bmw_r1300gs_cartec





Téma: Dotaz na motohodiny
7.3.2013 v 14:20
Zdravím Vás kolegové,
mám dotaz... Dvě motorky - A má údajně najeto 11 000 km / 205 motohodin, druhá má 14 000km/ 390 motohodin..

Dotaz tedy zní, která motorka je víc opotřebená? Někde jsem četl, že motohodina je cca. 28-40km, ale nějak mi to nevychází.. Můžu tedy jednoznačně říct- který motocykl je víc opotřebený? když se jedná o jeden a ten samý stroj s jediným rozdílem- Motardové/krosové kola.. Pro příklad motorka Husaberg 450 FE 2006.

Moc děkuji všem za odpověď/názor/radu..

Já se v tom prostě nevyznám... No fear

Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 14:27 | Nahoru | #1
záleží na stylu jízdy, můžeš jí 400 hodin trápit v terénu a nebo s ní budeš jezit po silnici konstantní rychlostí, zaměřil bych se spíš na celkový stav

Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 14:37 | Nahoru | #2
To nejde takhle rict... MTH jsou doba, kdy je motor v chodu a km jsou proste najety kilometry ... jak rika wormi - zalezi na stylu jizdy.. snazim se zamyslet nad tim, co bude smerodatnejsi, ale ono to nejde.. musis si to zvazit sam a ty motorky poradne prohlidnout a projet

2 reakcí na tento příspěvek Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 14:37 | Nahoru | #3
No pořád nechápu když má motorka B najeto jen o 3000 km víc, tak jak může mít 2x tolik motohodin ? Můžu si to tedy přeložit jakože jí dával majitel víc "maku"?

(reakce na) Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 14:51 | Nahoru | #4
suzuki_forever> motorka B proste mela nizsi prumernou rychlost.. napr vice terenu

Dotaz na motohodiny

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2013 v 14:57 | Nahoru | #5
Hele, zacni takhle.

Motorka A ma najeto 10 000km , a motorka B 20 000km. Pravdepodobne me reknes, ze motorka B je vic opotrebena. Ale muze to byt klidne obracene, pokud se s motorkou B jezdilo opatrne, delsi trasy. a motorka A se rasila, a chodila plnej nedej oze za studena.

A s motohodinama to mas taky tak, akorat ti to rika, ze ta jedna jezdila prumerne pomalu, a ta druha prumerne o hodne rychlejs. Ale ceres ji muzes davat i ve stoje na miste (turovani na srazech, kdy Mh naskakujou a km ne) a pri relativne rychly jizde na silnici ji muzes setrit. A nebo zase obracene, na silnici muze jit porad v plnejch, a v terenu se jen tak brmlas vyletnim tempem.

Jak uz ti napsali kluci nahore, prohlidni a projed motorky, i kdyz vezmes ze udejae km + mh jsou poctivy, tak o stavu motorky stejne rikaj naprosty minimum ...

(reakce na) Dotaz na motohodiny

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2013 v 15:47 | Nahoru | #6

suzuki_forever píše: No pořád nechápu když má motorka B najeto jen o 3000 km víc, tak jak může mít 2x tolik motohodin ? Můžu si to tedy přeložit jakože jí dával majitel víc "maku"?



Tak podle toho co jsi napsal je moto "A" na motardových kolech a přirozeně se pohybuje po asfaltu vyšší rychlostí ,tudíž tady vychází nějakých 53 km na Mth.Oproti moto "B" která bude na crossových kolech (enduro)a najede jenom 35 km na Mth.což je v terénu normální,mě vychází jízda na enduru v terénu kolem 25 - 30 km ,ale záleží na terénu,někdo to protahuje jen lesníma cestama -ten bude rychlejší a někdo si pohraje s bahnem,brody,výjezdy a tam prům. rychlost klesá.Ztoho nepoznáš jak je která zhuntovaná ,záleží na přístupu pilota.Za mě ale motárdy budou na tom lépe .

2 reakcí na tento příspěvek Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 15:50 | Nahoru | #7
no poohlížím se buď po : http://www.motoinze...g/699676-fc-550.html

nebo : http://motorky.bazo.../Husaberg-450-Fe.php

Do teď jsem jezdil silnice, ale už jsem z toho vyrostl...

jaký je váš názor?:)

Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 16:01 | Nahoru | #8
nejdřív by sis měl ujasnit jestli chceš do terénu nebo zůstaneš na asfaltu,pak se ti okruh na výběr zmenší.Já se v těch Háčkách teda moc nevyznám ale není ta prní max rok2008 ,v roce 2009 už byly nové modely ,si myslím.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 16:21 | Nahoru | #9
hele a nemělo by se do skutečnejch motohodin započítávat i zatížení motoru (=otáčky v jakejch běží) ?
přeci hodina v 10 000 rpm není stejná jako v 5 000 rpm.

???

(reakce na) Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 16:31 | Nahoru | #10

callowsick píše: hele a nemělo by se do skutečnejch motohodin započítávat i zatížení motoru (=otáčky v jakejch běží) ?
přeci hodina v 10 000 rpm není stejná jako v 5 000 rpm.

???



Jedna hodina práce motoru při jmenovitých otáčkách = jedna motohodina.

z wiki..

(reakce na) Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 17:29 | Nahoru | #11

suzuki_forever píše: no poohlížím se buď po : http://www.motoinze...g/699676-fc-550.html

nebo : http://motorky.bazo.../Husaberg-450-Fe.php

Do teď jsem jezdil silnice, ale už jsem z toho vyrostl...

jaký je váš názor?:)



Za me ta prvni. Mas vubec kde jezdit na ostrem motardu? Diky tvrdemu sedlu a charakteru motorky pocitej ze si zajezdis pouze po blizkem okoli (nebo na okruhu) a pokud tam nejsou poradne zatacky tak je ti takove motorka k hovnu.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 18:23 | Nahoru | #12
1MTH = 100 000 otáček motoru

(reakce na) Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 19:55 | Nahoru | #13
Mad_Rockstar> to ale na volnoběh ne?

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 20:36 | Nahoru | #14
Na asfaltu dostane motor více zabrat, na asfaltu to není problém hnát pořád na plný plyn, což v terénu nejde, tam motorka jezdí v podstatě na třetinové otáčky. Ale zase dostane více zabrat podvozek.

(reakce na) Dotaz na motohodiny

7.3.2013 v 20:52 | Nahoru | #15

c.j. píše: Na asfaltu dostane motor více zabrat, na asfaltu to není problém hnát pořád na plný plyn, což v terénu nejde, tam motorka jezdí v podstatě na třetinové otáčky. Ale zase dostane více zabrat podvozek.



Na asfaltu ale zase treba nezapadnes v bahne a netrapis prehratej motor na jednicku.

Dotaz na motohodiny

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2013 v 21:57 | Nahoru | #16
suzuki forever:
Já Ti to kolego řeknu asi takhle:
Po motorové stránce si připrav na GO cca 25 táců bez práce a připočti si na další záležitosti typu repas komplet kyvky, tlumičů + zadního centrálu, ložiska nábojů kol atd. dalších min. 10-15 klacků.
To je holá realita, když chceš motocykl mít v adekvátním cajku.

Pak musíš pečlivě zvážit, jestli má cenu koupit takový bajk a jestli nebude lepší mladší ročník,než investovat spoustu peněz do velmi opotřebovaného stroje jaký chceš pořídit a ve finále to nebude ono to mi věř.
A zvláště se spolehlivostí a precisností našich některých motoservismanů bych do takové nákladné investice nikdy nešel toď můj názor..

Přeju hodně štěstí při výběru motocyklu.

Čus S

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na motohodiny

9.3.2013 v 11:31 | Nahoru | #17

suzuki_forever píše: no poohlížím se buď po : http://www.motoinze...g/699676-fc-550.html

nebo : http://motorky.bazo.../Husaberg-450-Fe.php

Do teď jsem jezdil silnice, ale už jsem z toho vyrostl...

jaký je váš názor?:)



provedni tehlech dvou motorek by bylo vhodnejsi opacne tzn 550 na motardech a 450 do terenu...

do terenu 450 staci bohatě a neutaha te tak rychle jako vetsi, u Husabergu ma 450 i vetsi výdrž páč má nejmenší zdvih, vetsi objem je reseny vetsim zdvihem - vetsi namahani ložisek

na retarda spis tu 550 nebo i 650, 450tku bys uhnal

jinak ano, ta 550 je model 2008, ale za to bych byl ja osobne i radsi, od 2009 meli valec nalezato az do minulyho roku, ted se zase vratili ke klasicky koncepci...

jak uz ti psali ujasni si kde chces vlastne jezdit, dobrym kompromisem by mohla byt ta 550ka a pripadne si k ni sehnat retarodvy kola a jezdit oboji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na motohodiny

9.3.2013 v 11:38 | Nahoru | #18

havrajz píše: provedni tehlech dvou motorek by bylo vhodnejsi opacne tzn 550 na motardech a 450 do terenu...

do terenu 450 staci bohatě a neutaha te tak rychle jako vetsi, u Husabergu ma 450 i vetsi výdrž páč má nejmenší zdvih, vetsi objem je reseny vetsim zdvihem - vetsi namahani ložisek

na retarda spis tu 550 nebo i 650, 450tku bys uhnal

jinak ano, ta 550 je model 2008, ale za to bych byl ja osobne i radsi, od 2009 meli valec nalezato az do minulyho roku, ted se zase vratili ke klasicky koncepci...

jak uz ti psali ujasni si kde chces vlastne jezdit, dobrym kompromisem by mohla byt ta 550ka a pripadne si k ni sehnat retarodvy kola a jezdit oboji



Urcite plati to s tim vetsim zdvihem? Ta s mensim zase bude tocit vetsi otacky. A pokud by byl vetsi objem resenej vetsim vrtani tak ma zase tezsi pist s vetsi stycnout plochou s valcem ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na motohodiny

9.3.2013 v 11:51 | Nahoru | #19

SirIndy píše: Urcite plati to s tim vetsim zdvihem? Ta s mensim zase bude tocit vetsi otacky. A pokud by byl vetsi objem resenej vetsim vrtani tak ma zase tezsi pist s vetsi stycnout plochou s valcem ne?



jj plati to. Jako zaklad vyvijeli 550ku, 450 a 650 jsou odovzeniny řešené jiným zdvihem. U Bergů těhlech modelů to tak je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na motohodiny

9.3.2013 v 12:29 | Nahoru | #20

havrajz píše: jj plati to. Jako zaklad vyvijeli 550ku, 450 a 650 jsou odovzeniny řešené jiným zdvihem. U Bergů těhlech modelů to tak je.



Urcite to plati pokud toci stejne maximalni otacky. Ale jestli ma ta 450 treba jinou CDI a toci vic tak nejde s jistotou rict ze 550 ma mensi vydrz ne?

(reakce na) Dotaz na motohodiny

9.3.2013 v 16:16 | Nahoru | #21

SirIndy píše: Urcite to plati pokud toci stejne maximalni otacky. Ale jestli ma ta 450 treba jinou CDI a toci vic tak nejde s jistotou rict ze 550 ma mensi vydrz ne?



jj jasne, ty motorky jsou temer identicky a i v motoru je hromada stejnych soucastek - hlava

CDI stejna nejsou, koukal jsem do katalogu dilu. Nicmene neni duvod aby ta 450 tocila vyrazne vic, nez ty vetsi, zvlast kdyz maji vsechny stejnou hlavu.

tuhle info nemam podlozenou z vlastni zkusenosti - vycetl jsem tady na foru. Takze jak jsem koupil, tak prodavam, mne to smysl dava

E: jinak samo výdrž je nejvíc daná způsobem využití a údržbou

Naposledy editováno 09.03.2013 16:19:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist