bmw_r1300gs_cartec

paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Endúro do lesa pro mě.
4.12.2012 v 18:03
Poslední sezonu jsem se zabouchl do offroadového ježdění.Nechápu,přitom jsem se tomu předchozích 17 sezon "úspěšně" vyhýbal.
Věc se má tak,že druhou sezonou jezdím na dvouvačkovém BMW R1200GS.Je to fantastický bike na naše okresky,dlouhé cestování a nenáročné suché šotolinky a polňačky.V těžším terénu a hlavně v blátivějších podmínkách se na geesu trápím,samozřejmě není divu.Faktory jsou vyšší hmotnost,neurčitá odezva předku s tlumením telelevru,které ale perfektně pracuje na asfaltu a hlavně celkem chabý výběr pneu v mém rozměru.Nyní jezdím na Conti TKC 80,což je guma hlavně na asfalt.V květnu jedu na báwu offroad v Rumunsku,do té doby snad něco v terénu natrénuji a "adventure" dovolenou si užiju.Obout pak chci Metzeler Karoo.
Hlodá mě však myšlenka jezdit v terénu na něčem "user friendly".Idea:Offroad ježdění ve volné přírodě,možné potíže beru na zřetel.
Požadavky:Techničák s SPZ.Dostatečný výkon,nízká hmotnost.Na MX tratích jezdit a závodit neplánuji,na cestování mám GS,na rychlost a závodění na asfaltu Rizlu.Co se týče servisních intervalu,jsem jakž takž v obraze-ale uvítám jakékoliv info.
V mém hledáčku jsou:KTM 690 Enduro R,se suchou hmotností 138 kg,poté lehké endura o objemu 450:KTM 450 EXC a Yamaha WR 450 F.Motorku bych chtěl nejraději fungl.V podstatě jsem v terénu pořád začátečník ,co se týče hmotnosti,tak jídla se rozhodně neštítím.Měrím 180 cm-edit,.
Velice rád uvítám rady od zkušených offroaďáku ohledně všeho.Jak výběru endura,tak vše ohledně servisu,legalizaci v provozu-SPZ a třeba i výběru oblečení,Bot,přilby.
Předem dík za fundované rady a sorry,že jsem založil nové vlákno-toho není nikdy dost

Naposledy editováno 04.12.2012 18:19:11
1 2

4.12.2012 v 18:09 | Nahoru | #1
měříš celkem dost

jinak mezi tou 690 a 450 jsou dost velké rozdíly.ta 450 je už opravdu to nejostřejší do lesa,pro jednoho..-asfalt téměř vůbec..

4.12.2012 v 18:11 | Nahoru | #2
Co se týče KTM, prodají ti motorku s tím, že kupuješ závodní nářadí (v případě EXC), takže je menší problém s reklamací. Doporučuju skouknout testy. Taky jdu do endura, ve značce mám jasno ted jen váhám mezu 450 a 530 (popř.525).

4.12.2012 v 18:11 | Nahoru | #3
a co 2T?

4.12.2012 v 18:20 | Nahoru | #4
endstand> Dík za článek,jdu to hltat.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endúro do lesa pro mě.

4.12.2012 v 18:21 | Nahoru | #5
XTeZeto> Ne.Určitě ne.Poslední dvoutakt na kterém jsem jezdil byla Jawa 350.

4.12.2012 v 18:34 | Nahoru | #6
To už jsi na okruhy zanevřel?

4.12.2012 v 18:38 | Nahoru | #7
Ďuričko> Ani náhodou.To je těžká droga. Okruhovou sezonu 2013 mám už zhruba naplánovanou,zaměřím se hlavně na Slovakiaring.

4.12.2012 v 18:39 | Nahoru | #8

4.12.2012 v 18:39 | Nahoru | #9

jinak bych vzal asi čistě off-road (EXC), protože když už motorku na silnici máš, tak proč s sebou tahat kila do lesa...

4.12.2012 v 18:41 | Nahoru | #10

Nori píše: XTeZeto> Ne.Určitě ne.Poslední dvoutakt na kterém jsem jezdil byla Jawa 350.

možná trochu chyba. http://www.motorkar...-dve-doby-13634.html

4.12.2012 v 18:45 | Nahoru | #11
Nori> Tak to smekám

4.12.2012 v 18:46 | Nahoru | #12

callowsick píše: neber to zle,ale tvoje starosti bych chtěl mít (doma GS, Rizzlu a koukat po 690)

Moje řeč!!

4.12.2012 v 18:51 | Nahoru | #13

4.12.2012 v 19:38 | Nahoru | #14

v4o píše: Možná kdyby jsi zkusil některý současný dvoutakt, zpíval by jsi jinou písničku Tímto tě nechci přemlouvat, já jen, že jsem ho taky nikdy nechtěla a teď bych neměnila

2 reakcí na tento příspěvek Endúro do lesa pro mě.

4.12.2012 v 19:45 | Nahoru | #15
ale když chce 450 tak to už ve 2T nesežene:)

4.12.2012 v 19:47 | Nahoru | #16

cvajtakt píše: ale když chce 450 tak to už ve 2T nesežene:)

to je fakt.

4.12.2012 v 20:02 | Nahoru | #17
Jo jo,GS není všelék. .Osobně na čistý off asi 450,ale po GS ti bude připadat jako kolo všechno pod 150kg

4.12.2012 v 20:03 | Nahoru | #18
690, 450, dvoutakty a freeride jsou naprosto rozdilne motorky. Jestli nepotrebujes motorku se kterou muzes z fleku jet erzberg tak univerzal je 690R, nevyhodou je vyssi hmotnost oproti jinym.
neni dvoutakt jako dvoutakt.

4.12.2012 v 20:04 | Nahoru | #19
ja bych šel do yamahy wr 450f

4.12.2012 v 20:13 | Nahoru | #20
Nori> Zcela upřímně, závidím ti .
Pokud začínáš v terénu, je nová motorka docela přepych. Pokud na to máš, tak to není problém, ale minimálně na jednu sezónu by ti stejně dobře posloužila levnější starší motorka, kterou ti nebude líto rychtovat. Abys nekoukal s otevřenou pusou, až tu novotu někde pošleš do výjezdu, odhodíš (což je dost běžný enduro úkon ) a potom zvedneš motorku s deformovaným chladičem, prasklýma prsíčkama, .... To je prostě praxe. Úplně bohatě by stačilo nějaký XR 400, DRZ 400, prostě něco tupějšího, ale dobrýho na naučení se.
Co se týče volby, pokud chceš opravdu jezdit enduro, tak jedině opravdový enduro. 690 je na to prvně docela škoda a dál každý kilo navíc budeš cítit a někoho to dokáže za krátký čas i otrávit. Vyjede se na tom neskutčně, tož to jako jo, ale ......
Znám minimálně dva kluky, co ji měly a už mají ostrý enduro. Stejně tak dva lidi, co měli 640, tak už jsou taky na lehkých a to jen od začátku podzimu. Ne že by je to otrávilo, ale to je totiž cesta, která čeká asi každýho, kdo podlehne kouzlu endura .

Edit:
Nechceš zůstat věrný značce a poohlídnout se po BMW G 650 Xchallenge ? To bych třeba měl doma radši než 690

Naposledy editováno 04.12.2012 20:18:34

4.12.2012 v 20:15 | Nahoru | #21
Předností enduro motorky je zajezdit si v terénu, ale také zajezdit si v partě dobrých kamarádů a to bych podtrhnul!
Jezdit sám tě za chvíli přestane bavit.
Podívej se na čem jezdí stejně zaměření klucí kolem a do toho jdi. Prodat a koupit něco jiného se dá vždycky.
Já jsem šel do obsahu přes 600 ccm jen abych se mohl zúčastňovat různých akcí pro mastodonty. Nemusím zrovna vyhrávat, ale ta parta enduráků …to se prostě musí zažít!

edit: tentokrát je Janek rychlejší jen o 2 vteřiny

Naposledy editováno 04.12.2012 20:18:46

4.12.2012 v 20:32 | Nahoru | #22
Janek> Myslíš,že člověk který zřejmě "za vodou",bude řešit nějaký plasty?On má nejen na opici ale i na banány.takže si může dovolit v podstatě to nejlepší...

4.12.2012 v 20:34 | Nahoru | #23
Zkusim ti navrhnout jiný pohled na věc. Já si prošel od 800GS, přes LC4, EXC450 až k EXC350 a další už bude EXC300, takže 2T.

Ale a to bych chtěl zdůraznit, vždycky jsem motorky přizpůsoboval k lidem, se kterými jsem jezdil. A v terénu to platí dvojnásob, jezdit sám moc nejde, teda pokud chceš jezdit terén a ne lesní dálnice.
Teď je nejtěžší motorka v okolí EXC450 a ne že by to bylo znát, je to o tom, jak kdo umí...ale při zvedání v horším terénu už to malinko poznat je.

690 má podle mě několik zásadních nevýhod (zmiňovaný Xchallenge vůbec nekomentuji):
1, nemá rám pod motorem, ten je zavěšený, takže pokud skočíš na kameny, může být problém, není to na trial
2, váha, váha, váha
3, výkon, musí se dát do terénu na nejměkčí mapu, jinak je to dost bída (vlastní zkušenost a zkušenost kolegy, který ji měl)
4, není vůbec vhodná do technického terénu a ten většinou bývá časem výzva

Jo a samozřejmě váda se mimo jiné projebuje i tím, že když nešikovně lehne, je zranitelnější.

Naposledy editováno 04.12.2012 20:35:45

4.12.2012 v 20:42 | Nahoru | #24
to chci taky někdy řešit mít SS, 12ku a ostrou do lesa

být tebou tak zkusím na jaře předváděčku v KTM a ještě to WRko. A co 250WRko, nestačilo by to?

4.12.2012 v 21:09 | Nahoru | #25
Me by bylo lito mit tolik motorek, protoze bych na nich nejezdil.

4.12.2012 v 22:52 | Nahoru | #26
Kdybych šel do nový tak do WR 450. Nepíšu to protože mám starší model, ale co jsem četl tak to docela vychvalujou, ale hlavně nesplyneš v úchylným oranžovým davu Nebo novou Betu 450

4.12.2012 v 23:17 | Nahoru | #27

Petr-RSV píše: Do začátku zkus testovačku KTM 350 Freeride - třeba tě chytne. Jinak ta 690 Enduro je dobrá - výhoda je, že by ses mohl účastnit amatérských soutěží pro mastodonty a tam se trochu vyjezdit, než přejdeš na ostřejší 450.

na xl rallye mě s 690 nepustili...že je lehká

4.12.2012 v 23:21 | Nahoru | #28

mariano píše: na xl rallye mě s 690 nepustili...že je lehká

měl jsi dotankovat full

4.12.2012 v 23:29 | Nahoru | #29
690 je zcela jiná třída. s tím se dají jezdit polňačky a lehčí terén.
450 je stroj do jakýhokoliv terénu. to je zásadní rozdíl

4.12.2012 v 23:54 | Nahoru | #30
690 má oproti lehkému (ostrému) enduru několik málo výhod - dvoumístná, dá se s ní jet i kus po asfaltu (tím nemyslím 50 km plnej), díky těžkému předku se tolik "samovolně" nezvedá a rozjedeš se i ve větším kopci (kde s lehkou řešíš chcípne/záda), "vytraktoruje" ti leccos i když spadneš pod 3 tisíce otáček, nemusíš furt "aktivně pilotovat" = nejseš z ní tak servanej (pokud nezvedáš 20x za odpoledne, potom se karta obrací), servis jednou za rok (2-3 tkm v terénu)

690 má oproti lehkému (ostrému) enduru několik málo nevýhod - je rozbitná (chladič a spodek motoru musíš pořešit než vyjedeš), je nižší (občas jsem někde uvízl břichem), má tvrdší tlumiče díky kratším zdvihům, je těžší (když ji zvedáš popáté, už to začneš cítit), má malý rejd, je širší (oproti ostrým. když potřebuješ projet mezi dvěma kameny...jednou mě prorvaly držáky zadních stupaček nohy dopředu přes achilovky, lehké v pohodě projely), nedělají se na ni plasty v druhovýrobě, má pár zbytečných elektrofíčur (které tě mohou nasrat, když přestanou fungovat - je lepší o nich vědět, případně ošetřit preventivně), není obratné, má páku zadní brzdy (kupoval jsem jich 8, naštěstí už jdou sehnat frézované)

na 690, pokud nechceš jezdit jen šotoliny, musíš poladit chladič, spodek motoru, páku zadní brzdy, hrdlo nádrže, změnit převody do pomala a pro jistotu vyřadit čidlo stojánku - exc tyhle věci jaksi má

měl jsem 690...mám exc 450...občas bych se rád vrátil k 690...ale...

kdybych nejezdil s lehkýma do rumunska, zůstal bych u 690. v rámci jedno/dvoudenních akcí v čr bych radši 690 jako univerzálnější motorku. a v rámci exc bych dneska nešel do 450, ale do 350 (abych nebyl čtvrtý/pátý den vyždímanej, kratší akce v pohodě)
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Sedadlo KTM 690R enduro -náhlada za... KTM Duke 690 R, KTM 690 Enduro R, KTM 690 SMC R Majkee 2 22.9.2023 v 18:10 MedWed
Pneu Dunlop D908 KTM 690 Enduro R Fic6 2 6.8.2023 v 18:54 Deadman
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R pospa5 18 14.6.2023 v 20:11 tucnak66
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 28 11.6.2023 v 18:44 Matess727x