Rozdělám to, pohodička pivečko a koukám a počítám a najednou mám 7plátů (což je vpořádku dle manuálu), ale 9(!)lamel, kterých dle manuálu má být 8... S tím, že 9 lamel bylo dávanejch do spojky ve Fárošovi rv.97, ale já mám dle všeho (kapoty, motor, budíky,nádrž...) rv.98.
Setkal se s tím někdo? Popř. dá se narvat 9 lamel do spojky, kde má být 8 lamel?...Něják mě to nejde na mozek... Jo a pivečko na počítání vliv nemělo, nechal sem to spočítat další 3lidi a výsledek stejnej

Edit: písmenka
Naposledy editováno 07.01.2013 22:57:04


1. lamely uz byly ojete a spojka klouzala, tak tam hodil jednu lamelu navic aby jeste chvilku (treba na prodej) vydrzela
2. nekdo kdo lamely menil objednal pro spatny model (nove jsou slabsi), tak aby nebyl za jelito, tak tam pridal jednu starou a kdyz to fungovalo, tak to dal neresil.
Zaklad je asi jasny - zmerit vsechny lamely a porovnat je se servisnim manualem kolik maji mit vs kolik maji.
Model 98-99 ho má v domečku na hadicích mezi převodovkou a karburátory. Od termostatu vede zpětná hadice přímo do vodní pumpy a větší pak do chladiče.
Model 96-97 ho má v hlavě, na hadicích domeček není, hadice vede do chladiče. Více najdeš v manuálu, starší model jsem rozebraný neměl, takže z hlavy úlně přesně nevím.
Jinak spojka modelu 98 má 3 typy lamel. Jedna vnitřní, šest středních a jedna vnější. Mezi každou lamelou je plech, plechů je sedm. Vnější lamela se opírá přímo o přítlačný talíř, vnitřní lamela se opírá přímo o koš. Dvě lamely přímo na sobě být nesmí!
Pečlivě si projdi manuál. Tím, že je psaný dohromady pro modely 96-97 a 98-99, je poněkud hůře přehledný.
Bandaska> Starý koš...a jakej to může mít vliv na pořadí a druh těch lamel?

Jinak ještě jeden hloupej dotaz...na tom koši resp. na těch 5ti pouzdrech na šroubky, na který se navlíkají pak pružiny jsou už vytlačený vyloženě prohlubně v místech,kde se toho pružina dotýkala... špatně?nebo je to jedno?


Naposledy editováno 08.01.2013 21:21:34
Spojka modelu 96 má dva typy lamel, model 98 má tři typy lamel. Sestava spojky viz řez v manuálu pro model 96.

Hnědá barva jsou lamely. Vnitřní lamela je tenké mezikruží a v jejím středu je vložena malá talířová pružinka se sedlem (viz detail). Pak je podle modelu šest nebo osm středních lamel. Nakonec je lamela s největšími třecími ploškami a je v koši pootočená a osazená do kratkých výřezů ve vnějším koši (viz foto níže).
Modrá barva jsou plechy mezi lamelami. Devět pro model 96 a sedm pro model 98.
Otlaky na vodících kolících pružin jsou zřejmě normální opotřebení. Jezdil jsem na motorce, která měla drážky větší než na následujícím obrázku a na funkci to nebylo poznat.

Spojka na obrázku má za sebou cca 60 tis. km.
Čili asi ti nezbývá nic jiného než koupit sadu lamel, pokud chceš, aby spojka fungovala normálně.
Mám doma rozebranou funkční a na lamelách nevychozenou spojku. V případě zájmu mohu nafotit rozdíly mezi lamelami nebo další detaily dle zájmu.
Naposledy editováno 09.01.2013 18:15:51
1 reakcí na tento příspěvek Spojka

Pavel-KLmoto> Kdyby to byl přelomový ročník ve smyslu lamela/lamela, tak by se teďka z důvodu úspor jezdilo bez spojk.plechů....takže to asi nebude ono, navíc v tom koši je trochu vymačkaná i ta "poslední lamela", která má být pootočená na úplně jiným místě, takže Někdy tam ta lamela byla a Někdo se rozhodl, že to udělá po svým...


1 reakcí na tento příspěvek Spojka
Naposledy editováno 19.01.2013 20:23:11
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |