globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezradnost s elektrikou
5.1.2013 v 17:27
Zdravím, mám na motorce rozebranou elektriku, rozebral jsem to z několika důvodů. 1) nefunkční tachometr 2) blboucí brzdové světlo . 1. problém nevím, jestli je v budíku nebo v kabeláži. Každý kabel, co jde do tacháče jsem proměřil a všechny jsou zdravé. Jedna strana budíků je k.o , neukazuje mi to tedy neutrál a pod. Ale myslím, že ukazatel rychlosti s tím nemá nic společného, protože 2x za dobu, co tu motorku mám mi ukazoval krátkou chvíli. Další problém mám s brzdovým světlem, když ťuknu na brzdu, tak problikne, ale dál už nesvítí, další problém je ten, že občas se rozsvítí všechny diody, občas třeba jen dvě a občas se zase jedna nerozsvítí. Hledal jsem na netu někde schéma elektriky, ale marně, stejně tak jsem nikde nenašel náhradní tachometr. Jestli by jste byl někdo tak hodný a našel někde to schéma, byl bych rád, německy umím asi 3 slova, z toho jedno je neslušné a druhé se nemá říkat. Prosím ty, kteří rádi rejpaj, ať si to tady odpustí, protože se neptám na to, jak použít google. Děkuji za případnou pomoc.
EDIT : ještě doplním, že tachometr snímá z předního kola, podobně jako je tomu u tachometru na kole. A budík je digitální..
EDIT 2 : Zapomněl jsem napsat, že mi nejde ani otáčkoměr.. Ale ten se k životu neprobudil nikdy.

Naposledy editováno 05.01.2013 21:03:15

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 17:53 | Nahoru | #1
mas vporadku spinac brzdoveho svetla? todle me delal taky jenom problikla a byl to spinac zasranej zoxidovanej... nez rozeberes to co nemusis

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 18:10 | Nahoru | #2
Jak naznačil Shimal, nejspíš zoxidované, nebo unavené kontakty ve spínači a to ostatní rovněž ukazuje na oxidaci kontaktů, nebo "studeňáky" uvnitř světla a budíku.

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 18:27 | Nahoru | #3
Stav se v Moste, kouknem na to Jak uz bylo psano, bude to blbost.

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 19:35 | Nahoru | #4
Kdybys bydlel poblíž, tak bys naložil moto, kopil nějaký kuřivo a mrkli bysme na to Jak už jsem radil, studeňák v budíkách a jinak zaooxidovanej brzdovej spínač :)

1 reakcí na tento příspěvek Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 20:42 | Nahoru | #5
S tím spinačem nevím, i když jsem to propojil na tvrdo, tak to jenom probliklo.. a dělá to jak u přední, tak u zadní brzdy, přeci by nezoxidovali oba ne ?

(reakce na) Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 21:25 | Nahoru | #6

pislak píše: S tím spinačem nevím, i když jsem to propojil na tvrdo, tak to jenom probliklo.. a dělá to jak u přední, tak u zadní brzdy, přeci by nezoxidovali oba ne ?



Tak to nebude ve spínačích, ale někde ve vedení ke světlu, nebo ve světle samotném. Opět nějaké vadné spoje. Kdybys měl možnost motorku přivézt, tak pro mě jako elektrikáře to nebude problém, ale do Hradce to bohužel máš docela z ruky.

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 21:34 | Nahoru | #7
Táta je taky elektrikář, ale taky se v tom moc nevyzná.. Světlo koupim nové, stejně jsem ho celé rozsekal, takže ho koupím.. Ale furt nevím, co s tím budíkem ? Přeci nekoupim novej, když to chci prodat..

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 21:47 | Nahoru | #8
Jestli to rozumně půjde, tak budík rozeber a zkontroluj tišťák a spoje vývodů. Někde tam bude studeňák, nebo mohou být někdy i prasklé cesty na tišťáku vlivem pnutí a vibrací.

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 22:44 | Nahoru | #9
ono je tam těch cest hrozně moc, koukali sme na to už, jedna část ( ta co nefungovala) byla trochu chycená plísní, to asi má vliv, že ?

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 23:34 | Nahoru | #10
"Plíseň" v pravém slova smyslu to nebude, to bude nějaký oxid, nebo spíš sůl. Každopádně očistit (stačí lihem) a pak zkontrolovat všechny pájecí body na tišťáku, některé z nich budou jistě narušené. Pak nepomůže, než všechny přepájet a na to je nejlepší rozmíchat podrcenou kalafunu v lihu a tímto roztokem tišťák natřít a nechat oschnout. Pomůže při pájení a zároveň působí jako konzervant.
V každém případě koukněte i na stranu součátek, zda není naušeno něco i tam. Pozor při pájení vývodů integráče. Je třeba letovat "křížem" a to vždy nejvzdálenější body od konce, po pár bodech pár minut počkat, aby "šváb" stačil zchladnout. Jinak se může přehřátím poškodit.
A zkontrolujte i všechny spoje mimo tišťák, i tam mohou být neplechy. A pokud je na budíku LCD display, tak ten zpravidla bývá "napájen" přes pásek vodivé gumy. Tam oxidace rovněž dokáže nadělat paseku. Ale tam jen očistit lihem, nepatlat tam kalafunu.

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 23:39 | Nahoru | #11
já to zítra nafotím, ať vidiš,co tam toho je, to asi nebude v mých silách to přepájet ...

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 23:50 | Nahoru | #12
Při nejhorším bys mohl přístrojovku odmontovat, zabalit a poslat... těžko radit na dálku.
A když už to "nakusuješ", tak tišťák v žádném případě neletovat trafopájkou. Ta je na to příliš humpolácká.

Bezradnost s elektrikou

5.1.2013 v 23:56 | Nahoru | #13
Tak přesně tu mám .. A jinou ne.

Bezradnost s elektrikou

6.1.2013 v 00:00 | Nahoru | #14
Když je táta elektrikář, tak musíte mít doma multimetr ne? Ty dráty a konektory si proměřoval jen jestli nějak vodí nebo přechodové odpory, popřípadně úbytek napětí(zvláště na tom světle)?

Bezradnost s elektrikou

6.1.2013 v 01:01 | Nahoru | #15
odpor jsme měřili.. on je elektrikář pouze vyučenej, 20 let se tím nežíví už..

Bezradnost s elektrikou

6.1.2013 v 10:00 | Nahoru | #16
jestli jak říkáš, že se ti rozvěcují kontrolky a tak se zaměř na kostru, prostě zkontroluj i motor jestli kostří k rámu, baterku atd.

Bezradnost s elektrikou

6.1.2013 v 11:58 | Nahoru | #17
Právě, že při zapnutí se mi jedna straná kontrolek ani nerozsvítí.. Kostru už mám asi celou hotovou.. Opravdu by se mi hodilo to schéma té elektriky, ale nevím, kde ho sehnat..

1 reakcí na tento příspěvek Bezradnost s elektrikou

7.1.2013 v 18:25 | Nahoru | #18
Nevím jestli je v mejch silách tohle propájet všechno..
EDIT: nejde mi to nějak přes obrázek, tak dávám odkaz .

Naposledy editováno 07.01.2013 18:50:42

(reakce na) Bezradnost s elektrikou

8.1.2013 v 00:39 | Nahoru | #19
pislak> Na taková SMDčka už vůbec nezkoušej trafopájku brát. Studeňáky tam být mohou, ale jestli je chycený šváb, tak můžeš celou přístrojovku hodit do šrotu. Nehledě na to, že šváb bude stoprocentně obsahovat prvky CMOS a ty trafopájkou zničíš hned.

Jedině vědět, co je na který kontakt štekru napojené a pak podle toho jít po desce, co kam vede a postupně kontrolovat a proměřovat. Bez kvalitního multimetru se neobejdeš. Takové ty za dvě stovky ze suparmarketu jsou dobré leda pověsit na zeď pro parádu.

Bezradnost s elektrikou

8.1.2013 v 16:12 | Nahoru | #20
Našel jsem i normální pájku, ale stejně je to tak malé, že to sotva vidím. Asi to složím a vyseru se na to, akorát bych to zničil. Proměřili jsme to a všechno nám funguje.. multimetr máme pořádnej, u nás doma nenajdeš ze supermarketu ani jídlo..
EDIT : dal jsem to k nějakému chlapoj, co se opravou tajtěch všelijakejch krámů zabejvá, tak buď to zničí, nebo opraví.

Naposledy editováno 08.01.2013 18:30:16

Bezradnost s elektrikou

8.1.2013 v 18:42 | Nahoru | #21
Uvidíš... když tam bude jen nějaký studeňák, tak to nebude problém, jen pokud se ukáže, že je v háji šváb, tak to nemá cenu - oprava by dost možná vyšla dráž, než nová přístrojovka a navíc švábliky v těchto věcech většinou bývají "zákaznické", takže je nejen nikde neseženeš, ale nenajdeš od nich ani žádné datasheety, nebo podobnou dokumentaci.

1 reakcí na tento příspěvek Bezradnost s elektrikou

8.1.2013 v 22:00 | Nahoru | #22
Uvidim, buď to opraví, nebo to zahodím.. Je to celé na hovno, tyhle digitální debiloviny, zlatej normální tachometr.. Tam se může posrat akorat náhon..

(reakce na) Bezradnost s elektrikou

9.1.2013 v 01:08 | Nahoru | #23
pislak> Moje řeč... eletroniku uznám, když je relativně jednoduchá a snadno opravitelná. Ale cpát tam složité šváby, natož procesory, s tím nechť jdou do dvou půlek. A hlavně display LCD většinou bývá napájen přes "proužek" vodivé fumy (je to vlastně řada krátkých, paralelních cest) a tam stačí trocha vlhkosti, náznak oxidace od měděných kontatků na tišťáku a jde to do kopru hned.

1 reakcí na tento příspěvek Bezradnost s elektrikou

9.1.2013 v 10:26 | Nahoru | #24
Ten budík není vůbec nijak utěsněný vůči vlhkosti nebo aspoň nějak?

(reakce na) Bezradnost s elektrikou

9.1.2013 v 12:36 | Nahoru | #25
kozel.ka> Jestli je to nějaká čína, jako že dle mně naprosto neznámé značky asi ano, tož bych se tomu vůbec nedivil.

Bezradnost s elektrikou

9.1.2013 v 20:58 | Nahoru | #26
CPI dělá prej dobrý skůtry. Je to thaiwan a cena nové motorky co mám je v Anglii okolo 75 tisic, takže to žádná jebka nebude.. Jinak budík utěsněnej není, ale to nemá ani kamarád na XT utěsněné..

Bezradnost s elektrikou

23.2.2013 v 13:38 | Nahoru | #27
Chtěl bych se zeptat, jestli by mi někdo neporadil, kde seženu senzor na tachometr ? Je to brané z předního kola, kde je v kole magnet, funguje to podobně jako na normálním kole, bohužel nevím, kde to sehnat, nebo jestli to nemá nějaká motorka řešené stejně.. Poradí někdo?

EDIT: Tak jsem tam foukl snímač z tachometru na kolo a ono to funguje, ale... Ukazuje to trochu jiná čísla.. Teď mi jede motorka 200 z fleku.. Víc tachometr asi ukázat neumí.. Takže by to chtělo opravdu origo snímač..

Naposledy editováno 25.02.2013 16:40:30

Bezradnost s elektrikou

3.3.2013 v 18:24 | Nahoru | #28
Poradí někdo co s tím tachometrem?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Minarelli am6 spojka Rieju RR 50, Rieju MRX 50, CPI Supermoto, CPI Superc... Fila_cpi 2 30.4.2023 v 21:03 Kohlstein
Jaké enduro k AM řidičáku Derbi Senda 50, CPI Supermoto, CPI Supercross Jarda8770 13 14.5.2019 v 17:47 bledemon
Kde seženu plasty ? CPI Supermoto Marker 7 20.12.2014 v 20:10 Marker
Může na to s B-čkem? CPI Supermoto pislak 17 7.4.2014 v 16:10 XTeZeto
lehčí udržba CPI Supermoto pislak 8 24.8.2012 v 10:22 tomaso58


TOPlist