globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu
6.12.2012 v 17:52
Co byste řekli na Jawu 125, převlečenou do retro-terénního hávu.
Je to jen první prototyp, rádi si vyslechneme rady a připomínky.
Mates Moto Servis













Naposledy editováno 06.12.2012 18:05:23
Předchozí
1... 6 7 8 9
Následující

(reakce na) Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

8.3.2013 v 13:09 | Nahoru | #241
[quote=Zdenalbenal]Spíš bych teda udělal něco á la ČZ "Svazarmovec" ..../quote] nebo Rudá Hvězda
Myslím, že Bert a spol mají celkem smůlu na přísnost homologací atd.,asi by byli schopní být úspěšní, nemyslím na motorkáři.cz, tady nikdo nic nekoupí..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

9.3.2013 v 16:23 | Nahoru | #242
Bert> Nějaké nové informace ohledně 200ccm motoru?

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

16.3.2013 v 22:43 | Nahoru | #243
Hercules GS 50 - pro (volnou) inspiraci:




To je téměř čtyřicet roků stará motorka.
U nás se v té době dal kůpit maximálně pincek...tohle má šestku skříň a 8,5 koně .
Ach jo...

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

7.4.2013 v 07:29 | Nahoru | #244
Procházel jsem nové registrace a hele: ČZ
Klasika kulatý světlo se mi líbí víc než ta maska. Víc se to podobá starý dobrý XT500

(reakce na) Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

18.4.2013 v 16:34 | Nahoru | #245
Fešo> Zatím jsme se k 200 ccm nedostali, ale podle všeho ta 125 lítá slušně

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

23.6.2013 v 10:04 | Nahoru | #246
I když vím, že je to celkem už neaktuální téma, tak sem přeci jen vložím svůj názor na věc. Myslím si že je to krásné moto, ale přeci jen je stále co zlepšovat. Já osobně bych vložil masku ze soutěžních Jawek, jak tu někdo posílal odkaz a výfuk bych vedl pod sedačkou jestli mi rozumíte. U výfuku bych se rád zeptal na jednu věc: co je na něm homologováno jen koncovka nebo celé potrubí? Dále bych určitě vybral lakování jako na starých soutěžních Jawách (banán, Sadílek) prostě červeno-bílou. Jako taková blbůstka mě napadlo ten přední plovoucí kotouč předělat zpátky na plný jako na prvních 639, ale to je pouze estetický doplněk a k němu samozřejmostí je jednopístek ze starých Jawek a časů. Vlastně bych asi zkusil udělat kopyto na vytvoření bočních plastů jako u banánu nebo toho Stadílka, ale to je jen nápadl. Důležitým prvkem by byla nádrž. Tu bych vybral nejakou komínkovou jako u mnou už tolikrát zmiňovaných Jawek. Jinak jsem si na těchto motorkách (banán, Sadílek, ...) všiml, že mají kompletní kryt řetězu tak to by taky mohlo dodat tomu konceptu tvého trialu určitý lepší vzhled. Já osobně pro svoji osobu bych si odstranil boční stojan a nahradil bych ho pouze hlavním z nějakého trialu nebo bych si ho pouze svařil. A to hlavní je, že bych ty budíky co tam jsou nahradil pouze tachometrem a k němu nejakou tu kontrolku co by byla třeba. Napadl mě tachometr z ČZ 175 477 nebo něco navrhněte co by se tam hodilo. Samozřejmě použití starých páček a doplňků přepínačů atd. atd. asi nemusím říkat
Jako další nápad mám, pokud by to teda v souladu s vyhláškou bylo možné, použít přední tlumiče třeba z ČZ 125 516 kvůli jejich zdvihu a zadní také z nějakého českého trialu. Všiml jsem si též drobných nesrovnalostí mezi údaji co uvádíš ty jako Mates Motoservis a Jawa. Zarazil mě výkon, kde Jawa píše 7,4 kW a ty píšeš 9,4 kW. Dále Jawa píše v technických údajích že ve předu je 18" kolo a ty tam máš 19" ? To je divné, pokud by to teda bylo homologováno s 19" tak proč ne ve předu s bubnem a 21" a v zadu samozřejmě s 19".
Dál mám dotaz jaký je v tomto stroji přesně motor, protože jsem si všimnul, že má dole na pravé straně vyčnívající jakýsi hřídel, myslím si že je na startpáku, což by bylo super protože přeci jen retro stroj a startér to asi moc neladí.

Omlouvám se za toto dlouhé vypravování, ale s těmito úpravami si myslím, že by ta motorka mohla být velmi povedená a originální....

Naposledy editováno 23.06.2013 18:19:40

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 08:53 | Nahoru | #247
Vezmu připomínky jednu po druhé:
- nad maskou ze soutěžních jaw uvažujeme
- výfuk pod sedlem nejde, je tam airbox zdvojený rám, který překáží (náročné, cena ??)
- výfuk je homologovaný celý, vedení po straěn je jako další výbava bez homologace
- stará brzda je krok zpět
- boční plasty zvedají cenu (a cena je vždy na prvním místě)
- nádrž jsme vybrali nějakou dostupnou (za peníze je možné vše)
- kryt řetězu je zbytečně těžký, dnešní řetězy jej nepotřebují
- boční stojan je lehčí
- tachometr se dodává s motocyklem od jawy, nahradit ho je možné, ale drahé
- do podvozku nelze sahat vůbec, funguje to docela dobře a je to hobby stroj
- kola má jawa pro typ 125/810 schválená vpředu jak 18" tak 19"
- motor je myslím CG125, hřídel na nakopávačku ten náš nemá
Bert

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 08:54 | Nahoru | #248
Šlo o to, vytvořit co nejdostupnější retro enduro motocykl na základě sériové Jawy, jinak by šlo postavit cokoli :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 13:56 | Nahoru | #249
Jasně rozumím ti a jak je teda možné aby měli motorky laděné výfuky ? Pro mě je jen nepochopitelné proč je homologované i kolínko k němu,ale asi hold úřední šiml míní jinak. Takže říkáš, že ani tlumiče ani výfuk pokud chci jezdit po silnici měnít nesmím. Jak vlastně můžu policista vědět, že je tam výfuk který tam nepatří?

(reakce na) Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 15:44 | Nahoru | #250
Koprkam> Podle štemplu, kerý na něm je.

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 16:01 | Nahoru | #251
Berte, eště bych s Tebů nesouhlasil, že "...moderní řetězy kryt nepotřebují."
Částečně máš sice pravdu, ale...
Je třeba ale taky říct, že řetěz, těsněný "O", "X" nebo bůhvíjakýma kroužkama vždycky žere výkon.
Na slabých motorkách se nepoužíval, protože rozdíl poznat je.
Takže konkrétně u stroja, kerý má stádečko koníků jaksi prořídlé, by jawský celokryt na škodu nebyl...
A když ne celokryt, tak aspoň takový, kerý kryje obě větve rětězu, aj spodní a až co nejblíž k motoru. Protože zadní guma hází sračky všude.
Kukni se na toho Herkulesa.

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 16:04 | Nahoru | #252
Ukázkové řešení je i na tomto pinckovi



Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 17:28 | Nahoru | #253
takco,kde sou ty novy jawy?

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 22:25 | Nahoru | #254
Zdenabenal, mám niekde časopis, kde úbytok výkonu na o a x krúžkovej reťazi merali na 2t 125ccm a rozdiel proti obyčajnej reťazi bol v rámci presnosti merania valcovej stolice. Toľko výkonu to asi neberie

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

26.6.2013 v 22:25 | Nahoru | #255
edit: 2x poslané

Naposledy editováno 27.06.2013 07:48:40

(reakce na) Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

27.6.2013 v 08:26 | Nahoru | #256
jean192> No nevím, ale v praxi to poznat je.
Ono taky asi záleží, v jakém stavu ty řetázky sů...
Stačí dat motorku na stojánek a zatočit si zadním kolem. Jak dlůho bude trvat, než se zastaví.
A jaká je přesnost téj válcovéj brzdy? Čtvrt koňa?

Naposledy editováno 27.06.2013 09:48:33

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

27.6.2013 v 11:14 | Nahoru | #257
Hej cca 250W +-

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

27.6.2013 v 11:36 | Nahoru | #258
Esli je to +-250W, tak je možná chyba (přesnost) celkem 500W a to néni málo...
Já enom že u slabé motorky záleží na každém prdu.
Třebas na trati poznáš, když vjedeš do měkkého, jak to přestane jet. U silné motorky enom instinktivně přidáš plyn a je to...tady mnohdy néni co přidat .
Takže aj volba stopy byla na zkůškách velice důležitá, tam, kde půllitr prosfištěl blatem, bylo na stovečce lepší ho objet. Abys neztratil rychlost.
To samé ve vinglech, ty se někdy "nelámaly", ale jel se plynulý oblouk, zvlášť třebas proti kopci...a tak...
Kamarád, špičkový silniční jezdec, po tréninku vždy vypouštěl benzín z nádrže motorky do uzavřeného kanystru, aby mu z něj neutekl "čertík", lehká frakce... .
A v kombinéze vypadal jak kur..a v latexu, nikde žádný faldík .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

2.10.2013 v 17:27 | Nahoru | #259
Tak první Trail 125 je prodaný a rýsuje se stavba dalších :)

(reakce na) Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

2.10.2013 v 22:58 | Nahoru | #260
Bert-Jawatesty> Gratuluji! Mně se taky líbí. I tvoje další stavby, ale právě tahle asi nejvíc. Objem 125 sice nic moc, ale někdy se v těch Lošánkách musím zastavit a očíhnout to zblízka.

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

3.10.2013 v 08:13 | Nahoru | #261
To je super, tak nech sa darí, keď už na to oficiál J. sere

Jawa 125 "Trail" - prototyp malého retro motocyklu

13.11.2013 v 22:28 | Nahoru | #262
novodobí Ogar
Předchozí
1... 6 7 8 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poradí někdo Jawa 125/810 Travel 10Travel 30 Dnes v 12:36 Slow
Šnek tachometru Jawa 125/810 Travel 10Travel 1 19.4.2024 v 18:29 rmly
poradte-netradiční český veterán? [1, 2] Jawa 125/810 Chopper, Jawa 125/810 Travel, Jawa 250 ... manaposledni 46 17.8.2022 v 14:55 Dolin
Jawa Travel 125 typ 810 Má poloau... Jawa 125/810 Travel pavouk0311 2 24.3.2022 v 11:28 pavouk0311
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist