bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s nastartováním
Ahoj Chlapi
Včéra jsem koupil Vnko 900 custom byla v teple v krámě chytla na poprvé když jsem ji přivezl na přívěsu domů cca 200km tak jsem ji už nenatočil myslel jsem si že je to tím že je skoro suchá nádrž tak jsem ji dnes dotankoval do plné s pocitem dobře odvedené práce a holka stále protestuje v garáži netopím takže je tam kolem 4 stupňů celsia...bezín tam jde celá garáž je cítit vypadá to jako by z ničeho nic neházeli svíčky jiskru...Než začnu odstrojovat motorku abych se juknul na svíčky tak se radši zeptám odborníku aby to nebyla nějaká drobnůstka.

Uzavřeno 14.04.2013 v 11:39 uživatelem Machy84

Otevřeno 15.04.2013 v 21:51 uživatelem Machy84
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 22:03 | Nahoru | #1
Když vve větším teple chytne, tak by mohl být problém se sytičem. A motor se protáčí úplně "na mrtvo", nebo má alespoň tendeci chytnout, občas blafne?

Demontáži svíček se stejně nevyhneš, možná budou ulité a pokud jsou to NGK, můžeš je rovnou vyhodit - "uchlastání" zpravidla nepřežijí. Zda mají jiskru, poznáš tak, že svíčku nasazenou ve fajfce položíš šestihranem na válec, protočíš motor starterem a uvidíš, zda přitom budou jiskry padat. Pozor všek na to, že svíčka může mít jiskru ve vzduchu, ale uvnitř, ve stlačené směsi, již ne. Trochu se to dá poznat dle barvy jiskry - musí být modrá, fialová, přípustná je i trochu do zelena. Pokud je jiskra spíše červená, je to špatně a uvnitř válce s velkou pravděpodobností svíčka jiskru nedá.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

30.3.2013 v 22:05 | Nahoru | #2
Máš to uchlastané ne,když je cítit benzín.

(reakce na) Problém s nastartováním

30.3.2013 v 22:21 | Nahoru | #3
J.M.K.> Je pravda že když nechtěla nastartovat tak jsem přidal plyn což byla závratná chyba jak jsem zjistil...přesně motor se točí jak fík a nemá vůbec snahu chytnout určitě jsem ji přechlastal :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

30.3.2013 v 22:22 | Nahoru | #4
WVigo> Určitě jo.... kamnarád mi řekl to mám zkusit druhý den a že mám vzít fén a trocha ji ohřát že prý asi má nějaké teplé svíčky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 22:36 | Nahoru | #5
Machy84> Spíš svíčky rovnou vyndat, nechat motor "větrat", i párkrát bez svíček protočit starterem. Svíčky osušit a klidně i "vypálit" nad plynovým hořákem nebo horkovzduškou. Klidně je pak můžeš rychle namontovat ještě teplé (ne rozpálené), narazit fajfky a zkusit zastartovat napřed bez sytiče a když nechytne, tak sytič pomalu přidat.

A koukni, co je tam za svíčky a jak už jsme zmínil, pokud budou NGK, tak je rovnou zahoď a dej nové. Jsou pověstné špatnou kvalitou izolátoru, na kterém se při ulití povrchovými výboji vypálí "cestičky", po kterých potom jiskry "utíkají" i po vypálení, takže svíčka jest na odpis. U svíček Denso nevím zatím o nikom, kdo by s nimi takové problémy měl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

30.3.2013 v 22:40 | Nahoru | #6
J.M.K.> C jsem zadal do vyhledávače tak všude na tohle mají NKG....sundání nádrže jsem se obávál jde k ní milion drátů a hadiček jsem zvědav jak to bez cz návodu sundám....Jinak sitič je automatický je to stříkačka :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 23:40 | Nahoru | #7
Machy84> Tak to nezávidím, jestli musíš rozebrat půl motorky kvůli párminutové záležitosti ... zlatá klasika s karbcem. V případě stříkačky by při nejhorším mohlo být vadné čidlo teploty, v důsledku čehož může být směs pro studený motor chudá. Přidávání plynu u stříkačky je při studeném startu zbytečné, pokud je tato dobře seřízena. Ještě záleží na tom, zda je v tělese klapek i obtokový kanál s elektricky ovládaným plunžrem, který ovládá průtok vzduchu pro volnoběh (při zavřených klapkách). Pokud tam není, záleží jen na poloze klapek při volnoběžném dorazu a pak při chybném seřízení to může dělat brikule.

