Podařilo se mi sehnat 20 Pioníra v rozebraném stavu.Jenže sem narazil na takový menší problem,nevejde se mi tam stator s cívkamy.Podle schéma má být zapalovací cívka dole a ta větší světelná v levo na hoře.
Ty světelné se tam vejdou,ale nezbejvá místo na zapalovací.
Nemáte nějake foto jak to má vypadat?
Předem děkuji za rady.
Hned vyfotím a hodim sem.
No ještě mě napadlo koupit vape,ale s origo zapalováním jsem měl zatim dobré zkušenosti.
Ještě přemýšlým nad tim,že tam dám zápalko z 555.
Z těch tvých fotek mi připadá, že ta cívka je skutečně moc "mohutná". Nedáváš tam tam náhodou tu světelnou? Zřejmě je rozdíl i mezi zapalovacími z 20W magneta a 30W (viz. popis dole), ale nemám zas takový přehled. Jen vím že 2 velké světelné cívky se do odlitku pro 20W magneto nevejdou (neúspěšně jsem to zkoušel předělat na vyšší výkon ).
Možná ti pomůže tohle:
20W magneto
- rotor má na sobě nalité katalogové číslo začínající dvojčíslím 05.
- Stator má na sobě nalito označení 20W.
- Zapalovací cívka patří na dolní pozici. Má jádro vysoké 21,5mm a drát průměru 0,7mm. Pokud je namontovaná na statoru, z levé strany vede kabílek s očkem na šroubek kladívka. Druhý konec vinutí cívky je přiletovaný na pravé straně k jádru.
- Světelná 15W 6V cívka je v levo nahoře. Jeden vývod má ukostřený, druhý vývod je samec na Fas-on konektor kam se napojují přívod šťávy do kabeláže motorky.
- Třetí 5W cívka je oproti zbývajícím dvěma o hodně nižší a s ničím nezaměnitelná.
30W magneto
- rotor má na sobě nalité katalogové číslo začínající 20
- na statoru je nalité označení 30W.
- Zapalovací cívka patří doleva nahoru. Vypadá podobně jako zapalovací z 20W ale má slavší drát, konkrétně 0,6mm.
- Světelné 15W 3V cívka č1 patří doprava dolu. Při pohledu na namontovanou cívku je spodní konec vinutí ukostřený připájený na jádro. Na druhém konci vinutí je plíšek samec pro faston konektor na odvod šťávy do elektroistalace motocyklu.
- Světelná cívka 15W 3V č2 patří doprava nahoru. Namontovaná na motoru má na dolním konci vinutí kabílek s fastonem který se připojuje na Světelnou cívku č.1. Na druhém konci je plíšek samec faston pro odvod šťávy do elektroinstalace.
Nedoporučuje se dávat cívky na jiné pozice než tam kam patří. Obzvláště u zapalovací to dělá neplechu a slabou jiskru. Špatná kombinace 20W rotoru a 30W cívek taky není dobře. [Wiku] (7.6.2011 18:21:22)
...zkopíroval jsem to zde: http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=44152
1 reakcí na tento příspěvek Stator 20W
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 20W
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 20W
Kámoš mi říkal že prý by tam měla jít s babety,ale nechci experimentoat,už tak mě nový cívky stály 340Kč.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 9 | 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1 |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | Dominik07 | 7 | 1.4.2024 v 13:50 Dominik07 |
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 2 | 23.3.2024 v 14:06 moje-moto |