globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?
Pořídil jsem motorku Suzuki gn 125. Už jsem zjistil, že jde o model R. Překvapila mne tato věc:
Při vyklopení boční opěrky nevypne motor. Říkám si ano, bývají s tím problémy, předchozí majitel asi odpojil. Asi nebyl sám.
Pak se mi stalo, že přestala svítit kontrolka neutrálu. I přesto jsem ho našel a vyklopil boční opěrku. Motor zhasl. Zdá se, že by to nemělo mít na sebe žádný vliv, ale mělo. Opakovaně vyklopení znamenalo zastavení motoru.
Po chvíli jsem opět zapnul zapalování, kontrolka neutrálu se rozsvítila - a přestal fungovat spínač boční opěrky. To mi hlava nebere. Vám jo?
Elektrické schema v manuálu se tímto spínačem vůbec nezabývá. Není tam zakreslen, nebo jsem slepý. Ale řidičák mi dali, tak asi musím vidět.
Poradí mi někdo?

Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 15:09 | Nahoru | #1
Motor ti zhasne az kdyz mas vyklopenej bocni stojan (operka je v aute a hlavu) a zaradis kvalt. JInak popis se zhasinanim neutrelu jsem nepochopil

1 reakcí na tento příspěvek Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.4.2013 v 15:16 | Nahoru | #2
Při vyklopení bočáku ti zhasne motor jen pokud tam máš kvalt, když máš neutrál tak můžeš mít vyklopenej stojánek a motor poběží (toto určitě někde v manuálu bude ). Pokud máš zařazenej neutrál, ale kontrolka neutrálu nesvítí a při stojánku ti zhasne motor (tak jsem to z tvého popisu pochopil), tak tam musí být nějaké čidlo neutrálu, které bude zaprasené nebo bude mít studenej kontakt a motorka se při vysunutí bočáku chová jako by tam byl kvalt a zhasne.

(reakce na) Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 15:57 | Nahoru | #3
panTerek> Takže už jsem zase o něco chytřejší. Nevěděl jsem, že spínač "bočáku" vypíná motor při zařazeném kvaltu.
Takže když přestane svítit kontrolka neutrálu, chová se tento spínač jakoby byla zařazena rychlost. Takže bude něco se spinačem této kontrolky. A ten najdu kde?

1 reakcí na tento příspěvek Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 16:29 | Nahoru | #4
Takhle dalece už neporadím, snad se ozve někdo povolanější, případně takováto "maličkost" by ani v servisu neměla stát ranec...

(reakce na) Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 16:49 | Nahoru | #5
panTerek> I tak dík za radu. Podívám se už sám. Mám doma psa, řeknu mu "hledej".

1 reakcí na tento příspěvek Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.4.2013 v 17:53 | Nahoru | #6
Zdar,jen pro upřesnění motor by měl zdechnout už při tom když máš vyklopenej boční stojan a zmáčkneš spojku,proto je na páčce spojky mikrospínač.Jinak asi se ti dostal nějakej borbel do čidla neutrálu a to pak takhle blbne.Najdeš ho tak že sundáš kryt předního řetěz.kolečka(na motoru)drží ho 3 šrouby a dole pod kolečken uvidíš to čidlo,je přez něj takovej plechovej třmínek a vedou tam 2 dráty.Takže sundat,vyčistit a třeba to zabere.

Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 18:23 | Nahoru | #7
čau jukni na ten třetí obrázek ze spodu http://dr125.wz.cz/vybrus.html asi tam bude někde chyba (dr má stejnej motor jak gn :) )

(reakce na) Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 18:24 | Nahoru | #8
Karel33> Dík za radu. Podívám se na to.

1 reakcí na tento příspěvek Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 20:23 | Nahoru | #9
Nemáš zač,je to ono jak poslal Jonny,ale z tý bakule tmelu co tam vojtas nakydal si příklad neber!!!

(reakce na) Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 21:35 | Nahoru | #10
Karel33> Jaký tmel se dnes doporučuje? Za našich časů byl "Hermetik"

Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 22:18 | Nahoru | #11
JJ,v dávných časech sem si Hermetiku taky užil,dnes je to tmel na motory červenej nebo černej,ale na tom čidlu by měl bejt asi gumovej O kroužek nebo nějaký těsnění,nevim to přesně.Takže jestli ti z pod čidla neteče olej tak tam probůh tmel nedávej.Když už se kamkoliv do motoru musí aplikovat tmel tak fakt jen šlupičku.Fatální chyba ňekterých(mechaniků)je ta že při go motoru nepoužívaj těsněni,to nahrazují tmelem,samosebou pod heslem:čím víc tím líp,pak následuje odloupání přebytků tmelu do motoru,ucpe se sítko nad výpuštákem oleje a výsledek si už domyslíš.Pak se lidi diví že zadřou tenhle jinak blbuvzdornej motor.Takže z těch fotek z odkazu kde sou všude nakydaný hory tmelu si příklad neber.

1 reakcí na tento příspěvek Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 22:22 | Nahoru | #12
boční opěrka, to je dobré

(reakce na) Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

16.4.2013 v 22:31 | Nahoru | #13
naprcccs> No - dobrý, no.... Tak tedy "bočák" Už jsem se poučil.

Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

17.4.2013 v 12:23 | Nahoru | #14
Něco podobnýho jsem řešil na dceřiném NSR - neutrál svítil pro změnu furt, když se zmáčkla spojka. Byl problém najít neutrál. U nás to bylo proražená (zkratovaná) dioda. Ta je tam proto, aby motorka šla nastartovat při neutrálu i na stojánku. Mrkni se po ní a změř ji.

Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

17.4.2013 v 20:39 | Nahoru | #15
Děkuji všem, co mi poradili. Nejvíc Karel33. Už je to hotový. Bylo to trochu jinak. Sejmul jsem kryt řetězového kolečka. Spínač jsem našel, ale na jeden ze šroubů jsem se dostal až po sejmutí víka alternátoru. Nedostal jsem se na něj šroubovákem. Víko mělo pouze papírové těsnění, zůstalo celé, takže po opravě na sucho zpět a zatím neteče. Samotný spínač byl na O kroužek, takže taky jenom vyčistit a bez žádných tmelů dát zpátky. Spínač je pouze plochá plastová destička s jednou malou vodivou tečkou vede od něj pouze jeden kablík. V otvoru vystupuje protikontakt, který se pohybuje, když se hýbe řadící pákou. Je to pouze indikátor neutrálu. Více kontaktů a kabelů mají typy s ukazatelem zařazené rychlosti. Takže jsem vše jen vyčistil a opět smontoval. Zatím se zdá, že všechno funguje.

Naposledy editováno 17.04.2013 21:17:50

Kontrolka neutrálu a spínač boční opěrky?

18.4.2013 v 11:35 | Nahoru | #16
Myslel jsem, že mám hotovo, ale nemám. Dnes jsem motorku opět projel a po hodině jízdy opět neukazovala kontrolka neutrálu. Znova jsem to rozebral a ve spínači byl opět olej a zamaštěné kontakty. Olej tam jde zevnitř z převodovky. Někde vevnitř bude špatné těsnění. Rozebírat převodovku kvůli tomu nebudu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki GN 125, spolehlivost Suzuki GN 125 coconut69 8 8.4.2024 v 22:35 Seka100
Vysoké otáčky po zahřátí Suzuki GN 125 Jakubv 10 11.8.2022 v 09:35 Seka100
Výkonová díra v 6500 ot Suzuki GN 125 Jakubv 3 1.6.2022 v 10:16 Ariete
Zadní světlo suzuki gn 125 Suzuki GN 125 Mirek1108 1 15.9.2021 v 09:41 Seka100
Snímač polohy klapky - vliv na chod... Suzuki GN 125 Jakubv 25 9.6.2021 v 09:36 Seka100


TOPlist