Po zverejneni dnesniho clanku, http://www.motorkar...adventure-23963.html (mimochodem, super clanek a díky redakci za nej), jsem z KTM docela smutny. KTM je pro me synonymum pro slovo Rally a 990Rko je pro me dokonala motorka, kterou si v brzke dobe poridim. Proto mi hlodaj nasledujici parafraze vedeni KTM.
Odpoved na dotaz ohledne SMT:
KTM rozhodně nechystá použít motor 1190 do modelu SMT. Vedení si uvědomuje, že se jedná o motorku pro jiný typ jezdců a bude chtít zachovat jeho specifický charakter.
A odpoved na srovnani s Adv:
Nový model se s předchozím skoro nedá srovnávat, je to úplně jiná motorka.
Takze co ten "typ jezdcu" ktery si chteji zachovat specificky charakter 990R? Vzdyt 990 adv proste byla vlajkovou lodi KTM! (muj nazor) Aha, treba pro nas udelaji nejakou rally replicu 800.
Odpoved na KTM off 800:
úvahy na téma nového off-road modelu v kubatuře 800 ccm KTM vyloženě neodmítá, ale v současné době pro značku tato kategorie není prioritní.
A poskedni reakce na odpoved z clanku:
1190 je mnohem univerzálnější , což je plus hlavně na silnici.
??? (!) To snad nemysli vazne, víc univerzalni nez 990R rozhodne neni (Tedka nenerazim na srovnani ktery model je lepsi nebo horsi ale na podstatu slova univerzalni motorka!)Co vy na to?
Ovšem 1190AR je přímý nástupce 990A a její offroad potenciál podle mě zůstane nezměněn.
Opravdu škoda je, že KTM ignoruje kategorii 800ccm víceválců, kde si myslím že je dostatek prostoru pro inovace. Možná ale, že snad opravdu konečně vyjedou s 690 LC4 Adventure. Pořád to ovšem bude jen jednobuch
Je to prostě o tom co chceš. No a taky se podívej kde to prodávaj, žijeme v evropě a asfaltka je tu do každé prdele. No jasně v rumunsku ne, ale kolik tam asi tak prodají ktm?
Pokud příjdou s malým Advíkem, tak to mají rozjeté bravůrně. Pokud nee a mimo krosek a malých endur to bude to jediné, co budou mít do off, tak to není úplně šťastné. Ale mám zato, že ta motorka jako taková, bude velmi dobrá a s ohledem na motorizaci bude pořád dost schopná v terénu. Vždyť si vem, co ostatní výrobci v tomhle segmentu? A jak už jsem napsal, příznivci značky by měli aspoň ocenit snahu zachovat charakter Adventure-řetěz, dráty, dvě verze, v kategorii pořád velmi dobrá váha....
Každopádně mě mrzí, že tenhle motor neuvažují použít do SMTčka. Což mi příjde zvláštní, protože (a teď to možná vyzní ve tvém smyslu) je trošku nelogické mít 150k adventure enduro a zároveň tento nabušený motor nedat do silniční "dělové koule" na 17kách kolech. Vždyť malá SMka mají a eRko by mohli klíďo nechat tak jak je s LC8.....
1 reakcí na tento příspěvek První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
Káca77 píše: Jistě, jak říká můj kamarád: "Každá věc má svého kupce!" Mně se článek líbí a myslím, že 1190ADV je super stroj v porovnání se všemi ostatními motorkami stejné koncepce od ostatních firem (BMW R1200GS, Supertenere, Stelvio, V-Strom1000, Varadero/Crosstourer, Caponord,...) Tak univerzální mašinu jako postavili u KTM se myslím nikomu nepodařilo udělat, takže se dá říct, že "naše" značka v tom "našem" duchu pořád vede!
To je úhel pohledu. Příznivci BMW budou přesvědčeni, že ta "jejich" značka v tom "jejich" duchu pořád vede
Spis me vadi vzhled trosku. Konkretne ta predni cast...U stary 990 me bavila predevsim ta jakasi radikalnost, ktera z toho designu vyzarovala.
Edit: Ackoliv...me to muze bejt sumak, pac si stejne nikdy takovou motorku nejspis nekoupim
Naposledy editováno 12.02.2013 09:00:55
Na mě to ale stejně působí dojmem, že 990 ADV byl něco jedinečného ve svém segmentu. Nedala se srovnávat s ostatními 1200 endury. A 1190 ADV není žádná úprava starého advíka, ale uplně nová motorka, která konkuruje ostatním cendurům.
Samozřejmě je to logický tah, chce si urvat nové zákazníky, ale zůstane po starým Advovi díra. Stejně jako tehda po Africe Twin. Žádný nástupce není.
Je sice pravda, že chci-li jet na Nordkapp, tak mi 1190 stačí, chci-li jet na Island nebo do Gruzie, tak si pořídím 1190R a chci-li jet do Mauritánie, tak si udělám Rally úpravu 690R. Ale co když chci jet na všechny tyto místa? To jsou moje vysněné cíle a moje vysněná motorka mě tam musí být schopna dovést... I když se tam treba nikdy nepodivam, na tom už nesejde! Proto jedině KTM 990R.
Ale asi nejsem motocyklová většina.. A vývoj trhu jde jinam..
1 reakcí na tento příspěvek První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
Pokud ne tak nejsi zákazník týhle motorky a fabrika se neptá těch co to kupujou ojetý na jejich názor, pouze sleduje ztrátu hodnoty, protože to je pro ně další ukazatel.
Realita je tvrdá ve výsledku je KTM jen posraná firma co jí navíc vlastní nějaký tataři z indie nebo odkud a těm je v podstatě u prdele, zda KTM dělá motorky, letadla, šicí stroje, ale jde jim o report kde jsou výsledky.
Add2. KTM patri z 51% rakouské společnosti a 49% Indům, ale jinak s Tebou souhlasim!! A to je to smutný. KTM už se asi nechce venovat ortodoxne ready to reace, jinak by nebylo mozny aby v roce 2013 nebyl ani jeden Rally model. Je možný, že tyto nové filosofie jsou prave spjate s novým vedenim.
Skalik píše: Realita je tvrdá ve výsledku je KTM jen posraná firma co jí navíc vlastní nějaký tataři z indie nebo odkud a těm je v podstatě u prdele, zda KTM dělá motorky, letadla, šicí stroje, ale jde jim o report kde jsou výsledky.
Naprosto vystihující Veškeré to divadlo kolem má jediný cíl
1 reakcí na tento příspěvek První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
1 reakcí na tento příspěvek První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
naprcccs píše: podle me se timto tahem KTM zacnou vice prodavat osmicky - GS , Tiger atd.. to je tak jedinna nahrada za 990ku
To neni náhrada ale parodie.
Věřim, že KTM budou s 1190 tkou mít velkej úspěch. Vůbec tuhle mašinu nezatracuju, ale už to není pro offrouďáky. Potenciál offu možná v Rku bude, ale vůbec se mi nelíbí ta zranitelnost a absence jednoduchosti. Prostě si nedovedu představit, jak bych řešil někde v pláních svítící kontrolku, která mě zastaví.
Znám jen pár magorů co mají chuť tahat 230 kg do sraček s vědomím, že jde spotřebák hodně rychle do háje, uražené štíty, polámané plasty atd. Hodně takovejch raději volí koupi lehčí kozy. Jezdí s námi kluk s XT1200Z a postavil na předek 21" kolo. Dává jí co proto, ale už to není mezi ním a mašinou. Zapomene něco povypínat a je v řiti. V krizovce, kdy to nejméně potřebuješ ti do toho začne kecat kontrola trakce. No, to bych to v té stráni rozkopal..
Měli by už pojmenovat další třídu mašin. To čemu se poslední dobou říká enduro už moc s endurem nekoresponduje. Pro mě posledním velkým endurem je pouze starej advenčr. Bavorák a jeho kopie mě neoslovujou. Pro mě osobně je díra na trhu, které když někdo využije, tak si své zákazníky najde.
Dokud někdo nepříjde s tím aby to mělo
- rally dyzajn a off schopnosti
- 2V
- 800-900 obsah
- bez elektronickejch udělátek a pyčovinek
- jednoduchost, blbuvzdornost
budu se muset starou Superteneru udržet při životě.
1 reakcí na tento příspěvek První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
1 reakcí na tento příspěvek První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
Výkon superbiku,pohodlí cesťáka,podvozek co zvládne kdejakou díru a lehčí terén,elektronika,která pohlídá tvé bezpečí.To vše je dnes moderní cestovní enduro.
Do těžšího terénu já osobně budu preferovat nějakou lehkou ostrou čtyřipade,třeba WR450F.
Stejně mám pocit,že zde opravdu chybí jedna kategorie.A to je motorka-opravdové enduro s lehčí hmotností,dostatečným výkonem,přijatelným komfortem a co nejméně elektroniky.Takové sériové KTM 690 Enduro s Rallye kitem v sérii do 250 tis.kč...
Vůbec se nevzrušuj. Převážná část těch, kteří tu mašinu nevyužijou do offu ocení dravější a vymakanější mašinu. Bohužel tenhle směr vývoje už se mě osobně vzdaluje. Celé to na hoře byl koment k 1190ce.
Když se prodírám někde křovím a čurbesem, tak jsem skutečně vděčnej, že ze mě netrčí žádný zbytečný kabílek, svod pod motorem, olejový filtr na ráně. Pokud jdu do smyku, tak jsem to zřejmě chtěl. Ta jednoduchost se bohužel vytrácí.
Pak mi napiš kolik kolegů lítá čurbesem s 1190kou..
Jsem asi hodně staromódní, ale nejsem asi sám!
Na otázku kde jezdim - zkratkama, sice delšíma, ale za to horšíma
Naposledy editováno 13.02.2013 18:10:17
podle mě bude mít úspěch - adventure kategorie nebo nedej bože terén na 200+ kg strojích je dnes už v evropě prostě pasé a těch pár nadšenců to nevytrhne )pro náš příznivce mastodontů bohužel)
kdybych měl mluvit za ktm jako manager nebo akcionář tak taky terénního mastodonta nedělám
ale osobně by s emi moc líbil lehčí 2vál cca 800 suchá váha 160 kg nebo aspon adventurizovaná verze 690
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
1 reakcí na tento příspěvek První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
Asi si to doba zada a nas co chceme to co nam vyhovuje, je holt mensina ktera neni obchodne zajimava.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První dojem: KTM 1190 Adv vs KTM 990 Adv
Jenik789 píše: Pro me je nova Kacena 1190 spis nahrada za SMT. Stejny pripad s XT1200Z a Varaderem kdysi.
Asi si to doba zada a nas co chceme to co nam vyhovuje, je holt mensina ktera neni obchodne zajimava.
Jenze narozdil od SMT nema ciste silnicni rozmery pneu. V tom u me vede Multistrada, ze si vubec nehraje na enduro a radeji je co nejlepsi na silnici.
šindy píše: lobo6> no docela odvážný tvrzení, od někoho kdo má na LC8 motokrosový drapáky a honí ji po trati , tam by jsi s novým advíkem těžko asi kroužil, páč už jen kvůli debilním rozměrům pneu špunty neobuješ
pokud je řeč o 1190R tak rozměry jsou 21/18 tady stejné rozhodování co za gumy jako na 990
takže jen o gumách to nebude a nebude to o moc horší než klasická nízká 990
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure | tomas21 | 33 | 7.4.2024 v 20:09 Vita-Repa |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 63 | 6.4.2024 v 16:37 pepe100 |
Hledá se parťák - Gruzie 4 až 5 týd... KTM 1190 Adventure | Kruháč | 23 | 1.4.2024 v 12:17 temor |
Driblování řídítek KTM 1190 Adventure | Fichtloš | 23 | 21.3.2024 v 12:23 Guzo |