globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rovnoměrné nazutí gumy
1.3.2013 v 10:35
Zdarec, mám takový problém už od dob Simsona. Když nazuju a nafoukám pneu, tak je křivo nazutá a kolo pak skáče, už jsem zkoušel kde co a výsledek se maximálně trošku zlepší, ale skáče to furt, včera jsem obouval Maneta a zase jsem na tom ztrácel nervy.. :-/ Nemá někdo nějaký fígl?

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 10:37 | Nahoru | #1
Jo, dát to do servisu. Udělají to za pár korun a ještě si ráfek nepokurvíš montpákama

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 10:57 | Nahoru | #2
Tyjó, taková guma se dá obut žičků na kafé .
Može se stat, že máš dušu skříplů pod patků ráfku.
A dyž chceš fígle, tož tady sů. Zadarmo.
1. pokud možno používat dušu menší, než je rozměr gumy (šířku),
2. dušu do plášťa cpat "na kant", né na placato,
3. dyž chceš mět jistotu, tož před tým, než začneš montovat plášť si dušu trochu nafůkni a podívej se, esli je správně namontovaná - nepřehlá a podobně,
4. namontuj plášť - končí se u ventilku,
5. až to budeš mět, tož na ventilek na kraj namontuj matku ventilku a zatlač ho nadoraz dovnitřku plášťa - duša se nepřiskřípne pod patků,
6. nafůkat a modlit se, aby rovně sedla.
Nekeří doporučujů namastit patky pláště všelijakýma sračkama - no, u takových strojů s málo koňama to de, jinde hrozí nebezpečí protočení gumy na ráfku a urvání ventilku (stačí mět v plášti menší tlak a potřebu razantního rozjezdu aj s verkem s deseti koňma).
Já sem to nikdy nepoužil (na motorce).
Dyž to nebude sedět, tož máš nekolik možností - přefůknůt to a nebo nedofůknůt a opatrně s tým popojet a podobně.
Táto činnost je jedna ze základních dovedností motocyklisty, kurňa.

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 11:55 | Nahoru | #3
čoveče, prezouvam tydle krumpy takovejch let ale todle se mi nestalo, muzes to vyfotit?

Naposledy editováno 01.03.2013 11:55:56

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 12:14 | Nahoru | #4
Většinou stačí tu gumu poprvé přefouknout a skočí si do patek tak jak má. Třeba Savy MC7 jsem musel přifouknout na jawce vžycky přes 4 ATM než se srovnaly. Potom pochopitelně upustit na normální tlak.

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 13:10 | Nahoru | #5
zkus použít jarovou vodu na ráfek, mě to pomohlo

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 14:07 | Nahoru | #6
U Simáka jsem použival potření mýdlem a stejně byl (většinou naproti ventilku) plášť "sežraný v ráfku" a naproti s ventilkem zas trochu vypouklý.. u Maneta jsem nepoužíval nic, jelikož mýdlo ani jarovou vodu v garáži nemám, ale postupy od Zdeny jsem víceméně dodržel, krom toho, že jsem u ventilku začinal..

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 14:14 | Nahoru | #7
...a zamáčkls ve finále ten ventilek, ha???

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 15:19 | Nahoru | #8
Podle mě jo.. :/ Zezouvat to komplet abych to zkusil znova se mi teda moc nechce..

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 15:26 | Nahoru | #9
dej tam 5 atm uvidíš, že to vyleze ...

Jon5 > to napadne každýho neumětela, na to se neptal

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 15:31 | Nahoru | #10
No ja teda nazouval plašť s duší jen na kolo (myslím sjezdovej bicykl s pláštěma 2,7" s vyztuženejma bokama proti proražení, to by nemusel bejt takovej rozdílproti tvymu stroji). A tam bylo potřeba po nazutí pláště ho jen lehce nafouknout aby nebyl úplně prázdnej, a pak chytit kolo za osu a silou se o něj opřít proti podlaze, až se proomáčknul plášť až na ráfek a pootočit. Takhle kolem dokola kousek po kousku, tak 3x-5x dokola a plášť se srovnal.

1 reakcí na tento příspěvek Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 19:37 | Nahoru | #11
Já jí vždy po nazutí porovnal podle oka . Pak nafouknul jen trochu aby šla zmáčknout a pobouchával o zem a otáčel. Nikdy jsem pak problém se šmajdáním neměl.

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 20:57 | Nahoru | #12
jj, při přezouvání jsem to natřel mýdlovou vodou a když to nevylezlo, tak přefouknout alespoň na 3 atm, pobouchat.
když to nepomůže, tak vypustit a pomačkat-zahýbat patkama směrem dovnitř ráfku a znovu foukat.

Edit: a protočil jsem gumu jen jednou,když bylo málo nafoukáno (asi na 1/2 než normál). takže to mejdlo mi pak nedělalo žádný naschvály

Naposledy editováno 01.03.2013 20:59:30

Rovnoměrné nazutí gumy

1.3.2013 v 23:06 | Nahoru | #13
a neprohodil sis náhodou duše?

(reakce na) Rovnoměrné nazutí gumy

2.3.2013 v 18:29 | Nahoru | #14
motovlk> To takhle vždycky dělávám.. u bicyklu dobrý, ale u toho ani prd :/
burdus> Problém bude asi v tom, že Simák i Manet má obě kola stejný (simák 2,75 a Manet 2,50)

1 reakcí na tento příspěvek Rovnoměrné nazutí gumy

3.3.2013 v 13:46 | Nahoru | #15
Nemáš třeba nějakej bordel v drážkách v ráfku? Kus ochrané gumy na špice nebo něco podobného?
Jinak jsem našel dobovej návod jak nazouvat kola, on si člověk myslí že ví všechno a takovéto návody ho příjemně vyvedou z omylu


Plná velikost

Naposledy editováno 03.03.2013 13:46:24

(reakce na) Rovnoměrné nazutí gumy

4.3.2013 v 19:57 | Nahoru | #16
milfordoj>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist