Obě jsou svým způsobem podobné a přitom úplně jiné. Obě jsou celkem mohutné oproti moderním strojům - Falco ještě o trochu více, než Ninja. Obě lze zařadit do některými neuznávané skupiny "cestovních sporťáků". Obě se dokážu představit i okufrované a viděl jsem, že to jde. Měl bych to tedy i v plánu (neukamenujte mě , vím, že se to většině lidí nelíbí-mi se zase nelíbí vozit na sedadle spolujezdce gumama svázané plastové pytle ).
Co se týče rozdílů, tak hlavní je asi 4vál vs. 2vál a Japonsko vs. Itálie. Přečetl jsem vše co tu na fóru ohledně těchto strojů je (a není toho málo) a navíc i vše o ZX6r a RSV, které jsou těmto dvěma motorkám hodně blízko.
Je mi jasné, že to bude z Horneta skok, ať výběr padne na cokoli z těhle dvou.
Abych specifikoval, co myslím tím, že chci sportovně-cestovní motorku. Mám sen projet si Evropu - naše sousedy, Itálii, Francii... Na týden do Chorvatska na moto by mě taky lákalo. Zároveň mám známé v "civilizovaném" Rumunsku, kam je asi můj sen se podívat (po rozumných cestách zamozřejmě - když to zvládli kluci na chopperu tak si věřím taky ). O cestování po ČR ani nemluvím. Vše ve dvou i sám. Rád by se ale zároveň někdy podíval na okruh (třeba by mě to začalo bavit ) a mám rodinu v Mostě, takže bych byl rád, kdybych byl schopen třeba v pátek dojet tam po vlastní ose, během víkendu skočit na okruh a v pondělí zase z5. Jezdit rychleji na okreskách mě taky baví a tyhle dvě věci na cenduru/cesťáku prostě nemůžu. Na to abych měl dvě motorky prostě nemám. Toť k mým důvodům asi vše.
Zajímal by mě tady váš názor co z těchto dvou vybrat. Nemám kolem sebe nikoho kdo by jezdil na dvouválu a já osobně seděl jednou na jednom, navíc jen dváce a dost krátce. Argumenty proti Falcu z mého okolí jsou, že je těžší na zvládnutí a to hlavně díky řazení a následné možnosti blokování zadního kola (i když má antihop). Potom to, že dvouvál je agresivnější a Falco mě narozdíl od Ninji potahá - což nevím, Falco má o 5nm a hlavně přes 20 koní méně + pár kilo navíc, což se mi zdá celkem dost velký rozdíl ve prospěch Ninji, ač je 4vál. Tohle bych tedy možná potřeboval trošku osvětlit.
O těchhle dvou mám celkem dost načtené, zjistil jsem si čím trpí apod. Zajímalo by mě tedy hlavně pro a proti v přímém srovnání těhle dvou. Ať už z pohledu toho jaké mám zkušenosti,
nebo toho na co je chci. Proti Ninji hovoří prý horší podvozek, absence hladového oka a prý na nic brzdy navíc celkem pokulhává co se týče vybavenosti palubního počítače.
Můj limit je cca 60 000. Na bazarech je to co se týče Ninji momentálně celkem bída. Když už se tu ale ptám, co říkáte na tyhle stroje z obou táborů?
První Ninja
Druhá Ninja
První Falco
Druhé Falco
Jinak četl jsem tu 35 stránkovou diskuzi "Rozdíl 2v a 4v 1000ccm" a nerad bych aby se to tu zvrhlo v nějaký podobný boj. A klasické příspěvky, které k tématu ničím rozumným nepřispějí bych taky oželel, díky.
Anketu tu házet nechci, protože by dost lidí kliklo a nenapsalo proč.
Edit: Trošku jsem se rozepsal, ale jak to zkrátit nevím, tak snad to někdo celé přečte
Naposledy editováno 03.02.2013 03:14:53
jinak celkem cumim, za kolik se daji ta Falca porodit !! Je to krasna motorka, ktera nezapadne za "okoukanou" ninjou. A na reci, ze se ti sekne zadni kolo se vyser po hornetu mas dost zkusenosti, nejaky rozdil ti neprijde.
Jinak s těma cenama souhlasím! Z mojeho pohledu vypadá ta za 55 celkem vymazlená a fakt super cenovka
jen si tam zavolej než tam pojedeš ...často tam visí inzeráty a motorky už tam nejsou..
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
Jo, potkal jsem v Rumunsku bandu Slováků na chopperech. Ale nechtěj slyšet ty nadávky, jak chopper fakt do Rumunska není a jak mají záda v prdeli.
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
U Kawy je to jasny: vypiplana spolehliva.... Ale tuctovka!
Presto vsechno jsem zustal u makaronu a zavrhnul rejzi.
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
pesastor píše: Raptík> dalsi kousek s necelejma 40k kilometrama - ale nevypada zle!
tak je původem z čr a je to 2005, takže nájezd by odpovídal nějakým 4-5 tis za sezonu...
Kdybych chtěl Falca, tak na tuhle mororku se určitě dojedu podívat!
druhá ninja taková nemastná navíc lehce odřená
obě ninjy spojuje jedna ošklivá věc = imitace padáků - tohle co tam mají při pádu udělá víc škody neý užitku // píšu to sem protože jsem viděl co takové padáky nepadáky udělají za škodu při lehkém pádu !
první falco : hezké jen majitel by ten řetěz mohl vyčistit a nastříkat a nemít holé válečky řetězu na fotce - to taky o něčem svědčí
druhé falco má hezčí držák SPZ a blinkry :) navíc za 55 libová cena
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
Falco naozaj nie je tuctova motorka a prave preto bude podstate vacsi problem zhanat na nu diely. mal som moznos absolvovat jeden vylet (vtedy na 3 rocnom caponorde) do alp, najazdil som cca 3500km a motorka ma nechala asi 3krat na krajnici. stale sa tam nieco sralo, palivove cerpadlo, svetla, stale sa vytriasol nejaky konektor... niekolko rokov som sa z tohto talianskeho zazitku spamataval :D ked som mal pocit ze som OK tak som si kupil MV Agustu....
po cca 3000km mi zhorela service power unit, cena 300€ dostupnost 6-8tyzdnov. jazdena suciastka sa zohnat neda lebo to zhori casom na kazdej. takze taliansku motorku?! len na jazdenie "okolo komina" max 100km od domu
ZX9 je velka a relativne pohodlna motorka (medzi supersportami) tak z tychto 2 by som si vybral japonku.
ak by som si podla tvojho popisu mal vybrat motorku tak by som siel asi do uplne inej kategorie motoriek.
1. Výborná ochrana proti větru, vzpřímeně můžeš jet cca 160 -170 km/h
2. Pozice není úplně nejpohodlnější, kolena jsou dost zalomená, váha na rukách, mám 180 cm. Po 300 km z ní slejzám jak starej dědek, ale to je indivuduální
3. Motor má takovou membránu ale antihop - funguje dobře, blokování zadku bych se nebál
4. Motor Rotax - má jedinou vadu a to volnoběžka u startéru - co jsem se dočetl tak se rozsype cca mezi 30ti až 40ti tisícema, ale nevím jestli je to jen klasická pověra nebo pravda. Já ji měnil v cca 33ti tisích km
5. Jinak jízda, do 4tis. cuká, nad 9tis to nemá cenu točit. Dlouhodobá spotřeba (jezdím spíš svižně) 7,5 litru na sto.
6. Po první projíždce s kamarádem právě na Hornetu 600 my řekl: no je vidět, že je to litr.
7. V2 motor je trochu zlejší, ale neni to zas tak nic hroznýho, jenom jsem si všimnul jedné věci. Ojeté Pirelli no problem, ale ojeté Bridgestony mě párkrát vyděsily a jednou dokonce poslaly do škarpy, 100 metrů od garáže.
8. Nevím co má Ninja, ale Falco má na sobě celkem kvalitní komponenty, nastavitelný upside down showa vidle, brzdy Brembo.
gagtoy píše: tvl ta první ninja super výbava.. takhle podle vypadá hotová motorka... komplet akrap i se svodama,pancéřky,tvarový kotouče braking,tlumič řízení,ukazatel zařazenýho kvaltu,a nádherná barevná kombinace za mě je to jasné maj super motory a od 4tis ot to jede jako lokomotiva...
jo,spolehlivost je Jede to fakt pěkně,já se na ní dvě léta vozil,akorát od 4 tisíc to jako tank nejede Zrovna teda ZX6,9R začínaj tahat od těch 7-8tisíc.To třeba Gsxr má spodek o dost lepší.Ale jinak motor u devítky moc příjemnejProste kdyz jezdim s italkou, nevim dne ani hodiny kdy me nekde necha - ale nemenil bych!
Raptík píše: já už měl několik motorek, jek V4 tak V2 a mohu říci, že mi k srdci více přirostly V2, takže za mě falco! navíc, jak už tu padlo je to neokoukaná motorka. Každopádně z těch dvou kousků co máš v merku se mi žádná nelíbí...Jo a jak jsem koukal na ty kawy, tak modelový rok 2002 by měl mít vyztuženou zadní kyvku a to ta tvoje nemá... A když už tu ninju, tak bych bral zrovna tu od roku 02!
Raptík má pravdu. Ani jedna z těch dvou není r.v.2002. Kromě vyztužené kyvky má mít 2002-2003 jen čtyřpístkové brzdy a menší průměr předních kotoučů.
Ty na foto jsou modelový rok 2000-2001.
A k tématu-za mně Ninja. Falco je sice hezké, ale určitě méně pohodlné na cestování. ZX-9 byla mezi sportama vždy vyhlášený kočár. Navíc na tom Falcu je jako na všech Aprilkách z toho roku ta palubovka z Karosy-na to bych se vydržel dívat jen opravdu krátkou chvíli.
Pred Kawou som mal Apriliu RSV Mille 1000,rocnik 2001 s ladakom Vince&Hanes a cipovanou RJ a V2 od Rotaxu nebol vobec zly,podvozok tiez super,dizajn a technika vzhladom na podobny rok vyroby daleko pred Kawasaki,no prekazalo mi okamzite brzdenie motorom hned po pusteni plynu a tiez vracajuci sa problem s netesnostou olejoveho chladica
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
jestli chceš nějaké info ,tak pm
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
Jsem rád, že jste vyvrátili to, že by byl Falco zabiják na dvou kolech. A ta poruchovost? Mi se právě zdálo, že si nikdo na nic takového nestěžoval, až na tu volnoběžku (o které jsem vyčetl, že by měla pasovat i z Fároše a stát cca 1500 – jestli to je pravda tak fakt super cena). Kdyby to ale mělo být poruchová, byl by to problém, já totiž nejsem tak technicky zdatný, abych sám zjistil závadu a doma si ji opravil. Natož někde u krajnice v Itálii.
Spotřeba je věc, co mě celkem trápí. Sice se nejezdí na spotřebu, ale to platí, pokud člověk jezdí kolem komína. Pokud pojedu na dovolenou a najezdím pár tisíc km, potom se i těch pár litrů pozná. Pamatuju si právě, jak Bubrák vychvaloval spotřebu devítky na jiných vláknech. Ale i o Aprilii jsem někde četl, že 5l nebyl problém.
Jinak co by mě ještě zajímalo, tak co pohodlí spolujezdce na obou dvou strojích? Někde jsem viděl zmínku o tom, že Falco má vysoko zadní stupačky – z fotek mi to až tak nepřijde, ale nevím. O tvrdosti sedaček jsem slyšel, ale je to tak hrozné v porovnání s Kawou? Nebo je to srovnatelné? Je mi jasné, že nemůžu čekat křeslo jako na čistokrevném cesťáku.
1 reakcí na tento příspěvek ZX-9r vs Aprilia SL 1000 Falco
Další věc - spotřeba bude hrát ve prospěch Ninjy. Ten dvouvál bude žrát v průměru o litr, litr a půl víc(dle pravé ruky smaozřejmě)
Pokud vezmeš starší verzi ZX-9R, před faceliftem, bude mít vzadu ještě madlo, tak se má spolujezdec za co chytit. Minus téhle verze je slabší kyvka vzadu. Tohle ale spíš může říct přímo majitelé Ninje jak moc to jde cítit....
ZX-9R je karbec - někdo ti řekne že to je nahovno, že vzít stříkačku atd, že líp startuje atd.
Bullshit - Nikdy jsem neměl problém se startováním. Pokud je technicky vše v pořádku tak se není čeho bát.
Kawa je technicky jednodušší, je tam míň věcí co tě oproti Falcu může vypéct, mám na mysli elektroniku(je to ale čistě jen teoreticky - věřím že tu je spousta spokojených majitelů kteří to bude vyvracet:), vstřikování atd.
A co se týká komponent...Falco je v tomhle mnohem nabitější, ale na rychlejší cestování ZX-9R naprosto stačí!Určitě se najde pár jedinců kteří ti budou tvrdit že bez USD vidle neprojedeš zatáčku, ale těma se nenech zmást, je to pitomost
Ostatně co se týká ZX-9R, tak by mohl ještě něco přispět bubrak nebo kawapepek
Něco jsem najezdil na 954RR a Kawě Z1000, tak zkušenosti z provozu oproti dvouválci trochu mám, aby se neřeklo že jen kecám z knížek.
PS.:Nejsem střelec, taky jsem něco sportovně-cestovnějšího, tak jsem koupil 929RR, kdyby jsi byl náhodou nerozhodný
honzaVTR píše: Když jedeš pomaleji, resp. městě trckačka apod. tak ten dvouvál cuká, mlátí, hodně se musíš soustředit na samotnou motorku, jakej máš kvalt a už tolik nesleduješ provoz.Ten 4vál bude líp dávkovatelnej, pružnější.
Me tohle vsechno o bouchani a cukani prijde jako trosku nafouknuta bublina. Jasne ze se s dvouvalcem neda moc jezdit na 1500 otacek, ale treba ja jezdim s RSV celkem bezne na trojku na 3000 otacek po meste. Kdyz je potreba podradim si na dvojku a na tu uz to jde skoro od volnobehu. A zeby to ze me nejak vyklepavalo dusi se rict neda. Staci bejt trosku jemnej na plynu. A zeby ten motor odvadel moji pozornost? To je asi spis o tom jak je jezdec szitej s motorkou. Treba ja jezdim vylozene jenom podle zvuku.Přítelkyně říká, že se jí na Falcu jezdí výborně. Nevím, jestli je to jen můj individuální problém, ale se spolujezdcem mě zápěstí bolí už po 50ti km.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém s elektrikou budíky vs čerp... Aprilia SL 1000 Falco | hondacbrko | 11 | 13.3.2024 v 14:56 Gahan37 |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |