globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
12.3.2013 v 02:50
Hledal jsem hledal a našel jsem už tři české firmy, které mají potenciál na to aby pro výrobce motocyklů Jawa vyráběly české motory:

JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html

AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/

VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/

-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.

VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.

AMS jawa prodává pro motokáry.

Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost

????


Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 05:50 | Nahoru | #1
proč ? protože se to nevyplati... mimochodem Jawa Divišov je v konkurzu... mam ten dojem....

http://m.novinky.cz/...55&sId=&mId=

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 05:58 | Nahoru | #2
Jawa vyrábí silnici a tamk potřebuješ homologaci, což tebou zmiňované firmy u svých motorů do terénu nemusí řešit. Jen Číňan je schopen vyrobit levně vodou chlazený motor se vstřikováním, který splní dnešní emisní předpisy. Jeden takový jezdím... víš, kompletní kopie HD se 180 kg železa a pár kg hliníku za 60 000 Kč nová i se 2 výfuky, 2 lambdami, 2 vstřikovači... a těch 60 je cena českého překupníka, u výrobce to musí stát polovinu.
Jak se říká, za to český výrobce nekoupí ani dráty, bohužel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 06:40 | Nahoru | #3
GeorgeLD> Kvůli potřebné homologaci. Pro Jawu je levnější nakupovat dražší Italské homologované motory, než vyřídit homologaci na nějaký motor český, když prodávají 2000 motorek/rok, z čeho je většina třiapůlí

rrss> schopen jak schopen, ono by to šlo i tady, pokud by zde byly stejně laxní zákony pro ochranu autorských práv/patentů, ochranu ŽP, bezpečnosti práce, levná pracovní síla, energie a levný materiál. Ve středoevropských podmínkách těžko.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 08:40 | Nahoru | #4
Vysvětlím ti proč:

JRM - závodní motor, životnost motohodina - navíc výrobce v konkurzu

AMS Jawa - taky závodní motor jeho původ taky v divišově. Jezdí ho Kameničtí v monech.

VM - ten je z nich asi nejpoužitenější, ale opět pro sériový cesťák nevhodné.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 08:43 | Nahoru | #5
GeorgeLD: nazvat Charouze "podivínem" je hodně slabej čajíček pro jednoho ze zmrdů nejvyššího kalibru v týhle republice...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 08:48 | Nahoru | #6
cervik_cz> .... jak jsem uz psal jinde. Kdyby Jawu od revoluce nezprivatizovali a nevedli c.u.r.a.c.i, tak mohla davno kooperovat s nejkym cinskym/tajvanskym vyrobcem a skladat tady motorky z dilu (dela to rada vyrobcu) - tech obycenjnych a klidne i velmi znackovych, kdyby to nekdo chtel. Tu sanci Jawa ovsem uz davno projebala a ted funguje bud jen jako pracka na penize, uvery a dotace nebo kvuli necemu uplne jinemu, coz mi s mym mixem technickeho a ekonomickeho vzdelani naprosto unika.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 09:19 | Nahoru | #7
Za mě tedy nechápu, proč by Jawa měla vyvíjet nebo draze optimalizovat svůj vlastní motor, když muže relativně levně koupit ten skvělej a nesmrtelnej motor co nakupují.
Podle mě udělali velmi dobře, že používají osvědčený Minareli

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 09:19 | Nahoru | #8
Bubak-z-Nemecka> No nevím.
Jawa byla konkurenčně mrtvá už dávno před rokem 1989.
Díky bolševické státní směrnici o "výhodné" orientaci na SSSR trh.
Soudruzi ze SSSR zásadně odmítali jakékoli inovace a tak byl vývoj úředně zastaven.
V roce 1989 už z Jawy zbyla jen hodnota jména.
30 let zastaveného vývoje by zvládnul jen málokdo....

Naposledy editováno 12.03.2013 09:22:42

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 09:24 | Nahoru | #9

Sukin píše: Vysvětlím ti proč:
JRM - závodní motor, životnost motohodina - navíc výrobce v konkurzu
AMS Jawa - taky závodní motor jeho původ taky v divišově. Jezdí ho Kameničtí v monech.
VM - ten je z nich asi nejpoužitenější, ale opět pro sériový cesťák nevhodné.



Přesně

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 09:32 | Nahoru | #10

docent píše: Bubak-z-Nemecka> No nevím.
Jawa byla konkurenčně mrtvá už dávno před rokem 1989.
Díky bolševické státní směrnici o "výhodné" orientaci na SSSR trh.
Soudruzi ze SSSR zásadně odmítali jakékoli inovace a tak byl vývoj úředně zastaven.
V roce 1989 už z Jawy zbyla jen hodnota jména.
30 let zastaveného vývoje by zvládnul jen málokdo....



Tak.

edit: jenom doplnek k VM - podle vsech informaci (nekde jsem to cetl, nevim kde) VM chysta tento nebo pristi rok homologovane enduro 450ccm - takze motor by byl, ale do silnicni motorky zcela jiste vhodny nebude. Navic chteji prodavat homologovane sady, z kterych si tu motorku clovek postavi doma .

edit2: tady jsem to cetl.

Naposledy editováno 12.03.2013 09:40:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 09:50 | Nahoru | #11
docent> ..to je taky fakt, ale ono by to slo, kdyby tehda po 89tem nekdo chtel. Privatizace to uz pak jen definitivne dorazila.

Naposledy editováno 12.03.2013 09:51:24

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 09:51 | Nahoru | #12
prodej motocyklů není o vlastním motoru je to o promyšlené konstrukci a vzhledu lidé kupují totiž očima nicméně řada výrobců zadává výrobu svých motorů v zatím levné Asii bohužel v ČEZku není nikdo kdo by dokázal něco funkčního a zajímavého nakreslit a zmanažovat Číňany aby to dobře vyrobily. gas gas vyvinul svůj 4 takt do endura i trialu a dnes ani jeden motor nepoužívá zvolili vyběhlej typ yamahy

protože nejsou schopni vyrobyt ten agregát v té kvalitě levněji, v Evropě muže Japoncům ve výrobě motocyklových motorů konkurovat pouze Rotax od kterého se to naučila KTM Aprilia a další. ČEZký výrobci pouze tesají z hliníku nepoužitelné pomníky bez jakékoliv šance na sériovou výrobu.

V divišově se chvilku dařilo držet výrobu sice jednoúčelových nicméně ve sportu úspěšných motorů ale český pepíci podělali a rozkradli i to.

Místo po Jawě okamžitě obsadila GM která také spolupracuje s Američany na stavbě V dvouválců, což by v jawě nikoho nenapadlo rozšířit takto výrobu stačí jen forma nebo blok do frézy na motorovou skříň s dvěma otvory klika s delším čepem a máte krásný Véčko ale to mělo proběhnout již před 20ti lety dneska je to všechno na buldozér

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 10:19 | Nahoru | #13
Jawa jako taková byla konkurenčně mrtvá už v době kývačky a to ani ne tak špatnýma motorkama (kývajda byla furt ve své třídě docela špička), ale tím, že utržené peníze šly do budování nesmyslné armády (vlastní výroba již tehdy zastaralého tanku T-34/85 v padesátých letech, MIG-15..a další v neskutečných a nepotřebných počtech,..). Dlaší věc byla modernizace. V době vzniku Péráka 1946-1953 nebylo nijak potřeba modernizovat. Po válce bylo potřeba levně jezdit a ne mít každý rok nový model. To se ještě tak nějak promílo v první polovině 50tých let, kdy vznikla kývačka (modrnizovaný Pérák). Jenže již koncem 50s´ kdy se fabriky rozdělili byla kývačka docela out. Modernizace veškerá žádná (překopání z ribyn ny doutník, spínačka z nádrže do masky a podobně neberu jako extra modernizaci...) a "nová" Panelka u Jawy a řada "450" u ČZ bylo defakto to samé, v případě Čz jen s jedním laufem a rámem z trubek (což je taky modernizace jak prase)...
Ale na omluvu (fabrik)- ono to jinak nešlo. Nebylo to jak na západě a u nás prostě fabrika nedisponovala těmi penězi co "vyrobila". Protože od Jawy šly hotové motorky tehdejšímu Motokovu a prodával je on,.. japonské a a ostatní firmy měly všechny prachy pro sebe a tudíž investovali...navíc už zmíněné orientování na východ nebylo nijak OK.
Ono ale ani na západě nebyly naše motorky nijak "oslnivě" vítány! Určo pak ne v sedmdesátých letech,.. Ale už od doby Péráka docházelo z naší strany v USA k porušování dohod, nedodávání toho co objednali a dodávání přepravou poškozených motocyklů a podobně...

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 10:32 | Nahoru | #14

Bubak-z-Nemecka píše: docent> ..to je taky fakt, ale ono by to slo, kdyby tehda po 89tem nekdo chtel. Privatizace to uz pak jen definitivne dorazila.



To je blbost Bubaku. Je to jak pise Docent. Jawa byla mrtva uz 20 let pred 89., akorat o tom nevedela. Vzdyt si vezmi, co z nich padalo v sedmdesatych letech a jake motorky delali v sedmdesatych letech japonci, italove, anglicani ... co bys mel radeji doma: 634 nebo treba CB750 Four?

Jak na to meli navazat po 89.? Na co meli navazat? Kde meli vzit lidi, kteri by vymysleli nejakou motorku? A potom ty radobypokusy s radobyretrem ... tim to dorazili uplne.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 10:32 | Nahoru | #15
Občas si přeju aby už to v Jawě zapíchli. Třeba jednou zančku někdo koupí a začne zas něco smysluplného vyrábět, ale to co se v Jawě teď předvádí je k pláči.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 11:21 | Nahoru | #16
Já mohu jen z praxe říct, že jezdím Jawu 250 starou již 53 let. Jezdím ji cca 20 let. Za tu dobu měla jen jednou problém s prasklým držákem drátů v motoru. (takové to ucho z bakelitu). Jinak nic. Dám ji co potřebuje a je vysmáto. Musíme si uvědomit, že jde o velmi jednoduchý motocykl, kde je jen to nejnutnější dobře navrženo a dobře vyrobeno. O kvalitě konstrukce a výroby v jednotlivých desetiletích by se dala napsat celá kniha a nelze zde obsáhnout celá negativa tehdejších let.
Mě osobně se velmi líbí Jawa co se dnes vyváží do Anglie. Dvoutakt, který je skromný, nenáročný, lehký a snad i pohodlný.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 11:54 | Nahoru | #17
Jediný kapitál který Jawa má je známé logo nic víc z Evropy je celá řada příkladů že se dají motocykly smysluplně vyrábět stačí když umíte hezky ohýbat a svařovat trubky modelovat plasty a semtam vyfrézovat nějakej držák vše ostatní koupíte, design je komodita, přidaná hodnota

kterou lze s úspěchem prodávat.

Nemá cenu se dohadovat proč to u nás nedopadlo i ve světě zanikla hromada značek buďme rádi že jawa byla taková jaká byla

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #18
Tak Jawa chystá litr s vlastním motorem,třebo ho i dokončí vznikne z toho pěkná mašina a češi budou spokojeni, VM bude dělat MX,Enduro,Motard, Jawa bude dělat silniční motorky- vše made in czech republic a jestli bude pravda to co píší o tom VMku,tak se může bát i taková KTM No uvidíme.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 12:05 | Nahoru | #19

czechino píše: Tak Jawa chystá litr s vlastním motorem,třebo ho i dokončí vznikne z toho pěkná mašina a češi budou spokojeni, VM bude dělat MX,Enduro,Motard, Jawa bude dělat silniční motorky- vše made in czech republic a jestli bude pravda to co píší o tom VMku,tak se může bát i taková KTM No uvidíme.

už se těšim.jestli bude vypadat jak ten jejich novy skvost tak všichni se budou třast
pro par lidi z nostalgie?

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 12:12 | Nahoru | #20
Ja pořád nevím... přece když takové firmě jako je VM motor zadáš zakázku: pokud uzpůsobíte váš motor 450ccm pro běžné použivání, v ne moc vysoké ani v ne moc nízké kvalitě a vlezete se s tím do určité ceny, vezmu od vás pro začátek 1000 kusů těchto motorů, tak mi neříkejte že to nejde udělat. Pokud je ta firma schopná, vyvine prototyp, najde způsob na zefektivnění vyroby, najme pár zaměstnanců navíc na provedení zakázky a výsledek musí být přece nějak kloudný. Navíc po proběhnutí takové práce nemáš jen hotovou zakázku, ale máš i motor a ten od tebe nemusí kupovat jen Jawa. Ve VM moto pravděpodobně dle provedení součástky motoru frézují na CNC, což je nákladné - můžou říct "Dobrá, tato součástka se nevyplatí frézovat, vyfrézujem formy a necháme tento kus odlívat". Když se podívám na to jaké pálky nechal Charouz převádět z Jihostroje do Jawy ( http://www.jawamani...spx?questionid=26802 ), to jsou miliardy...
Já ti vám nevím, přece když disponmuju takovýma prostředkama, tak když už nic, zkusím vyrobit alespoň prototyp motocyklu s motorem české výroby - jak se to bude chovat atd. Co na tom že jsou to závodní motory, VM moto psal že ten jeho 610ccm motor má kvůli té výšce velmi vysokou životnost, lidi přece slyší na takové věci.

Naposledy editováno 12.03.2013 12:16:46

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 12:17 | Nahoru | #21
a do jake motorky budeš davat motor 450ccm?
skutr?invalidni vozitko?
do krosky ještě ano.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 12:30 | Nahoru | #22
Neřešte banality, já jsem tuhle diskuzi myslel trochu i vážně, nemusí to být motor 450ccm, trochu abstraktního myšlení by to chtělo... mimochodem, pokud jde o mě, tak já bych i koupi takového 450ccm motocyklu uvažoval, momentálně nepotřebuju mít kdoví jaký objem.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 12:40 | Nahoru | #23
píše se rok 2158 a na kraji Týnce se otevírá branka skanzenu Jawamoto... z které kdosi tlačí vrcholné dílo ČEZkého strojírenství Jawu 1000 hypersportard bohužel dílo na které se obyvatelstvo celé té malé země složilo miliardovou částkou putuje v jediném exempláři rovnou do světového technického muzea jako pomník marnosti v době kdy se benzín vyskytuje jen v učebnicích dějepisu a vozidla pohání palivové články a fůzní reaktory 145 generace

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 12:58 | Nahoru | #24
GeorgeLD> představujete si to velmi jednoduše ten motor když pominu jeho zcela nevhodnou architekturu musí plnit nějaké standardy emise hluk atd. ale hlavně uživatelské vlastnosti jako životnost charakter výkonu, výrobce musí garantovat kvalitu a tolerance při výrobě tisícových sérii mnoha vzájemně složených dílů. Svůj motor v jediném nebo několika kusech může sešroubovat kdekdo i s potřebným výkonem ale dokázat to v tisícovkách kusů v garantované kvalitě to je jiná liga je to zcela jiný sport

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 13:00 | Nahoru | #25
Jako hledat na netu a fantazírovat možná umíš, ale ekonomie a strojařina je pro tebe španělská vesnice, takže to radši smaž a zamkni..

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 13:09 | Nahoru | #26
Prej mají s tím litrem vyjet někdy do roka,tak su zvědav Vždyť Jawa se má zabívat výrobou exkluzivních strojů ne? 350 už pošlou do hajzlu,což měli udělat někdy před 40 lety a bude to něco jako Ducati!( lepší české!)

Naposledy editováno 12.03.2013 13:09:35

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 13:24 | Nahoru | #27
Čínské 600ccm/4t motory jejich výrobci nabízejí i pod 400 USD/ks, nějaký takový jako se používá u Jawy pak vychází zhruba na 1500 USD při odběru jednoho kusu, při větších odběrech je pak cena mnohem níže. Za stejné peníze ti to u nás nikdo nevyrobí.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 13:31 | Nahoru | #28
Ja strojařině a ekonomice nerozumím, takže se budu snažit do toho nikomu nekecat... ale víš čemu možná rozumím? Že něco založené na takových hodnotách, jako je netransparentnost, potápění konkurenčních firem za účelem osobního profitu a ne zdravého konkurenčního boje, nepodporováni domácí produkce... jinými slovy něco nezaložené na zdravém rozumu, se těžko rozjede. A vidím v tom, že když má firma problémy, například jmenovaná Jawa Divišov, nemá to nějaký mystický důvod, ale prostě ten, že si manažeři nebo majitelé firmy hrabou prachy s cílem podnik vycucnout a odejít. Jak se dneska chová mnoho lidí, nejen ve vztahu manažer<->firma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 13:33 | Nahoru | #29

czechino píše: Prej mají s tím litrem vyjet někdy do roka,tak su zvědav Vždyť Jawa se má zabívat výrobou exkluzivních strojů ne? 350 už pošlou do hajzlu,což měli udělat někdy před 40 lety a bude to něco jako Ducati!( lepší české!)

co to kurna hulis?posli vzorek.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 13:44 | Nahoru | #30

GeorgeLD píše: Ja strojařině a ekonomice nerozumím, takže se budu snažit do toho nikomu nekecat... ale víš čemu možná rozumím? Že něco založené na takových hodnotách, jako je netransparentnost, potápění konkurenčních firem za účelem osobního profitu a ne zdravého konkurenčního boje, nepodporováni domácí produkce... jinými slovy něco nezaložené na zdravém rozumu, se těžko rozjede. A vidím v tom, že když má firma problémy, například jmenovaná Jawa Divišov, nemá to nějaký mystický důvod, ale prostě ten, že si manažeři nebo majitelé firmy hrabou prachy s cílem podnik vycucnout a odejít. Jak se dneska chová mnoho lidí, nejen ve vztahu manažer<->firma.

a neviš z čeho si majitele hrabou prachy?s těch par kusu co prodavaji do rozvojovych zemi kde naplati emisni hodnoty?maximalně na vyrobě nahradnich dilu.
je to prostě banda debilu co ani nespolupracuje s jawa klubem.
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny

TOPlist