bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starter: problem
29.3.2013 v 22:36
Ahoj, mám takový problém se startováním svojí moto. Po dnešní vyjížďce pár km od domova, mi moto nějak hleslo, zkusil jsem nastartovat a jen se ozývalo cvakání z relé startéru, zkusil jsem roztlačit a nic. Pak mi došlo že asi došel benzín, tak jsem přepl na rezervu a relé pořád jen cvakalo, při roztlačení moto chytila hned na první převalení motoru. Dojel jsem domů a zkoumal z čeho jde to cvakání, narazil jsem na relé startéru, tak jsem ho vyndal očistil,rozebral složil vrátil nazpět do moto a zase jen cvakání, potřebuju poradit, jestli se to někomu stalo a co s tím, jestli stačí koupit nové relé a vyměnit nebo jen rozdělat startér jestli se nezakous (baterka to nebude, je pár měsíců stará a přes zimu opečovávaná, stejně jako moje moto), děkuji za rady.





Uzavřeno 06.04.2013 v 11:45 uživatelem MgrJoe

Otevřeno 10.04.2013 v 17:22 uživatelem MgrJoe

Naposledy editováno 29.03.2013 22:38:55

Starter: problem

29.3.2013 v 22:54 | Nahoru | #1
Silovej kontakt rele spina ? Prevadi napeti ? Merils ?

Starter: problem

29.3.2013 v 23:19 | Nahoru | #2
Když relátko stále cvaká, "bzučí", tak obvykle jest příčinou slabá baterka, nebo může být také nějaký přechodový odpor na kabeláži mezi baterkou a silovým kontaktem relátka, stejně jako může být vadné ukostření. Pokud při zapnutí starteru silně pohasnou kontrolky, jest to jasné.

V první ředě vem voltmetr a meř napětí mezi svorkami baterky při zapnutí starteru. Pokud bude silně klesat (pod 10.5V), je baterka jasná - nabít a pokud to nepomůže, vyměnit.

Starter: problem

30.3.2013 v 06:39 | Nahoru | #3
Jak psal kolega vyse- zmerit a vis na cem jsi. Pokud nemuzes merit (nemas voltmetr), zkus zastartovat s nekdo at ti proklemuje pri tom - treba vetsim sroubovakem - silovr kontskty rele. Kdyz nastartuje, oprav/vymen rele. Pak uz zbyva jen zkontrolovat vyvody baterky: jsou dotazene? Kabel mezi bsterkou a rele, stejne jako kabel na kostru dotszeny a neprelamany?
Nebo alternativa 2: auto a startovaci kabely. Propoj bsterku z auta s baterkou z motorky. Pozor na polaritu a zkraty. Natocis? Pak je vybita baterka. Bud odesla nebo nedobijis. Nenatocis - viz vyse: rele, kabely...

Starter: problem

30.3.2013 v 09:33 | Nahoru | #4
Me to delal uvolneny silovy kabel u starteru.

Starter: problem

30.3.2013 v 10:33 | Nahoru | #5
Voltmetr nepotřebuješ. Dej na výstup relé pro startér nebo ještě lépe na vstup startéru žárovku, druhý vývod žárovky opři o blok a když po stisku tlačítka startéru svítí, je vadný startér. Když nesvítí, je vadné relé nebo přívod k němu (ten přímo z baterky, ne ten ovládací) nebo vývod z relé. Nebo svorka na startéru, viz výše.

Starter: problem

31.3.2013 v 18:00 | Nahoru | #6
Tak všechno co jste psali jsem zkusil, baterie v pořádku, kabely dotažený a do startéru to jde tak jak má, takže to vypadá nakonec na startér..rozdělám, vyčístím a napíšu, jak jsem dopadl, jinak díky všem za rady

Starter: problem

31.3.2013 v 19:33 | Nahoru | #7
rozhodně rozeber vyčisti koukni jestli třeba neni utrženej klíč spouštěče nebo takovahle kravina. Mě se na Varanu stalo to samí. Měl sem malou kapacitu baterky. jezdil sem krátký tratě a víc sem startoval neř se stačila dobijet baterka. klesla mi kapacita natolik že se mi vynulovali hodiny a neprotočil se motor. (jen cvakalo relátko)

Starter: problem

31.3.2013 v 20:55 | Nahoru | #8
Tak jsem ho rozebral a zjistil jsem, že je utrženej jeden ze 4 magnetů..vyndal jsem ho, vyčistil startér a dal ho do motorky...stejně jenom cvaká, mělo by se to i přesto, že tam jeden magnet chybí otáčet aspoň trochu..je to celý velká záhada..Ještě zkusím si pujčit od kámoše relátko jestli to neni v něm a proměřit celou cestu od baterky až po startér..snad přijdu nato, kde se stala chyba a jestli ne tak hold budu roztláčet

Starter: problem

1.4.2013 v 00:29 | Nahoru | #9
Se třema to fungovat nemůže, viz princip stejnosměrného elektromotoru. Já mám ve startéru uhlíky dva, ale ty budou zřejmě dimenzované na vyšší proud (respektive měděné vodiče k nim vedoucí), páč jsou právě jen dva.

Starter: problem

1.4.2013 v 10:42 | Nahoru | #10
Pokud je ve startéru cokoli urvaný, nebude ti točit. Relátko si vůbec nemusíš půjčovat, když víš, že chodí. Možná že má opálené kontakty a myslíš si, že dává málo proudu, ale v takovém případě se těmi 100 ampéry a víc kontakty rychle utaví (jakmile na nich stoupne přechodové napětí).

Nový startér... a kontrolovat baterku a kabely, protože když ti na startéru hodně klesne napětí, s poklesem otáček automaticky skáče proud (startér není odpor, ale indukčnost) a vše rychle odchází.

1 reakcí na tento příspěvek Starter: problem

1.4.2013 v 21:23 | Nahoru | #11
Ahá, tak to potom jó, a myslíte že když ten magnet přilepim 2 složkovim lepidlem přesně na to místo jak byl, že to bude fungovat? jinak díky za poučení

(reakce na) Starter: problem

1.4.2013 v 21:38 | Nahoru | #12
MgrJoe> Nevím jaký magnet myslíš, ale ve startéru jsou uhlíky. Jsou tlačeny pružinami na rotor (jsou upevněny v nějaké plechové "kleci") a jsou připevněny na desku podobnou DPS (plošný spoj). Stalo se mi, že se mi ta deska zlomila a slepil jsem ji jakýmsi drahým vteřiňákem za 8 stovek, který se musel dávat do ledničky, a doteď to funguje, takže pokud se ti stalo to co mě, tak bych to bez obav slepil, pokud to není nějaké nejlevnější lepidlo.
Jinak nesmíš přilepit ten uhlík, ten musí být navolno a musí být stále tlačen pružinou na rotor, jinak by ti ten startér nefungoval.

Naposledy editováno 01.04.2013 21:39:08

1 reakcí na tento příspěvek Starter: problem

2.4.2013 v 09:51 | Nahoru | #13
Uhlíky jsou jako nový, ale ten startér neni jenom u uhlíků, u těla startéru jsou 4 magnety o velikosti 4x2 cm a jeden z nich je utrženej..musel bych to vyfotit, ale pracně jsem hodinu dával ty uhlíky tak,aby tam zapadl startér..takže foto nebude, maximálně toho vyndanýho magnetu..

(reakce na) Starter: problem

2.4.2013 v 16:39 | Nahoru | #14
MgrJoe> Jo jo, už vím o jakých magnetech je řeč (chvilková slabost asi...). No jestli ti upadl magnet, tak to je to samé co upadnutý uhlík - nepojede to. Nevím jastli to spraví lepidlo ale zkusit to můžeš, maximálně se to kousne a bude to chtít zřejmě nový startér. Hlavně to dobře očisti a odmasti, než to nalepíš. A s tím nasazováním uhlíků - to je pěkná drbačka, to můžu potvrdit.

Starter: problem

5.4.2013 v 14:15 | Nahoru | #15
Jj..našetřím nějaký penízky a koupím novej startér.

PS: Díky všem za rady

Naposledy editováno 05.04.2013 14:15:23

Starter: problem

18.4.2013 v 16:48 | Nahoru | #16
Tak už si nevim rady, dopr*ele, koupil jsem novej startér a stále to nestartuje, tak jsem dojel tam, kde jsem koupil baterku a oni ji změřili a baterie má 100%...Relátko stále jen cvaká, když už jsem byl u toho chlapka tak jsme změřili jestli jde do startéru a nejde tam nic, takže teď zbývá jen vyměnit relé, ale už mě to fakt se*e, už jsem bez peněz a nevyřešil jsem nic, napište mi prosím nějaké tipy, co by to mohlo dělat, děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Starter: problem

18.4.2013 v 18:04 | Nahoru | #17
Zkontroluj jestli je v pořádku kabel ke startéru a zkontroluj kontakty v relátku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starter: problem

20.4.2013 v 14:37 | Nahoru | #18
kozel.ka> jak mam zkontrolovat kontakty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starter: problem

20.4.2013 v 16:21 | Nahoru | #19
MgrJoe> Musíš to relé rozdělat, když si ho prohlídneš, tak na to hned přijdeš jak na to. Uvnitř jsou takové měděné plechy, ty musíš očistit (lehce obrousit a když to budeš skládat, tak to musí být vše čisté a tu část, která se v relátku hýbe, můžeš lehce máznout vazelínou.

(reakce na) Starter: problem

23.4.2013 v 15:33 | Nahoru | #20
kozel.ka> a tobě se to už stalo?

Starter: problem

23.4.2013 v 20:01 | Nahoru | #21
No, měl jsem v háji baterku, ale než jsem to zjistil, tak jsem to relé dvakrát rozebral, vyčistil a složil. Ještě mě tak napadá... Zkus omrknout všechny kontakty, jestli je máš utažené a nezoxidované, případně tam fíkni třeba WDčko, Kontaktol nebo podobné děsy.

Naposledy editováno 23.04.2013 20:03:35

Starter: problem

25.4.2013 v 16:42 | Nahoru | #22
Tak jsem pěknej pitomec, šel jsem po kabelu z relátka a zjistil jsem, že na baterii je jenom půlka a druhá plandala vedle baterky, takže jsem kabel zapojil a už startuju
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki GN 125, spolehlivost Suzuki GN 125 coconut69 8 8.4.2024 v 22:35 Seka100
Vysoké otáčky po zahřátí Suzuki GN 125 Jakubv 10 11.8.2022 v 09:35 Seka100
Výkonová díra v 6500 ot Suzuki GN 125 Jakubv 3 1.6.2022 v 10:16 Ariete
Zadní světlo suzuki gn 125 Suzuki GN 125 Mirek1108 1 15.9.2021 v 09:41 Seka100
Snímač polohy klapky - vliv na chod... Suzuki GN 125 Jakubv 25 9.6.2021 v 09:36 Seka100


TOPlist