bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
 
6.4.2013 v 23:16
Mám dotaz hlavně na majitele Ctek mxs 5.0.
Pořídil jsem si tuto nabíječku a pokoušel se nabít AGM baterii (moto mi nešla nastartovat).
Nabíjel jsem cca 4dny a při nabíjení v režimu moto mi napětí nešlo nikdy na 14,4V jak je uvedeno. Po nabití jsem nechal hodinu v klidu a zkusil napětí, bylo kolem 11,3V....tedy baterie neudržela napětí a šla do "koše" (říkám si, bude to špatnou baterií)

Koupil jsem novou baterii AGM 12V/12Ah 190A a po aktivaci baterie jsem nechal dobít do 100%. Nechal jsem jí 3hodiny v klidu a zkusil znovu na nabíječku režim moto, stupně 1,2,3,4 svítí a brzy přešlo na stupeň 7, ale v průběhu měření napětí nikdy nešlo až na 14,4V (jak je v manuálu), při připojení krátce na 14,2 a kleslo na cca 13,48V a tato hodnota je stále (podstatě až k stupni7).
Je průběh nabíjení (napětí) scela vpořádku? nejsem zkušený v elektro.
PS: jinak AGM baterie by při napětí 12,9V a více měla být 100% nabitá

Díky


Naposledy editováno 06.04.2013 23:33:29
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 19:30 | Nahoru | #31
assassin> to je jasný, aby zvládla všechny možný situace, to by musela mít umělou inteligencí .
Na ten start stop jsem viděl i nějaký spešl nabíječky... i když to musí jít dobíjet i "normální" nabíječkou, ne?
Myslím že ta od Cteku bude dobrá volba pro různý baterky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 19:37 | Nahoru | #32

jirka-mz píše: assassin> to je jasný, aby zvládla všechny možný situace, to by musela mít umělou inteligencí .
Na ten start stop jsem viděl i nějaký spešl nabíječky... i když to musí jít dobíjet i "normální" nabíječkou, ne?
Myslím že ta od Cteku bude dobrá volba pro různý baterky.



Bude to nabijet i obyc, jen to nenabije uplne do plna - coz zda se některým lidem dost vadi.
Ono se k lithiovym motobaterkam taky prodávají speciální nabijecky a jdou nabijet i tou obyčejnou - dokonce si myslim, ze na tech speciálních vlastne ani nic moc speciálního neni. Pokud nema baterie servisni konektor pro nabíjení s balancovanim, tak se nabijí jako obyc olovo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 19:48 | Nahoru | #33
assassin> ono se doporučuje nabíjet některý baterie, tuším že zrovna ty lithiový, na cca 80-90% nenávidět je úplně do plna... myslim v elektronice, mobily, a tak...

Naposledy editováno 04.01.2020 19:49:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 19:52 | Nahoru | #34
jirka-mz> Jj, to uz jsem psal. Jakej ma tohle vliv u olověných nevim, nikdy jsem je do detailu nezkoumal. O tech lithiovych neco malo nastudováno mam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 19:58 | Nahoru | #35
assassin> stejně si myslím že je důležitý, aby ta baterka nebyla vybitá, jestli bude na 80, 90, nebo 100% je asi celkem jedno, ne?

Naposledy editováno 04.01.2020 19:58:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 20:01 | Nahoru | #36
jirka-mz> Jak rikas. Ale jestli se nepletu, tak u olova to nabití zabraňuje sulfataci desek..

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 20:21 | Nahoru | #37
assassin> tak v tom případě to asi bude jiný než lithiový.
Každopádně když připojím Lídlovku na svý auto, jezdím 2x denně po 30km do práce a z práce, tak tam podle ní 100% není. Teď v zimě chvili (možná hodinu) dobíjí než začne udržovat (baterku mám rok, předchozí tam byla 9 let a mám jí furt doma pod ponkem, kapacitu ještě celkem drží).

1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 20:37 | Nahoru | #38
Ahoj, ono mi šlo spíše o to, že ta Lídl nabíječka rychle dosáhla napětí 14,3V, pak zahlásila plné nabití a po odpojení a ustálení napětí baterie toto spadlo na 12,5V, Z pohledu vámi uváděných procent zhruba 75procent. Osobně se chovám k baterkám dost macešsky, ale nemožnost alespoň jednou za rok baterii dotřísknout opravdu do plna mi vadí. Hlavně když musí zimu přečkat při teplotách okolo 0 a někdy i nějaký ten stupínek pod 0°C.
Ta CTEK umí nabíjet baterie od nějakých 2V. Ale zde dávám za pravdu, že takto vybitá baterie již není úplně spolehlivá záležitost. Umí to nejspíše proto, že je to nabíječka pouze na 12V baterie. Mě to nevadí, já 6V baterky nikde nemám.
Tedy závěr - netoužím mít stále baterii nabitou na 100procent ale chci mít tu možnost ji takto alespoň jednou za rok nabít. A to nyní mám
Mimochodem, ten CTEK myslím dosažením kroku 4 nabíjecího cyklu považuje baterii za připravenou k použití, tedy je na uživateli, zda ji nechá dále připojenou na dotřísknutí nebo ne.
Mějte se fajnově!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 20:45 | Nahoru | #39
Chenzee> Tyhle chytrý nabijecky ukončí nabíjení pokud v rezimu konstantního napětí (kolem 14,1V) klesne nabíjecí proud pod nejakou hodnotu. Na jake napětí nasledne spadne baterka po odpojeni neni podle me vec nabijecky. Spis stavu baterky. Ani si nemyslim, ze 12,5V znamena, ze je ta baterka nabitá na 75procent. Myslim, ze kazda olověná baterka spadne na 12,5-12,8V po nejake dobe. Z tech desetin bych zase nedelal extra závěry, ono dost zalezi cim to meris...

Kazdopadne jestli jsi ted uz spokojen, tak neni co resit. Ja uz olovo mam jen v aute a s tim jezdím a nikdy jsem ho nedobijel.

Naposledy editováno 04.01.2020 20:47:05

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 21:01 | Nahoru | #40
assassin> v motorce mám novou baterku od jara 2019 a namontovanej činskej voltmetr, kterej měří tak o cca 0,2V míň než kvalitní měřák co je doma. No a po zapnutí klíčku, kdy napětí přece jen trochu klesne (parkovačky, budíky,...) tam normálně bývá tak do 12,5V když jsem na vyjížďce a po delší odstávce celkem běžně i míň než 12V. Za jizdy se to drží na 14-14,1V...

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

9.1.2020 v 13:49 | Nahoru | #41
Taky jsem teď o vánocích koupil CTEK. Doma máme starou tupou trafonabíječku 6-12V + jednu ruskou na 12V - taky se to občas hodí, když "chytré" selžou . Kdysi jsem si koupil i "chytrou automatickou", ale trochu bez dalších znalostí a ta mi odmítá nabít menší AGM baterie do moto (i když má rozsah 10 - 100 Ah i pro AGM). Buď ji vyhodnotila jako špatnou nebo okamžitě spadla do režimu udržování bez nabití. Což je také známá problematika jak jsem se dočetl. AGM má snad udávané vyšší nabíjecí napětí, ale nižší float. Zatímco obyč olovo tak nějak naopak.

CTEK má režimy pro velké malé baterie, AGM neAGM, nabíjení v chladu myslím plus nějaký recond pro oživení kapacity baterií (jestli to má opravdu nějaký efekt netuším). Tyto všechny volby jdou libovolně kombinovat. Moto baterii mi nabila v klidu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist