bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dodělat el. startér či nikoli
31.1.2013 v 16:02
Zdravím uvažuji na Jawu 350/640 rv. 1992 el startér a popř. i Bezkontaktní zapalování je to dobrej nápad???
Máte s tím někdo zkušenosti???

Uzavřeno 16.03.2013 v 22:33 uživatelem Miki2008
Předchozí
1 2
Následující

Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 15:49 | Nahoru | #31
Na vape se vyser. Jawa najezdila desítky tisíc s kladivama a když je to dobře seřízený tak ti vydrží věčně. Starter ber, pokud na něj máš. Všichni na to budou čučet jak puk, nebude to ani o tom, že se bude lehčeji startovat, ale o tom, že budeš mít něco jinýho než ostatní a to se taky počítá. V dobách kdy u nás jezdily jen Jawky by jsme za startér dali levou ruku.

Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 16:14 | Nahoru | #32
Já za něj dal jenom ledvinu..šak mám dvě

Dodělat el. startér či nikoli

1.2.2013 v 16:57 | Nahoru | #33
Bezkontakt je dobrý nejenom v tom, že není potřeba údržba, ale že to funguje furt stejně!
To znamená, že to není choulostivé na odtrh, na nečistoty (vlhkost, olej...)na kontaktech (zvlášť dolní na třindě, že jo...).
O bezbaterkovém provozu nemluvě. Když, tak už si namontuj 12V.
Startér? - až tak úplně zbytečné zařízení to néni.
Dyž motorka chcípne na křižovatce, nemusíš na ní balancovat - stískneš čudlík a jedeš. Třeba.
Zlatá Travelka .

1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli

2.2.2013 v 14:35 | Nahoru | #34
Osobně bych sr*l na oboje, bez věčného štelování zápalka už pak Jawa nemá smysl a můžeš si rovnou koupit Japonce. Startér je kravina o to víc, protože k nahození třiapůle stačí fakt málo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

2.2.2013 v 17:32 | Nahoru | #35
djangi> Jistě.
Ale moji známí si přidělávajů startér třebas na motorku o objemu 50ccm, kerá chytne na škaredé podívání...
Víš proč?
Protože s ňů jezdí v terénu a někdy je taková situace, že v kopci visíš za řídítka a ani se k startpáce nedostaneš (nehledě k tomu, že některé stroje nenastartuješ s kvaltem).
Tak jen cvrnkneš na čudlík a je to.
Podobně to může vypadat na křižovatce s naloženů motorků...
A nebo može mět pilot zdravotní problémy (jak třeba já - Hondici musím startovat levů nohů), pravá se moc ohybat nechce.
Á propos, japonec - na XR400 se po silnici cestuje hůř, než na stopětasedmě ČZ. Dřevěná ruka a plechová prdel. Třinda je celkem pohodlná motorka...když si ju chce někdo vylepšit, proč ne?
Já sem ju měl a udělala mě radost dvakrát - poprvní, dyž sem si ju kůpil a podruhé, dyž sem ju prodal .

Naposledy editováno 02.02.2013 17:34:15

Dodělat el. startér či nikoli

2.2.2013 v 17:51 | Nahoru | #36
Vape typ MZ 04 jsem namontoval v lednu 2012 a od té doby jsem nesundal pravé víko motoru mé Jawy 350/638. Motor šlape jak hodinky,jsem plně spokojen.
Startér je fajn,ale to má kde kdo já na těch starších strojích jsem spíše pro startovací páku. Ale jak Ti napsali výše to je dle chuti každého motocyklisty.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

2.2.2013 v 20:55 | Nahoru | #37

Zdenalbenal píše: djangi> Jistě.
Ale moji známí si přidělávajů startér třebas na motorku o objemu 50ccm, kerá chytne na škaredé podívání...
Víš proč?
Protože s ňů jezdí v terénu a někdy je taková situace, že v kopci visíš za řídítka a ani se k startpáce nedostaneš (nehledě k tomu, že některé stroje nenastartuješ s kvaltem).
Tak jen cvrnkneš na čudlík a je to.
Podobně to může vypadat na křižovatce s naloženů motorků...
A nebo može mět pilot zdravotní problémy (jak třeba já - Hondici musím startovat levů nohů), pravá se moc ohybat nechce.
Á propos, japonec - na XR400 se po silnici cestuje hůř, než na stopětasedmě ČZ. Dřevěná ruka a plechová prdel. Třinda je celkem pohodlná motorka...když si ju chce někdo vylepšit, proč ne?
Já sem ju měl a udělala mě radost dvakrát - poprvní, dyž sem si ju kůpil a podruhé, dyž sem ju prodal .


Tak zdravotní problém ještě beru, ale kdo bere 50ccm do terénu teda do krpálu, kde visí za řidítka? A to nemluvím o tom, že by tam měl někdo jet na 640 :D
Nevím no, já osobně jsem pro originalitu navíc ty pálky za ty (zbytečné) krámy jsou děsivé

Dodělat el. startér či nikoli

2.2.2013 v 21:08 | Nahoru | #38
Když jsem loni v Alpách s naloženou motorkou (díky čemuž se mi trochu hůř manipulovalo s mou dlouhou nohou) asi podvacáté na 3 kilometrech našlapával (kvůli fotkám), tak bych dal za startér půl království. To ne, to je moc-tak půl svačiny . Jinak mi nakopávání nevadí, ba to mám rád.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

2.2.2013 v 21:44 | Nahoru | #39

djangi píše: .. A to nemluvím o tom, že by tam měl někdo jet na 640 :D
..



Co by ne? tedy "terén" a "terén", ale startér mi nechyběl



Naposledy editováno 02.02.2013 21:45:02

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 17:38 | Nahoru | #40
c.j.> Ježiši, chudinka Jawinka

Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 18:17 | Nahoru | #41
Tohle zažívala chudák 8 let, najela tak 10tis km. Bez jediné závady, s kladívky, předstih jsem jen jednou preventivně zkontroloval, bez seřízení. Zlatý stroj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 18:41 | Nahoru | #42
c.j.> covece mas fakt dobrý videa doping a ta 350 s fofrklackama
jenom dotaz za kolik to cca jezdí? spotřeba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 19:06 | Nahoru | #43
DRN.> Za kolik jezdí co? Normální jawa za 5, v terénu netuším, asi nádrž za měsíc

V pískovně záleželo jak dlouho leželo na boku nebo kolama nahoru, to počítám spotřebu tak litr na minutu
To je natočeno tak před sedmi roky..



Mám tam toho víc, kdo chce si může pohledat, ať tady nespamuju

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 19:23 | Nahoru | #44
c.j.> jawa na ceste, premejslim nad necim do práce

1 reakcí na tento příspěvek Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 19:33 | Nahoru | #45
Do práce s tím jezdím 15km, z půlky město, takže se ani nezahřeje a s rovnými výfuky jezdila za 4.5l, s rovnými za 5l, při normální jízdě. Na spotřebu to zrovna hitparáda není (obzvláště v poměru k měrnému výkonu) Ale zase to projede vše co enduro, jde s tím skočit přes obrubník, přes chodník, střihnout to přes louku. Takže oproti autu to stihnu za poloviční dobu, nemusím nikde čekat. A náklady na servis a údržbu veškeré žádné Řetěz jsem měnil asi před osmi roky, gumy dříve zhnijou, než se sjedou Celkem se divím, proč tolik lidí nad jawkama jen zakroutí hlavou.. Ale počkej až zkončí ban hurricanovi, ten ti to vysvětlí

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 19:44 | Nahoru | #46

c.j. píše: Do práce s tím jezdím 15km, z půlky město, takže se ani nezahřeje a s rovnými výfuky jezdila za 4.5l, s rovnými za 5l, při normální jízdě. Na spotřebu to zrovna hitparáda není (obzvláště v poměru k měrnému výkonu) Ale zase to projede vše co enduro, jde s tím skočit přes obrubník, přes chodník, střihnout to přes louku. Takže oproti autu to stihnu za poloviční dobu, nemusím nikde čekat. A náklady na servis a údržbu veškeré žádné Řetěz jsem měnil asi před osmi roky, gumy dříve zhnijou, než se sjedou Celkem se divím, proč tolik lidí nad jawkama jen zakroutí hlavou.. Ale počkej až zkončí ban hurricanovi, ten ti to vysvětlí


toho mám v ignoru bud to, nebo zetku 477, louka nehrozí obrubáky a motání zácpou obcas jo

Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 22:48 | Nahoru | #47
A já považuji zbytečný i bezkontakt,pokud nejsi ocas,tak to našteluješ jednou a pak jen jezdíš.Bohužel jak to někdo naštelovat neumí,tak pak na klasické kladívka nadává,že stojí za piču,a že se to pořád rozštelovává. Jsou to tvoje prachy,nalož si s nima jak chceš ale za mě-zbytečnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

3.2.2013 v 22:53 | Nahoru | #48

callowsick píše: komplet Vape rozhodně má cenu.
pak se dá (konečně) jezdit i po městě s denním svícením H4kou a při našlapování to hází silnější jiskru, takže to líp chytá. funguje to i při chcíplý baterce.
je to takovej japonskej pocit bezstarostnosti do český motorky

startér je zbytečnej.



A u origo altíku snad ne?

Dodělat el. startér či nikoli

4.2.2013 v 09:30 | Nahoru | #49
Na dvouválec je to Vape rozumná volba.

Dodělat el. startér či nikoli

4.2.2013 v 10:40 | Nahoru | #50
moje 350/640 taky chcípala na volnoběh se světlama a zaplým blinkrem. Dobíjela ještě v toleranci a baterku sem měnil 2krát. Jsou prostě kusy které zlobí.. Těžko ted určit čím to bylo, tenkrát jsem tdo toho ještě tak neviděl.

Dodělat el. startér či nikoli

4.2.2013 v 15:54 | Nahoru | #51
Tak ja se taky pridam - V lete jsem resil na Cezete to same. Ten starter je z meho pohledu kravina. VAPE jsem ale namontoval po tom, co mi odesel stator (nebo rotor. To jsem uz nebadal). Vyhoda nesporna - Startuje na prvni nakopnuti a hlavne - Poradne to sviti, houka a blika!

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

4.2.2013 v 21:45 | Nahoru | #52

callowsick píše: já jsem se asi blbě vyjádřil - měl jsem na mysli kompletní náhradu Vape (místo Jawího altíku).
a s tím chcípáním jsem to řešil na obou mých 639kách opakovaně.
stokrát proměřený výkon altu,usměrňovací diody, regulátor, prošlý konektory,přepínače atd. (fakt hodně mě to potrápilo a stálo i prachy u profi autoelektrikáře, protože jsem byl v koncích)
no a pomohla buď nová baterka (to dalo tak na sezónu pokoj) a pak ta komplet sada Vape.

na obou 639kách to mělo úplně stejnej průběh

tak nevím.



podepisuji - take bila devitka r. 91 mam ji v profilu

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

4.2.2013 v 22:54 | Nahoru | #53

c.j. píše: To je nějaký nesmysl.. Na bíle jawce mám klasický PAL altík, H4 60W/55W ,baterku jsem měl 10 let starou 4Ah, měl jsem trvale zaplé vyhřívané rukojeti (25W) a motorka nikdy na nechcípala.. Vždyť altík má 180W nebo 210W, teď z hlavy nevím.

Kladívka nejsou nijak na závadu, na "terénní" 350/634 jsem na ně za 8 let nemusel ani jednou sáhnout.. Na bývalé 634 se předstih sypal pořád, ale to bylo vymlácenými bloky, kde ani nové ložisko moc nepomohlo a celý rotor chodil pokaždé jinak Pomohla až výměna bloků (teda komplet motoru).



Já měl na kejvačce celých 45W.....

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

5.2.2013 v 12:19 | Nahoru | #54
djangi>...nojo, není terén jako terén...
Zeptej se po okolí, kama se jezdily soutěže v Beskydech - Ondřejník, Kněhyně, Smrk, Visalaje, z Ostravice na Lysů, Bílý kříž...(Saša Klimt se vsadil, že na Lysů z Ostravice vyjede na Stadionu - a vyhrál!).
S podobnýma terénama se dá setkat aj dnes, pokud je to klasika a né nejaké "Cross Country".
O výhodách startéru tady psal taky Sema - napakovaná motorka (třeba se spolujezdcem) .
Je to věcí každého soudruha. A hloubky jeho kapsy.

(reakce na) Dodělat el. startér či nikoli

5.2.2013 v 14:10 | Nahoru | #55

dostal94 píše: A u origo altíku snad ne?



no člověče,jak jsem psal výše.
amyslím, že to není zas tak ojedinělý, protože třeba na www.jawamania.info se to čas od času řeší taky.
možná špatnej kus

Dodělat el. startér či nikoli

5.2.2013 v 16:39 | Nahoru | #56
Chlapi vy tu tak opěvujete ten startér, že si asi seženu ještě jednu sadu do obyváku vedle televize na kochání :)
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist