Potřebuju zapojit zapalovací a dobíjecí okruh na jawě 250/353 ale nemam spínačku.Nevim jak na to.Ze schématu sem to moc nepochopil, nemoch by mi někdo nakreslit jednochuchej obrázek a popsat co je co?Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek jak zapojit elektriku - kejvačka?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
Naposledy editováno 13.11.2012 22:53:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
Naposledy editováno 14.11.2012 00:00:03
1 reakcí na tento příspěvek jak zapojit elektriku - kejvačka?
Naposledy editováno 14.11.2012 00:22:59
pravda, dráty na baterku přez vypínač, v mím zapojení by šel do dynama stále proud
u kývaček bývá + na kostru, ale je to jedno já mám u všech - a taky to funguje tak nebo tak
1 reakcí na tento příspěvek jak zapojit elektriku - kejvačka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
E: Nebo bys mohl použít také obyčený jednopólový vypínač, který by byl levou stranou napojen na + baterky a na pravé straně by spolu byly spojeny dráty vedoucí na střední svorku dynama a na cívku. Pak bys ale musel zapojit ještě tlačítko paralelně s kladívkem (od kontaktu cívky vedoucího ke kladívku na kostru) a před rozpojením vypínače tímto tlačítkem zhasnout motor.
Naposledy editováno 14.11.2012 13:55:31
Naposledy editováno 14.11.2012 14:11:37
Naposledy editováno 14.11.2012 14:33:22
2 reakcí na tento příspěvek jak zapojit elektriku - kejvačka?
Takhle to myslim :
Naposledy editováno 14.11.2012 14:55:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
To druhé schéma (v příspěvku č. 15) se bude chovat v podstatě stejně - dynamo je kostřené, takže i když odpojíš oba póly baterky, tak obvod výstup dynama -> cívka -> kladívko je stále uzavřen, takže motor i po odpojení baterky poběží dál (dynamo vlastně "zastoupí" baterku).
A hlavně, kdybys měl v dynamu elektronický regulátor, natož, kdybys měl alternátor, tak ten by se odpojením baterky za chodu mohl zničit.
"Chcípacímu" tlačítku by ses nevyhnul ani tady a zapojit jej můžeš buď jako zkrat kladívka (jak jsem popsal výše), nebo bys jím přerušoval drát vedoucí od cívky ke kladívku.
Nebo nejlépe přerušovat přívod ke kladívku spodními vývody vypínače a horními odpojovat baterku.
1 reakcí na tento příspěvek jak zapojit elektriku - kejvačka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
Oblouk by se tam vytáhnout neměl, jak budou kontakty jednou rozepntuty, tak možná přeskočí pár jisker, ale pak už se ke kladívku napětí nedostane, takže motor se zastaví. Ale při rozpínání vypínače budou jeho kontakty dost jiskřit a právě proto se zhasínací tlačítko obvykle zapojuje jako zkrat přerušovače. V tomto případě by ale docházelo k tomu, že pokud tlačítko uvolníš dříve, než vypneš vypínač (a tím i napájení cívky), tak po uvolnění tlačítka cívka hodí jiskru a motor by tak za určitých okolností mohl "kopnout", nebo se třeba i rozběhnout obráceně.
Zkratovací tlačítko se obvykle montuje u motorů, které mají jen magneto, které po zastavení motoru již napětí nedodává, takže toto nebezpečí tam nehrozí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
Možná jsi někdy viděl, že stejnosměrně napájená relátka mají někdy paralelně s cívkou zapojenou diodu (závěrně k napájecímu napětí) a to hlavně tam, kde je relátko spínáno tranzistorem. Při rozepnutí tranďáku a zániku proudu cívka relátka naindukuje napětí, které by mohlo tranďák prorazit, ale dioda toto napětí zkratuje. Takže dioda působí jako ochranný prvek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
A jinak to co píšeš o tej diodě, jasně něco vim ale spíš sme si to jenom tak říkaly mam pocit někdy ve třeťáku.Já sem silnoproudař ale dneska učí se silnoproudem i základy slaboproudu.
1 reakcí na tento příspěvek jak zapojit elektriku - kejvačka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zapojit elektriku - kejvačka?
Jinak jestli máš dynamo uzpůsobené pro "plus na kostře", tak zapojení bude v podstatě stejné, akorát že baterka musí být obráceně, tedy + pólem na kostře.
U starších vozidel je kostření plusu běžné, ale lepší je zapojení s kostřeným minusem. V takovém případě, pokud se nějaký drát dotkne kostry a dojde ke zkratu s obloukem, tak drát je v tom případě anodou, která se utaví rychleji, než katoda. Proto je systém s "minusem na kostře" i bezpečnější.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116069 | Včera v 21:59 Kafi |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |