globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej do adams JL 125 T - 13B
Ahojte, kamos koupil skutra cinana ADAMS JL 125 T - 13B (doufam ze je to napsany presne, diktoval mi to z technicaku po telefonu) a chce tam menit olej. Manual jsem nikde nenasel, tak doufam nekdo poradi. Jaky olej? kolik? je tam i nejaky olejovy filtr? Se skutrama jsem nikdy nic neresil, tak absolutne nevim co mu tam dat, abych neco nepo....
Predem diky za smysluplny odpovedi.

E: skutr...

Naposledy editováno 12.04.2013 10:23:46
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2013 v 10:17 | Nahoru | #1
Já mám taky adamse stejné označení (koukni se ke me na profil jestli je to doopravdy stejná motorka) jako ty a dávám tak přes 2roky olej motorex 15W-50 je tam 1litr a zadny problem ;) vymena po ujetich cca 1500km

Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 10:23 | Nahoru | #2
Na tu Tvoji motorku jsem najakej manual nasel, kamos ma skutra, zapomel jsem to napsat do uvodniho dotazu. I tak diky

(reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 10:41 | Nahoru | #3

bezsva píše: Já mám taky adamse stejné označení (koukni se ke me na profil jestli je to doopravdy stejná motorka) jako ty a dávám tak přes 2roky olej motorex 15W-50 je tam 1litr a zadny problem ;) vymena po ujetich cca 1500km



Cože?

Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 10:59 | Nahoru | #4
Tak to se vám to ježdění pěkně podraží měnit olej po 1500Km to nic jinýho neděláte než měníte olej a ještě Motorex pěkně drahý.

Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 11:21 | Nahoru | #5
No taky mi to stve takhle casto menit, ale v manualu je po 1000km tak to menim po 1500km
Jo tak na skůtra to nevim ale určitě by ti nejaky mechanik poradil ;)

1 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 12:53 | Nahoru | #6
Měnit olej v motoru po 1500, natož 1000km, to ten motor bude pěkný vergl... s dnešními oleji si nedovedu dost dobře představit, co by je mohlo tak rychle odrovnat.

Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 13:10 | Nahoru | #7
Nebude jim tam chybet nula v tom navodu?

Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 13:27 | Nahoru | #8
Tomu bych také docela věřil, že v tom údaji chybí nula. Mám sice osobní zkušenost, že vyběhaný motor v Destě dokázal za 3 neděle udělat z nového oleje žmolkovatý mazut, ovšem skůtr je jiná liga.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 13:48 | Nahoru | #9

J.M.K. píše: Měnit olej v motoru po 1500, natož 1000km, to ten motor bude pěkný vergl... s dnešními oleji si nedovedu dost dobře představit, co by je mohlo tak rychle odrovnat.



Vergl, vždyť psal, Adamsmoto Ať žije ochrana životního prostředí. Předepsáno 10 litrů oleje na 10 tis km

Nechápu jak takovej šrot muže vůbec někdo koupit

(reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 14:01 | Nahoru | #10
seikos> Souhlas... já k těm čínským značkám celkově nemám důvěru, ale nějak podvědomě mi něco říká, že Adamsmoto bude zhruba totéž, co V.D.O. moto. Motor vyroben z naškrobeného haj**papíru (nadsázka). Byl bych stokrát vděčnější za ztrátové mazání třeba na Jawě350OHV. Ta i s tím jistě měla menší spotřebu oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 16:17 | Nahoru | #11
Tak já si tu motorku nekupoval dostal jsme ji od bratra kdyz si koupil silnější, já vím že na čínu lidi nadávají ale já sní mám najeto přes 21tisic km a motorově žádný problem ;) jen měním olej a dolévám benzín

(reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 17:05 | Nahoru | #12
bezsva> Ano, ale měnit olej každých 1500km je nesmysl, akorát tak vyhazuješ peníze z okna jedoucího vlaku.

Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 18:21 | Nahoru | #13
Je to tak napsané i v manualu, je jasný že dnešní oleje vydrží mnohem víc, ale zas si nechci zadřít motor ještě jednu sezonu stím musím vydržet ;)

Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 19:33 | Nahoru | #14
Už tu padlo slovo o tom, že v manuálu je to téměř jistě chyba tisku a má tam být o nulu více. Motor, který zlikviduje olej během 1000km, by si nedovolili pustit na trh snad ani sódruzi v číně.

Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 20:06 | Nahoru | #15
Tak se to tady rozjelo... ale o oleji do toho skutra nikdo. Jaky specifikace bych mel dodrzet? Skutr ma spojku v olejove lazni jak motorka? Mebo staci normalni motorak? Opravdu jsem skutry zatim videl pokazdy jenom na obrazku...

Olej do adams JL 125 T - 13B

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2013 v 20:28 | Nahoru | #16
Specifikace JASO, MA nebo MA2 např.:







A nevěř místním mudrcům, že je někde tisková chyba.

2 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2013 v 20:29 | Nahoru | #17
Napiš semhle, tam ti poraděj. Spojka tam bude suchá, jestli to má variátor.

Jinak 1000 km na výměnu je u čín běžně udávané hodnota, tedy v čechách. Jde o vyčůranost prodejců kvůli garančkám, ale to je na jiné téma...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 20:57 | Nahoru | #18

cort píše: Napiš semhle, tam ti poraděj. Spojka tam bude suchá, jestli to má variátor.

Jinak 1000 km na výměnu je u čín běžně udávané hodnota, tedy v čechách. Jde o vyčůranost prodejců kvůli garančkám, ale to je na jiné téma...



Takže prodám skůtra za 19000 a dalších 10tis nasbírám na garančkách Šmejdi.
Nicméně, dobře těm lidem tak, když jsou pitomí a jdou koupit čínu, tak si takový zacházení zaslouží

(reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

12.4.2013 v 21:04 | Nahoru | #19
seikos> V podstatě i víc, když si vezmeš nájezd pět litrů do oka a cenu garance cirka dvojku. Když chceš, aby byla uznaná záruka, mají tě v hrsti. Největší prdel je, že když se podaří sehnat origo manuál od výrobce, výměna je předepsaná třeba v osmi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2013 v 23:48 | Nahoru | #20

cort píše: Napiš semhle, tam ti poraděj. Spojka tam bude suchá, jestli to má variátor.

Jinak 1000 km na výměnu je u čín běžně udávané hodnota, tedy v čechách. Jde o vyčůranost prodejců kvůli garančkám, ale to je na jiné téma...



Tož to mě štípni, eslivá sa mně to nezdá... o důvod víc, proč se těm šrotům vyhnout obloukem. Možná by to navíc stálo za zamyšlení, jestli ignorace "garanček" a zráta záruky nakonec nevyjde levněji, než jejich úzkostlivé dodržování.

Stancek36> Pokud je to klasický scooter s variátorem, tak "uvnitř" motoru žádná spojka není, takže olej nemusí být uzpůsoben pro mokré spojky - dej tam olej, jaký sem nahodil Kovboy.

Kovboy> "Nevěřit místním mudrcům ohledně tiskové chyby" - nic ve zlém, ale když i 40 let starému italskému motoru vydrží jeden olej rok, nebo 20000km a dokonce díky "nevědomosti" předchozího majitele běhal přes 10 let s jedním olejem a přežil tak 40000km bez úhony (dnes najeto 240000km bez jakékoli vážnější opravy a šlape jako hodinky), tak pokud dnešní čínský motor nevydrží 1000km bez výměny oleje, tak to musí být opovrženíhodný šrot.

Olej do adams JL 125 T - 13B

13.4.2013 v 07:37 | Nahoru | #21
Super, vyresesno, diky vsem a sorry ze uz jsem vcera nereagoval, musel jsem jit na pivo kdyz byl ten patecek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

13.4.2013 v 10:13 | Nahoru | #22
J.M.K.> Víš k té tiskové chybě: Toto forum je plné radilů, kteří vždy poradí jedinou radu - PODÍVEJ SE DO MANUÁLU - tak tady nemohu rozvýjet myšlenku tiskové chyby v manuálu. Rozhodnutí jak často se má měnit olej nemohu posuzovat podle jiných strojů, nebo podle toho, co si myslím. Každý výrobce nebo prodejce se jistí a chce předejít případným tahanicím. Mohl bych napsat román prodejce (servis) versus zákazník. Praxe u 4T skůtrů je taková (dle různých výrobců): první garančka 300 - 500 km nebo 3 až 6 měsíců druhá 1000 - 1500km nebo 12 měs. a zde je určena první výměna oleje, další garančka 3000 - 5000 km nebo 24 měs a při tom výměna oleje. Pak doporučené výměny dle typu a stylu jízdy 3 až 5 tis. km A nenechte se blbnout kecama o vysoké kvalitě olejů a o tom, že oleje jsou dneska už jinde a podobné. Každý distributor olejů chce prodávat víc než ti ostatní, tak napíší kde co aby prodávali, ale těch motorů se na názor nikdo nezeptal. Mohl bych sem dát mraky fotek rozebraných motorů od lidí, kteří věří na nesmrtelnost olejů. Divili by jste se jak to pak vevnitř vypadá - zanešené, zčernalé mazutové povlaky, přicpané kanálky méně průchozí. Ale nechci tímto brát lidem iluze o moderních olejích. Dělejte si to podle svého. Já na své motorce měním každý měsíc a někdy i dříve a to moc kilometrů za ten měsíc nenajezdím.

(reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

13.4.2013 v 14:17 | Nahoru | #23
Kovboy> V případě nového motoru, který se teprve zabíhá, je častá výměna pochopitelná, tam je to jiná diskuse. "Moderním olejům" žádné zázračné vlastnosti nepřipisuju - do starého motoru dávám předepsaný minerál a výměny dodržuju dle výrobce motoru, ne dle řečí výrobce oleje. A zrovna nedávno jsem někde našel klip o tom, jak to dopadne, když majitel najel s vozem cca 135000 mil(!) a olej neměnil. Ten bordel na víku hlavy a na vačkách a jak to z toho maník škrábal, to snad nejde slušně komentovat.
Stejně tak už se mě pár kluků ptalo, zda udělají třindě dobře, když budou dávat do benzinu moderní olej pro motorové pily ("ty pilové motory přece točí jak divé a mají velký objemový výkon, tak olej přece musí být perfektní") a koukali jako vrána do štoudne, když jsem jim vysvětloval, jak by tím motor zabili a že právě maopak starý M2T bude pro ten motor tisíckrát lepší.

Ale ta Tvá výměna oleje každý měsíc, kor při malém nájezdu, mě fakt zaráží. Sice chápu, že ten motor se kvalitou nebude ani blížit origo motoru Honda, ale tak krátké intervaly... jaký olej atam dáváš a hlavně jak ten olej při vypuštění vypadá? Jestli má ještě relativně původní barvu, je čistý a nezakalený, tak pro jeho výměnu nevidím důvod, pokud po tak krátké době bude olej černý a plný karbonu, natož žmolků, tak s motorem těžko bude všechno v pořádku.
Je jasné, že je třeba se řídit podle toho, co potřebuje motor a ne co vykládá výrobce oleje o kvalitě a životnosti. Jezdil jsem sice v bývalé práci s Destou, která dokázala za pár neděl udělat z nového oleje mazut, nicméně tam už byl motor v předsmrtné křeči (až jsem se skoro bál, abych něco v areálu nepodpálil, jelikož při větším přidání plynu létaly z výfuku jiskry jak od lokomotivy).

Olej do adams JL 125 T - 13B

13.4.2013 v 23:30 | Nahoru | #24
po 1500 km bych tam lil M6ad jak do traktoru.. cena 60 kč/l :D

1 reakcí na tento příspěvek Olej do adams JL 125 T - 13B

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2013 v 01:00 | Nahoru | #25
Koukám zajímavá diskuse.Tak každopádně bych doporučil na popisovaný skútr 15W/50 a volba Motorex nemá chybu.Syn zde psal,že mění olej po 1500km.Je třeba si uvědomit,že má Adams 125 JL pouze sítko jako filtr a převodovku společnou s motorovým olejem.Proto se doporučuje na rozdíl od skútru častější výměna oleje.Motory jsou okopírované např.od staré Hondy nebo Yamahy.Když jsem konzultoval s dobrým mechanikem jaký mám dát olej např.do skútra Daelim,tak mi poradil,že kde jsou na klice kuličková ložiska olej 15W/50 a kde jsou šály,olejové čerpadlo,tak 10W/40.Záleží,co doporučuje výrobce.Pokud měním olej na skútru,tak výměnu dělám po 5tis.km.Náplň 1L.Na GPZ500S dávám Motorex 10W/40 Top Speed.Náplň 3,8l po 6tis.km.No a samozřejmě po roce bez najetých km.Jinak k té číně,že si má člověk rozmyslet něco takového koupit.My když jsme začínali na pionýrech atd.,tak se nám mohlo jen zdát např.o takové mot.jako je Adams.Důležité je získat praxi,ustát kolize a připravit se na něco většího s rozumem respektu.Otázka je taky pořizovací cena a nové je nové.Po úpravách Adamsu jsme se dostali spotřebou benzinu od 2,5l do 3l/100km.Co se utratí na oleji se ušetří na benzinu.

Olej do adams JL 125 T - 13B

14.4.2013 v 12:12 | Nahoru | #26
Tak my měnili olej u yuki po 4000km

kacířsky ze soucitu jsem tam dal motul 5100 A našlapal dalších 3000km a jede dál

Olej do adams JL 125 T - 13B

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2013 v 10:17 | Nahoru | #27
Zase je to tu samý odborník na motory...

V návode je písané každých 1000 km, v origo čínskom návode je 4000 km, ja som menil po 2000km. Ten interval je taký krátky preto, že ten motor nemá papierový filter oleja, ale len sítko na hrubé nečistoty. Pre pánov odborníkov, takýto krátky interval má predpísaný aj motor honda bez filtra, aj dnepre, proste všetko bez filtra. Je to kvôli mechanickým nečistotám, ktoré sa hromadia v oleji a mohli by poškodiť motor.

Do tohto motora som dával auto olej valvoline 10W40 za 4€ / liter, je to prakticky najlacnejší olej. Teraz som našiel mogul 10W40 za 3€ / liter, ten tam tiež bude stačiť. Motorkový olej je do toho zbytočný - maže sa len čisto motor ako na aute, prevádzkové otáčky sa tiež takmer nelíšia od auta, vytočí to max. 7500 za minútu, kompresný pomer to má o dosť nižší ako súčasné autá, len asi 9-9,5:1

Aha, tak kawa to už napísal skore, nečítal som to všetko.

Naposledy editováno 15.04.2013 10:18:40

Olej do adams JL 125 T - 13B

15.4.2013 v 10:32 | Nahoru | #28
Diky vsem, nakonec se to vyresilo samo, olej mu vymenil kamarad, co na skutrech jezdi dlouho a mel myslim i doma potrebny olej v zasobe. O tech intervalech vymeny jsem ho poucil.

Olej do adams JL 125 T - 13B

15.4.2013 v 12:36 | Nahoru | #29
Stancek, ešte je tam jedna vec, na ktorú musí dať pozor - šrob na vypúšťnie oleja je hliníkový (dural?), treba ho dotiahnuť s citom, kamarát hodotiahol moc a praskol. Našťastie to zbadal dosť skoro, tak sa nič nestalo.

(reakce na) Olej do adams JL 125 T - 13B

25.4.2013 v 15:17 | Nahoru | #30

kawa-gpz píše: Koukám zajímavá diskuse.Tak každopádně bych doporučil na popisovaný skútr 15W/50 a volba Motorex nemá chybu.Syn zde psal,že mění olej po 1500km.Je třeba si uvědomit,že má Adams 125 JL pouze sítko jako filtr a převodovku společnou s motorovým olejem.Proto se doporučuje na rozdíl od skútru častější výměna oleje.Motory jsou okopírované např.od staré Hondy nebo Yamahy.Když jsem konzultoval s dobrým mechanikem jaký mám dát olej např.do skútra Daelim,tak mi poradil,že kde jsou na klice kuličková ložiska olej 15W/50 a kde jsou šály,olejové čerpadlo,tak 10W/40.Záleží,co doporučuje výrobce.Pokud měním olej na skútru,tak výměnu dělám po 5tis.km.Náplň 1L.Na GPZ500S dávám Motorex 10W/40 Top Speed.Náplň 3,8l po 6tis.km.No a samozřejmě po roce bez najetých km.Jinak k té číně,že si má člověk rozmyslet něco takového koupit.My když jsme začínali na pionýrech atd.,tak se nám mohlo jen zdát např.o takové mot.jako je Adams.Důležité je získat praxi,ustát kolize a připravit se na něco většího s rozumem respektu.Otázka je taky pořizovací cena a nové je nové.Po úpravách Adamsu jsme se dostali spotřebou benzinu od 2,5l do 3l/100km.Co se utratí na oleji se ušetří na benzinu.



Tak malý CBR taky nemá typickej olejovej filtr (taky jenom to sítko), ale po ubohejch 1 500 km se tam olej fakt nemění.

A spotřeba taky hravě pod 3 litry na 100 km... Jednou jsem to počítal zhruba za 8 tisíc km... A spotřeba na 100 km 2,77 l. A to jsem se nesnažil jezdit vyloženě na spotřebu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist