bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yuki Tine 125-výměna oleje
16.1.2013 v 15:46
Zdravím vás všechny,V loni v létě jsem dceři koupil tohoto choppera.Je to docela věrná kopie Hondy Rebel.Na jaře chci měnit olej,vím,že tam klasický filtr není,snad nějaká odstředivka a tak se chci zeptat,zda se musí kus motoru rozebrat a ten bazmek vyčistit.
Výrobce(dodavatel) píše nechat výměnu na servisu,ale po přetení zdejších diskusí bych raději sám(zadarmo a poctivě).Někde píšou vyměnit olej a -filtr-neřešit. Máte někdo zkušenost s tímto motorem?Moto má teď najeto cca 6300km.
Díky za info.

1 reakcí na tento příspěvek Yuki Tine 125-výměna oleje

16.1.2013 v 15:52 | Nahoru | #1
6300km ?? to uz nemen pred smrti

Yuki Tine 125-výměna oleje

16.1.2013 v 15:53 | Nahoru | #2
s tímto motorem zkušenost nemám, ale u mé hondy XR125L, která taky neměla žadnej filtr, měla pouze sítko na výpustným šroubu, které jsem profouknul a nic víc.

Yuki Tine 125-výměna oleje

16.1.2013 v 16:27 | Nahoru | #3
interval u mý motky na čištění odstředivky je 10 000km. nechal bych to zatím tak.

1 reakcí na tento příspěvek Yuki Tine 125-výměna oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2013 v 17:11 | Nahoru | #4
Na levý straně motoru by jsi měl mít něco jako závit, ten povolit, vyndat sítko, vyprat v tech.benzínu a hotovo. samozřejmě povolit až při vypuštěném oleji žádná věda.

(reakce na) Yuki Tine 125-výměna oleje

16.1.2013 v 17:40 | Nahoru | #5
Díky za info .

SuperPivis> Neptal jsem se,kolik vydrží,ale na výměnu oleje .
A když vydrží 2 roky,budu spokojenej .Dcera s ní najela cca 1800km a zatím bez potíží.

Naposledy editováno 16.01.2013 17:42:31

(reakce na) Yuki Tine 125-výměna oleje

16.1.2013 v 18:24 | Nahoru | #6

dawe1 píše: Na levý straně motoru by jsi měl mít něco jako závit, ten povolit, vyndat sítko, vyprat v tech.benzínu a hotovo. samozřejmě povolit až při vypuštěném oleji žádná věda.



no ale krom toho je právě součástí olejovýho čerpadla odstředivka, kde se usazuje bordel a ta se má po desítce čistit.

Yuki Tine 125-výměna oleje

16.1.2013 v 18:58 | Nahoru | #7
Na jawe travel ohv 125 motor jako na hartfordu,licence honda,taiwan... jsem daval cistit ten odstredivej filtr asi v 15000 km a nebylo tam skoro nic. Jinak to vycisteni stalo asi kilo,bylo to pod pravym deklem(spojka). Resil bych to az pri vetsim najezdu.

Yuki Tine 125-výměna oleje

16.1.2013 v 23:35 | Nahoru | #8
Trochu mimo téma, ale není to náhodou kámošovo bývalá motorka? Červená, nádrž je kolem kohoutu vařená mosazí a možná je na ní ještě na míru vyrobený nosič.

Yuki Tine 125-výměna oleje

17.1.2013 v 11:21 | Nahoru | #9
Nene,ikdyž tehdy jsme ji taky okukovali,ale dcera si našla jinou(černou).
Jak to bude možné,tak si ji tu dcera zveřejní.
Jinak tu kámošovu má nějaký klučina od Tábora.

Yuki Tine 125-výměna oleje

17.1.2013 v 14:58 | Nahoru | #10
No k tomu zveřejňování dceru nikdo nenutí, podmínkou to není a navíc je riziko, že se budou po serveru pohybovat "tipaři". Já zde motorku také nemám vystavenou, jednak z tohoto důvodu a druhak ani nemám potřebu prezentovat.
To si nepamatuju, kam říkal, že ji nakonec střelil... každopádně když jsem na ní jel, tak ve vyšších otáčkách se motor tak třásl, že jsem měl pocit, že to má místo stupaček vibrační brusky. Ale pěkně se klopila do zatáček, skoro se pode mnou až podtrhávala. A co se navztekal s neustálým praskáním žárovky, kor když tam navíc není H4, ale nějaké dvouvlákno s bajonetem (označení si nepamatuju) a tu nebylo možné nikde sehnat , jedině u dealera v Olešné. "Činajziše gesindel", co si budeme povídat.

Yuki Tine 125-výměna oleje

17.1.2013 v 18:11 | Nahoru | #11
Ten klučina se tu zaregistroval.Jinak s těma vibracema,dal jsem o zub větší kolečko a jako jezdec to nemá tak hrozný.Batůžek je na tom hůř.Ale dcerka jezdí sama,tak není co řešit.A ty vibrace nejdou od motoru,ale od výfuků.Motor si jen vrní.Výfuky jsem chtěl dát na nějaké silentbloky,ale nic jsem nesehnal.Tak jsem to víc utáhl a vibrace se snížily.Když jede okolo 80km/h docela to jde.Jel jsem na Rebelu a celkem srovnatelný.
Žárovku už jsme taky řešili a mají ji v autokelly asi za 50,- myslím pod názvem S5.
Jinak zatím OK.Jeli jsme Šumavu(Kvilda přes Lipno do JH cca 240 km v kuse) a v pohodě.
Jednou si to štrádovala i 110(potvora) .

1 reakcí na tento příspěvek Yuki Tine 125-výměna oleje

17.1.2013 v 21:14 | Nahoru | #12
Já ty vibrace cítil vyloženě na stupačkách, ale z toho se nedá poznat, kde to rezonuje, to pochopitelně. Také za mnou jednou přijel, že mu tam něco chrastí, hlavně při padání otáček a že to jde asi od spojky... už mě začalo napadat kdovíco, ale pak jsem si všiml podezřelého pohybu za motorem - a byl to přetržený zadní šroub držící motor. Holt čínská motorka, tak se s nějakými mouchami počítat musí. Ale naštěstí mu to všechno vyrychtovali v rámci záruky a jinak to nebyla špatná motorka. Párkrát jsme spolu jeli skoro 600km za den a bez problémů, akorát občas ta zatracená žárovka. Nejspíš vibrace, snad by pomohlo upravit uložení světla a dovnitř krytu přidat pár kusů olova kvůli zvýšení setrvačné hmoty. Nedávno tu někdo řešil podobné praskání žárovky na jednom z přídavných světel.
Já z té "potvory" vytál nejvýš 92 - 95km/h, ale to už je z motoru fakt vibrační bruska. Jednou jsme na ní ale jeli oba a rozjela se až na 105km/h. Ale to možná pomohl vítr v zádech.

Yuki Tine 125-výměna oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 19.1.2013 v 20:54 | Nahoru | #13
Až budeš vypouštět olej, tak na tebe z pod toho olejovýho šroubu vypadne velká pružina a sítko. To vyper v benzínu, vysuš a je hotovo. Odstředivku nečisti. Nedávno jsem dělal jeden motor s odstředivnou, měl najeto 35tkm a v odstředivce bylo bordelu minimálně. Hromadí se v ní zpečený olejový cucky a ty se tvoří jenom pokud jezdíš s málem oleje a neměníš.

(reakce na) Yuki Tine 125-výměna oleje

22.1.2013 v 17:50 | Nahoru | #14
J.M.K.> Právě že ty stupačky jsou s výfukama na jedněch šroubech.Proto ty vibrace na stupačkách .

1 reakcí na tento příspěvek Yuki Tine 125-výměna oleje

27.4.2016 v 21:03 | Nahoru | #15
Ahoj, mám problém taky s touto yukinou a to ten že nemůžu najít vypuštěcí ani nálevací šroub na převodovej olej..z převodovky mi chčije olej tak si myslím že z výpušťáku. Díky

(reakce na) Yuki Tine 125-výměna oleje

29.4.2016 v 13:55 | Nahoru | #16
Radyss3> Motor má společnou náplň pro motor i převodovku (ta motorka je vlastně kopie Hondy CA125 Rebel), takže olej se plní přes zátku umístěnou na pravé škebli (vedle válce) a výpušták je zespodu na vaně, na nejnižším místě. Klamat může to, že výpušták není inbus (jak je obvyklé), ale klasický šroub s šetihrannou hlavou.
Jinak olej může téct ze spoje karterů, z vadného gufera výstupní hřídele (za řetězkou) - je třeba motor otřít, olej doplnit na předepsanou hladinou a odpozorovat, kudy přesně teče.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist