invelt_unor2




Téma: Jawa 250/559
6.2.2013 v 20:58
Zdravím všechny,
Před nějakou dobou jsem začal uvažovat o koupi první "větší" motorky a moje volba padla na Jawu nebo ČZ. Po pár týdnech jsem narazil na inzerát, s pánem jsem mluvil a rozhodnul jsem se do ní jít. Před tím něž to ale udělám, jsem se ale chtěl zeptat zkušených na jednu věc, která mě trochu trápí. Majitel řekl, že motoricky je v super stavu (motor šlape OK, STK, TP) jen není úplně originální. Na obrázcích je vidět, že řidítka a blatník nejsou původní, to mě je celkem jedno, co je mi divný je motor. Karburátor nemá kryt a přijde mi, že to žebrování dole na motoru (při porovnání s fotkama jinejch panelek) je prostě "divný". Mám z toho celkem strach, už jednou jsem, cca. 2 roky zpátky, blbec koupil jeden 50cc vrak a měl jsem s tim pak doma pěknej pr*ser. Nechci udělat stejnou kravinu znova, prosím moc o radu co tam je/není špatně (jestli ten motor neni nějak zbastlenej atd.). Díky.





















Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:03 | Nahoru | #1

Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:04 | Nahoru | #2
Nahoď ten dotaz do vlákna Jawablázni Kluci Ti určitě poradí

Naposledy editováno 06.02.2013 21:05:02

Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:16 | Nahoru | #3
Minimálně válec je použitý z modelu 353 alias Kývačky (kolena jsou přichycená křídlovými maticemi)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:17 | Nahoru | #4
to není motor 559 (sání z karbu do válce),ale přebouchanej 353 (sání z karbu do karterů)

Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:28 | Nahoru | #5
Super, díky všem, to jsem potřeboval vědět :)

Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:28 | Nahoru | #6
viz callowsick je to prerazeny,nadrz by tam mela byt obyc bez sroub boku,blatnik hlubokej ne panelka,neni kryt karburace,kryt retezu,riditka maji byt rovna kratka ne s hrazdou

Ale pokud je za dobre penize proc ne

Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:29 | Nahoru | #7
je to celkem paskvil už na první pohled. Pokud je to za slušný prachy, tak bych to možná koupil, ale jestli je to za 20, tak bych to určitě nebral.

(reakce na) Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:30 | Nahoru | #8

callowsick píše: to není motor 559 (sání z karbu do válce),ale přebouchanej 353 (sání z karbu do karterů)



Přesně, na poslední fotce je i patrný to přeražený číslo, motor je tedy 353 a ještě se starším typem vzduchového filtru (drátěnka).

Jinak dal nesedí zadní světlo, a kryt předního světla (myslím jakoby tu masku s tacho a spínačkou) to je taky z kývačky.

Na kastlíkách mi přijde že jsou zámečky na šroubovák...takže taky kývačka.

Edit: Pokud teda uvažuji, že by to měla bejt panelka...ale je to takovej kočkopes, že se těžko určuje co je vlastně původní typ.

Naposledy editováno 06.02.2013 21:34:37

Jawa 250/559

6.2.2013 v 21:59 | Nahoru | #9
za kolik je ? jestli to teda neni tajný je to sice slátanina, ale na druhou stranu vypadá celkem slušně a pokud to chceš na normální ježdění, tak to neřeš detaily doladíš třebas časem

Jawa 250/559

6.2.2013 v 22:39 | Nahoru | #10
250/353, nejspíš na papírech 559, jeslti to má platný lejstra a dobrou cenu tak jí kup, celkem slušná

Naposledy editováno 06.02.2013 22:40:22

Jawa 250/559

7.2.2013 v 05:33 | Nahoru | #11
Číslo motoru je evidentně přeražený (559 je větší než zbytek), zkontroluj pořádně číslo rámu. Jde dle mě o 353 nasvědčuje tomu motorm sání, kaslíky, přístrojova, rámeček světla.

Pokud je za dobrou cenu, tak bych na ten podvod upozornil majitele aby ještě slevil a šel bych do toho. Získáš 353 na platných papírech z 559. 353 je hodnotnější. Navíc tato je pěkně zachovalá. Když vyměníš blatník a řídítka, tak máš rázem 353.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559

7.2.2013 v 06:48 | Nahoru | #12
pokud si pamatuju tak panelka má 14 koníku a kejva jen 12 - je to tak ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559

7.2.2013 v 07:28 | Nahoru | #13
Che: I panelka 592 má jen 12, je přiškrcená kvůli hluku.

Jawa 250/559

7.2.2013 v 07:28 | Nahoru | #14
přeražená kejvačka, motor je 100% kejva. Na ježdění bude dobrá, do sbírky bych jí osobně nevzal, mám rád vše origo.

(reakce na) Jawa 250/559

7.2.2013 v 08:06 | Nahoru | #15
1100Virago> sem to f mládí tunil jak o dušu a s válcem a hlavou z libeňáka sem se asi dostal až někam ke 20ti koníkům







Naposledy editováno 07.02.2013 08:08:04

Jawa 250/559

7.2.2013 v 10:58 | Nahoru | #16
Jediny co je na tom z panelky je blatní a kola a ty přemlasklý čísla Moje rada je :jestli chceš panelku ?kup si panelku

(reakce na) Jawa 250/559

7.2.2013 v 10:59 | Nahoru | #17

Che píše: pokud si pamatuju tak panelka má 14 koníku a kejva jen 12 - je to tak ??



Je to tak , a ty dva šimlove jsou dost znát

Jawa 250/559

7.2.2013 v 11:48 | Nahoru | #18
Z panelky tam vidím pouze kola a blatník... A jsou z pozdější panelky 559/04.
559 má mít kastlíky které se otvírají z pod sedla, bez zámku. Matice výfuku jsou jiné, říditka bez hrazdy a masku s "nohavičkama", "trojúhelníkový" tachometr, karburátor na válci, chromovaná nádrž bez "šroubovacích" chromů, celkově je tam na panelku "špatně" prakticky vše, ale záleží na ceně, pokud to chceš na projetí a bude za dobrý peníz tak klidně.

Jawa 250/559

8.2.2013 v 08:30 | Nahoru | #19
Je to dost špatná skládačka.
Podle mě je to původně kývačka (typ 353, rok 1959 a dál) a na ní naskádané věci z panelky (nádrž, kola a přední blatník). Komplet následně přeražen na typ 559.
Motor je tam ještě starší typ (vypadá tak na rok 1956), asi původně ND bez čísla na boku karteru. Nemá prořezaný falc u karbecu na ovládání klapky do sání a ani znaky na víkách. Kastlíky (na šroubovák) jsou na kývačku sice, ale ne na rok 1959. Tyto jsou na první kývačky. Pozdějc (1959-60) měli otvírání a zamykání na FABku. Panelka později jak psal kolega výše je má s packou na otvírání zpodsedla.
Karbec tam máš s filtrem vhodným na otevřené sání a podsedláky na uzavřené sání,.....zajímalo by mě, co tam má pod sedlem jakože - měl by tam být filtr (jitrnice).
Jinak schází :
- kryt karbecu je tak 100-200,-
- kryt řetězu (podle kola kupuj tedy panelkový) - 800,- až 1500,- jak se povede. A nebo hezká replika od montyjawa.

Odhad ceny je dost sporný, jakože na okuk je to hezké, asi to i pojede v pohodě. Jen cena historická je defakto nulová. Nicméně za díly dostaneš to co budou stát ty co bys výhledově vyměnil. Cena této nádrže se šroubovanými boky je celkem vysoká (2000 nálezový hezký stav) a po renovaci samo více. Noty sou dneska 5-7000,-. Buď se tedy smířit a případně časem seskládat do originálu (motor výmaz typu a dát druhý origoš s označením 559 - jejich dost), nebo se kuknout jinde po origošu motorce.

Jawa 250/559

8.2.2013 v 18:21 | Nahoru | #20
na inzeratu je 22 tisic to je trosku moc za skladacku ......

Jawa 250/559

11.2.2013 v 17:13 | Nahoru | #21
Tak tohle je pánové motor z kejvačky 353.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvedlé sání Jawa 250 Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kývačka, Ja... Doolezal 10 16.4.2019 v 12:09 HMS
dušení motoru při rozjezdu Jawa 250/559 stepanem 24 7.4.2019 v 18:31 stepanem
Technický průkaz Jawa 250/599 Jawa 250/559 GuliR6 11 14.3.2019 v 21:41 MichalGS
Jakou baterii Jawa 250/559 marenk 17 12.12.2018 v 22:33 motovlk
Provoz moto na veteránské značce Jawa 250/559 Apolo440 12 28.11.2018 v 16:03 cmiral


TOPlist