bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 125 v 19? A jakou?
Zdravim, je mi 19 a uz dobryho pul roku sleduju na internetu ruzny videa co ty kluci s tim supermotem dovedou, o motorkach v podstate nic nevim, ale nevim proc proste touzim po tom jednu mit - vzdycky jsem byl spis na auta (snil jsem o bmw e36) jelikoz tata je mechanik, ale na auto bych proste nemel finance (nepracuju, chystam se na vejsku). Chystam se si na jare konecne udelat papiry na auto + teda moto do 35kW, uz tak nejak od malicka si setrim chechtaky z ruznejch brigad atp. na neco do budoucna a myslim ze nadesel cas je utratit.

Moje hlavni dilema je zda koupit letos nejakou 125, naucit se tak nejak jezdit a pak treba po roce dvou prejit na vic koniku, nebo jeste ten rok setrit a koupit rovnou neco vetsiho?

Mam asi 177cm a 60kg a rozpocet je 70 000,- s tim ze je to vsechno co mam, ale nemam obleceni helmu a jeste ani ty papiry :D pocitam ze za helmu, bundu, rukavice, kevlarky bych se mohl vejit do 15 000,- a autoskola me vyjde taky na 15 000,- tzn. ze na moto zbyde 40 000,- s tim, ze jeste nevim jestli ridicak zaplatej rodice (ale vic jak 45k se mi za ni davat nechce)

A kdyz uz bych sel teda do 125 tak do jaky? S ohledem na udrzbu, nechci do toho sypat tisice.
Nejsem zadnej demon, ale taky si rad uziju nejakou zabavu, zatim je mym nejvetsim favoritem XT125X, ale furt tu na foru nekdo hudruje ze to nejede - jsou to jen kecy nebo mi to do zacatku bude stacit? Budu jezdit hlavne po Praze, ale obcas treba nejakej vylet.

A jeste posledni vec koukam ze tu jsou kluci ktery vybiraj 125 uz od 15 a ja zacinam az ted proto nevim jestli rovnou vic koniku nebo 125 na nauceni.
Sory za sloh a dik za nazory

TL;DR
125 nebo pockat a koupit neco silnejsiho?
jakou 125 aby byla drzak a max. do 45 000,-?


Naposledy editováno 27.01.2013 23:03:54
Anketa: asi o tom mco premejslim co :D
Jo, proste neco kup a jezdi trotle!
64%
29
Ne, nic divnyho kdyz vybiras prvni masinu
36%
16
Předchozí
1 2
Následující

125 v 19? A jakou?

28.1.2013 v 20:38 | Nahoru | #31
chtěl jsem doporučit wr250x ale koukám, že to je cenově hodně mimo

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

28.1.2013 v 20:39 | Nahoru | #32

callowsick píše: papin01> nelíbí? já to prohlížel zběžně a z fotek mě nic podezřelýho netrklo...

ale škoda,že to nemá ty zlatý ráfky



Ale jo, to jsem neřekl. Gumy to má nejspíš původní, takže by i ty km mohly sedět. Ale jistotu nemáš skoro nikdy.

Ten novější model byl každopádně (alespoň pro mě) hezčí. Ty starší trpěli na popraskanou sedačku a na odlupující se lak.

125 v 19? A jakou?

28.1.2013 v 20:44 | Nahoru | #33
jasně,chtělo by to omrknout naživo.

nějak člověče,čím jsem starší (eh...osmunáct let na motorkách...stařec... ),tím víc se mi líbí takový jednoduchý nenáročný malorážky...

125 v 19? A jakou?

28.1.2013 v 21:52 | Nahoru | #34
Ades
Jako kdybys mi krad slova z pusy.. po diskuzi s kamaradem, kterej jezdi na 50 skutru a obcas projede kamaradovo xt/dr-z pujdu do 125. Uvedomil jsem si, ze vzhledem k tomu ze jsem na motce v zivote nesedel, bych se neceho vetsiho mozna i bal a jak jsem rikal budu jezdit hlavne po praze, mimo pojedu jen vyjimecne takze to ten rok dva "preziju"

kdyby měli všichni začínající piloti tolik rozumu . za mě xtéčko.

125 v 19? A jakou?

29.1.2013 v 07:40 | Nahoru | #35
Zkus s podivat na Blatu Motart 125

125 v 19? A jakou?

29.1.2013 v 09:07 | Nahoru | #36
Určitě DR 400 SM, pokud budeš mít noty do 35kw

2 reakcí na tento příspěvek 125 v 19? A jakou?

29.1.2013 v 11:25 | Nahoru | #37
vlakno zase o ho*ne, na tema 125ccm je tu milion temat...

no vzal cert, ale co me neprestane udivovat je skutecnost, kdyz si tu mladas zalozi vlakno ve kterym se pta na sestku tak dostane kartac ze je blbej a kdyz se zalozi vlakno o dvace tak vsichni radi silnejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125 v 19? A jakou?

29.1.2013 v 12:25 | Nahoru | #38
Daart> Ano to máš pravdu, ale DRZ se svejma 30 kw a svou váhou je hodně velkej rozídl oproti R6 nebo třeba hornetu.

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

29.1.2013 v 13:24 | Nahoru | #39

Svata5393 píše: Daart> Ano to máš pravdu, ale DRZ se svejma 30 kw a svou váhou je hodně velkej rozídl oproti R6 nebo třeba hornetu.

se 177cm nemuze mit problem s vahou. vsechno nazene na vysce

125 v 19? A jakou?

29.1.2013 v 20:58 | Nahoru | #40
Necetl sem ty komentary ale posetri a kup neco lepsiho. Takhle narves vsechny penize do 125 ktera te za pul roku unudi k smrti jak te bude predjizdet kde jaky pako v plechovce. A 70tis zmizelo do luftu. Posetri a kup neco "dospelejsiho" budes to mit na dyl. Bude se na tom lepe jezdit atd... a pokud mas nejaky pud sebezachovy a uvedomujes si ze motorka ma jen dve kola tak mozna i prezijes ... kazdopadne GL a HF

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

29.1.2013 v 20:59 | Nahoru | #41
Daart> amen

1 reakcí na tento příspěvek 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 01:53 | Nahoru | #42
http://www.motoinzer...675443-gs-500-e.html

nejlepsi moznost pro tebe.. neboj se toho.. pokud nejsi mental tak to krasne zvladnes a jeste budes rad ze sis nekoupil 125 ktera do 60kmh jede na hovno a od 60 vubec je to jednoducha motorka,celkem pekne vypadajici.. a u tehle je i ladak a kufrik. na 125 se v 19 fakt vyser.. mas podobnou situaci jako ja pred dvema rokama.. akorat jsem nemel 70 kazdopadne hodne zdaru!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 14:43 | Nahoru | #43

sharpart píše: http://www.motoinzerce.cz/motorky/suzuki/675443-gs-500-e.html

nejlepsi moznost pro tebe.. neboj se toho.. pokud nejsi mental tak to krasne zvladnes a jeste budes rad ze sis nekoupil 125 ktera do 60kmh jede na hovno a od 60 vubec je to jednoducha motorka,celkem pekne vypadajici.. a u tehle je i ladak a kufrik. na 125 se v 19 fakt vyser.. mas podobnou situaci jako ja pred dvema rokama.. akorat jsem nemel 70 kazdopadne hodne zdaru!



Od kdy je GS 500 motard??

125 v 19? A jakou?

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 14:47 | Nahoru | #44
nejideálnější by byla Yamaha WR 250X, to je pecka, bohužel je jich málo a když už, tk se pohybujou od 80tis. vejš... Tk si myslim, že ta DR400SM by byla dobrá volba, ty už se daj sehnat kolem 50 tis. a neni to žádný dělo, co by rozumnej kluk nezvlád 125cc je fakt málo, to musíš drtit furt pod plnym, aby si držel krok s provozem...

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 15:00 | Nahoru | #45

SirIndy píše: Pro tebe co jsi delal na 25kW to omezeni neplati, pro ty co delaji na 35kW uz ano. Je to hodne slusna blbost, SV seskrceny na 35kW ridit muzou a to same seskrceny na 25kW ne.



Podle mě to tak není, u nových ŘP od 18ti let platí, že výkon může být seškrcen maximálně ze 70kW a je jedno, jestli to seškrtíš na 25 nebo využiješ maximální legální výkon 35kW :)

A pro staré ŘP od 18ti let se hranice z 25kW přesouvá na 35kW, přičemž je jedno z jakého výkonu to seškrtíš :)

1 reakcí na tento příspěvek 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 15:03 | Nahoru | #46
No a konečně k tématu, být tebou pořídím něco silnějšího a 125 ne, pokud to máš v hlavně srovnaný, tak budeš ze začátku jezdit opatrně, Ušetříš aspoň náklady spojené s prodejem/koupí a ztrátu hodnoty motorky

2 reakcí na tento příspěvek 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 15:33 | Nahoru | #47
Lucek> Podle mě nesmí mít moto po seškrcení menší jk poloviční výkon, resp. nesmíš jít seškrtit z 70kW na 25kW ale musíš jí seškrtit na 35kW aby si mohl s novým řidičákem jet..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 15:38 | Nahoru | #48
WeezleR> Přesně tak .......výkon může být seškrcen max. z dvojnásobku původního výkonu .........je to blbost ale je to tak

Naposledy editováno 30.01.2013 15:39:17

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 15:45 | Nahoru | #49
WeezleR> Ahá, to jsem netušil, pěkně postavené na hlavu

125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 16:19 | Nahoru | #50
Tak jelikoz jste mi zamotali hlavu jeste vic nez jsem mel predtim, tak asi pockam do autoskoly a uvidim na co se budu cejtit

Jinak kdyz bych bral 125 tak nejakej slusnej kus (s nejvetsi pravdepodobnosti XT) do tech 45t. s tim ze bych to za rok dva moch za 38-40 prodat a zaroven bych si behem leta neco vydelal takze bych za ten rok mohl presedlat rekneme na DR-Z (SM610i.e. popripade az po dr-z jako vyssi lvl )

Kdyz bych sel rovnou do DR-Z, pocitam ze bych musel mit minimalne tech 70k, coz ted samo nemam, takze neco vydelat a koupit za rok.

Kazdopadne pocitam s tim ze nejaky brigadicky tenhle rok budou, takze bud budu v lete jezdit na vlastnim nebo MHD

Predpokladam ze kdyz koupim ted 125 a za rok prodam ztratim rek bych maximalne tech 10-15t (nizsi hodnota moto, servis atd.)

Ted si asi rikate ze je to na me jestli to ten rok vydrzim? a mate pravdu , jak rikam uvidim po autoskole (motoskole?).

Co se tyce tech prepisu apod. veci jak tady nekdo zminoval, to je to fakt takovej ranec ze by se to az tak krute nevyplatilo?

Naposledy editováno 30.01.2013 16:21:20

125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 18:48 | Nahoru | #51
já myslel, že autoškola vyjde do 5tkč, to už je to takovej ranec 15+ ?
Jinak bych zašel do motošopu a posadil se na motard a naked, třeba ti ten vysokej tvrdej posaz s lokty u těla ani nebude vyhovovovat. Z naháčů bych kolem 45tkč doporučil lehké cbf 250.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 19:55 | Nahoru | #52

Lucek píše: No a konečně k tématu, být tebou pořídím něco silnějšího a 125 ne, pokud to máš v hlavně srovnaný, tak budeš ze začátku jezdit opatrně, Ušetříš aspoň náklady spojené s prodejem/koupí a ztrátu hodnoty motorky



člověče nevím,jestli je to taková ztráta.
kdyby autor koupil XT za 35, dejme tomu,že by do ní vysypal dalších 5 (olej,gumy,destičky), přepis s kravinkama kolem dejme tomu do 1000,-
41 dohromady.

když motorku nerozštípe, tak za dva roky za ní 30 dostat může (všimni si,že tady už cena moc úměrně věku nepadá).

to je mínus 11 (počítám jenom koupi,prodej a investice nutný po koupi pro 100% stav. asi je každýmu jasný, že provozní náklady 125ky nejsou závratný a třeba rozdíl v pojistce taky něco udělá, o spotřebě benzínu si každej udělá představu sám)

ne,mě to nepřipadá takovej prodělek. obzvlášť když se člověk soudně zamyslí nad provozníma nákladama "velký" ojetý motorky (Kentus měl pár japonskejch předchůdců )

ta Sůza z odkazu není nic mrštnýho,tahá to o šedesát kilo víc, tenhle konkrétní kus má třeba řetězovku na konci života (vyšroubovaný napínáky až dozadu) a byl by pech shánět výfuk s homologací kvůli STKčku třeba.
ale je to prostě o tom, co od tý motorky autor chce. Každej druh motorky má svý teritorium

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

30.1.2013 v 20:59 | Nahoru | #53
callowsick> Jasný, není to tak závratný, ale jak autor vlákna psal, nechce do toho vrazit tolik peněz, tudíž soudím, že se mu každá tisícovka hodí . Je to na něm, jako asi bych koupil něco hned co bych měl ŘP, ať je to 125 nebo i něco víc, dva roky bych na tom jezdil, pak si udělal rozšíření a už si vybral podle svého gusta, bez řešení škrcení atd

125 v 19? A jakou?

31.1.2013 v 18:13 | Nahoru | #54
Mrkni na Hyosung XRX 125 , za málo peněz hodně muziky.Cena náhradních dílů zanedbatelná a všechny jsou okamžitě dostupné.Vydrží les,bahno i cross trať,je pohodlná a oproti Yamaze XT125X ještě jede lépe (kamarádovo XT jede 95,Hyosung mi jede 110). Já ji koupil nepojízdnou a od doby co jsem ji zpravil jede jak má a jsem dost spokojený.Je tu hodně odpůrců této značky,ale finančně je to snad nejlepší rozhodnutí,nesype se a na zahraničních stránkách (hlavně v Německu) je dost chválená.

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

5.2.2013 v 13:38 | Nahoru | #55

SuperSic58 píše: Od kdy je GS 500 motard??



no motard to neni,ale aspon by to jelo lip nez 125 :) a je to levnoucky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125 v 19? A jakou?

5.2.2013 v 13:58 | Nahoru | #56

Darks píše: WeezleR> Přesně tak .......výkon může být seškrcen max. z dvojnásobku původního výkonu .........je to blbost ale je to tak

tak to bych se hadal, ma to svoje opodstatneni a blbosti je to jen pro mladase co si nemuze hned v 18ti koupit cokoliv

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125 v 19? A jakou?

5.2.2013 v 19:08 | Nahoru | #57
Daart> nemyslel seskrceni jako takove, spis to "z max. 2x původního výkonu"
prece at uz tu motorku seskrtim ze 70 nebo ze 100 kW, furt bude mit po seskrceni 35 kW (aby vyhovovala A2), moc v tom teda smysl nevidim

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

5.2.2013 v 19:10 | Nahoru | #58

Ades píše: Daart> nemyslel seskrceni jako takove, spis to "z max. 2x původního výkonu"
prece at uz tu motorku seskrtim ze 70 nebo ze 100 kW, furt bude mit po seskrceni 35 kW (aby vyhovovala A2), moc v tom teda smysl nevidim



Pokud ji neseskrtis jenom papirove

(reakce na) 125 v 19? A jakou?

5.2.2013 v 19:13 | Nahoru | #59

Ades píše: Daart> nemyslel seskrceni jako takove, spis to "z max. 2x původního výkonu"
prece at uz tu motorku seskrtim ze 70 nebo ze 100 kW, furt bude mit po seskrceni 35 kW (aby vyhovovala A2), moc v tom teda smysl nevidim

a kolik lidi ji necha opravdu seskrcenou? 10%?
prave z toho duvodu to schvaluju a zavedl bych i pravidla na udelovani ridicaku, dneska ho dostane kazdej kdo zaplati za autoskolu a to je podle me spatne.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 MotoJaryn 27 13.9.2023 v 10:04 Bludevil
Yamaha xt125x 150ccm Yamaha XT 125X tomi28 1 14.8.2023 v 23:18 Kohlstein
Výpustný šroub protíká Suzuki DR-Z400 SM gros11 13 10.7.2023 v 14:26 Jenik789
nefunguje tachometer Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X xt125x2008 27 1.7.2023 v 17:47 _Justo_
Barva svíčky - je směs chudá nebo b... MZ 125 SM Dave03 10 8.5.2023 v 11:52 Milad


TOPlist