bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů
22.12.2012 v 22:07
Ahoj, chtěl bych se zeptat (zda to vůbec jde) přihlásit morku do provozu když nemá vůbec žádné papíry. Např: Koupím od někoho bez papírovku, nebo vyklízím stodolu a ejhle, pod balíkem slámy najdu třeba 350 kejvačku bez značek a tedy i papírů a nikdo o ní nic neví. Dá se nějak "zlegalizovat" ? Klidně i na veteránské papíry? A ještě dotaz, pokud by to šlo na "véčko", můžu vozit spolujezdce (kdesi jsem zaslechl, že nemůžu) a můžu jet i mimo ČR? Děkuji za odpovědi, případně postupy... Bicman

Naposledy editováno 22.12.2012 22:12:08

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

22.12.2012 v 22:17 | Nahoru | #1
Ze zelenym cislem muzes vozit spolujezdce,jezdit do zahranici a jezdit treba kazde rano do prace.Hledej je to tady,a na internetu je toho kupa zkus google

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

22.12.2012 v 23:16 | Nahoru | #2
to by mě taky zajímalo...

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

22.12.2012 v 23:30 | Nahoru | #3

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2012 v 10:20 | Nahoru | #4
Na Véčka v pohodě, můžeš jezdit kdekoliv a klidně vozit spolujezdce, jediný co, tak nesmíš vozidlo používat za účelem výdělku(náklaďáky, taxi,...) Jinak počítej testace se vším všudy cca 2000 Kč.

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

23.12.2012 v 11:03 | Nahoru | #5
Nez zalozis tema projdi archiv. Mozna je tam vice odpovedi nez dostanes v nove zalozenem tematu.

2 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2012 v 11:19 | Nahoru | #6
S tím zahraničím - jen tak pro zajímavost:
Vozy na "V" značkách (nevím jestli úplně všechny) se považují za národní bohatství a tudíž bys měl před každým vycestováním do zahraničí žádat Národní Technické muzeum o povolení k výjezdu.
Přišel jsem na to úplnou náhodou, ale vzápětí jsem se dozvěděl, že to stejně nikdo nekontroluje a nikdo si to vystavovat nenechává...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2012 v 12:24 | Nahoru | #7

BagoBorec píše: S tím zahraničím - jen tak pro zajímavost:
Vozy na "V" značkách (nevím jestli úplně všechny) se považují za národní bohatství a tudíž bys měl před každým vycestováním do zahraničí žádat Národní Technické muzeum o povolení k výjezdu.
Přišel jsem na to úplnou náhodou, ale vzápětí jsem se dozvěděl, že to stejně nikdo nekontroluje a nikdo si to vystavovat nenechává...


Blbost, nikdo to neřeší, normálně jezdíme na Véčkách do rakouska, anglie, dánska a v pohodě

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

23.12.2012 v 14:16 | Nahoru | #8

Sojky píše: Blbost, nikdo to neřeší, normálně jezdíme na Véčkách do rakouska, anglie, dánska a v pohodě


Však já jsem taky psal že to nikdo neřeší, narazil jsem na to náhodou omylem když jsme v létě vezli auto do Dánska...

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2012 v 15:33 | Nahoru | #9
Tak u nás, vzhledem k tomu že táta je osoba, která ty papíry vydává, by s tím nebyl problém ani tak. Prostě normálně si zařiď zelený značky a v klidu jezdi

2 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

23.12.2012 v 17:02 | Nahoru | #10
klídek, na testaci příjmou jen vozidlo, které má papíry a je v původním stavu.
SOJKY- nedělej reklamu tátovi, může o toho komisaře přijít, není to tak jednoduchý, jak to píšete.

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2012 v 17:51 | Nahoru | #11
petrumr> To je taky kravina .. Na veterána ti stačí doklad, že jsi ho neukradnul, třeba kupní smlouva. Nebo myslíš, že třeba takový OT 64 SKOT na véčkách mělo předtím techničák? Případně zmíněné stodolové nálezy?

Co se týče původního stavu tam je to složitější, ale řešit se to dá.

Bicman: když koupíš "bezpapírovku" tak to se raději ani neptej uděláš líp. Vete notičky nejsou problém, má to svoje podmínky. Google ti prozradí úplně všechno dopodrobna.

1 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

23.12.2012 v 19:01 | Nahoru | #12
moment, já jsem nepsal o žádným techničáku, ale o papírech....... vojenský vozidlo nemůžeš provozovat na silnici jako veterána.Ten původní stav se nedá řešit podvodem, jestli má třeba řidítka s panelky na kývačce, jinej karburátor atd, tak to véčko nedostane a ještě k té ceně.Není členem veteránklubu, tak za kývačku vyplázne tak 9000kč.

Naposledy editováno 23.12.2012 19:05:57

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

23.12.2012 v 20:11 | Nahoru | #13
petrumr> hele tohle nemá opravdu cenu. Když nevíš, ale prohlašuješ jako pravdu pravdoucí.

Takže jen k týhle tvojí větě: "vojenský vozidlo nemůžeš provozovat na silnici jako veterána"

Praga V3S


OT 64 SKOT


UAZ


BRDM 2

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

23.12.2012 v 21:54 | Nahoru | #14

petrumr píše: klídek, na testaci příjmou jen vozidlo, které má papíry a je v původním stavu.
SOJKY- nedělej reklamu tátovi, může o toho komisaře přijít, není to tak jednoduchý, jak to píšete.


Žádný papíry nepotřebuješ, stačí kupní smlouva a prohlášení že vozidlo není kradené. A s tím, že příjde o komisaře si jdi někam jinam, je jeden z nejpřísnějších v republice, jen tak něco taky papíry nedostane.
A k tej ceně, tu si určuje každý klub sám, ale za 9000 to jste sakra drahý, za to mám ty čísla 3

Naposledy editováno 23.12.2012 21:57:24

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

23.12.2012 v 22:15 | Nahoru | #15
No nevim, já problémy s dněprem neměl, a že jich je docela požehnaně
www.motorkari.cz/motorka/

Naposledy editováno 23.12.2012 22:17:23

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

24.12.2012 v 10:52 | Nahoru | #16

BagoBorec píše: S tím zahraničím - jen tak pro zajímavost:
Vozy na "V" značkách (nevím jestli úplně všechny) se považují za národní bohatství a tudíž bys měl před každým vycestováním do zahraničí žádat Národní Technické muzeum o povolení k výjezdu.
Přišel jsem na to úplnou náhodou, ale vzápětí jsem se dozvěděl, že to stejně nikdo nekontroluje a nikdo si to vystavovat nenechává...


Nepamatuješ si, kde jsi to našel? Resp. v jakém zákoně má toto oporu?

1 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

24.12.2012 v 11:38 | Nahoru | #17
Ptám se proto, že když vidím jaký nekřesťanský peníze chtějí v inzerátech za Jawku s papírama, tak jestli mě nevyjde levněji koupit stodolovku a zlegalizovat ji. Jinak rady stylu, podívej se fóra .... se tam podívej sám, nikde nenajdeš konkrétní odpověď, jen dohady a pár odkazů na zákoník.
Nikdo nedá přesnej a logickej popis jak postupovat a proto jsem tohle téma založil. Evidentně nejsem sám koho to zajímá a kdo by s tím chtěl poradit.
Prostě potřebuju aby mi někdo napsal třeba: Kup na inzerát papíry, pak kup mašinu ....a co dál, abych to dal dohromady s tou motorkou, prostě jak ji dostanu do těch koupených papírů a co to stojí. Pak aby mi někdo napsal, že na "V" musím jít tam a tam, zaplatit to a to, absolvovat tohle a stojí to tolik a tolik.
Jinak všem co odpověděli inteligentněji než Zx-10RCarlos moc děkuji. Jo jinak všem hezký svátky

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

24.12.2012 v 11:50 | Nahoru | #18
Bicman> Zrovna jsem tohle jednomu klukovi, co ho zajímal muj Dněpr:

No tak hlavně ať je to co nejvíc v originálním stavu a relativně solidní technický kondici. Musíš se obrátit na nějakej veteránskej klub, že chceš veteránský papíry a oni ti už poradí. Provedou klubovou testaci, následně se provádí krajská testace. Když je obojí úspěšné, dostaneš podklady pro přihlášení s doporučením na přidělení vet. značek. Pak musíš na úřad aby ti to přihlásili. Ale pozor, nedělá to každej magistrát, obvykle je to tak, že je jeden úřad pro celej kraj! Já třeba jako středočech musel 160 km do Kolína. A ještě se předem objednat. Nevim teď jak se to přesně jmenuje, standardně je to na Magistrátu nebo Městským úřadě, klasicky odpor dopravy a "přihlašování historických a sportovních vozidel". Jo a před tim přihlášenim si to musíš pojistit. Mě to stojí 266,- ročně (moto se sajdou).

2 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

24.12.2012 v 11:53 | Nahoru | #19
ty značky platí jen pro EU, tak asi nějaký nedorozumnění.
Skalik-prostě sem to blbě formuloval a chtěl jsem napsat, že vojenská technika, co nejezdila po silnicích.-Nejsem fanda veteránů a vím co to je jezdit se starýma nákladákama na stk.
Sojky-ty jsi ale členem klubu a máš třeba už klubovou testaci, vše v pořádku a vlastně máš třetinový ceny.U nás se musí udělat klubová testace a potom krajská, kde vlastně žádáš o tu značku.Potom stojí vydání té značky.Každý rok děláš testaci znovu.

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

24.12.2012 v 11:55 | Nahoru | #20
tady je náš klub-veterán klub kroměříž v odkazech je ceník a vše potřebný, ale každý si musí vlastně najít ten klub v místě bydliště.

Naposledy editováno 24.12.2012 11:58:42

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

24.12.2012 v 13:45 | Nahoru | #21
Tak problém je vyřešen, právě jsem si koupil na Aukru Jawa 350 vč platných tp a stk :) A hezky buble :

1 reakcí na tento příspěvek Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

24.12.2012 v 14:06 | Nahoru | #22
Aha. Já myslel, že chceš nějakou kejvačku nebo prostě veterána. A ono nakonec 639ku ...

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

24.12.2012 v 21:45 | Nahoru | #23
Piwell> No původně jsem chtěl, ale takhle mi to připadá jednodušší. Ale ještě přemýšlím, že pokud se neprodá fechtl, tak žebych ho zlegalizoval.

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

25.12.2012 v 02:07 | Nahoru | #24

petrumr píše: ty značky platí jen pro EU, tak asi nějaký nedorozumnění.
Skalik-prostě sem to blbě formuloval a chtěl jsem napsat, že vojenská technika, co nejezdila po silnicích.-Nejsem fanda veteránů a vím co to je jezdit se starýma nákladákama na stk.
Sojky-ty jsi ale členem klubu a máš třeba už klubovou testaci, vše v pořádku a vlastně máš třetinový ceny.U nás se musí udělat klubová testace a potom krajská, kde vlastně žádáš o tu značku.Potom stojí vydání té značky.Každý rok děláš testaci znovu.


Nejsem členem klubu, píšu cenu pro nečleny. Samozřejmě b tom je započtená i krajská testace. Na úřadě se platí 500 Kč jako na cokoliv jiného(moto). Každej rok je potřeba prodloužit průkaz(taková technická) a stojí to tuším 100 Kč. Můžu vám to zjistit přesně, jak je to u nás

(reakce na) Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

16.1.2013 v 20:56 | Nahoru | #25

petrumr píše: ty značky platí jen pro EU, tak asi nějaký nedorozumnění.
Skalik-prostě sem to blbě formuloval a chtěl jsem napsat, že vojenská technika, co nejezdila po silnicích.-Nejsem fanda veteránů a vím co to je jezdit se starýma nákladákama na stk.
Sojky-ty jsi ale členem klubu a máš třeba už klubovou testaci, vše v pořádku a vlastně máš třetinový ceny.U nás se musí udělat klubová testace a potom krajská, kde vlastně žádáš o tu značku.Potom stojí vydání té značky.Každý rok děláš testaci znovu.



čeče nevím, ale 9tis za testaci na motorku? S díky bych jel jinam. Testaci může udělat u jakýhokoli klubu v čr. Nemusí to bejt zrovna nejblíž jeho okolí. Pokud má origo původní stav a není ta motorka nějak zbastlená, tak to v pohodě dostane.. popravdě u nás toho jezdí tolik na veteránskejch notách, že to až kolikrát není hezký co všechno se na to postaví. Jinak k tomu jestli se to vyplatí nebo ne - u dražších papírů rozhdodně. Ale je s tím víc starostí - každej rok obnova testace. Ale pokud to dostaneš jednou, není důvod aby to to za těch pár korun neprodloužili..

Zlegalizování (přihlášení) motocyklu bez dokladů

17.3.2015 v 22:51 | Nahoru | #26
Ahoj ,měl bych trochu legislativní dotaz trochu podobného tématu. S kamarádem ,provádíme opravdu pečlivou renovaci Péráka ,kterého dostal od dědy ,samozřejmě "na hubu" bez smlouvy. Dědeček zemřel před 20ti lety.Veškeré doklady a původni SPZ na motocykl máme ,ale jak ho napsat na kamaráda tak aby se nemuselo doplácet povinné ručení po dobu 20ti let když motorka ležela v kůlně? Někde jsem četl ,že jediná varianta je napsat smlouvu keterou uzavře děda s kamarádem ještě před smrtí (chápeme se ),pak sepsat čestné prohlášení někoho z okolí ,že motocykl nebyl 20 let používán na veřejné komunikaci a jít na úřad napsat motocykl na kamaráda a necha rovnou dát SPZ do depozitu s prohlášením ,kde se nachází a za jakým účelem. Je to správně?

Díky za odpovědi Ondra
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist