bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nabíječka pro gelovky
9.3.2013 v 15:58
Potřebuji nabít baterku po zimě. Zajímá mě a asi nejen mě, jak se liší nabíječka na gelovky od obyčejné nabíječky. Tedy co má gelová na víc.
Dík.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující

3 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 16:39 | Nahoru | #1
No hlavní rozdíl je ten, že klasiká nabíječka pere proud konstantně do baterie, ale gelová se nabijí pomocí impulzu. Kdybys dal gelovou baterku na normální nabíječku tak jí odděláš (vlastní skušenost ). Já koupil tuhle http://www.motorete...c-12v-nabijecka.html . Má v sobě i diagnostiku, nabije i auto, ale diagnostika trvá půl hodinky a nabíjení trvá 12-48 hodin, takže to není žádná ta komunistická nabíječka co se dá na 4 A a večer je nabito.

nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 16:45 | Nahoru | #2
Ty ještě nemáš nabíječku z Lidlu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 17:06 | Nahoru | #3

jinda píše: No hlavní rozdíl je ten, že klasiká nabíječka pere proud konstantně do baterie, ale gelová se nabijí pomocí impulzu. Kdybys dal gelovou baterku na normální nabíječku tak jí odděláš (vlastní skušenost ). Já koupil tuhle http://www.motorete...c-12v-nabijecka.html . Má v sobě i diagnostiku, nabije i auto, ale diagnostika trvá půl hodinky a nabíjení trvá 12-48 hodin, takže to není žádná ta komunistická nabíječka co se dá na 4 A a večer je nabito.



Co to meleš o pulzech? gelovka či AGM se může nabíjet konstantním proudem a taky se tak ve většině případech nabíjí!!!
Stejně jako ta co jsi na ni dal odkaz - nabíjí konstantním proudem.

3 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 17:33 | Nahoru | #4
mě jde o technický rozdíl. Postavím si ji sám a udělá mi dvojí radost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 17:54 | Nahoru | #5
RomanDula> Ahoj Romane, hlavní rozdíl mezi nabíječkou pro gelovky a obyčejnou je ve výstupním proudu, který u gelovek je v miliampérech, kolem 800-900, podle typu a druhu, dá se říci, čím méně tím lépe, minimum je asi 550mA pak už se samovolně vybíjí. Obyčejná nabíječka jede stálým proudem zhruba od 2A. Tedy gelovku zlikviduješ i při nejnižším nabíjení obyčejnou nabíječkou.
Neznám technickou specifikaci či skladbu nabíječky. Nikdy jsem to nestavěl ani neviděl stavět i když princip znám. gelovka potřebuje pulzní procesor, který vysílá nějaké nabíjecí pulzy. Ale víc bych už jen papouškoval nebo hádal. Nejlépe se obrátit na výrobce nebo někde sehnat dokumentaci k nějaké nabíječce, třeba tady jsem našel toto http://www.k2moto.c...i/#good_detail=39686 a tam ty dva pdf soubory udávají některé věci o nabíječce, ale zkus si napsat, jestli není možné aby ti poslali schéma. Nebo ve vyhledavači hledej výrobce a napiš jim. Víc nevím.
Měj se.

(reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 17:59 | Nahoru | #6

RomanDula píše: mě jde o technický rozdíl. Postavím si ji sám a udělá mi dvojí radost.

...vykašli se na to,když jí za pětikilo koupíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 18:25 | Nahoru | #7

jinda píše: No hlavní rozdíl je ten, že klasiká nabíječka pere proud konstantně do baterie, ale gelová se nabijí pomocí impulzu. Kdybys dal gelovou baterku na normální nabíječku tak jí odděláš (vlastní skušenost ). Já koupil tuhle http://www.motorete...c-12v-nabijecka.html . Má v sobě i diagnostiku, nabije i auto, ale diagnostika trvá půl hodinky a nabíjení trvá 12-48 hodin, takže to není žádná ta komunistická nabíječka co se dá na 4 A a večer je nabito.



HUS co to placas, pulzama si nabijek tak mozna nicd.

Nabijecka na gelovky umi dodrzet napeti behem nabijeni. Gelovka je totiz hakliva na prekroceni (tusim ze 14,7 ale nekamenujteme jestli to tak neni).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 18:50 | Nahoru | #8

jinda píše: No hlavní rozdíl je ten, že klasiká nabíječka pere proud konstantně do baterie, ale gelová se nabijí pomocí impulzu. Kdybys dal gelovou baterku na normální nabíječku tak jí odděláš (vlastní skušenost ). Já koupil tuhle http://www.motorete...c-12v-nabijecka.html . Má v sobě i diagnostiku, nabije i auto, ale diagnostika trvá půl hodinky a nabíjení trvá 12-48 hodin, takže to není žádná ta komunistická nabíječka co se dá na 4 A a večer je nabito.



Gelovka se nabíjí klidně konstatním proudem. Žádné pulzování nepotřebuje. Oni snad motorky co mají tyto baterie mají nějakou speciální dobíjecí soustavu.

Tridac píše: Ahoj Romane, hlavní rozdíl mezi nabíječkou pro gelovky a obyčejnou je ve výstupním proudu, který u gelovek je v miliampérech, kolem 800-900, podle typu a druhu, dá se říci, čím méně tím lépe, minimum je asi 550mA pak už se samovolně vybíjí. Obyčejná nabíječka jede stálým proudem zhruba od 2A. Tedy gelovku zlikviduješ i při nejnižším nabíjení obyčejnou nabíječkou.
Neznám technickou specifikaci či skladbu nabíječky. Nikdy jsem to nestavěl ani neviděl stavět i když princip znám. gelovka potřebuje pulzní procesor, který vysílá nějaké nabíjecí pulzy. Ale víc bych už jen papouškoval nebo hádal. Nejlépe se obrátit na výrobce nebo někde sehnat dokumentaci k nějaké nabíječce, třeba tady jsem našel toto http://www.k2moto.c...i/#good_detail=39686 a tam ty dva pdf soubory udávají některé věci o nabíječce, ale zkus si napsat, jestli není možné aby ti poslali schéma. Nebo ve vyhledavači hledej výrobce a napiš jim. Víc nevím.
Měj se.



Další snůška nesmyslů. Nabíječka, která by dokázala trvale dobíjet 2A se nevyrábí. Protože by 100% zničila všechny akumulátory. Pokuď by totiž měl trvale dodávat 2A i do skoro dobité baterie, tak by nabíjecí napětí mohlo přesáhnout i 20V a to by způsobylo 100% zničení. Těch 550mA je taky blbost. Udržovací proud je cca 1/1000 kapacity baterie. Takže pro motorkovou baterii cca 10mA.

Gelová baterie se ideálně nabíjí maximálně 1/10 své kapacity. Od klasického či AGM akumulátoru se liší především tím, že dlouhodobé nabíjecí napětí vyšší než 14,4V způsobí plynování a tedy nevratné poškození.

Naposledy editováno 09.03.2013 18:54:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 18:55 | Nahoru | #9
gugo>

je to tak, nemá se překračovat napětí 14.4 V, pokud nabíječka splňuje tuto podmínku, dá se použít na gelovku. Dále by se neměl překračovat nabíjecí proud 1/10 kapacity aku.

Kecy o pulzech jsou úplně mimo, pulzující napětí se používá k desulfataci starého aku.

tridac> 550 mA je samovybíjecí proud AGM/gelového aku??? To nemyslíš vážně!!! AGM aku ztratí za měsíc cca 5-10% kapacity, podle stáří aku. Což by odpovídalo samovybíjecímu proudu 2-3 mA

nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 19:22 | Nahoru | #10
Jednoduše nabíječka na "gelovky" baterii nepřebíjí, přebíjením vznikají bublinky které brání elektrolytu v přístupu k deskám, tím se snižuje velikost činné plochy, ty bublinky z AGM nebo gelovky už nedostaneš, proto obyč. nabíječka tyto baterie ničí...

nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 19:24 | Nahoru | #11
ano, nabíječka z lídlu má pulzní nabíjení jen tehdy, když baterka nemá žádný napětí.

(reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 19:28 | Nahoru | #12

RomanDula píše: mě jde o technický rozdíl. Postavím si ji sám a udělá mi dvojí radost.

kup si nabíječku z lidla a podle technických dat si ji postav, tuším, že nabíjí a kontroluje max 14,5V.Měl jsem komunistickou a na autě jsem naměřil cosi 38V

nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 19:31 | Nahoru | #13
A teď pro tazatele. Pokuď se trochu vyznáš v elektronice, tak ti stačí říci, že nabíjecí napětí nesmí překročit 14,4V a proud 1/10 kapacity baterie.

Nejjednodušší by bylo vzít nestabilizovaný 12V zdroj 100-500mA a zatížit ho např. žárovkou, aby napětí bylo max 14,4V.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 19:40 | Nahoru | #14
froggy> možná budeš trochu mimo ty...v práci máme nabíječku na AGM - do aut se stop and start a fakt mám vyzkoušeno, že nabíjí v pulzech, aby nedocházelo k zahřívání a plynování a není to nabíječka za pětikilo ani za pět tisíc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 19:50 | Nahoru | #15

choze69 píše: froggy> možná budeš trochu mimo ty...v práci máme nabíječku na AGM - do aut se stop and start a fakt mám vyzkoušeno, že nabíjí v pulzech, aby nedocházelo k zahřívání a plynování a není to nabíječka za pětikilo ani za pět tisíc...



Možná se budeš divit, ale zahřívání baterie nemá nic společného s pulzama. Kdyby jsi měl elektrotechnické vzdělání, tak tu nepíšeš blbosti. A nebo pokuď ho máš, tak bych začal znovu studovat.

(reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 19:54 | Nahoru | #16
AndělČK> elektrotechnické vzdělání nemám a možná nejde o pulzy, ale proud z nabíječky, kterou máme nemá prostě konstantní hodnotu, ale kolísá. a pokud mi chceš tuto záležitost objasnit, rád se přiučím.
E:zase jsem se něco naučil

Naposledy editováno 09.03.2013 22:48:48

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 20:07 | Nahoru | #17
Ale ale hoši máte snad v mašinách nějaké spešl regulátory na AGM nebo Gelové aku ???? jo a co se týče toho nabíjecího proudu, tak si změřte po nastartování kolik má aku odběr, je fakt že se nesmí překročit voltáž

Naposledy editováno 09.03.2013 20:17:18

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 20:23 | Nahoru | #18
Já po zimě dobijím gelovku tímto ...tu a vše v pohodě,v létě s tím zase točím gril...

(reakce na) nabíječka pro gelovky

9.3.2013 v 22:27 | Nahoru | #19

choze69 píše: froggy> možná budeš trochu mimo ty...v práci máme nabíječku na AGM - do aut se stop and start a fakt mám vyzkoušeno, že nabíjí v pulzech, aby nedocházelo k zahřívání a plynování a není to nabíječka za pětikilo ani za pět tisíc...


Akumulátor se začíná zahřívat až když nestačí akumulovat dodaný náboj, tedy až když je nabitý, do té doby se zahřívat nebude, i když ho budeš nabíjet 10A, pokud bude stíhat ukládat dodaný náboj, pulzy s tím nemají co dělat.
Ještě pro zakladatele vlákna - máš skutečně gelovou baterii, nebo jen AGM. To je rozdíl, AGM je normální elektrolytová baterie, jeno elektrolyt je nasáknut do skelného rouna.
Cituji:
U gelové baterie je elektrolytem křemíkový gel, a proto je zde ještě větší provozní bezpěčnost a jistota při manipulaci. Díky gelovému elektrolytu se také uvádí až o jednu třetinu delší životnost, lepší odolnost proti vibracím, kratší servisní intervaly a delší doba skladování s menším stupněm samovybíjení. Díky většímu nároku na prostor uvnitř baterie mají však gelové baterie menší kapacitu i výkon než baterie AGM ve stejném rozměru GEL = 85-90%AGM.

Naposledy editováno 09.03.2013 22:29:57

nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 08:05 | Nahoru | #20
Komu z vás dobijí mašina baterku v pulzech, asi nikomu. Tak proč nabíječka by taková musela bít, že. Osobně ale používám nab. na gelovky a to tuto BOSH C3
Je to pro aku určitě lepší a jde mi taky o to, aby to tlačila 1/10 proudu kapacity aku.
Kompletnější info zde.

Aku 1

Aku 2

(reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 08:17 | Nahoru | #21

jarak píše: Já po zimě dobijím gelovku tímto ...tu a vše v pohodě,v létě s tím zase točím gril...

,To neděláš dobře Bohumile. Nemá vypínání při 100%ním nabití. Ne že to nejde pokud vypneš nabíjení včas, pokud ne, gelovka se nafoukne Mimochodem je to psáno v návodu - nevhodné pro bezůdržbové baterie.
Nabíječka na gelovky musí vypínat při napětí 14,4V, některé mají zimní nabíjení vypínají při 14,7V, při nižší teplotě dochází k plynování při vyšším napětí.
Nabíječky můžou být pulzní, některé umí i částečně snížit sulfatování, pokud není masivní. Každý výrobce to řeší jinak základem je silný nabíjecí pulz a po něm (nebo po několika, záleží na knowhow výrobce)následuje vybíjecí pulz cca 1/10 nabíjecího. Nicméně tuhle einhelku stačí doplnit vypínánín , které vypne nabíjení při dosažení14,4V. Stojí cca 200Kč jako stavebnice.
PS Pravda, moto nedobíjí pulzy, ani nemůže, to ale neznamená, že to třeba u staršího aku není výhodné. Pulzy jsou využívány k desulfataci a k rychlejšímu nabití. Vzhledem k množství druhů a úprav olověných aku je lepší mít nabíječku s automatickým vypnutím, a tomu kdo nabíjí je asi fuk, jestli pulzy, nebo kontinuálně, pro aku jsou ale někdy pulzy výhodnější. To je ale už mimo tuhle debatu.

Naposledy editováno 10.03.2013 08:32:10

(reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 08:24 | Nahoru | #22

Pedros1 píše: Ale ale hoši máte snad v mašinách nějaké spešl regulátory na AGM nebo Gelové aku ???? jo a co se týče toho nabíjecího proudu, tak si změřte po nastartování kolik má aku odběr, je fakt že se nesmí překročit voltáž



Tohle tvrdím taky, na motorce nicméně aku nikdy plně nenabiješ... navíc příznivcům "pulsních nabíječek" je nutno osvětlit fakt, že jedna pulsní nabíječka skutečně existuje. Je öd BMW pro jejich motorky s CANbusem, které automaticky vypnou 12 V zásuvku po vypnutí motoru. Tam potřebuješ komunikaci nabíječky s motorkou, abys mohl nabíjet aku bez sundání kapot.

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 10:12 | Nahoru | #23
Koupil jsem si nedávno nabíječku od firmy CTEK MXS 5.0 je to univerzální nabíječ. Výbava je solidní,zimní režim,program Recond,atd. Je to inteligentní automat s indikací stavu nabíjení. V této kategorii to nejlepší. Viz odkaz:http://nabijecky-a-startovaci-boxy.heureka.cz/ctek-multi-xs-5-0-12v-0-8-5a/

Naposledy editováno 10.03.2013 10:14:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 11:33 | Nahoru | #24

Tridac píše: RomanDula> Ahoj Romane, hlavní rozdíl mezi nabíječkou pro gelovky a obyčejnou je ve výstupním proudu, který u gelovek je v miliampérech, kolem 800-900, podle typu a druhu, dá se říci, čím méně tím lépe, minimum je asi 550mA pak už se samovolně vybíjí. Obyčejná nabíječka jede stálým proudem zhruba od 2A. Tedy gelovku zlikviduješ i při nejnižším nabíjení obyčejnou nabíječkou.
Neznám technickou specifikaci či skladbu nabíječky. Nikdy jsem to nestavěl ani neviděl stavět i když princip znám. gelovka potřebuje pulzní procesor, který vysílá nějaké nabíjecí pulzy. Ale víc bych už jen papouškoval nebo hádal. Nejlépe se obrátit na výrobce nebo někde sehnat dokumentaci k nějaké nabíječce, třeba tady jsem našel toto http://www.k2moto.c...i/#good_detail=39686 a tam ty dva pdf soubory udávají některé věci o nabíječce, ale zkus si napsat, jestli není možné aby ti poslali schéma. Nebo ve vyhledavači hledej výrobce a napiš jim. Víc nevím.
Měj se.


Zkusil jsi nekdy zmerit jakym prodem nabiji motorka? Zkus to a budes se divit

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 12:59 | Nahoru | #25
Lidl je výhra

TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Nabíječka má ochranné zapojení proti špatnému zapojení, jiskření a přehřátí. Olověné akumulátory můžete nechat k těmto nabíječkám stále připojené, aniž by to ovlivnilo funkci elektroniky vozidla. Napájecí napětí: 230 V AC / 50 – 60 Hz. Nabíjecí napětí: 14,4 V. Nabíjecí proud: 0,8 - 3,6 A. Doporučená kapacita: 1,2 - 120 Ah.

(reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 13:47 | Nahoru | #26

Fazer-FZS píše: Koupil jsem si nedávno nabíječku od firmy CTEK MXS 5.0 je to univerzální nabíječ. Výbava je solidní,zimní režim,program Recond,atd. Je to inteligentní automat s indikací stavu nabíjení. V této kategorii to nejlepší. Viz odkaz:http://nabijecky-a-startovaci-boxy.heureka.cz/ctek-multi-xs-5-0-12v-0-8-5a/

...s tím souhlasím,Ctek je špička ,ale Lídl za pětikilo udělá tu samou službu a jako bonus umí 6V,což potřebuju na zetku

nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 14:22 | Nahoru | #27
Ja pouzivam toto: Equilibrium Mini V2 Sice jsem si musel dodelat kabel k baterce, ale jinak naprosta spokojenost, nabiji to snad uplne vsechno. Ma to display, kde ukazuje aktualni nabijeci parametry, da se nastavit libovolny proud az do 4A takze i rychlost nabijeni.
Existuje i drazsi verze ktera umi i vybijet.
( a ne, nedelam jim agenta ... :D:D )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 16:59 | Nahoru | #28

dakarista píše: Zkusil jsi nekdy zmerit jakym prodem nabiji motorka? Zkus to a budes se divit


na všech vozidlech je nabíjení napětím se vším všudy, co je na tom divného? po startu pokud je slabší baterka, teče tam plný proud altíku, ale to jsou desetiny - vteřiny, pak se proud rychle zmenší.

Naposledy editováno 10.03.2013 19:41:01

nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 18:44 | Nahoru | #29
Když se takhle ptáš, tak na gelovku napoj tu na gelovku a na obyčejnou napoj co chceš, hlavně to odšpuntuj To je všechno, co potřebuješ vědět... Nsbíkečky na gelovky jsou od tiskara celkem slušný, a nabíjejí i normál baterie, tak není co řešit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 19:15 | Nahoru | #30

BobGS píše: na všech vozidlech je nabíjení napětím se vším všudy, co je na tom divného? po startu pokud je slabší baterka, teče tam plný proud altíku, ale to jsou desetiny - vteřiny, pak se prous rychle zmenší.



kde jsi přišel na takovou hovadinu, že to jsou desetiny - vteřiny záleží na tom jak hodně je baterka vybitá a určitě to nejsou vteřiny si to někdy zkus a budeš nemile překvapen kolik si ta baterka po nastartování veme a jak dlouho než se nabije do původní kapacity
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přestal fungovat ukazatel teploty Honda GL1500 GoldWing Hamasi 2 5.3.2024 v 09:15 Hamasi
Ahojky kamarádi Honda GL1500 GoldWing MEKYcv 8 16.11.2023 v 22:31 Svopet
Kam aktuálně na čištění karburátoru... Honda GL1500 GoldWing ronda 9 2.11.2023 v 17:05 Fandamoto
Reproduktory Honda GL1500 GoldWing martingrey 1 7.10.2023 v 20:50 Ppepek
Kdo může poradit při koupi gl 1500 Honda GL1500 GoldWing Buřťák 0 1.10.2023 v 21:01 Buřťák


TOPlist