bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?
7.1.2013 v 20:39
Je mi jasné,že klasickou 4T nic nezkazím,ale přesto bych se rád zeptal:Zkoušel někdo klasický automobilový olej?Třeba Gran Canyon ho má napsaný v manuálu...
Anketa: Má smysl uvažovat o "autooleji"?
Ale jo.
45%
13
Ne.
55%
16
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 20:47 | Nahoru | #1
Do skůtra (Burgman 400) jsem ho lil zcela běžně.
Do Ducati bych ovšem raděj dal 4T

Naposledy editováno 07.01.2013 20:53:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 20:55 | Nahoru | #2
LovecTaťka> Důvod?Absence spojky v olejové lázni umožňuje neohlížet se na specifikaci 4T...

1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 20:57 | Nahoru | #3
převodovka tomu dává docela tlaky za studena (relativně,ovšem). nevím, jestli autoolej s tím počítá (???)

(reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 21:02 | Nahoru | #4

Anti píše: Důvod?Absence spojky v olejové lázni umožňuje neohlížet se na specifikaci 4T...



To ano, v tom s Tebou naprosto souhlasím.
Jde spíš o to, že motocykl má větší otáčky motoru.
Každý olej dělá na stěnách válce mastný ,, film " a jde o to, že automobilový olej není na takový točky dělanej, ten ,, film " se trhá a nedostatečně maže.

Naposledy editováno 07.01.2013 21:04:29

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 21:07 | Nahoru | #5
callowsick> Jak to myslíš?V klasickým autovým motoru jsou přeci taky ozubené převody...
LovecTaťka:Řekl bych,že tohle je otázka specifikace-třídy oleje.Lepší autoolej by měl zvládat i točky.Láká mně na tom fakt,že autoolej by neměl mít přísady na spojku,tudíž je konstruován na co nejmenší odpor ve skluzu.

(reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 21:11 | Nahoru | #6
Anti> No jestli to bude api SM a vejs tak si to moc nemaluj osrany bude velice tedy nejaka vetsi kvalita nikoliv.
Kdyz uz tak jedine motul 8100 jeden z mala poslednich plne syn oleju.Ale cenove budes uz vysoko tedy zase si nepomuzes.
Myslim ze to je spatna cesta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 21:24 | Nahoru | #7

Anti píše: callowsick> Jak to myslíš?V klasickým autovým motoru jsou přeci taky ozubené převody...
LovecTaťka:Řekl bych,že tohle je otázka specifikace-třídy oleje.Lepší autoolej by měl zvládat i točky.Láká mně na tom fakt,že autoolej by neměl mít přísady na spojku,tudíž je konstruován na co nejmenší odpor ve skluzu.


Jenže auto má jiný olej pro motor a jinou náplň pro převodovku!

Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 21:27 | Nahoru | #8
Spojka je sice suchá ale pořád je tam převodovka, moto oleje jsou aditivovány pro spojku a převodovku ale automobilový ne (v autařským motoru bude max nějakej ozubenej převod na ol. čerpadlo/vstřik. čerpadlo nebo vačku u ohv motorů). V moto nemá autom. olej co dělat, mimo motocyklů s oddělenou převodovkou ale i tam si nejsem jistej jestli by vyhovoval protože mám na mysli zrovna HD kterej je zase vzducháč a nejsem si jistej jestli je na toto nějakej auto olej stavěnej.

Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

7.1.2013 v 21:35 | Nahoru | #9
Převodovej olej má dosti zásadní specifika ohledně aditivace a střihové viskozity, je to především o převodovce a ne o spojce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 01:26 | Nahoru | #10
Anti> Vzhledem k tomu tvému dojebanému pístu na předním válci bych do toho motoru lil raději to, co tam má být...

(reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 05:37 | Nahoru | #11
2stroke> Můj dojebaný píst tě nemusí zajímat.přispívej prosím jen pokud máš faktické poznámky k tématu,zajímají mně fakta ne pocity.A když už jsi u toho,jak jsem psal,Gran Canyon(stejný motor) má psaný Agip Sint 2000,což je klasický automobilový olej,takže co tam patří?

Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 11:44 | Nahoru | #12
ja bych daval olej co tam ma byt ,, ma prece jen trochu jiny vlastnosti nez beznej auto olej. do budoucna na tom urcite neusetris, olej je zaklad a urcite bych nikdy nenalil do motorky auto olej, to je prasarna

Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 12:53 | Nahoru | #13
Taková prasárna

Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 15:34 | Nahoru | #14
No snad tu ted něco "neťápnu" bo zapomínám a tak ale co takové BMW?Estli sa nepletu tak kámoš s GSkem jako jeden z mála s tím vydrbal když my sme v itáli sháněli oil pro mašiny s mokrů spojků a mu stačil běžný do auta.No snad mě pamět nešálí..Jinak bych si zkusil najít nějakou tabulku bo srovnání olejů pro auta zda to neodpovídá ale jinak bych tam radši dal co mu patří.

Naposledy editováno 08.01.2013 15:41:50

Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 15:42 | Nahoru | #15
Pánové,čtete příspěvky nad těmi svými?Cagiva Gran Canyon má v manuálu Agip Sint 2000,máte pocit že tvůrci manuálu jsou volové kteří doporučují prasárny?Pokud máte pádné argumenty pro své tvrzení,sem s nimi.

Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 15:55 | Nahoru | #16
Nezapomeň, že za éry kdy "slavná" Cagiva vlastnila Ducati, tak přesně z té doby pochází vtípky na spolehlivost Ducatek. Takže, moje rada- dej tam olej motocyklový 4T a nešetři.
Automobilový olej je hodně široký pojem.

http://www.oleje.cz/k/automobilove-oleje

Když budeš hledat na fóru, tak najdeš třeba to, že po změně oleje jim třeba vyskakovala zařazená rychlost a pak se vrátili zase tam kde už jednou byli.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 16:01 | Nahoru | #17
Když umělec jako ty, chce vařit píst, určitě tam ten olej do auta nakonec stejně naliješ, ať ti tu říká kdo chce, co chce. Co předepisuje manuál? Motocyklový olej, tak se neptej a dej ho tam. Spočítej si litrový výkon auta a motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 16:12 | Nahoru | #18
myslím, že motor bys umazal i autoolejem (příslušný výkonnosti) - to by nebyl problém.

ale autoolej právě nepočítá s jiným druhem zatěžování v převodovce (vyšší tlaky,nižší teplota).
v extrému to (prý - čerpám z článku) dokáže narušit vlastnosti oleje.
pokud vím,tak motory BMW (boxer) nemají problém a autoolejem - mají oddělenou náplň motoru i převodovky.

co je na tom pravdy asi nikdo na fóru neví, nicméně jestli stojí rozdíl v ceně olejů (autoolej versus motoolej ve stejný výkonnosti) za test....?

...je fakt,že za dob kejvaček byl k mání olej Letní a Zimní a mazalo se tím všechno (2T, 4T,převodovky u 2T....)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 16:23 | Nahoru | #19
KedaR_K> Další takovej co sem sere úplně jiné věci.Po mojem pístu ti může být hovno.Vyjadřuj se prosím k tématu.Pro tebe opět píšu:Cagiva Gran Canyon má v manuálu Agip Sint 2000,běžný automobilový olej.Motor který je momentálně v motorce má psaných 78 koní na 900ccm,máš pocit že dnešní motory v autech dosahují jiných parametrů?
Tohle téma jsem nezaložil kvůli tomu že chci lít olej ze stodvacítky nalít do motorky.Mě zajímá argumentace,podložené důvody či praktické zkušenosti proč ano nebo proč ne.Nemám zájem o nepodložené plky tohoto typu.

Naposledy editováno 08.01.2013 16:37:01

Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 16:50 | Nahoru | #20
Lej si tam co chceš.
Dle mého názoru jsou převodové oleje řidší jelikož se tolik neohřívají od motoru. Olejem do auta ničím neuškodíš. Já vždy leju to co píše výrobce a zatím si mohu dovolit i značku oleje do motky schell a do auta castrol i když vím že by to zvládl i levnější olej.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 19:23 | Nahoru | #21
Prosím tě, chci se zeptat, pouze ze zvědavosti. Co tě vede k takové úvaze dávat do motoru Dukny automobilový olej? Cena, pokus omyl nebo něco jiného?

1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 19:26 | Nahoru | #22
Zase téma o oleji a já se bavím A to sem se zařekl,že už na tohle nebudu nic psát. Ale autoolej příslušné normy dle API to umaže. Dřív se v motorkách jezdilo běžně auto oleje a nikdo se nad tím nepozastavoval - až do API SG (což je i v dnešních dobách plně dostatečná výkonnostní specifikace pro většinu motorů). Od SG nahoru je kladen důraz na JASO MA (a její tvrdší normy jako MA2) kvůli spojce. To že je převoďák řidší je blbost. Takhle obecně to nelze napsat. Stačí se podívat na kinematickou viskozitu oleje motoráku a převoďáku při provozní teplotě a zjistíte,že třeba taková 10W40 odpovídá 80W90 ... Tím,se bavím jen o viskozitě,to nic neříká o výkonnosti oleje v tlaku. U motorek je v převodovkách vetšinou přímé ozubení a to tak nenamáhá olej jako šikmý zuby. Nicméně je dost motorek,s oddělenou náplní pro motor a převodovku a tam lze auto olej použít za předpokladu,že motor není něco extra výsokootáčkovýho.Tím mám na mysli hodně nad 10 000 ot,protože i auta točej 8000 ot ...

(reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2013 v 19:28 | Nahoru | #23
Blackforce> Třeba to,že proč by měl mít v oleji přísady pro spojku,která v podstatě vylučuje použití aditiv pro snížení tření,když maže jen motor,kde by to bylo výhodné ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 19:30 | Nahoru | #24

callowsick píše: myslím, že motor bys umazal i autoolejem (příslušný výkonnosti) - to by nebyl problém.

ale autoolej právě nepočítá s jiným druhem zatěžování v převodovce (vyšší tlaky,nižší teplota).
v extrému to (prý - čerpám z článku) dokáže narušit vlastnosti oleje.
pokud vím,tak motory BMW (boxer) nemají problém a autoolejem - mají oddělenou náplň motoru i převodovky.

co je na tom pravdy asi nikdo na fóru neví, nicméně jestli stojí rozdíl v ceně olejů (autoolej versus motoolej ve stejný výkonnosti) za test....?

...je fakt,že za dob kejvaček byl k mání olej Letní a Zimní a mazalo se tím všechno (2T, 4T,převodovky u 2T....)



V převodovce je podstatně větší střihové námáhání, což můžou některý polymerní aditiva špatně snášet a v převodových olejích jsou víc EP(extreme pressure) a EW(extreme wear) přísady.

(reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 19:31 | Nahoru | #25
Durex>

(reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 19:36 | Nahoru | #26

--VinCenzo-- píše: V převodovce je podstatně větší střihové námáhání, což můžou některý polymerní aditiva špatně snášet a v převodových olejích jsou víc EP(extreme pressure) a EW(extreme wear) přísady.

To ano,to je fakt.Ale taky příme ozubení neklade na olej takové nároky jako třeba šikmé. Proto vyloženě převodové oleje aditivované např sírou (proto jsou tak specifické při čichnutí) se musí použít tam kde je předepsáno. Resp tam,kde je vysoké zatížení a velké tlaky. Převodovka u motorky zas takovej ras na olej není ;) Proto se taky podařilo skloubit vhodnou aditivací 1 náplň pro motor,spojku a převodovku,kde jsou vlastně protichůdné požadavky. Proto,když je motor,kde je náplň oddělená,tak proč nevyužít toho,že můžu dát olej,co má jen mazat motor,a do převodovky olej,kterej výborně snáší tlaky a udělá dobře převodovce ...

Naposledy editováno 08.01.2013 19:39:14

1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 19:42 | Nahoru | #27
Mě spíš zaráží jedna věc. Když vidím olej,který je speciálně vyvinut pro boxery BMW (popřípadě motory HD) že splňuje JASO MA! K čemu ... To je jen vidět,že nikdo nic nevymýšlí a jen se udělá nová flaška toho,co už je a navíc jak si to tady tak čtu,lidi to bez okolků koupí a ještě mají radost,že to splňuje spoustu norem,i když vlastně nejsou potřeba a kolikrát kontraproduktivní ...

1 reakcí na tento příspěvek Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 20:25 | Nahoru | #28
Durex No vidíš, kdyby jsi dodržel to zařeknutí tak se houby dozvíme. Ale i tak, má to smysl? Bude opotřebení motoru a převodovky znát?

(reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 20:34 | Nahoru | #29
Durex> Jsem velmi rád,že jsi přispěl a pochopil v jaké rovině je můj dotaz Konečně někdo kdo ví o čem mluví a je schopen svůj názor podložit fakty a ne papouškováním přejatých názorů...

(reakce na) Ducati se suchou spojkou-autoolej nebo 4T?

8.1.2013 v 21:24 | Nahoru | #30

Blackforce píše: Durex No vidíš, kdyby jsi dodržel to zařeknutí tak se houby dozvíme. Ale i tak, má to smysl? Bude opotřebení motoru a převodovky znát?

Tak ono ani nejde tak o opotřebení. I když je fakt,že hodně kvalitní oleje dokáží snížit opotřebení oproti standartním olejům (mám na mysli opravdu dobrý olej,né opičí kapky),ale je to řádově v procentech a né desítkách procent. Aby si někdo nemyslel,že při použití motulu 300V najede o 50% víc než třeba s 5100. Ovšem vždy záleží na motoru a provozních podmínkách.Jde spíš o to,že se může použít olej s aditivací snižující tření a tím můžeš ušetřit palivo a nebo si pomoct o nějakej výkon (ale zase je to řádově v procentech). Nicméně mě těší,že to někdo ocení
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist