motozem_rijen





Téma: Odběr při horkém motoru
26.2.2013 v 17:59
Ahoj,
tak motorka už pár měsíců čeká v garáži a pomalu bych se teda mohl věnovat nějaké údržbě a opravě.
Nějakou dobu už to je, co pořád trošku zlobí elektrika. Na podzim jsem měnil régl a altík (altík byl jeden velký kus uhlíku a regulátor taky v prd..). Tím se ale problémy uplně neodstranily. Semtam se mi stalo, že když byla mašina horká (stání v kolonách po Praze a podobně), tak když jsem zabrzdil u pumpy, nechtěla už chytnout. Často stačilo pár minut počkat, chytla a po vystydnutí (cca z úrovně kdy hučí větrák), už jsem ji mohl bezetrachu chcípnout a zas chytla.
Naposled ale ani to nepomohlo, na podzim jsem jel na alergologii do centra, cestou topila, větrák hučel, zastavil jsem, šel k doktorovi a po 20ti minutách, když jsem chtěl vyrazit, tak jen těžce pootočil startér a konec. Chvilku jsem počkal, zkusil znovu a nic, po chvilce už ani nepootočila, jen zhasly kontrolky. Přijela tedy přítulka, připojili jsme kabely a během pikosekundy nastartovala jakoby se nechumelilo a jel jsem domu, tentokrát už svižněji, abych ji zas v nějaký koloně nezahřál víc, než se ji líbí.
No a tak se dostáváme k jádru věci. Dobíjení jsem měřil, to funguje, proč je ale baterka prázdná?
Baterka? - to si nemyslím, mám 2 (obě postarší, ale loni jsem je měl na testeru a byly ok)
Kdesi vysoký odběr? - kde ho hledat, trošku mě napadá ten větrák, protože je jedinou věcí, která mi přijde že ve vysokých teplotách běží navíc, ale že by měl větrák takový odběr?

Odběr při horkém motoru

26.2.2013 v 18:19 | Nahoru | #1
1. Baterka
2. Opálené startovací relé
3. Startér není v kondici
4. V jednom případě se mi stalo, že při zahřátí bloku motoru se tento teplem roztáhl a sevřel hřídelku vloženého kola startéru. Přestalo startovat...

Odběr při horkém motoru

26.2.2013 v 18:50 | Nahoru | #2
- Startér jsem před nějakou dobou měnil, ten je určitě ok (resp. beze změny od výměny)
- Proč by zlobilo jen při horkém motoru?
- Jak jsem psal, byly testované na testeru a ok, ale i tak no, mám v záloze to případně otestovat s jinou
- S tou hřídelkou už jsem někde taky slyšel, ale minule byla baterka prostě fakt prázdná

i tak ale díky!

Minule byla baterka opravdu tak vybitá, že když jsem měl puštěný světla, stál na semaforech a při zmačknuté brzdě mi spadla ručička otáčkoměru na nulu, když jsem pustil brzdu, nebo zhasl světla, tak se zase chytla (pak už jsem jel stejně se zhasnutými světli, protože to nemělo se světlem nic společného).

O víkendu chci vyzkoušet napojit multimetr na baterku a nastartovat, nechat motor běžet, dokud nesepne větrák, třeba na tom něco poznám, případně pak větrák odpojit, nebo prostě tak něco no..

Odběr při horkém motoru

26.2.2013 v 18:59 | Nahoru | #3
Namontuj si na motorku nějaký obyč voltmetr, já měl jednu ledku, která měnila barvu podle napětí. Tím, jsem zjistil to, že když se zapnul ventilátor chlazení, tak měl tak obrovský odběr, že to prostě nedobíjelo a bralo z baterky..

Odběr při horkém motoru

26.2.2013 v 19:03 | Nahoru | #4
Me treba regulator prestal po zahrati dobijet. Za studena dobijel dobre. A tak ....

1 reakcí na tento příspěvek Odběr při horkém motoru

26.2.2013 v 19:42 | Nahoru | #5
měl jsem v podstatě stejný problém se stejnou motorkou, po přehřátí jedna otočka, a vše zhaslo, na roztlačení nebo počkání ok, já sem to vyřešil připojením dvěma drátama od regleru přímo na baterku, pak už to bylo ok, ale dlouhodobě to testovaný nemám, za měsíc jsem ji prodal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odběr při horkém motoru

26.2.2013 v 19:47 | Nahoru | #6

Davv píše: měl jsem v podstatě stejný problém se stejnou motorkou, po přehřátí jedna otočka, a vše zhaslo, na roztlačení nebo počkání ok, já sem to vyřešil připojením dvěma drátama od regleru přímo na baterku, pak už to bylo ok, ale dlouhodobě to testovaný nemám, za měsíc jsem ji prodal...



To uz mam taky, to pomohlo driv

All: Nicmene regl tedka fachci dobre, i za tepla. Zkusim teda pripojit multimetr a trosku to potrapit, aby se zahrala, snad to bude jen ten vetrak..

Dikes kluci

(reakce na) Odběr při horkém motoru

27.2.2013 v 21:51 | Nahoru | #7

CharlitoCZ píše: To uz mam taky, to pomohlo driv

All: Nicmene regl tedka fachci dobre, i za tepla. Zkusim teda pripojit multimetr a trosku to potrapit, aby se zahrala, snad to bude jen ten vetrak..

Dikes kluci



No, jak se tak koukám tak sem to odkonce asi i obkoukal u tebe v profilu...

Odběr při horkém motoru

2.3.2013 v 20:15 | Nahoru | #8
Tak nakonec možná všechno jinak

Snad vyřešeno. Dneska jsem přišel k motorce, baterka měla 12,2V a motorka nechytla, tak jsem si řekl, že ji trošku nabiju a nastavil, aby do ni teklo kolem 4A (chtěl jsem ji narychlo trošku nabít), ale najednou čumim, že ač nastavim co chci, tak teče jen 0,4-0,5A, usoudil jsem tedy, že je baterka v háji a nezvládá už přijímat šťávu, koupil jsem v elitu novou a ejhle, hned to bylo jiné. Najezdil jsem pár km, nechal motorku pořádně prohřát a zkusil ji chcípnout, jestli naskočí. A naskočila i při běžícím větráku

Když jsem měřil dobíjení, tak při neutrálu dostávala kolem 13V a při 5tis ot kolem 14,5

Odběr při horkém motoru

2.3.2013 v 20:52 | Nahoru | #9
hm, chcipla baterka no :)

Odběr při horkém motoru

2.3.2013 v 22:03 | Nahoru | #10
no já tomu furt nevěřil, protože jsem měl 2 (starší), ale dělaly to obě, což mi bylo divný, tak snad přecijen.. (doufám)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki GSX-R 750 K5 - zhasíná motor Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R750 Alstare Corona Lumic 1 24.9.2020 v 22:00 _Michal
Vyblikani zavad Suzuki GSXR 750 rv2003 Suzuki GSX-R 750 Jiří198 2 5.8.2020 v 10:59 milor
Predni brzdove celisti gsxr 750 K8 ... Suzuki GSX-R 750 ZlomenyUcho 27 23.5.2020 v 22:06 hrochino
GSX-R Brzdy Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 -MARVIN- 3 19.5.2020 v 17:56 StiefTomas
Drnčení v přední části Suzuki GSX-R 750 -MARVIN- 3 13.5.2020 v 08:44 -MARVIN-

TOPlist