globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie nebo co?
Zkoušel jsem dnes po zimě oživit XT125X a nechce mi to jít. Když podržím startér, dělá to kuckkuckkuck jako normálně, ale nechytne. Napadá mě baterie. Už v sezóně při stání dva týdny motorka moc nechtěla naskočit. Baterie půl zimy strávila v nevytopený garáži, pak jsem ji konečně vzal do tepla a na nabíječku. Nabitá by teda být měla, ovšem jaký proud poskytne, to netuším, nemám měřák. Konzultace s manuálem byla dost zmatená, když nastavím na displayi stav baterie, ukazuje se nabitá do půlky. Ovšem při startování přeblikne na chvíli z otáček na zobrazení stavu baterie a tam je jen jedna kostička, čili minimální napětí.
Takže to je na novou baterii a nebo by v tom mohl být jiný zádrhel?
Kontroloval jsem svíčku, netuším co znamená mokrá/suchá, ale ta moje měla na kroužku pod elektrodou vlhkost benzínu. A jak vypustit a vyčistit karburátor netuším ani vzdáleně, o tom v manuálu není zmínka. Sice tom popisují všechny možný kraviny, na který člověk přijde sám, ale takovýhle podstatnosti nee.
Jo a mimochodem, XTčko má nakopávačku, tak jsem to taky bez výsledku zkoušel, ale tomuto pokusu bych nepřikládal význam, grif na nakopnutí sem se nenaučil ani v létě s teplým motorem.
Předchozí
1 2
Následující

Baterie nebo co?

20.3.2013 v 12:03 | Nahoru | #31
tam nemáš kohout u nádrže?? mimochodem jak to zprovozníš, tu svíci bych také vyměnil, máš tam jednu, je to pár korun.. Jestli má už něco za sebou a určitě teď dostala zabrat..

(reakce na) Baterie nebo co?

20.3.2013 v 12:46 | Nahoru | #32

Raivo píše: hok> Zkusil jsem do válce stříknout benzín, svíčku jsem neměnil. Motor se chvilinku točil a pak to zase chcíplo. Takže jestli tomu dobře rozumím, tak teď hledám chybu v dodávce paliva. No, zkusím ještě povolit ten šroub, ale když se to nepovede, tak si bude muset jít ven celý karburátor. To nevím jak se s tím poperu, jak tam odpojím přívod paliva, aby mi z toho netekl benzín?


no vida, jak jsme poskočili
motor zabublal, takže svíčka a zapalování OK
sundej hadičku přívodu benzínu do karbece, otevři přívod paliva
pokud teče benzín, tak je na vině karbec karbec (samozřejmě pokud je OK vzduchový filtr)
pokud jsi na podzim dojel v klidu do garáže a vyplnul motor, pravděpodobně visí jehla nebo plovák, nebo je ucpaná tryska
už se mi stalo, že pomohlo poklepat kouskem dřeva na plovákovou komoru (JEMNĚ!), plovák nebo jehla se uvolnili a bylo to OK
jinak karbec ven, rozebrat, vyčistit, vyfoukat, kanálky protáhnout silonem nebo měděným drátkem
bacha na polohu šroubku bohatosti směsi! radši s ním nehýbej nebo si zapamatuj počet otáček s přesností na 1/8 otáčky

1 reakcí na tento příspěvek Baterie nebo co?

20.3.2013 v 13:39 | Nahoru | #33
jen pro doplnění xt nemá klasický kohout na přivod paliva má podtlakový ventil možná bude problém tam.

(reakce na) Baterie nebo co?

20.3.2013 v 14:28 | Nahoru | #34

Yáma125 píše: jen pro doplnění xt nemá klasický kohout na přivod paliva má podtlakový ventil možná bude problém tam.


xt detailně neznám
je to možný, že problém vzniká tam - má ON/PRI/RES kohout?
pokud ne, odpojil bych přívod do karbece a naplnil ho pomalu injekcí, nebo delší hadičku na přívod do karbece a tu naplnit benzínem
když to chytne a chvíli poběží, je problém ve ventilu
pokud tam má polohy ON/PRI/RES, tak přepnout na PRI (přemostění ventilu) a zkusit startovat

1 reakcí na tento příspěvek Baterie nebo co?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.3.2013 v 17:03 | Nahoru | #35
hele řešil jsem to na M6 a je to úplná banalita. Je to zavzdušněný a jak nemáš palivový čerpadlo, benzín tam samovolně nenateče. Je potřeba, aby si to motor přisál. Otevři víčko nádrže, jestli je utopený, dej si k tomu nějakou trubku (uříznutá flaška), zatěsni kolem třeba hadrem a foukej. Snaž se, aby ti neutíkal vzduch kolem. No a k tomu po celou dobu drž startér. Musíš to tam prostě dotlačit. Stejně to řešil i kamarád na starým CBR. Věř mi, měl sem vadný čidlo rezervy, foukal sem furt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie nebo co?

20.3.2013 v 17:37 | Nahoru | #36
Wallker> Tak foukání nezabralo, asi sem slabej na prsa.
O víkendu to zkusím rozebrat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie nebo co?

4.4.2013 v 17:53 | Nahoru | #37
Raivo> Ahoj. Tak co, nějakej pokrok?

(reakce na) Baterie nebo co?

4.4.2013 v 20:15 | Nahoru | #38
Lubos92>
Vyměkl jsem a odtáhl ji do servisu, takže teď ji má na krku někdo jinej. Až se mi vrátí, tak poreferuju o tom co to bylo.
Zkusil jsem různý rady co jsem tu dostal, ale na větší zásah si netroufám, abych něco nedomrvil, takže do demontáže karburátoru jsem se radši sám nepouštěl. Z tohohle mám obavy, jak tomu nerozumím, v počítačích se zase hrabu celkem bez bázně a někdy i s razantními zásahy, ale na tohle se necítím.

Baterie nebo co?

10.4.2013 v 16:47 | Nahoru | #39
Tak pro ty co to zajímá. Byl to ucpaný karburátor, v servise to vyčistili a seřídili ventily. Baterie byla měřením vyhodnocená jako dobrá.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha xt125x 150ccm Yamaha XT 125X tomi28 1 14.8.2023 v 23:18 Kohlstein
nefunguje tachometer Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X xt125x2008 27 1.7.2023 v 17:47 _Justo_
příruba karburátoru Yamaha XT 125X funaky 6 3.8.2022 v 14:45 callowsick
Enduro na SM legálně Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X JOEZiFEK 6 13.7.2021 v 23:50 JOEZiFEK
Pískají tlumiče Yamaha XT 125 X 07 Yamaha XT 125X MemeHunter 0 14.6.2021 v 08:57 MemeHunter


TOPlist