Věc se má tak,že druhou sezonou jezdím na dvouvačkovém BMW R1200GS.Je to fantastický bike na naše okresky,dlouhé cestování a nenáročné suché šotolinky a polňačky.V těžším terénu a hlavně v blátivějších podmínkách se na geesu trápím,samozřejmě není divu.Faktory jsou vyšší hmotnost,neurčitá odezva předku s tlumením telelevru,které ale perfektně pracuje na asfaltu a hlavně celkem chabý výběr pneu v mém rozměru.Nyní jezdím na Conti TKC 80,což je guma hlavně na asfalt.V květnu jedu na báwu offroad v Rumunsku,do té doby snad něco v terénu natrénuji a "adventure" dovolenou si užiju.Obout pak chci Metzeler Karoo.
Hlodá mě však myšlenka jezdit v terénu na něčem "user friendly".Idea:Offroad ježdění ve volné přírodě,možné potíže beru na zřetel.
Požadavky:Techničák s SPZ.Dostatečný výkon,nízká hmotnost.Na MX tratích jezdit a závodit neplánuji,na cestování mám GS,na rychlost a závodění na asfaltu Rizlu.Co se týče servisních intervalu,jsem jakž takž v obraze-ale uvítám jakékoliv info.
V mém hledáčku jsou:KTM 690 Enduro R,se suchou hmotností 138 kg,poté lehké endura o objemu 450:KTM 450 EXC a Yamaha WR 450 F.Motorku bych chtěl nejraději fungl.V podstatě jsem v terénu pořád začátečník ,co se týče hmotnosti,tak jídla se rozhodně neštítím.Měrím 180 cm-edit,.
Velice rád uvítám rady od zkušených offroaďáku ohledně všeho.Jak výběru endura,tak vše ohledně servisu,legalizaci v provozu-SPZ a třeba i výběru oblečení,Bot,přilby.
Předem dík za fundované rady a sorry,že jsem založil nové vlákno-toho není nikdy dost
Naposledy editováno 04.12.2012 18:19:11
1 reakcí na tento příspěvek Endúro do lesa pro mě.
http://www.motorkari...dura-450--18247.html
1 reakcí na tento příspěvek Endúro do lesa pro mě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endúro do lesa pro mě.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endúro do lesa pro mě.
1 reakcí na tento příspěvek Endúro do lesa pro mě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endúro do lesa pro mě.
1 reakcí na tento příspěvek Endúro do lesa pro mě.
1 reakcí na tento příspěvek Endúro do lesa pro mě.
jinak bych vzal asi čistě off-road (EXC), protože když už motorku na silnici máš, tak proč s sebou tahat kila do lesa...
Nori píše: XTeZeto> Ne.Určitě ne.Poslední dvoutakt na kterém jsem jezdil byla Jawa 350.
možná trochu chyba. http://www.motorkar...-dve-doby-13634.html1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endúro do lesa pro mě.
Nori píše: XTeZeto> Ne.Určitě ne.Poslední dvoutakt na kterém jsem jezdil byla Jawa 350.
Možná kdyby jsi zkusil některý současný dvoutakt, zpíval by jsi jinou písničku Tímto tě nechci přemlouvat, já jen, že jsem ho taky nikdy nechtěla a teď bych neměnila
2 reakcí na tento příspěvek Endúro do lesa pro mě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endúro do lesa pro mě.
Pokud začínáš v terénu, je nová motorka docela přepych. Pokud na to máš, tak to není problém, ale minimálně na jednu sezónu by ti stejně dobře posloužila levnější starší motorka, kterou ti nebude líto rychtovat. Abys nekoukal s otevřenou pusou, až tu novotu někde pošleš do výjezdu, odhodíš (což je dost běžný enduro úkon ) a potom zvedneš motorku s deformovaným chladičem, prasklýma prsíčkama, .... To je prostě praxe. Úplně bohatě by stačilo nějaký XR 400, DRZ 400, prostě něco tupějšího, ale dobrýho na naučení se.
Co se týče volby, pokud chceš opravdu jezdit enduro, tak jedině opravdový enduro. 690 je na to prvně docela škoda a dál každý kilo navíc budeš cítit a někoho to dokáže za krátký čas i otrávit. Vyjede se na tom neskutčně, tož to jako jo, ale ......
Znám minimálně dva kluky, co ji měly a už mají ostrý enduro. Stejně tak dva lidi, co měli 640, tak už jsou taky na lehkých a to jen od začátku podzimu. Ne že by je to otrávilo, ale to je totiž cesta, která čeká asi každýho, kdo podlehne kouzlu endura .
Edit:
Nechceš zůstat věrný značce a poohlídnout se po BMW G 650 Xchallenge ? To bych třeba měl doma radši než 690
Naposledy editováno 04.12.2012 20:18:34
Jezdit sám tě za chvíli přestane bavit.
Podívej se na čem jezdí stejně zaměření klucí kolem a do toho jdi. Prodat a koupit něco jiného se dá vždycky.
Já jsem šel do obsahu přes 600 ccm jen abych se mohl zúčastňovat různých akcí pro mastodonty. Nemusím zrovna vyhrávat, ale ta parta enduráků …to se prostě musí zažít!
edit: tentokrát je Janek rychlejší jen o 2 vteřiny
Naposledy editováno 04.12.2012 20:18:46
Ale a to bych chtěl zdůraznit, vždycky jsem motorky přizpůsoboval k lidem, se kterými jsem jezdil. A v terénu to platí dvojnásob, jezdit sám moc nejde, teda pokud chceš jezdit terén a ne lesní dálnice.
Teď je nejtěžší motorka v okolí EXC450 a ne že by to bylo znát, je to o tom, jak kdo umí...ale při zvedání v horším terénu už to malinko poznat je.
690 má podle mě několik zásadních nevýhod (zmiňovaný Xchallenge vůbec nekomentuji):
1, nemá rám pod motorem, ten je zavěšený, takže pokud skočíš na kameny, může být problém, není to na trial
2, váha, váha, váha
3, výkon, musí se dát do terénu na nejměkčí mapu, jinak je to dost bída (vlastní zkušenost a zkušenost kolegy, který ji měl)
4, není vůbec vhodná do technického terénu a ten většinou bývá časem výzva
Jo a samozřejmě váda se mimo jiné projebuje i tím, že když nešikovně lehne, je zranitelnější.
Naposledy editováno 04.12.2012 20:35:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endúro do lesa pro mě.
Petr-RSV píše: Do začátku zkus testovačku KTM 350 Freeride - třeba tě chytne. Jinak ta 690 Enduro je dobrá - výhoda je, že by ses mohl účastnit amatérských soutěží pro mastodonty a tam se trochu vyjezdit, než přejdeš na ostřejší 450.
na xl rallye mě s 690 nepustili...že je lehká
1 reakcí na tento příspěvek Endúro do lesa pro mě.
690 má oproti lehkému (ostrému) enduru několik málo nevýhod - je rozbitná (chladič a spodek motoru musíš pořešit než vyjedeš), je nižší (občas jsem někde uvízl břichem), má tvrdší tlumiče díky kratším zdvihům, je těžší (když ji zvedáš popáté, už to začneš cítit), má malý rejd, je širší (oproti ostrým. když potřebuješ projet mezi dvěma kameny...jednou mě prorvaly držáky zadních stupaček nohy dopředu přes achilovky, lehké v pohodě projely), nedělají se na ni plasty v druhovýrobě, má pár zbytečných elektrofíčur (které tě mohou nasrat, když přestanou fungovat - je lepší o nich vědět, případně ošetřit preventivně), není obratné, má páku zadní brzdy (kupoval jsem jich 8, naštěstí už jdou sehnat frézované)
na 690, pokud nechceš jezdit jen šotoliny, musíš poladit chladič, spodek motoru, páku zadní brzdy, hrdlo nádrže, změnit převody do pomala a pro jistotu vyřadit čidlo stojánku - exc tyhle věci jaksi má
měl jsem 690...mám exc 450...občas bych se rád vrátil k 690...ale...
kdybych nejezdil s lehkýma do rumunska, zůstal bych u 690. v rámci jedno/dvoudenních akcí v čr bych radši 690 jako univerzálnější motorku. a v rámci exc bych dneska nešel do 450, ale do 350 (abych nebyl čtvrtý/pátý den vyždímanej, kratší akce v pohodě)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... | enduro_da | 17 | 27.2.2024 v 07:26 Sally06 |
Sedadlo KTM 690R enduro -náhlada za... KTM Duke 690 R, KTM 690 Enduro R, KTM 690 SMC R | Majkee | 2 | 22.9.2023 v 18:10 MedWed |
Pneu Dunlop D908 KTM 690 Enduro R | Fic6 | 2 | 6.8.2023 v 18:54 Deadman |
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | pospa5 | 18 | 14.6.2023 v 20:11 tucnak66 |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 28 | 11.6.2023 v 18:44 Matess727x |