Predem diky za smysluplny odpovedi.
E: skutr...
Naposledy editováno 12.04.2013 10:23:46
1 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B
bezsva píše: Já mám taky adamse stejné označení (koukni se ke me na profil jestli je to doopravdy stejná motorka) jako ty a dávám tak přes 2roky olej motorex 15W-50 je tam 1litr a zadny problem ;) vymena po ujetich cca 1500km
Cože?
1 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B
J.M.K. píše: Měnit olej v motoru po 1500, natož 1000km, to ten motor bude pěkný vergl... s dnešními oleji si nedovedu dost dobře představit, co by je mohlo tak rychle odrovnat.
Vergl, vždyť psal, Adamsmoto Ať žije ochrana životního prostředí. Předepsáno 10 litrů oleje na 10 tis km
Nechápu jak takovej šrot muže vůbec někdo koupit
1 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B
2 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B
Jinak 1000 km na výměnu je u čín běžně udávané hodnota, tedy v čechách. Jde o vyčůranost prodejců kvůli garančkám, ale to je na jiné téma...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B
cort píše: Napiš semhle, tam ti poraděj. Spojka tam bude suchá, jestli to má variátor.
Jinak 1000 km na výměnu je u čín běžně udávané hodnota, tedy v čechách. Jde o vyčůranost prodejců kvůli garančkám, ale to je na jiné téma...
Takže prodám skůtra za 19000 a dalších 10tis nasbírám na garančkách Šmejdi.
Nicméně, dobře těm lidem tak, když jsou pitomí a jdou koupit čínu, tak si takový zacházení zaslouží
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B
cort píše: Napiš semhle, tam ti poraděj. Spojka tam bude suchá, jestli to má variátor.
Jinak 1000 km na výměnu je u čín běžně udávané hodnota, tedy v čechách. Jde o vyčůranost prodejců kvůli garančkám, ale to je na jiné téma...
Tož to mě štípni, eslivá sa mně to nezdá... o důvod víc, proč se těm šrotům vyhnout obloukem. Možná by to navíc stálo za zamyšlení, jestli ignorace "garanček" a zráta záruky nakonec nevyjde levněji, než jejich úzkostlivé dodržování.
Stancek36> Pokud je to klasický scooter s variátorem, tak "uvnitř" motoru žádná spojka není, takže olej nemusí být uzpůsoben pro mokré spojky - dej tam olej, jaký sem nahodil Kovboy.
Kovboy> "Nevěřit místním mudrcům ohledně tiskové chyby" - nic ve zlém, ale když i 40 let starému italskému motoru vydrží jeden olej rok, nebo 20000km a dokonce díky "nevědomosti" předchozího majitele běhal přes 10 let s jedním olejem a přežil tak 40000km bez úhony (dnes najeto 240000km bez jakékoli vážnější opravy a šlape jako hodinky), tak pokud dnešní čínský motor nevydrží 1000km bez výměny oleje, tak to musí být opovrženíhodný šrot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B
Stejně tak už se mě pár kluků ptalo, zda udělají třindě dobře, když budou dávat do benzinu moderní olej pro motorové pily ("ty pilové motory přece točí jak divé a mají velký objemový výkon, tak olej přece musí být perfektní") a koukali jako vrána do štoudne, když jsem jim vysvětloval, jak by tím motor zabili a že právě maopak starý M2T bude pro ten motor tisíckrát lepší.
Ale ta Tvá výměna oleje každý měsíc, kor při malém nájezdu, mě fakt zaráží. Sice chápu, že ten motor se kvalitou nebude ani blížit origo motoru Honda, ale tak krátké intervaly... jaký olej atam dáváš a hlavně jak ten olej při vypuštění vypadá? Jestli má ještě relativně původní barvu, je čistý a nezakalený, tak pro jeho výměnu nevidím důvod, pokud po tak krátké době bude olej černý a plný karbonu, natož žmolků, tak s motorem těžko bude všechno v pořádku.
Je jasné, že je třeba se řídit podle toho, co potřebuje motor a ne co vykládá výrobce oleje o kvalitě a životnosti. Jezdil jsem sice v bývalé práci s Destou, která dokázala za pár neděl udělat z nového oleje mazut, nicméně tam už byl motor v předsmrtné křeči (až jsem se skoro bál, abych něco v areálu nepodpálil, jelikož při větším přidání plynu létaly z výfuku jiskry jak od lokomotivy).
1 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B
V návode je písané každých 1000 km, v origo čínskom návode je 4000 km, ja som menil po 2000km. Ten interval je taký krátky preto, že ten motor nemá papierový filter oleja, ale len sítko na hrubé nečistoty. Pre pánov odborníkov, takýto krátky interval má predpísaný aj motor honda bez filtra, aj dnepre, proste všetko bez filtra. Je to kvôli mechanickým nečistotám, ktoré sa hromadia v oleji a mohli by poškodiť motor.
Do tohto motora som dával auto olej valvoline 10W40 za 4€ / liter, je to prakticky najlacnejší olej. Teraz som našiel mogul 10W40 za 3€ / liter, ten tam tiež bude stačiť. Motorkový olej je do toho zbytočný - maže sa len čisto motor ako na aute, prevádzkové otáčky sa tiež takmer nelíšia od auta, vytočí to max. 7500 za minútu, kompresný pomer to má o dosť nižší ako súčasné autá, len asi 9-9,5:1
Aha, tak kawa to už napísal skore, nečítal som to všetko.
Naposledy editováno 15.04.2013 10:18:40
kawa-gpz píše: Koukám zajímavá diskuse.Tak každopádně bych doporučil na popisovaný skútr 15W/50 a volba Motorex nemá chybu.Syn zde psal,že mění olej po 1500km.Je třeba si uvědomit,že má Adams 125 JL pouze sítko jako filtr a převodovku společnou s motorovým olejem.Proto se doporučuje na rozdíl od skútru častější výměna oleje.Motory jsou okopírované např.od staré Hondy nebo Yamahy.Když jsem konzultoval s dobrým mechanikem jaký mám dát olej např.do skútra Daelim,tak mi poradil,že kde jsou na klice kuličková ložiska olej 15W/50 a kde jsou šály,olejové čerpadlo,tak 10W/40.Záleží,co doporučuje výrobce.Pokud měním olej na skútru,tak výměnu dělám po 5tis.km.Náplň 1L.Na GPZ500S dávám Motorex 10W/40 Top Speed.Náplň 3,8l po 6tis.km.No a samozřejmě po roce bez najetých km.Jinak k té číně,že si má člověk rozmyslet něco takového koupit.My když jsme začínali na pionýrech atd.,tak se nám mohlo jen zdát např.o takové mot.jako je Adams.Důležité je získat praxi,ustát kolize a připravit se na něco většího s rozumem respektu.Otázka je taky pořizovací cena a nové je nové.Po úpravách Adamsu jsme se dostali spotřebou benzinu od 2,5l do 3l/100km.Co se utratí na oleji se ušetří na benzinu.
Tak malý CBR taky nemá typickej olejovej filtr (taky jenom to sítko), ale po ubohejch 1 500 km se tam olej fakt nemění.
A spotřeba taky hravě pod 3 litry na 100 km... Jednou jsem to počítal zhruba za 8 tisíc km... A spotřeba na 100 km 2,77 l. A to jsem se nesnažil jezdit vyloženě na spotřebu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|