bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
20.4.2013 v 08:54
Rozhodl jsem se založit toto téma jako ucelený přehled offroadových pneumatik na zadní kolo s rozměrem 17" . Kdo je jezdí, tak jistě ví, že výběr v tomto rozměru není široký.
Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.

____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč

Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.







____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč

Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.







____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč

Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.







____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč

Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.







____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč

Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755

rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč

V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?







____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra

rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč

Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147

rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109

rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2013 v 09:40 | Nahoru | #1
Můžeš si doplnit Vee Rubber 130/90 - 17 VRM 147 68P, Vee Rubber 4,50 - 17 VRM 109 67P
Tu první jezdil (offroad) kamarád Storeman na KLR 650 a hodně ji chválil , prý lepší než C02.
Jinak C02 má na těžkých endurech dobrý vlastnosti i v bahnitým terénu. Minulý týden jsem jel jednu dost náročnou rally s hodně hahnitými, doslova sračkovitými úseky a borec na Africe, co jsem s ním kus jel a měl C02 si to dával a prakticky mi nedal možnost k předjetí a poodjetí. Na KLX mi C02 neseděla, bláto a sníh bylo utrpení.

XT 644 v 17" se prý už nevyrábí. To psal jeden kluk v jiným vláknu, co ji chtěl koupit, víc o tom nevím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 09:51 | Nahoru | #2
Janek> Díky za tip. Vee Rubber doplňuji do přehledu. Jinak na DR 650 SE mám s C02 podobný zkušenosti jako ty, ale na suchu je OK. Do bláta je dobrej ten Maxxis a zajímavě vypadá i ta Heidenau, asi jí časem taky testnu.

O ukončení výroby XT 644 tu někdo psal, ptal jsem se na to v jiném vláknu uživatele Vonmi co dělá u cháry a napsal mi toto: "Na základě požadavku trhu a prodejců se pokračuje Mitas v její výrobě"

Jinak co jezdíš ty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2013 v 10:15 | Nahoru | #3
Humusus> Výborný počin, chlape. Určitě budu sledovat, zda nohodí někdo další možnost.
Pro Superteneru je daný rozměr 140/80/17 a osobně do čurbesu tahám C-02. Vyzkoušená klasika. Výborný poměr cena- kvalita. Nikdo z nás se nevyhne nějakým asfaltovým přesunům. Nová C-02 ti na asfaltu moc jistoty nepřidá, ale stačí skočit do škarpy a tam je doma (stačí jí lehce ojebat a po 500 km už drží i na silnici) V offu potkám spousty podkladů a nezaregistroval jsem, že by se zalepila v bahně. Boční vedení parádní. Tvrdší směs mě nijak neomezuje, samozřejmě jen u těch přesunů (kruháky jezdim v driftu). Počkám si ještě na recenzi od kolegy který má nazuto Maxxise, ale pokud je životnost C-02 oproti Maxisu více než o polovinu delší, tak není třeba vymejšlet.
Závěrem- pokud někdo má ambice takat superteneru do těžšího offu tak určitě C-02 nesklame. Na E-09 jsem klouzal jak pošuk a naopak mě překvapilo, že po nazutí C-02 jsem pocítil konečně ten záběr. Jen bacha na rozměr 130 šířka..





(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 10:26 | Nahoru | #4
bonnyes> Díky, to srovnání tu chybělo, tak jsem chtěl udělat ucelený přehled.

Potvrzuješ Jankova slova že u těžších strojů C-02 sedí i na mokru/blátě/sněhu. To tedy u mé "střední váhy" neplatí - tam už je trochu nejistá, ale samozřejmě když se chce tak se to dá taky. Na suchu si ji nemohu vynachválit.
Tou "osvědčenou klasikou" jsi jí definoval výstižně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 10:43 | Nahoru | #5
Humusus> Dal jsem do zadu 18" a mám na výběr až do alelujá . Na Kawě mám XT 754 a ta je super do sraček, sněhu, ale na tvrdým je dost "divná" . Zadní gumu už tak moc neřeším a budu asi obouvat už jen starší bazarový gumy. Koupil jsem si řezačku na špunty a tak si vyřežu gumu jak chci a pro prořezání guma i dost změkne a má jiný vlastnosti než nová a řekl bych, že ty vlastnosti jsou i lepší. Jsem z řezačky doslova nadšenej.
Co řeším, je přední guma. Nejvíc pádů jsem měl vždycky na přední kolo. Po nějakým zkoušením jsem se na Kawě dopracoval k S12XC a je to fakt pecka. Teď padám kvůli tomu už podstatně míň a taky jsem díky tomu dost zrychlil.
Na Berga jsem zrovna včera obul na předek Mich. Competition IV, tak uvidím, jestli bude lepší než S12, kterou jsem si na něm taky vyzkoušel. Na pohled vypadá, že lepší bude .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 11:06 | Nahoru | #6
Janek> Tak to není o čem, 18" je ideální řešení, tam je pak výběr úplně někde jinde.
Co to je ta řezačka na špunty? A jaký místo prořezáváš, jako základnu špalku aby byl vyšší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2013 v 11:47 | Nahoru | #7
Humusus> Nějak nemůžu najít v kompu fotky, ale řežu hranu špuntu s tím, že díky tvaru a provedení nože můžu udělat negativní úhel zubu - jakoby takovou lopatku. Taky u paty zubu můžu zajet až k plátnu a tím si u sjetýho špuntu udělám vyšší výšku a přitom je tvar patky s pěkným rádiusem a špunt se netrhá. Tím se dají i zachránit natržený špunty - odřízneš ten natržený kousek a je to. Dá se říct, že gumu sjetou o cca 40% zrenovuješ tak, že zase bere jako nová a tímhle způsobem si prodloužíš životnost gumy se zachováním dobrých vlastností minimálně o 100%. Při ceně řezačky je investice na jedný gumě zpátky doma .
Osobně jsem zkoušel gumu v zimě na sněhu před a po prořezání a rozdíl byl zásadní . Můj názor je, že prořezaná guma brala líp jak nová.

Naposledy editováno 20.04.2013 11:47:53

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 12:03 | Nahoru | #8
Janek> to je zajímavá informace, díky

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 14:47 | Nahoru | #9
c-02 je psaná 130 ale měl jsem ji dneska vedle e-08 140 a je i se špuntama uplně stejně šíroká. Jinak ji jezdím už čtvrtou zimu a na podzim už asi pujde nová. Prostředkem má jen 6 mm a v blatě a sněhu se jí už nechce. Silnice v rámci možnosti dobrý.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 15:31 | Nahoru | #10
mira008> jj vydrží fak hodně, před delšim časem jí tady někdo na fóru nabízel údajně z měkčí směsi, se žlutým pruhem, ale nevim co je na tom pravdy, v reálu jsem vždycky viděl pouze tyhle tvrdé s červeným. Zajímalo by mě jestli to vůbec existuje, nebo to byl nějaký omyl.

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 15:58 | Nahoru | #11
Tu Mitas XT 644 jsem objednával letos v lednu na Pneumoto a tam mi řekli že jí nemají, že se přestala vyrábět.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 16:25 | Nahoru | #12
dave-lister> Tak to tě asi uvedli v omyl. Tady je ta Vonmiho odpověď teď z dubna, jak jsem psal výš. Ale pokud vím, tak v pneumoto nikdy řadu XT neprodávali, nejen XT 644, nemaj tam nic.

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 20:02 | Nahoru | #13
Janek:

s tím prořezáním naprosto souhlasím. Taky jsem si tu řezačku pořídil a C-02, kterou jsem chtěl už vyměnit tam určitě ještě nějakou dobu nechám. Minulý týden jsem docela bahnil a bralo to skvěle. Já mám zadek 17", takže je C-02 bych řekl nejlepší volba cena-výkon-výdrž. Ale pokud náhodou natrefím na mokrej asfalt tak jedu jako pos....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.4.2013 v 08:57 | Nahoru | #14
MíraXL> Tak C-02 zatím vede, jad se dalo čekat Tu řezačku budu muset taky zkusit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.4.2013 v 09:39 | Nahoru | #15
Humusus> Pěknej počin, tohle vlákno . Já se přídám k C02, jsem s ní moc spokojenej na těžký motorce s těžkým jezdcem (dříve Elefant 750, dnes TA600, dříve přes 130kg, dnes lehce pod 120 ). Nechceš dát dokupy něco podobnýho na přední gumy? Tam je ten výběr asi větší, mohlo by to bejt zajímavý.
Čau, Tom

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.4.2013 v 10:21 | Nahoru | #16
TomElefant750> Díky Tome Bylo mi jasný že většina lidí jezdí jako já C-02, ani se nedivim poměr výkon/cena jasně vede. Ale protože do bláta jsem chtěl zkusit něco jinýho a když už jsem se v tom hrabal, tak jsem výběr dal i sem pro ostatní.

Přední? Uvidíme, třeba až se někdy budu nudit

2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2013 v 10:44 | Nahoru | #17
Taky C02. Předek C21. Nejezdím už nic jiného celoročně. Do terénu je dobré podhustit.
Na všech gumách co jsem na afce měl(silniční i špunty) jezdím po silnici pořád stejně - nejsem žádnej závodník.
Kdo nazuje špunty jezdí v terénu a kdo jezdí v terénu je zvyklej když se motka občas zavlní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.4.2013 v 12:07 | Nahoru | #18
zdenekx> Tak další C-02 S podhušťováním dobrá připomínka. Já do terénu dávám tak 1 atmosféru, na silnici tak 2,5.
C 21 je hodně oblíbenej předek i mezi ostrejma endurama, určitě dobrá kombinace.

Přesně tak, občasný zavlnění na silnici není na škodu I když jednou mi na asfaltu po dešti takovej už trochu starší (tvrdší) předek ustřelil, naštěstí si stačilo dupnout a zase se chytil, ale bylo to vo fous.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.4.2013 v 12:59 | Nahoru | #19
Humusus> Fouknu na 2,2 když přezuju, v terénu upustím na 1,5 na mín už se ozve občas ráfek. Tak nechám než mě čeká dlouhá jízda po silnici, pak dofouknu. Na silnici se mi zdá podhuštěná guma více předvídatelná.
Takovou a podobnou prekerku zažije každej at jezdí na čemkoli obutej do čehokoli.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.4.2013 v 14:19 | Nahoru | #20
zdenekx> No jasně jen na těch drapácích to chce prostě opatrněji, ale dá se taky, i když si lidi myslí že ne.

Tak to hustíš docela dost, ale možná je to těžším strojem. Ta C-02 je dost vysoká a má tvrdý boky, na ráfek jsem nikdy nešel a to hustím míň, jak jsem psal. Docela mě překvapuje že se ani jednou nepootočila, a to nemám haltr.

2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2013 v 14:33 | Nahoru | #21
Potvrzuji Jankova slova z prvního příspěvku.
Akorát že jsem jezdil tu druhou ze dvou možností pneumatik: VEE RUBBER 4,50-17 Sport VRM 109 67P.
Kawu KLR 650 jsem pořídil na silničních gumách a protože jsem chtěl jezdit v terénu dal jsem na zadek Mitas E-09.
A hned první 2 jízdy v terénu mě ukázaly, že to byl krutý omyl! E-09 jsou silniční špunty a v bahně a na mokré trávě berou stejně jako sjetá silniční guma! Po asi 200 km šla dolu!
O pneumatikách Vee Rebber jsem nevěděl. Odvezl jsem motorku svému mechanikovi aby mi tam dal něco terrénějšího a tak jsem objevil Vee Rubber.

A v terénu to bylo rázem úplně něco jiného!
Najednou jsem stíhal i klukům na rychlých ostrých (asi trochu přeháním )
Já jsem stále nestíhal, ale pneumatika ano!

Vydržela rok, asi 2200 km a obul jsem ji opakovaně! Potom jsem motorku prodal.
Je to ale vyloženě Offroudová guma, do bláta, mokra i sněhu. Je dost měkká a tak na asfantu rychle ubývá. Pro cestovatele se nehodí.











Naposledy editováno 21.04.2013 20:38:45

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.4.2013 v 14:49 | Nahoru | #22
storeman> Bezvadná recenze, díky moc, konečně taky někdo s jinou alternativou k Mitasce. Guma vypadá zajímavě. Ty vlastnosti, co o ní píšeš, mi dost připomínají toho Maxxise M 6001, VeeRubber se ale navíc dá otočit. Maxxis díky směrovýmu vzorku ne, což beru jako mínus.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

21.4.2013 v 19:05 | Nahoru | #23
storeman> tie e09 mam aj ja asi mesiac a mrzi ma ta kupa predna strasne ale strasne huci ako tank.

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2013 v 14:31 | Nahoru | #24
v 17" jsem skončil jako většina u C-02 - rozumný záběr, výdrž, dá silnici a dobrá cena
teď mám 18" tak je to zase o něčem jiném

jinak vee rubber vrm 147 mě přišla jako jasná kopie MT21 - docela dobrá guma na cestování,na silnici je příjemná, v terénu za sucha docela schopná, ale v bahně poté co se sjede hrana už moc nebrala
přední jsem měl jak vrm147 tak MT21 a MT21 vydržela déle a celkově jsme z ní měl lepší pocit ač vzorek je identický, takže rozdíl ve směsi byl docela znát

vepředu dojíždím c19 a v terénu dobré, ale na silnic je to o strach

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

22.4.2013 v 17:55 | Nahoru | #25
Já budu zkoušet C02, po tom co zde čtu, jinak po silničních gumách jezdím E-09 a na silnici je to na 95% stejné jako silniční guma, ba oproti Conti Escape snad i lepší. Předek je opravdu hlučný. Zpět k terénu. Na cestování super, co se týká univerzálnosti, ale v horším mokrém terénu nebo mokré trávě, blátě nečekejte žádný zázrak, člověk co chvíli leží (možná je to i umem, ale po 40 tis. km žádná změna k lepšímu, ale šotolina a sucho pohoda.

Má někdo zkušenost E09 vs C02? Jezdím tak 50 / 50 on / off. Co si o tom myslíte, je to dobrá cesta tato guma nebo je to scestné?

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

22.4.2013 v 17:57 | Nahoru | #26
zdenekx> já moc nemám rád, když se mi to na silnici zavlní, v terénu s tím člověk počítá, na silnici zase spíš spoléhá...

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2013 v 20:41 | Nahoru | #27
Tak já jezdím na XTZ 750 ST od podzima tu Maxxis M6001 a hlavně v těžkém bahně bere suprově a drží, ale problém s ní bude na takhle těžké mrše na asfaltu. Uďál jsem pár přejezdů za vyšších teplot a vypadá to, že bude poměrně rychle mizet, ale do bahna fakt super pneu.
Podle mě je to pneu určená hlavně na měký povrch. Až ji dorazím tak jako další pujde C-02.
Takže jsem v podstatě potvrdil co se o ní píše v úvodním příspěvku.

Naposledy editováno 22.04.2013 20:43:16

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

22.4.2013 v 20:53 | Nahoru | #28
Ještě celkem ujde Metzeler Karoo - osvědčila se mi v písku a suchém terénu. Na silnici má výtečné jízdní vlastnosti a moc neubývá. Jen ta cena je holt vyšší.

(reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

22.4.2013 v 21:33 | Nahoru | #29

TomElefant750 píše: Humusus> Pěknej počin, tohle vlákno . Já se přídám k C02, jsem s ní moc spokojenej na těžký motorce s těžkým jezdcem (dříve Elefant 750, dnes TA600, dříve přes 130kg, dnes lehce pod 120 ). Nechceš dát dokupy něco podobnýho na přední gumy? Tam je ten výběr asi větší, mohlo by to bejt zajímavý.
Čau, Tom


Tome, však ty víš, která je nejlepší

Maty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

22.4.2013 v 22:50 | Nahoru | #30
Motoblazen5> E O9 bych nezatracoval. Projel jsem na nich hodně závodních OFF akcí s pocitem že mám krosáckou gumu. Kdo si dá občas terén a nevyhledává bláto ideální guma. Ovšem kdo jezdí terén často a jednou zkusí céčka už se k ečku nevrátí.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist