globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výztuha rámu Jawa 350/639
20.1.2013 v 14:22
Zdravíčko motorkáři, se svojí třindou jsem vcelku spokojen, trápí mě však jedna maličkost. Všichni jezdci na těchto strojích mi jistě dají za pravdu, když si budu stěžovat na mizernou tuhost rámu. Stačí trochu křivější silnice nebo svižnějsí průjezd zatáčkou a moto se rozvlní jako had a to nemluvím o jízdě ve dvou.. K odstarnění tohoto nešvaru nepřispělo ani nové uložení zadní vidlice. Potřebuji tedy poradit, jak tuhost rámu zvýšit. Pomůže-li například jiná kyvka(třeba z trampu), nebo doplnění rámu o nějaké výztuhy, atd.
Díky moc za rady nebo i foto vlastních řešení.

Naposledy editováno 20.01.2013 14:53:53

Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 14:41 | Nahoru | #1
Na Netu najdeš popis několika pokusů zesílení, vyztužení a jiných úprav rámu, ale pokud nemáš jako koníčka bastlení tak je s tím hodně práce a problémů takže nejjednodušší vyztužení rámu je koupit lepší motorku - tam za rozumné peníze získáš nejen rám, ale i motor, brzdy atd.

1 reakcí na tento příspěvek Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 14:53 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 15:05 | Nahoru | #3
Haesty> Díky, ale tam se řeší jen výztuha podsedlovách trubek a tu jsem již vyřešil..

2 reakcí na tento příspěvek Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 15:12 | Nahoru | #4
Nedostříknutost některých uživatelů se opět projevila když na dotaz „Jawa nejde nastartovat" odpovídají „Kup si Japonce"
Ale k věci. Tyto obrázky někdo hodil na naše fórum, ovšem na dotazy jak se zlepšily jízdní vlastnosti již neodpověděl. motoride.sk/pictures/stroje/4751.8.jpg motoride.sk/pictures/stroje/4751.6.jpg motoride.sk/pictures/stroje/4751.5.jpg

(reakce na) Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 16:18 | Nahoru | #5
Zao.cz> S tímle sem se trochu hrál, svojí jawu sem předělával na jeden centrální tlumič vzadu, tak sem vyztužil původní kyvku, a na rámu jak byla taková vzpěra v oblasti vzduchového filtru, tu sem vyhodil pryč a navařil dvě vzpěry po stranách. Jinak sem z rámem už nic nedělal. Ale mám spoustu dalších úprav, třeba zkrácené přední vidle, přitvrzené pružiny. Oproti originálu je uplně někde jinde, rozhodně změna k lepšímu, kdyžtak mrkni na můj profil, tam se dočteš víc

(reakce na) Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 16:33 | Nahoru | #6

john-mcclane píše: Nedostříknutost některých uživatelů se opět projevila když na dotaz „Jawa nejde nastartovat" odpovídají „Kup si Japonce"
Ale k věci. Tyto obrázky někdo hodil na naše fórum, ovšem na dotazy jak se zlepšily jízdní vlastnosti již neodpověděl. motoride.sk/pictures/stroje/4751.8.jpg motoride.sk/pictures/stroje/4751.6.jpg motoride.sk/pictures/stroje/4751.5.jpg



Píše tu snad někdo,aby si koupil japonce?
Zatím se všichni jen snaží pomoct kámo

Naposledy editováno 20.01.2013 16:34:02

Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 19:49 | Nahoru | #7
Pravdepodobne nejdal dotazeny upravy 350/639 ma Milanek z Jawamanie ...at uz je to jeho cestovni 350/639 GS nebo 500/640 Sprint s nejakyma 50Nm a 34k, ktera je pravdepodobne nejrychlejsi seriove vypadajici "350kou" ...vic popisu je po rozkliknuti v profilech motorek dole v pravym rohu

350 GS


500 Sprint


Naposledy editováno 20.01.2013 19:52:40

Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 19:55 | Nahoru | #8
Začni více jezdit, zvykneš si...

Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 20:43 | Nahoru | #9
Jawka se mi také v zatáčkách a při náklonu vlní a je to nejistý pocit z jízdy, ale neni to hold na závodění a naklánění na koleno. Jedině vařit a vařit nějaké výztuhy. Ale jedině kdy jsem cítil kdy vlnění vymizelo, byla jízda ve dvou. Takže trošičku pomohlo snížení zadku.

Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 21:01 | Nahoru | #10
Na Jawě by se měla sladit frekvence pérování - doladit ho.
Páč jak píšeš, pomohlo větší zatížení vzadu.
Výrazně nestejná tuhost pérování motorku v zatáčce rozvlní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 21:41 | Nahoru | #11
john-mcclane> myslim je to vaření železa do míst, kde to nemá smysl. Jak psal mischa, videl bych to spíš na místa, kde rám je jednoduchej, čili hlavně oblast vzduchového filtru. Bylo by zajímavé, kdyby někdo dokázal simulovat namáhání. Ale je několik jiných věcí, co se dá zlepšit i bez úpravy rámu - kvalitní tlumiče atd

(reakce na) Výztuha rámu Jawa 350/639

20.1.2013 v 23:25 | Nahoru | #12
Z vlastní zkušenosti jsem také čuměl co dokáže taková blbost jako výměna ložisek v předním kole.

Výztuha rámu Jawa 350/639

21.1.2013 v 01:45 | Nahoru | #13
Jako tak co se tu budem bavit že jo. Ono sou to už nějaký rok staré motorky, a při nejmenším stačí vyměnit ložiska v kolech, v krku, uložení kyvky, mít vše řádně stáhnuté jak má být včetně uchycení motoru, mít dobré gumy, né staré zvrdlé barumky a i toto dokáže pomoct
Já sem jen zvědavý jak mě budou fungovat úpravy s kterýma chci letos vyjet jestli to vyjde. Kyvka vlastní výroby, uložená na jehlových ložiskách, v kombinaci s centrálním progresivním tlumičem se 7mi místným nastavením předpětí pružiny, plus v předu USD vidlice, brýle dělané na CNC a krk uložený na kuželíkových ložiskách. Už se na to těším

Výztuha rámu Jawa 350/639

24.1.2013 v 20:01 | Nahoru | #14
Díky všem alespoň za těch pár rad, co se tu sešlo. I díky vám a hlavně Janu Žižkovi - pro všechny jistě dobře známá stránka jenikovo.misto.cz/ jsem se dal studia dalších webů a dospěl k závěru, že dostačující úpravou by mohlo být "pouhé" vymezení všech možných vůlí, ať už konstrukčních nebo léty vzniklých. Začnu tedy výměnou ložisek v kolech, nahrazením ložiska krku kuželíkovým, vyztužením vidlice podkovou, repasí tlumičů - stejné tlumící účinky a hlavně předěláním uložení kyvky - asi podle Milánka jawamania.info/Files/moto/212881/6_3-3D.JPG , který nahradil metaloplast mosaznými pouzdry. No a taky budu muset pořešit velmi volné uložení osy zadního kola.. Až to všechno nějak doladím, hodím na profil článek, v němž se podělím o své dojmy.

Naposledy editováno 24.01.2013 20:05:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist