založit toto téma jako ucelený přehled offroadových pneumatik na zadní kolo s rozměrem 17" . Kdo je jezdí, tak jistě ví, že výběr v tomto rozměru není široký.
Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.

____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč

Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.







____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč

Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.







____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč

Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.







____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč

Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.







____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč

Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755

rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč

V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?







____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra

rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč

Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147

rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109

rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2013 v 23:50 | Nahoru | #31
zdenekx> Tak tvoje slova potvrdim. E-09 zadek dá hodně. Než jsem zkusil C-02 lítal jsem jen na této gumě a řekl bych dostatečné prasárny. Pak mě přestalo bavit zvedat. Hledal jsem posun dále do offu a na sobě už jsem nic zdokonalit nemohl (berte s rezervou), tak jsem hledal chybu v gumě. V podstatě Tenera má do offu relativně dostatek výkonu a s E-09 jsem dost proklouzal. Okamžitě jak jsem přezul C-02 jsem pocejtil, že si musim i podřadit jak se Céčko zakusovalo. Za mnou hlínopád, vítr v brejlích a úsměv na držce. Určitě mě ta guma posunula v náročnějších pasážích o krok dále. Okamžitě si dovolíš větší prasárny. Je ale potřeba vhodné kombinace s předkem. Předek E-09 (jak zmiňoval Duro) to ale rozhodně není. Ten už mi nesmí do dílny. Nevede, ubývá před očima, guma úplně k ničemu, ale téma "předek" není na pořadu dne.
Jinak 50/50 - k tomuto Motobláznovi schází nějaké procento čeho chce lítat více. Universal je asi ta E-09, ale C-02 už na asfaltu není moc doma. Já si teda i ty asfaltové přesuny užívám i s tím haděním a driftama, ale jistoty v navlhlých zatáčkách nepřidá. Po suchém asfaltu na rovině jedu tak do 150. Ale jak mile zamokne, rychle se sklidním. Raději se zamotám někde do křoví v bahně, kde to není tak tvrdé jako klouzání po asfaltu. Na tuhle nerozhodnost je nejlepší mít dvě kola (mám) a přehození je otázkou chvilky. U Karoo mě odrazuje cena a až jednou budu velkej a bohatej (nebudu muset posílat prachy sociálce na netáhla), tak jí taky prubnu. Za minulou sezonu jsem odrovnal dvě sady a v tomto mě prostě Mitas baví.

Tady je jedno takové blbé video co jsem stvořil z radosti z prvního sněhu. Další 4 měsíce jsem už zimu proklínal. Čerstvě nazutá C-02..

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2013 v 09:08 | Nahoru | #32
Mám aktuálně nazutou na Dominu tu K-74. Kdysi jsem ji dostal zadarmo a chvíli s ní jezdil na Hondě XL. Mitasce C-02 se rozhodně nevyrovná a tak jsem ji brzo zase vyzul. Teď se ale hodila, když jsem ji objevil zahrabanou v dílně, pač na Dominátoru jezdím spíš výlety po polních cestách a na to je plně dostačující. Ona docela bere v přímém směru a odolnost proti opotřebení je taky dost velká, ale boční vedení nic moc. Asi z toho důvodu, aby v zatáčkách na asfaltu moc neplavala.

Naposledy editováno 23.04.2013 09:18:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

23.4.2013 v 15:03 | Nahoru | #33

Petr-RSV píše: Ještě celkem ujde Metzeler Karoo - osvědčila se mi v písku a suchém terénu. Na silnici má výtečné jízdní vlastnosti a moc neubývá. Jen ta cena je holt vyšší.



tak nevím jestli na 18" není jiná směs, ale u mě sice u LC8, ale při opravdu pohodové jízdě byla výdrž opravdu nic moc. Jel jsem na ní Maroko a před odjezdem nová, dole na jihu už z trochu ojetá s výrazně horším záběrem a cesta zpět po vyhřátém asfaltu ji dodělal tak že po 3000 km byla na vyhození

jinak v terénu jako nová bych řekl o malinko lepší než e09 a na silnici podobná

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

23.4.2013 v 17:35 | Nahoru | #34
Honza-TA950> A na jaký tlak jsi ji měl při té cestě po asfaltu? Na delší přesuny je dobré ji nafoukat na předepsaný tlak, pak tolik neubývá. Ale jinak i těch 3000 km mi přijde jako dobrý nájezd. Asi to záleží na jízdním stylu, ale třeba zmiňovaná E-09 mi vydržela 1500 km a C-02 měním tak po 1200 km. Přitom po silnici jezdím fakt opatrně a do 120 kmh. Do terénu foukám na 1,5 a v hlubokém písku jsem měl i 0,7 (tenkrát ještě bez haltru). Pak jsem jednou ve městě dal za dva a plný a ustřihl jsem ventilek . Při tom tlaku 1,5 už jde občas i na ráfek viz foto, ale neprotočí se ani na asfaltu...









Naposledy editováno 23.04.2013 17:55:48

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

23.4.2013 v 19:06 | Nahoru | #35
Chlopci máte asi něco špatně, já jezdím tak nějak normálně, ale brzdím hodně zadkem. TKC E09 a E09D mi vydržely 7 tis. od pěti to už bylo trochu placaté. Foukám 2. Neděláte hrabačky?

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

23.4.2013 v 19:40 | Nahoru | #36
hiffson> Pořádné hrabački

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

23.4.2013 v 19:53 | Nahoru | #37
bonnyes> Je vidět, že si to ve stupačkách opravdu užíváš .
Doufám, že už jsi zaregistrovaný na Drapáky, tam bys rozhodně chybět neměl .

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

24.4.2013 v 17:26 | Nahoru | #38

Petr-RSV píše: Honza-TA950> A na jaký tlak jsi ji měl při té cestě po asfaltu? ... Přitom po silnici jezdím fakt opatrně a do 120 kmh. Do terénu foukám na 1,5 a v hlubokém písku jsem měl i 0,7 (tenkrát ještě bez haltru). Pak jsem jednou ve městě dal za dva a plný a ustřihl jsem ventilek . Při tom tlaku 1,5 už jde občas i na ráfek viz foto, ale neprotočí se ani na asfaltu...



tlak byl v pořádku - na přesun a na šotoliny vyšší a až na jihu v písku jsem upustil, míň jak 1,4 většinou nedávám kvůli ráfku i protočení navíc tam je to spíš kamenitá poušť než jen písek, na silnici pak dávam 2at

e09 i TKC mě vydržely víc, ostraně i EF07 vydžela podobně a to je o dost řidší a víc terénní guma než karoo

prostě za mě karoo fakt zklamání

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

24.4.2013 v 18:17 | Nahoru | #39
Petr-RSV> Pěkně si to stím HPčkem dáváš, ale ta výdrž je fakt bídná, čím to je? Jinak E-09 už nechci, žádný boční vedení, to moc do offu neni, spíš pro někoho kdo se sveze opravdu lehce. Karoo měl brácha a dost podobný.
S C-02 se to nedá srovnávat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

24.4.2013 v 19:07 | Nahoru | #40
Humusus> Jezdím radši pevný podklad v rychlejším tempu, než hluboké bahno na jedničku, takže asi proto jde ta guma tak rychle pryč. Prostě typ terénu, kde si má motorka libuje. Kdybych chtěl jezdit něco techničtějšího, tak bych pořídil lehčí stroj. A taky jsem líný dofukovat pneu na asfaltové přejezdy, takže jezdím stabilně 1,5. Ono i těch 1200 km v terénu člověk nenajezdí tak rychle. V mém případě je to cca 20 projížděk - pouze o víkendech a ke všemu mám ještě sadu motardových kol, se kterými to střídám, takže sjedu tak jednu až dvě C-02 za rok.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

24.4.2013 v 19:57 | Nahoru | #41
Petr-RSV> Tak to je pro tebe C-02 jasná volba, ty měkčí gumy jako je ta Kenda nebo Maxxis bys asi odrovnal hned.

Ono je taky sjetá a sjetá, pro každýho asi jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

24.4.2013 v 20:35 | Nahoru | #42

Humusus píše:
Ono je taky sjetá a sjetá, pro každýho asi jinak.


To je správná připomínka která tady zatím nezazněla!

Někdo sjede špalky na polovinu a už mění gumu a někdo sjíždí pneu až na plátno.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

24.4.2013 v 21:21 | Nahoru | #43
storeman> děkuji uctivě
Tak jak kdo? Já přezouvám cca když zbývá tak čtvrtina prostředních špalků. Když má ale guma výrazný boční vedení tak v měkkém terénu se sjetý střed zaboří a pak berou boční špunty, v nouzi s tim lze něco vyjet taky, ale samozřejmě to neni ono.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

24.4.2013 v 21:25 | Nahoru | #44

noend píše: Mám aktuálně nazutou na Dominu tu K-74. Kdysi jsem ji dostal zadarmo a chvíli s ní jezdil na Hondě XL. Mitasce C-02 se rozhodně nevyrovná a tak jsem ji brzo zase vyzul. Teď se ale hodila, když jsem ji objevil zahrabanou v dílně, pač na Dominátoru jezdím spíš výlety po polních cestách a na to je plně dostačující. Ona docela bere v přímém směru a odolnost proti opotřebení je taky dost velká, ale boční vedení nic moc. Asi z toho důvodu, aby v zatáčkách na asfaltu moc neplavala.



Díky za info tak tu ani zkoušet nebudu, to jsem myslel že je lepší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

24.4.2013 v 22:43 | Nahoru | #45
Humusus> Právě ta Maxxis M 6001 mě láká, protože má vyšší profil. Otázka je, o kolik se to projeví v reálu - udávaný rozměr pneu se často dost liší od skutečnosti.
Samozřejmě nejlepší by bylo pořídit 18" ráfek - pak by motorka fungovala líp a na pořádné gumě. Ale stojí to ranec...
Jinak pneu vyhazuji, když mají uprostřed cca 5 mm - to už pak vůbec nebere.
[img]

Naposledy editováno 24.04.2013 22:43:45

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 00:44 | Nahoru | #46
Petr-RSV> Jen ho zkus, za to nic nedáš. Ten vyšší profil se moc neprojeví, myslím že to bylo +-stejný jako ta Mitaska.

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 11:36 | Nahoru | #47
Já jsem na XT používal Goldentyre a spokojenost, hodně muziky za málo peněz jen na předek je nedoporučuji..



Naposledy editováno 25.04.2013 11:40:43

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 15:54 | Nahoru | #48
Já můžu hodnotit Karoo,TKC a E09D zadek.Na Tenere byl nájezd Karoo cca 5000km do mrtva(cca 3-5mm),ale z těch tří nejlepší v terénu,na silnici jsem si s ní nebyl tak jistej,ale byly to první špunty,tak jsem asi nebyl zvyklej,každopádně ten přechod z prostřední řady špuntů na krajní v zatáčce na asfaltu mě byl nepříjemnej,dost to do zatáčky padalo.
TKC a E09 na silnici stejnej nájezd asi 7000km,stabilní pomalu na stupačku.Terén asi na stejno,nic moc mokrej,sucho jak píšete nahoře se dá.Ke Karu jsem se vrátil na předek,zadek E09,je oproti TKC levnější a stejně dobrá.
Jezdím tak 70/30 ve prospěch asfaltu,tak mě tato kombinace vyhovuje.Za mokra v offu to chce opatrněji,ale dá se projet dost.

Naposledy editováno 25.04.2013 15:58:18

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 16:00 | Nahoru | #49




(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 16:07 | Nahoru | #50
Jimmos> Teď jsem tu značku Goldentyre zkoumal a bohužel žádný drapák v 17" nevyrábí. Jen takový univerzál.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 16:12 | Nahoru | #51
bonnyes> Pěkný video, díky koukám že tu tenerku nešetříš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 16:15 | Nahoru | #52
Kubajz79> Já ti nevim, já tyhle univerzály nemusim, zkus pořádnou off gumu a poznáš rozdíl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 16:49 | Nahoru | #53
Humusus> Rád bych,ale je mě jí líto,občas jezdím i delší špacír a denně do práce po asfaltu a céčkovou bych udělal hned.A pořád přezouvat se mě moc nechce.
Je to takovej kompromis ,to vím.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

25.4.2013 v 18:41 | Nahoru | #54
Kubajz79> Právě že ta mitaska je tvrdá a vydrží i asfaltovej provoz, jen jak psal bonnyes občas ustřelí ale s tim se musíš smířit. Pokud jezdíš víc asfalt tak se tvé volbě nedivím, ale ideální by byly dva páry kol.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

26.4.2013 v 09:31 | Nahoru | #55

Kubajz79 píše: Humusus> Rád bych,ale je mě jí líto,občas jezdím i delší špacír a denně do práce po asfaltu a céčkovou bych udělal hned.A pořád přezouvat se mě moc nechce.
Je to takovej kompromis ,to vím.



Na takovídle ježdění je nejlepší kombinace Mitas Trelleborg T644 Army / metzeler unicross předek a zadek mitas E09 / Dakar ... na silnici to ujde a v terénu to taky neni zas tak zlí. Ale pořád to jsou univerzální gumy

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

26.4.2013 v 10:26 | Nahoru | #56
[quote=Petr-RSV]
[img] stroj

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

30.7.2013 v 11:36 | Nahoru | #57
Já jsem byl až nečekaně příjemně překvapen co vydrží C02 na asfaltu. Obul jsem jí v prosinci na zimní extrém sraz v Krušných horách. Obával jsem se, že na éčkách bych tam asi trpěl, tak jsem obul C19 a C02 i přestože jsem tam jel 300km po asfaltu. Posledních 30km už byl ale jen umydlenej a zledovatělej sníh, takže jsem byl za C19 velmi rád. S E09 bych tam asi chcípnul. Když jsem se vrátil, tak už jsem tam ty gumy nechal.Jezdím jak silnici, tak off, takže normálně používám kompromisní éčka, ale přišlo mi škoda céčka vyhazovat. Už mají asi 3tis.km na asfaltu, předek je hotovej, ale zadek má ještě pořád asi 30%. To je u krosový gumy opravdu pěkná výdrž.

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

16.1.2014 v 17:47 | Nahoru | #58
Já mněl na prvním pegasu tohle

Bohužel na druhém to jsou silniční šlupkly jak je dojedu tak se zas pochlapím

img=//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/03/200267_30092011340.jpg][/img]









(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.2.2014 v 13:29 | Nahoru | #59
Woky> to je continental TKC 80, takovej spíš silniční univerzál, ale na pegaso akorát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

23.2.2014 v 23:07 | Nahoru | #60
bonnyes>Tak tady pomůže snad jen toto








Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist