globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přepólování relé dobíjení
7.2.2013 v 20:50
Čau lidi,
mam takovej problém.Přitáhnul sem si z chalupy starou 353ku a chci jí dát do kupy.Je v děsnym stavu, byla zaházená pod dřevem ale nakonec sem jí dostal ven a celou rozebral a vyčistil.Ale v tom problém neni.Motorka byla bez statoru.Muj fotřík má doma asi 5 statorů ale použitelnej je jenom jeden, akorát že měl rozlámaný relé dobíjení.Prohlídnul sem ostatní statory co nebyly k použití a z jednoho sem relátko sundal a prohodil ho místo toho rozlámanýho na tom použitelnym zapalku.Ale problém je v tom že motorka má baterku zapojenou s ukostřením mínusovýho pólu a plus je hnaný na spínačku.Prostě podle starýho zapojení se kostří plus a podle novýho se kostří mínus, určitě rozumíte.Ale na statoru co sem prohodil relátka je kostřený právě plus.Tak to je ten problém.Plus na baterce zapojim na kostru a můnus poženu kalebáží na spínačku, ale to nestačí.Někdo mi říkal že je třeba nějak přepólovat to relátko.Prej se to má snad nějak podržet seplý.Může mi někdo prosim napsat návod jak na to?Díky moc .

Naposledy editováno 07.02.2013 20:51:29

přepólování relé dobíjení

7.2.2013 v 21:07 | Nahoru | #1
vůbec to neřeš ono je to podstatě jedno jestli máš minus kostru nebo plus kostra.Normálně je standartněje plus kostra (je to i na štítku u dynama).Já mam třeba na Číze mínus kostra a na dynamu je plus kostra , u druhé je kostra plus tak to neřeš
hlavní je že to dobijí

1 reakcí na tento příspěvek přepólování relé dobíjení

8.2.2013 v 15:12 | Nahoru | #2
Pokud si vzpominam:
Zapojit baterku tak jak potrebujes, tj minus na kostru. Zapnout klicek a kratce cvaknout rukou kotvou relatka.
Potom natocit a pokud bylo rele v poradku, bez problemu by melo dobijet. Pro kontrolu a klid na dusi bych zmeril napeti na baterce pri zvysenych otackach ca 14Volt

(reakce na) přepólování relé dobíjení

8.2.2013 v 18:03 | Nahoru | #3

pesastor píše: Pokud si vzpominam:
Zapojit baterku tak jak potrebujes, tj minus na kostru. Zapnout klicek a kratce cvaknout rukou kotvou relatka.
Potom natocit a pokud bylo rele v poradku, bez problemu by melo dobijet. Pro kontrolu a klid na dusi bych zmeril napeti na baterce pri zvysenych otackach ca 14Volt


sorry kejvačky měli 6V a né 12V takže by měl naměřit 6-7,8V.
baterku zapoj tak jak ti dáva dynamo,
a ohledně přepolování dynama,jak je uvedeno vejš ale jeětě než ručne sepneš kotvu tak musíš mít odpojený uhlík co jde na kostru(pokus si to ješte dobře pamatuji)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116063 Dnes v 16:53 Zdenalbenal
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist