1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
Do Ducati bych ovšem raděj dal 4T
Naposledy editováno 07.01.2013 20:53:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
Anti píše: Důvod?Absence spojky v olejové lázni umožňuje neohlížet se na specifikaci 4T...
To ano, v tom s Tebou naprosto souhlasím.
Jde spíš o to, že motocykl má větší otáčky motoru.
Každý olej dělá na stěnách válce mastný ,, film " a jde o to, že automobilový olej není na takový točky dělanej, ten ,, film " se trhá a nedostatečně maže.
Naposledy editováno 07.01.2013 21:04:29
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
LovecTaťka:Řekl bych,že tohle je otázka specifikace-třídy oleje.Lepší autoolej by měl zvládat i točky.Láká mně na tom fakt,že autoolej by neměl mít přísady na spojku,tudíž je konstruován na co nejmenší odpor ve skluzu.
Kdyz uz tak jedine motul 8100 jeden z mala poslednich plne syn oleju.Ale cenove budes uz vysoko tedy zase si nepomuzes.
Myslim ze to je spatna cesta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
Anti píše: callowsick> Jak to myslíš?V klasickým autovým motoru jsou přeci taky ozubené převody...
LovecTaťka:Řekl bych,že tohle je otázka specifikace-třídy oleje.Lepší autoolej by měl zvládat i točky.Láká mně na tom fakt,že autoolej by neměl mít přísady na spojku,tudíž je konstruován na co nejmenší odpor ve skluzu.
Jenže auto má jiný olej pro motor a jinou náplň pro převodovku!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
Naposledy editováno 08.01.2013 15:41:50
Automobilový olej je hodně široký pojem.
http://www.oleje.cz/k/automobilove-oleje
Když budeš hledat na fóru, tak najdeš třeba to, že po změně oleje jim třeba vyskakovala zařazená rychlost a pak se vrátili zase tam kde už jednou byli.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
ale autoolej právě nepočítá s jiným druhem zatěžování v převodovce (vyšší tlaky,nižší teplota).
v extrému to (prý - čerpám z článku) dokáže narušit vlastnosti oleje.
pokud vím,tak motory BMW (boxer) nemají problém a autoolejem - mají oddělenou náplň motoru i převodovky.
co je na tom pravdy asi nikdo na fóru neví, nicméně jestli stojí rozdíl v ceně olejů (autoolej versus motoolej ve stejný výkonnosti) za test....?
...je fakt,že za dob kejvaček byl k mání olej Letní a Zimní a mazalo se tím všechno (2T, 4T,převodovky u 2T....)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
Tohle téma jsem nezaložil kvůli tomu že chci lít olej ze stodvacítky nalít do motorky.Mě zajímá argumentace,podložené důvody či praktické zkušenosti proč ano nebo proč ne.Nemám zájem o nepodložené plky tohoto typu.
Naposledy editováno 08.01.2013 16:37:01
Dle mého názoru jsou převodové oleje řidší jelikož se tolik neohřívají od motoru. Olejem do auta ničím neuškodíš. Já vždy leju to co píše výrobce a zatím si mohu dovolit i značku oleje do motky schell a do auta castrol i když vím že by to zvládl i levnější olej.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
callowsick píše: myslím, že motor bys umazal i autoolejem (příslušný výkonnosti) - to by nebyl problém.
ale autoolej právě nepočítá s jiným druhem zatěžování v převodovce (vyšší tlaky,nižší teplota).
v extrému to (prý - čerpám z článku) dokáže narušit vlastnosti oleje.
pokud vím,tak motory BMW (boxer) nemají problém a autoolejem - mají oddělenou náplň motoru i převodovky.
co je na tom pravdy asi nikdo na fóru neví, nicméně jestli stojí rozdíl v ceně olejů (autoolej versus motoolej ve stejný výkonnosti) za test....?
...je fakt,že za dob kejvaček byl k mání olej Letní a Zimní a mazalo se tím všechno (2T, 4T,převodovky u 2T....)
V převodovce je podstatně větší střihové námáhání, což můžou některý polymerní aditiva špatně snášet a v převodových olejích jsou víc EP(extreme pressure) a EW(extreme wear) přísady.
--VinCenzo-- píše: V převodovce je podstatně větší střihové námáhání, což můžou některý polymerní aditiva špatně snášet a v převodových olejích jsou víc EP(extreme pressure) a EW(extreme wear) přísady.
To ano,to je fakt.Ale taky příme ozubení neklade na olej takové nároky jako třeba šikmé. Proto vyloženě převodové oleje aditivované např sírou (proto jsou tak specifické při čichnutí) se musí použít tam kde je předepsáno. Resp tam,kde je vysoké zatížení a velké tlaky. Převodovka u motorky zas takovej ras na olej není ;) Proto se taky podařilo skloubit vhodnou aditivací 1 náplň pro motor,spojku a převodovku,kde jsou vlastně protichůdné požadavky. Proto,když je motor,kde je náplň oddělená,tak proč nevyužít toho,že můžu dát olej,co má jen mazat motor,a do převodovky olej,kterej výborně snáší tlaky a udělá dobře převodovce ...Naposledy editováno 08.01.2013 19:39:14
1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
Blackforce píše: Durex No vidíš, kdyby jsi dodržel to zařeknutí tak se houby dozvíme. Ale i tak, má to smysl? Bude opotřebení motoru a převodovky znát?
Tak ono ani nejde tak o opotřebení. I když je fakt,že hodně kvalitní oleje dokáží snížit opotřebení oproti standartním olejům (mám na mysli opravdu dobrý olej,né opičí kapky),ale je to řádově v procentech a né desítkách procent. Aby si někdo nemyslel,že při použití motulu 300V najede o 50% víc než třeba s 5100. Ovšem vždy záleží na motoru a provozních podmínkách.Jde spíš o to,že se může použít olej s aditivací snižující tření a tím můžeš ušetřit palivo a nebo si pomoct o nějakej výkon (ale zase je to řádově v procentech). Nicméně mě těší,že to někdo ocení