globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spolehlivost a údržba BMW
7.11.2012 v 15:01
Ahoj,

mám Suzuki SV 650 a vážně přemyšlím o koupi cesťáku typu Pan Europan, FJR, ZZR atd., narazil jsem samozřejmě i na BMW. Zaráží mě jen málo diskuzních příspěvků v sekci BMW a to nejen zde na tomto fóru.

Jak servis kardanu, olej?
Jsou motorky BMW tak dobré že se servis neřeší nebo je jich málo?

např. http://www.motorkar...-1150-rt-435508.html

Děkuji Petr

Naposledy editováno 07.11.2012 15:04:52
Anketa: spolehlivost BMW
nadprůměrná
68%
65
průměrná
22%
21
podprůměrná
10%
10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

11.11.2012 v 18:19 | Nahoru | #1
BobGS> Pokud chceě opravdu naprosto spolehlivý, mimořádně pohodlný a téměř bezúdržbový cestovní motocykl, jdi do Pan european. Mám zkušenosti jak s BMW tak s PE. Snad každé BMW má problematickou převodovku, GS jsou prošpikovaná elektronikou, která je zrojem poruch. Staré dobré BMW jsou asi již minulostí.

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

11.11.2012 v 22:26 | Nahoru | #2
Hess> s tvým názorem nesouhlasím....není vůbec objektivní...kdyby to tak bylo proč by BMW (GS) bylo vyzdvihované v testech jako nejlepší cestovní enduro nebo ho redaktoři porovnávali s ostatníma značkama? To že někdo v okolí měl problém s převodovkou a byl to náhodou baworák je smutné, ale to stejné můžu tvrdit i o jiných značkách.....
Příklad
Já jsem u motorky 3tí majitel. S kardanem nemám žádný problém a to byla motorka padená a myslím že dost. A tu stejnou motorku má týpek vedle z města koupenou úplně novou nepadenou a odešlo mu po 15tis. ložisko v kardanu. Servis se k tomu postavil čelem řekl, že prvních 5 let se na BMW nemá co pokazit a opravu udělal jako záruční servis byť už 2letá záruka vypršela. Byla to i výjimka, protože u nich motorku koupil, jezdil tam vždy na servis včetně banálních výměn kapalin oprava časově a materiálově nebyla drahá.Což se nedá říct o vyměně těsnění mezi motorem a převodovkou co ho čeká. A tento problém na svém stoji nemám...zatím...ťuk ťuk musím to zaklepat.
Řekl bych, že je to kus od kusu. Značka v tomto nehraje roli a prošpikování elektrikou to je téma na dlouhé zimní večery. Dle tvého názoru staré věci víc vydržely. Jasně motorky byly jednodušší, ale udržba se dělat musela a myslím si že k poměru ujetých kilometrů častěji než teď.Já když z jara příjdu k motorce tak si přinesu nabitý akumulátor, namontuju ho, zastrčím klíček, nastartuju a jedu. Neřeším čištění karburátoru, mazání, číštění řetězu.
V profilu na videu mám jak mi roštěnky "myjou" motorku. Po jejich zásahu tam několik motorkářů muselo čekat než jim vyschla elektrika a mohly odjet. Nebyly to zrovna stroje prošpikované eletronikou, ale podle mě to nebyla chyba motorky ale majitele kteří se o motorky dobře nestarali nebo byly po zásahu motorkáře kutila který si umí udělat rozvody elektriky, ale už pozapomněl dobře ji zaizolovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

12.11.2012 v 20:20 | Nahoru | #3

Hess píše: BobGS> Pokud chceě opravdu naprosto spolehlivý, mimořádně pohodlný a téměř bezúdržbový cestovní motocykl, jdi do Pan european. Mám zkušenosti jak s BMW tak s PE. Snad každé BMW má problematickou převodovku, GS jsou prošpikovaná elektronikou, která je zrojem poruch. Staré dobré BMW jsou asi již minulostí.


Problematickou převodovku měly první 1100GS, pak to vylepšili, nicméně i stará převodovka se dá vyráběnou výstuhou vylepšit. PE je pro mě úplně mimo mísu - třímetrákový autobus, nezlob se, nic pro mě. Elektronika je mnohem složitější než u 1150GS a servis dražší. Věřím ve spolehlivost tohoto stroje (pokud nebyl vyroben v číně, kde honda poslední roky vyrábí, i když samozřejmě pod dozorem). Mám 1150 GS jednosvíci a můžu říct, že je velmi pohodlný +idiotensichr a bombenfest. 1200GS do roku 2006 má údajně chyby v SW, ale je to už stroj sice lehčí, ale i trochu ošizený, bohužel CAN busový, což je pro výpravy dál trochu problém, proto jsem pořídil za stejnou cenu zachovalou 1150GS. Ma druhou stranu, kdo preferuje ryze cestovní stroj pouze na silnice a nezáleží mu na ceně servisu, jde po určitém pohodlí, PE jej určitě uspokojí.
Pro czunik - spoj si to s najetými km, většina těch strojů, které mají problémy byla používaná při offu, má najeto kolem 150 - 200k km a řeší se jen spojka, tlumiče, baterka, samodomo údržba, nikdy ne spolehlivost

Naposledy editováno 12.11.2012 20:26:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration
kuriózna chyba prevodovky BMW R 1150 GS, BMW R 1150 RT, BMW R 1150 R, BMW R 11... Destroyer 2 14.9.2023 v 07:19 Tomassino


TOPlist