Každopádně zkus počkat do druhého dne, nabít baterku a pak strtovat prvně bez plynu a když nebude chtít chytit, tak pomalu mírně přidávat, jestli to s motorem něco udělá. Jinak svíčky ven, vypálit, motor vyvětrat a nebo raději svíčky vyměnit.

A jestli na netu nacházíš pro tento typ jen svíčky NGK, tak toho bych se nebál - v každých slušných autodílech mají srovnávací tabulky (nebo cosi na ten způsob), dle kterých snad dokážou najít vhodný ekvivalent od jiného výrobce.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 23:54 | Nahoru | #8
Týý jo, VN900 Custom jsem vlastnil něco přes rok, na svíčky jsem ani nemrknul (při koupi 3600km, při prodeji 9500 km). Neměl jsem žádnej problém se startama, ani s ničím obdobným. Jinak podle serv. manuálu jsou tam z výroby NGK CPR7EA-9. Kdybych Ti mohl nějak pomoct, pošlu Ti serv. manuál. Ale asi to Tvůj problém nevyřeší ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

30.3.2013 v 23:55 | Nahoru | #9
J.M.K.> Díky moc za typy moc jsi mi pomohl....Předpokládám že u vn 900 jsou svíčky nahoře to znamená hned pod nádrží takže musí jít pryč ještě nevím ale jak ji plnou po víčko sundám nevšiml jsem si žádného uzávěru předpokládám že tam bude asi nějakej elektronickej no uvidím určo dám na tvé rady a uvidím :)dám pak vědět jak to dopadlo :) ještě jednou moc děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

30.3.2013 v 23:58 | Nahoru | #10
Piwell> Určitě by mi to moc pomohlo protože jsem našel anglický a český manual není k sehnání.....Tohle vnko má najeto 17 000 a věřím že svíčky nebyli měněny :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 00:08 | Nahoru | #11
Machy84> Já mám taky pouze anglickej. Mě to výrazný problémy nedělá. Pokud bys ho chtěl, napiš mi do PM svůj mail a já Ti ho pošlu ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 00:08 | Nahoru | #12
Machy84> U stříkačky dost pravděpodobně bude čerpadlo na přírubě namontované zespodu na nádrž, takže klasický kohout tam není. Nejsnazší by asi bylo benzin odsát hadicí, ale pozor, ať si nelokneš - moc bezpečné to není. Mám na tohle doma šikovnou "pumpu na hadici" - plastový "měch-balonek" s jednosměrnými ventily ("zpětňáky"), který má na výstupu krátký a na vstupu dlouhý (cca metr) kus hadice (celé je to odlitek z průhledného měkkého plastu). Mačkáním balonku se tak dá kapalina pumpovat a když dáš balonek výškově pod nádrž, stačí jen párkrát máčknout, aby se benzin přehoupl přes úvrať a pak už teče sám (princip spojitých nádob).
Snad je to z popisu jasné, oč jde - strejda Google jest v případě klíčových slov, která mne napadají, zcela bezradný.

E: Tak je to něco na tento způsob , akorát že laciný supermarketový verk, ne pořádný z gumy a s kovovými nátrubky.

Naposledy editováno 31.03.2013 00:12:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

31.3.2013 v 00:14 | Nahoru | #13
J.M.K.> Vím co myslíš:)Ale s hadicí nemám problém to pujde taky :)Dnes jsem to tam dal a zítra to odsaju bože za co mě trestáš :D

(reakce na) Problém s nastartováním

31.3.2013 v 00:15 | Nahoru | #14
Piwell> Tak ten mám už v pc budu muset na to lajcky pomalu a jistě :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 00:29 | Nahoru | #15
Machy84> Tak to holt dopadá, když konstruktér nemyslí na opraváře a rozhodně se to nestává jen v motocyklové branži. Zlatá XV535, tam se (s vyjímkou výfukového ventilu zadního válce) v pohodě dostnaneš ke všemu. Pokud jde o svíčky, tak jen sundáš ty chromované kryty na hlavách a jseš u nich a nic rozebírat nemusíš.

Ale možná to ani nebudeš muset rozebírat - jestli se snadno dostaneš ke konektoru na vstřiku, tak jej odpoj (aby vstřik nedával benzin) a při plně otevřeném plynu párkrát protoč motor starterem - leckdy takové provětrání stačí. Ale pozor na to, aby ECU odpojení vstřiku nevyhodnotila jako chybu, která pak zůstane v paměti a stále Tě bude otravovat kontrolka FI - záleží na tom, jak je ECU konstruovaná. To by spíš věděl někdo, kdo tu motorku má.

Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 00:33 | Nahoru | #16
Možná to s tim nebude souviset - letos v únoru jsem koupil velkýho skútra Piaggio X9 500 Evolution. Od října stál, naposled natankovanej mohl být někdy v žáří nebo srpnu, možná i v červenci 2012. V prodejně (téměř pokojová teplota) normálně chytil a běžel. Když jsem ho přivezl domu, bylo lehce pod nulou, po dvou dnech (pořád pod nulou) jsem se ho snažil nastartovat. A nešel a nešel. Točil jako blbej, svíčka házela jiskru jak o život a motor ne a ne chytit. Nakonec jsem ho klukům přivezl zpátky. Za hodinu mi volali, že normálně běží a že byl blbej benzín. Nechtěl jsem tomu věřit, ale když jsem přijel (starej benzín vyčerpali a nalili čerstvej), skútr chytal na první otočení startérem (je to taky stříkačka). Od tý doby chytá na první otočení startérem i v mrazech (najel jsem s nim na několikrát asi 300 km). Když mi ukázali jakej benzín z něj vylili, byla to hnědá voda a když jsem si čuchnul, po benzínu to nemělo ani náznak.

Stejnej problém jsem měl loni na jaře se Stadionem S11 (to samozřejmě stříkačka neni ). Nechtěl chytat, přitom všechno v pořádku. Teda až na benzín - vylil jsem z něj hnědou vodu, takovou divně zatuchlou - taky tam byla nějakou (mě neznámou) dobu. Nalil jsem čerstvej natural s olejem a staďák šlapal jako švýcary.

Edit: Kupodivu jsem před pár dny našlápnul Simsona skútra, po téměř roce nečinnosti, benzín je v něm asi 2 roky, smrdí stejně tako tamty "hnědý vody" a Simál šel na první cvrnknutí. Sice chytil a běží, ale smrad je to neskutečnej ...

Naposledy editováno 31.03.2013 00:39:16

(reakce na) Problém s nastartováním

31.3.2013 v 07:48 | Nahoru | #17
J.M.K.> Raději vyměním ty svíčky aby jak říkáš jednotka nehodila chybu po deváté je du koupit mají je vi bikers crown za super peníz tak je dojdu koupit a uvidím :)

3 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 11:06 | Nahoru | #18
Možná by Ti mohl poradit jiný VN-kář

Takže : svíčky vyndáš bez demontáže čehokoliv. Za fajfky musíš někdy dost zabrat-jsou dlouhé. Sáhni do sady nářadí pod sedlem,je tam speciální klíč na svíčky s kloubem
Dále svíčky by měli mít odtrh 0,8-0,9 mm.

Určitě jsi to uchlastal ! je to stříkačka a na plyn před startem ani při něm nasahej
Po otočení klíčku slyšíš bzučení paliv.čerpadla a nastavení škrtící klapky - pak startuj.
Pro úplnost doplním,že palivový filtr je přímo v čerpadle jako celek - nejde vyčistit (jen komplet i s čerpadlem vyměnit).

Když bys nechtěl NGK,tak doporučuju BRISK - na jejich stránkách máš vhodný typ do této motorky

Čau na cestě

(reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 14:24 | Nahoru | #19

alespilot píše: Možná by Ti mohl poradit jiný VN-kář

Takže : svíčky vyndáš bez demontáže čehokoliv. Za fajfky musíš někdy dost zabrat-jsou dlouhé. Sáhni do sady nářadí pod sedlem,je tam speciální klíč na svíčky s kloubem
Dále svíčky by měli mít odtrh 0,8-0,9 mm.

Určitě jsi to uchlastal ! je to stříkačka a na plyn před startem ani při něm nasahej
Po otočení klíčku slyšíš bzučení paliv.čerpadla a nastavení škrtící klapky - pak startuj.
Pro úplnost doplním,že palivový filtr je přímo v čerpadle jako celek - nejde vyčistit (jen komplet i s čerpadlem vyměnit).

Když bys nechtěl NGK,tak doporučuju BRISK - na jejich stránkách máš vhodný typ do této motorky

Čau na cestě


Souhlas a hlavně s těma svícema, já už nechci NGK z Číny ani vidět a Brisk mi plně vyhovují. Před pár roky jsem byl u známých ve Francii a chtěli na mě, jako dárek BRISKy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

31.3.2013 v 21:18 | Nahoru | #20
alespilot> jezdec68> Díky chlapi za info ale bohuže se obávám že nic takového jako svíčák tam není mohli by jste mi to vyfotit?Jinak jsem dnes ráno koupil NKG nádrž jsem sundal vyměnil a problém vyřešen už šlape:)už nikdy nebudu startovat pod plynem to je jasné snad vydrží aspoň 10000km pak tam dám ty Brisky...Ještě jsem nepřišel na to jak poznám kolik tam mám oleje žádný vodoznak nebo měrku nemohu najít?

(reakce na) Problém s nastartováním

31.3.2013 v 21:20 | Nahoru | #21
J.M.K.> Díky moc za radu moc jsi mi pomohl problém vyřešit už přede jak kotě :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

31.3.2013 v 22:04 | Nahoru | #22

Machy84 píše: alespilot> jezdec68> Ještě jsem nepřišel na to jak poznám kolik tam mám oleje žádný vodoznak nebo měrku nemohu najít?



Levá strana motoru, nad spodní trubkou rámu, těsně před čepem stojánku. Je tam kulatej skleněnej olejoznak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

1.4.2013 v 09:49 | Nahoru | #23
Piwell> Tak jsem se vohl přes pupek a viděl jsem ho....Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2013 v 14:28 | Nahoru | #24
Machy84> Nemačkej si zbytečně břicho, vezmi zrcátko a kontroluj stav oleje vsedě na rovině. Nedávej víc oleje, než mezi ryskama. Jak dáš až na max. tak počítej s tím, že to po 100km vylítá přepadem a budeš se lekat, že to žere olej.

Naposledy editováno 01.04.2013 14:30:06

(reakce na) Problém s nastartováním

1.4.2013 v 17:49 | Nahoru | #25
jezdec68>Příště dám na tebe a vemu zrdcátko :)

Naposledy editováno 01.04.2013 20:33:09

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2013 v 18:55 | Nahoru | #26






To je ten svíčák z originál sady

(reakce na) Problém s nastartováním

4.4.2013 v 18:35 | Nahoru | #27
alespilot> Díky moc tak ten nemám :DNedá se někde sehnat?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastartováním

5.4.2013 v 10:02 | Nahoru | #28

alespilot píše: Možná by Ti mohl poradit jiný VN-kář

Takže : svíčky vyndáš bez demontáže čehokoliv. Za fajfky musíš někdy dost zabrat-jsou dlouhé. Sáhni do sady nářadí pod sedlem,je tam speciální klíč na svíčky s kloubem
Dále svíčky by měli mít odtrh 0,8-0,9 mm.



Machy84 píše, že nádrž vyndal...
Tak je to nutné nebo ne? Mě to zatím nepotkalo, mám najeto asi 12000 km, ale asi se to blíží. Jestli bych měl vyndavat nádrž někde u pankejtu třeba v Italii, to potěš pámbu.

(reakce na) Problém s nastartováním

5.4.2013 v 17:03 | Nahoru | #29
B..> Když máš originální svíčák,tak nádrž nesundáváš !
(Machy84 ho bohužel nemá)

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastartováním

5.4.2013 v 21:41 | Nahoru | #30
alespilot: máš s tím vlastní zkušenost, nebo jedna pani povídala? V originálním manuálu je demontáž nádrže k výměně svíček předepsaná.
Na tom klíči z tvojí fotky nic světobornýho nevidím. Asi jde hlavně o délku, aby to tam šlo vytočit. Možná by šel ořech z goly (na svíčky)a pak tam strčit prodloužení. Chtělo by to vyzkoušet v garáži, v pohodlí.
Četl jsem na nějakém americkém fóru, že snad stačí tu nádrž jen uvolnit vzadu a pak jde přizvednout. Nemusí se vyndávat celá. Je to pravda?
Ale na každej pád je to totální pakárna. K výměně svíček sundávat nádrž!!!!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Teflonový sprej - na řemen Kawasaki VN 900 Custom riderr3 14 26.10.2023 v 21:58 riderr3
vyřazení spojkového spínače Kawasaki VN 900 Custom ZdeněkZsP 20 17.8.2023 v 21:05 crestik
Palivoměr Kawasaki VN 900 Custom OHO 14 14.4.2022 v 21:31 riderr3
padáky a zkušenosti Kawasaki VN 900 Custom kmotras 7 6.4.2022 v 19:10 kmotras
Kawasaki VN 900 Custom Kawasaki VN 900 Custom Ford-Radr 5 2.1.2022 v 21:24 kmotras


TOPlist