Naši s tím jezdí už čtvrtým rokem a přemýšlí jestli je vzít znovu nebo zkusit jiné. Jsou to přesně TYHLE .
Na to jejich lítání mi to přijde ideálka. Jezdí sice celý rok, ale fakt krátké trasy - po městě na nákup, o víkendu třeba někam na bazén, na chalupu a jednou za rok na dovolenou po ČR. Opravdu jen pár tisíc km ročně.
Je to na <> Scénica, r. 2000 myslím.
Na X3 mám tyto :
...testováno v hlubokém sněhu a i na ledu..chová se to neuvěřitělně..jako origo zimní pneu!..když tedy nevyhledáváš nějaký "extrém" terén!..ale pravda je to 4x4 auto!
A na VITU tyto a taky funguje skvěle!
Naposledy editováno 04.03.2013 11:33:49
2 reakcí na tento příspěvek Celoroční pneu na auto
Možná jsou už dneska ty pneumatiky jinde, ale tehdá to byla hrůza - v létě to ještě šlo, ale v zimě se s tim fakt nedalo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celoroční pneu na auto
Piwell píše: Celoroční pneu je blbost, ale chápu to.
..máš s tím zkušenost!?..já bych to tak rázně neodsuzoval!..jsem tomu nevěřil,ale funguje to!..asi tedy záleží na značce a kvalitě..ale ty Micheliny jsou výborné!..jasně že zimní je lepší,ale i tyto fungují!
Naposledy editováno 04.03.2013 11:41:34
1 reakcí na tento příspěvek Celoroční pneu na auto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celoroční pneu na auto
2LEKO píše: ..máš s tím zkušenost!?..já bych to tak rázně neodsuzoval!..jsem tomu nevěřil,ale funguje to!..asi tedy záleží na značce a kvalitě..ale ty Micheliny jsou výborné!..jasně že zimní je lepší,ale i tyto fungují!
Míval jsem Vredesteiny na felicii a stály za hovno jak v létě, tak v zimě. V zimě chyběla přilnavost, v létě stabilita. Byly tichý oproti zimním. Já už bych to nikdy nechtěl, ale jak jsem psál - chápu, když někdo najezdí málo, že je chce a že se mu nevyplatí mít dvě sady nebo 2x ročně přezouvat ...
Piwell píše: Míval jsem Vredesteiny na felicii a stály za hovno jak v létě, tak v zimě. V zimě chyběla přilnavost, v létě stabilita. Byly tichý oproti zimním. Já už bych to nikdy nechtěl, ale jak jsem psál - chápu, když někdo najezdí málo, že je chce a že se mu nevyplatí mít dvě sady nebo 2x ročně přezouvat ...
...když jezdíš jak "vitr" se silným vozem,tak to asi může být problém!
...bydlím prakticky v horském prostředí, sněhu a ledu si užijeme dost,zima cca 4 měs a více se sněhem..najezdím mnoho km,tak možná bych to mohl porovnat,a prostě jsem byl překvapen jak to funguje..to je vše!...zimní mám taky,ale třeba letos jsem to ani nepřezouval,a jezdim na těch "celoročních" a bez problému!..i když asi Debici a jiné "podobné" bych nekoupil!
Naposledy editováno 04.03.2013 12:10:19
1 reakcí na tento příspěvek Celoroční pneu na auto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celoroční pneu na auto
assassin píše: Leko: cece ja zas měl na starým golfu debica frigo a supr, ale ve velkejch rozměrech prej jsou spatny... Záleží taky na aute a na stylu používání
..tak já mám 17,18,19 " ... jasně, že koukám i na peníze..ale šetřit se nevyplatí..třeba kámoši vychvalují i SAVY...osobně třeba jezdím v letě Pirelli P7 Cinturato a za dobré peníze dobrá kavalita a užití,tedy dle mně,...a pneu je nekonečné téma,jako diskuse o autech!
Piwell píše: Celoroční pneu je blbost, ale chápu to.
souhlas, mám zkušenost, že v zimě kloužou a v létě je vyšší spotřeba a "táhnou se". Chápu to pro lidi, co najezdí to, co v bylo napsáno úvodu. Ale za mě nee, cokoli je universální, je plný kompromisů
2 reakcí na tento příspěvek Celoroční pneu na auto
Mám dotaz, zda je vhodný koupit letňáky, fungl nový, ale starým DOTem (buhužel nevím jakým, ale pokud jsou zlevněný, nic mladýho to asi nebude). A právě podmínky na ježdění úplně stejný, jako píše zakladatel vlákna - nájezd za letní období max. 3500 km, a to většina je jízda do práce nebo ke tchýni po okresce 6 - 7 km tam a totéž zpátky. Jednou, dvakrát do roka s dětma na vejlet, na 4-5 dní dovolenou vše v ČR. Navíc auto je vydechlina, Fóbie. Na dálnici auto jelo 2 x za život, a to celkově asi 300 km. Takže tu vůbec nepoužíváme. Pokud jde o gumy - mašel sem Matadory a Pirelli. Rozměr 184/60/14. Jezdit za jiných okolností,(nebo na motorky) tak samozřejmě koupím čerstvý, ale vzhledem k tomuhle stylu "courání" jsou ušetřený prachy milý. Má to smysl?
Díky za rozumný názory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celoroční pneu na auto
U motorek bych do toho asi nešel, ale u "zdechlýho" auta s malym nájezdem bych to moc neřešil
Prarodiče maj cca 10 let starou fabii, na který točej 2 sady gum (myšleno zimní/letní) - vzhledem k minimálnímu ročnímu nájezdu tam jsou gumy stále původní a nepozoroval jsem nějaký divný chování nebo podkluzování (a to jsem v tom v létě vezl půl tuny dlažby)
Pokud je to auto ježděný na pohodu, tak bych se toho moc nebál - pokud bereš nějakou starší, ale solidní gumu, tak věř tomu, že se najdou lidi, co jezdí na daleko větších jebkách, i když maj novej DOT (viz super akce na no-name gumy v supermarketu a podobně)
E: překlep
Naposledy editováno 04.03.2013 14:06:50
1 reakcí na tento příspěvek Celoroční pneu na auto
Ale pokud se jezdí málo a v klídku, tak to asi lze tolerovat.
Tchán jezdí celoročně na zimákách.
Najede tak do 3000 km max.
Jezdí předpisově, zatáčky nedere, rozjezdy zvolna, brzdění zrovna tak.
Vypadá to, že po 4-té zimě a následném létě je vyhodí.
A koupí zase zimáky.
2LEKO píše: ..tak já mám 17,18,19 " ... jasně, že koukám i na peníze..ale šetřit se nevyplatí..třeba kámoši vychvalují i SAVY...osobně třeba jezdím v letě Pirelli P7 Cinturato a za dobré peníze dobrá kavalita a užití,tedy dle mně,...a pneu je nekonečné téma,jako diskuse o autech!
Jezdím obyčejný P7 už asi šest let a Mám je na obou autech a jen ta loňská sada mě zklamala,na vodě to nebylo ono.Při předpisových rychlostech jo,ale nad limit už jsem musel být připravenna kopání volantu.Pak jsem při dofukování zjistil,že mi mistři otočili jednu přední pneumatiku,od tý doby zas vytvářím vodní vír za kufrem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celoroční pneu na auto
Yura píše: Já se sem s dovolením "přise*u", nedavno sem kvůli tomu vytáhnul i jedno prastarý vlákno, odpověděl mi jeden kolega celkem rozumně, ale rád bych slyšel i názor ostatních. Budete mě určitě pohlavkovat, ale přeci jen:
Mám dotaz, zda je vhodný koupit letňáky, fungl nový, ale starým DOTem (buhužel nevím jakým, ale pokud jsou zlevněný, nic mladýho to asi nebude). A právě podmínky na ježdění úplně stejný, jako píše zakladatel vlákna - nájezd za letní období max. 3500 km, a to většina je jízda do práce nebo ke tchýni po okresce 6 - 7 km tam a totéž zpátky. Jednou, dvakrát do roka s dětma na vejlet, na 4-5 dní dovolenou vše v ČR. Navíc auto je vydechlina, Fóbie. Na dálnici auto jelo 2 x za život, a to celkově asi 300 km. Takže tu vůbec nepoužíváme. Pokud jde o gumy - mašel sem Matadory a Pirelli. Rozměr 184/60/14. Jezdit za jiných okolností,(nebo na motorky) tak samozřejmě koupím čerstvý, ale vzhledem k tomuhle stylu "courání" jsou ušetřený prachy milý. Má to smysl?
Díky za rozumný názory.
Já bych se toho moc nebál. Na podzim jsem si koupil octavii na kolech 205/55 R16, nějaký Pirelli myslim. Vzorek celkem slušnej a když jsem koukal pořádně tak jsem zjistil, že výroba těch pneu je 11. tejden 2001. Jsou starší než samotný auto a leckdo samozřejmě bude tvrdit, že jsou tak akorát vyhodit, ale po jízdní stránce jsem neshledal žádnou vadu. Skvěle drží, nehlučí, prostě dobrý. Tak jsem si řekl, že než koupim nový tak je sjedu. Škoda by jich byla ...
Ani celoročních, ani starého DOTu, bych se nebál, samozřejmě při "rozumném" používání. A jinak s celoročními by v zimě po legislativní stránce problémy být neměly, pokud mají vyznačeno M+S (opět jak tu padlo), což většina výrobců ve vlastním zájmu uvádí, a víc jak 4 mm vzorku, tak pojišťovna může zkoušet co chce, ale na tohle se nevymluví.
VladaM píše: Co je univerzální, to je vždy horší než speciál na dané podmínky.
Ale pokud se jezdí málo a v klídku, tak to asi lze tolerovat.
Tchán jezdí celoročně na zimákách.
Najede tak do 3000 km max.
Jezdí předpisově, zatáčky nedere, rozjezdy zvolna, brzdění zrovna tak.
Vypadá to, že po 4-té zimě a následném létě je vyhodí.
A koupí zase zimáky.
Souhlas, lepší (o něco málo) horší vlastnosti v létě a jistota v zimě.
1 reakcí na tento příspěvek Celoroční pneu na auto
Tyto máme ještě teď na Vitaře (3d), při srovnání s Jimmi co byl na zimních obrovskej rozdíl. Druhá vlastní zkušenot Mitsubishi L200 z výroby obuto na M+S, značku už nevím, po přezutí na zimáky opět hroznej rozdíl.
Ovšem u nás je dost sněhu a liní silničáři ,
ale zas na nějaký to poježdění okolo komína a malej kilometrovej nájezd v oblasti, kde je zima spíš symbolická se to dá.
Jinak dojíždění zimáku v létě jsem praktikoval letost a už bych to víckrát nedělal. Člověk ušetří jednu sezonu letních pneu, ale brzdná dráha na zimních je tragická. To jen piští a nic se neděje. Krizový brždění je pak opravdu lahůdka. (pneu Goodyear Ultra Grip 7 a Peugeot 206) Tušil jsem, že to nebude žádnej zázrak na tom jezdit, ale že to bude tak nahov.. to jsem teda nečekal
Naposledy editováno 04.03.2013 21:01:06